erkenning v.d. vrucht !

29-12-2014 14:46 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedacht mij van de week opeens dat we de erkenning vd vrucht nog moeten doen bij het gemeentehuis. Vriend en ik zijn niet gehuwd.

Vroeg mij alleen af wat er zou gebeuren als je dit niet tijdig doet. Maw stel dat ik v.d. week niet meer bij het gemeentehuis terecht kan en de kleine komt al... hoe werkt het dan?
dan ben je te laat....
Volgens mij kan jouw vriend de kleine dan niet aangeven. Dan moet je dit zelf doen. Ik zou het z.s.m. gaan regelen.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Dan moet je,volgens mij, na de bevalling mee om de erkenning te regelen. Misschien niet zo handig binnen drie dagen na je bevalling, daarom wordt het meestal eerder (vóór levensvatbaarheid) gedaan.
Lees maar: http://www.rijksoverheid. ... -u-een-kind-kunt-erkennen
Hier staat alles, erkennen kan ook nog tijdens het aangeven van de geboorte: http://www.rijksoverheid. ... -u-een-kind-kunt-erkennen
dan ben je inderdaad te laat en moet je na de bevalling mee naar het gemeentehuis omdat je vriend het dan niet kunt aangeven.

dus maak maar zsm een afspraak en hou de kleine nog even binnen.
Je kunt schriftelijk toestemming geven voor de erkenning, maar niet voor de naamkeuze. Als jij er nu of bij geboorte-aangifte niet bij bent, dan krijgt het kind jouw achternaam.
Je vriend kan dan prima de aangifte doen, mits hij aanwezig was bij de bevalling.

Erkenning en gezag moet je dan wel achteraf gaan regelen.
Let je erop dat de aangifte van geboorte wel een tijdsspanne heeft?

Wat ik zei geldt trouwens alleen als het je eerste kind is. Ik ben nu zwanger van de tweede, deze keer hoef ik niet mee, alleen even formuliertje ingevuld en paspoort meegegeven aan vriend.
En gezag moet je altijd achteraf regelen, dat is een formuliertje van de rechtbank dat je moet invullen en opsturen.
En dat bedenk je, dus blijkbaar, vlak voor de bevalling?
Volgens mij las ik in je andere topic vanmorgen dat je nu 36 weken zwanger bent? Dan moet t nog wel lukken toch om het te regelen? Is t niet deze, dan wel volgende week? Natuurlijk, je kindje kan eerder komen, maar het kan ook nog wel even duren. En als het je tweede kindje is kun je ook even bellen om te vragen of de procedures dan hetzelfde zijn, soms gaat het dan wat anders/makkelijker.
Als je kind geboren wordt voor de erkenning dan moet de erkenning achteraf geregeld worden. Is iets meer gedoe, zit je niet op te wachten net na je bevalling. Maar het is helemaal geen ramp. Je vriend kan dan ook gewoon aangifte van geboorte doen,
quote:riannerianne schreef op 29 december 2014 @ 14:56:

Je vriend kan dan prima de aangifte doen, mits hij aanwezig was bij de bevalling.

Erkenning en gezag moet je dan wel achteraf gaan regelen.Dit!
Denk je ook aan het ouderlijk gezag? En als je het niet nu regelt, kunnen in uiterste gevallen hele vreemde situaties ontstaan. Dan bedoel ik vooral bij overlijden van vader of kind voor de erkenning (wat ik natuurlijk niet hoop!!).
Poe het ouderlijk gezag. Zal wel een enorme nono zijn maar wat is dat dan weer?
quote:zomersevlaflip schreef op 29 december 2014 @ 16:52:

Poe het ouderlijk gezag. Zal wel een enorme nono zijn maar wat is dat dan weer?Oprechte vraag: hoe kan het dat jij/jullie je zo slecht hebben voorbereid op dit vlak?
quote:nerdopviva schreef op 29 december 2014 @ 16:14:

Denk je ook aan het ouderlijk gezag? En als je het niet nu regelt, kunnen in uiterste gevallen hele vreemde situaties ontstaan. Dan bedoel ik vooral bij overlijden van vader of kind voor de erkenning (wat ik natuurlijk niet hoop!!).Bij erkenning is het kind ook van de papa, wat moet ze dan nog meer regelen?
Ik zou nu even de gemeente bellen, die kunnen je meteen helpen en misschien wel wat inplannen voor je asap?
quote:AnnaP1977 schreef op 29 december 2014 @ 16:55:

[...]

Bij erkenning is het kind ook van de papa, wat moet ze dan nog meer regelen?Het ouderlijk gezag.
Dat kan later lees ik, zelfs digitaal met je digid, heel makkelijk.
quote:zomersevlaflip schreef op 29 december 2014 @ 16:52:

Poe het ouderlijk gezag. Zal wel een enorme nono zijn maar wat is dat dan weer?Hoe kan je dat nou niet weten?
quote:Istar_ schreef op 29 december 2014 @ 17:03:

[...]

Hoe kan je dat nou niet weten?Ik was het ook effe vergeten hoor, maar dat komt omdat wij met een aankomend ger. partnerschap wel moesten erkennen maar dus dat niet hoefden te regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven