erkenning v.d. vrucht !

29-12-2014 14:46 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedacht mij van de week opeens dat we de erkenning vd vrucht nog moeten doen bij het gemeentehuis. Vriend en ik zijn niet gehuwd.

Vroeg mij alleen af wat er zou gebeuren als je dit niet tijdig doet. Maw stel dat ik v.d. week niet meer bij het gemeentehuis terecht kan en de kleine komt al... hoe werkt het dan?
Aanvragen ouderlijk gezag https://loket.rechtspraak.nl/burgers/familiezaken/32

Maar als je er niets van weet is het aan te raden je even in te lezen.
quote:AnnaP1977 schreef op 29 december 2014 @ 17:06:

[...]

Ik was het ook effe vergeten hoor, maar dat komt omdat wij met een aankomend ger. partnerschap wel moesten erkennen maar dus dat niet hoefden te regelen.

Dat was bij jou dus al geregeld.

Als je zwanger bent zoek je toch uit wat je moet regelen? En dat is meer dan rompertjes en een babykamer.

Juist erkenning en gezag zijn zo belangrijk.
Ik vind het eigenlijk ook wel apart dat je het over een 'vrucht' hebt, terwijl je al bijna moet bevallen. Er zit nu een baby in je buik.

Hierdoor dacht ik dat je pril zwanger was.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
quote:zomersevlaflip schreef op 29 december 2014 @ 16:52:

Poe het ouderlijk gezag. Zal wel een enorme nono zijn maar wat is dat dan weer?

Als je dat niet regelt en bijvoorbeeld je partner overlijdt dan is je kind geen erfgenaam.

Overigens kregen wij na de bevalling een formulier vsn de rechtbank. Allebei een handtekening, terugsturen en het ouderlijk gezag was geregeld.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:saraaa-- schreef op 29 december 2014 @ 17:25:

Ik vind het eigenlijk ook wel apart dat je het over een 'vrucht' hebt, terwijl je al bijna moet bevallen. Er zit nu een baby in je buik.

Hierdoor dacht ik dat je pril zwanger was.

Zo noemt de gemeente dat ook hoor: 'Erkenning van de ongeboren vrucht' stond op mijn afspraakbevestiging.

Niks raars aan.
Afspraak erkenning gemaakt :-)

Beetje laat, maar komt goed.

Ouderlijk gezag ga ik mij gelijk in verdiepen. Dochter is 3 en heb ik ook nog niet naar gehandeld.
quote:Fame schreef op 29 december 2014 @ 18:20:

[...]

Als je dat niet regelt en bijvoorbeeld je partner overlijdt dan is je kind geen erfgenaam.

Ik dacht dat dat juist geregeld is met het erkennen van je kind. Als je partner geen gezag heeft en jij als moeder komt te overlijden, ontstaat er een gezagsvacuüm en kan je kind naar een pleeggezin gaan in plaats van naar de vader.
quote:Artemis schreef op 30 december 2014 @ 09:54:

[...]

Ik dacht dat dat juist geregeld is met het erkennen van je kind. Als je partner geen gezag heeft en jij als moeder komt te overlijden, ontstaat er een gezagsvacuüm en kan je kind naar een pleeggezin gaan in plaats van naar de vader.En daarom is het dus belangrijk dat je dit regelt voor de geboorte.
quote:nerdopviva schreef op 30 december 2014 @ 10:27:

[...]

En daarom is het dus belangrijk dat je dit regelt voor de geboorte.Maar gezag kan je pas na de geboorte regelen.
Ja precies erkenning vd vrucht voor de geboorte en gezag na dien.

Dat lees ik hier ook overal.

Erkenning is nu geregeld !
quote:zomersevlaflip schreef op 29 december 2014 @ 21:34:

Ouderlijk gezag ga ik mij gelijk in verdiepen. Dochter is 3 en heb ik ook nog niet naar gehandeld.

Hoe kan dat nou? Als jij zou komen te overlijden, gaat je kind dan automatisch naar jouw ouders en niet naar de vader. Ook bij een scheiding staat de vader nu niet sterk. En bij reizen kan de douane ook vragen om bewijs dat de ouder die met het kind reist ook ouderlijk gezag heeft. Apart dat jullie dat allebei nog niet eerder geregeld hebben. Dit is echt zooo belangrijk!

Hoe dan ook, fijn dat de erkenning rond is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven