vuurwerk

29-12-2014 19:18 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vandaag dat als je nu al vuurwerk afsteekt dat een boete van 100 euro kan opleveren.

Nou, als ik dat hier mocht innen, dan was ik al steenrijk geweest. Wordt er nu al gek van, vooral omdat hondje steeds begint te blaffen van schrik.
quote:lila01 schreef op 29 december 2014 @ 20:09:

[...]

heb ik gedaan Ook.
quote:riannerianne schreef op 29 december 2014 @ 20:16:

[...]

Omdat er geen volumeknop op zit? We hebben mensen op de maan, zelfparkerende auto's, gerobotiseerd bedienend personeel, real life Barbies, nepvlees, een paus die condooms niet afwijst, why, waarom dan vuurwerk dat elk jaar luider, gevaarlijker en irritanter wordt. (neem maar met een korrel zout, hoor, maar tis wel een ergernispunt)
quote:riannerianne schreef op 29 december 2014 @ 20:01:

Particulieren die vuurwerk afsteken: het mag van mij per direct verboden worden.

Doe per gemeente een mooie show en dan is er ook geen overlast meer.

Rotherrie en nog gevaarlijk ook. Ik liep vijf jaar terug met mijn decemberbaby de rotjes te ontwijken.Ik heb mijn gemeente er op FB op aangesproken, op een show. Kreeg direct antwoord: geen geld voor.
quote:bollinger schreef op 29 december 2014 @ 20:20:

[...]

We hebben mensen op de maan, zelfparkerende auto's, gerobotiseerd bedienend personeel, real life Barbies, nepvlees, een paus die condooms niet afwijst, why, waarom dan vuurwerk dat elk jaar luider, gevaarlijker en irritanter wordt. (neem maar met een korrel zout, hoor, maar tis wel een ergernispunt)Eensch.
quote:nerdopviva schreef op 29 december 2014 @ 20:02:

Heb je wel de goede post gequoot? Vroeger deed ik dit niet (ik kreeg de kans niet eens bij mijn ouders) en nu vind ik het nog steeds asociaal.Oeps, foutje.... Ik las blijkbaar te snel, en dacht een openingszin van een AV-er (Anonieme Vuurwerkgooier) te lezen.
Knuppel in het hoenderhok: Ik ben net weer binnen, we hebben even met de kinderen een voorproefje genomen
Zo erg is het nou ook weer niet
Ze zeiden net op het nieuws dat mensen dit jaar meer voor siervuurwerk gaan dan knalvuurwerk. Jaja, dat zeiden ze vorig jaar ook, volgens mij.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:-miloen- schreef op 29 december 2014 @ 20:25:

Knuppel in het hoenderhok: Ik ben net weer binnen, we hebben even met de kinderen een voorproefje genomen

Serieuze vraag: waarom leer je je kinderen dat zij zich niet aan de regels hoeven te houden (ik zie dat trouwens ook heel vaak bij ouders die met kind op de stoep of door rood fietsen)?

Overigens heb ik minder moeite met vuurwerk overdag (zo lang het niet van die enorme klappen zijn), maar ik vraag me dit echt af.
quote:-miloen- schreef op 29 december 2014 @ 20:25:

Knuppel in het hoenderhok: Ik ben net weer binnen, we hebben even met de kinderen een voorproefje genomen God wat stom. Niet alleen als voorbeeld voor je kinderen en als iemand de politie belt krijg je een vette boete. En je zorgt voor overlast. Aso gedrag. 😐
Wij zijn hele nette brave ouders, de kinderen vinden ons streng, maar wij vinden dit wel kunnen.

We hebben er veel plezier mee, en dat willen we ons niet laten afnemen.

Je mag nu zelfs al niet meer op oudjaarsdag knallen, dan maar in onze eigen tijd.

Burgerlijk ongehoorzaam.
Je kan veel van ons zeggen, maar niet dat we aso zijn. Wij houden zoveel rekening met onze omgeving, deze ruimte eigenen we ons toe.
quote:-miloen- schreef op 29 december 2014 @ 20:39:

Wij zijn hele nette brave ouders, de kinderen vinden ons streng, maar wij vinden dit wel kunnen.

Je mag nu zelfs al niet meer op oudjaarsdag knallen, dan maar in onze eigen tijd.

Burgerlijk ongehoorzaam.O ja hoor, wet overtreden kan makkelijk. En waar je kinderen bij zijn. Lekkere ouders.
Nerdopviva, we zijn allemaal jong geweest en hebben allemaal regels overtreden. Mijn vader stak ook altijd 1 pijl de lucht in als we net vuurwerk hadden gekocht en daar is niks mis mee. Heb nog al mijn vingers en heb niemand verwond. Je moet je kinderen niet altijd zo strak houden, kan ook averechts gaan werken.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
quote:-miloen- schreef op 29 december 2014 @ 20:41:

Je kan veel van ons zeggen, maar niet dat we aso zijn. Wij houden zoveel rekening met onze omgeving, deze ruimte eigenen we ons toe.Buiten de vastgestelde tijden voor vuurwerk toch lekker afsteken is verdomd aso.
Waarom niet gewoon wachten tot 31/12 midden in de nacht? Dan weet iedereen dat het mag en blijf je binnen als je er last van hebt.

Burgerlijk ongehoorzaam.Belachelijk
quote:Pudding123 schreef op 29 december 2014 @ 20:41:

Nerdopviva, we zijn allemaal jong geweest en hebben allemaal regels overtreden. Mijn vader stak ook altijd 1 pijl de lucht in als we net vuurwerk hadden gekocht en daar is niks mis mee. Heb nog al mijn vingers en heb niemand verwond. Je moet je kinderen niet altijd zo strak houden, kan ook averechts gaan werken.Eens, maar dat is me zeker niet door mijn ouders geleerd. Als zij erachter kwamen dat ik iets had gedaan wat niet mocht, kreeg ik flink op mijn kop.

.En mijn tijd,en die van je buren etc. Aso dus.
Handhaving is er ook niet meer bij he. Toen ik naar huis reed (rond 17.30) stonden ze hier op een veldje flink vuurwerk af te steken. Rijd ik de parkeerplaats op (300m verderop) staat er een politiewagen, gewoon niks te doen. Man, ga dan ff bij dat veldje kijken.
quote:Pudding123 schreef op 29 december 2014 @ 20:41:

Nerdopviva, we zijn allemaal jong geweest en hebben allemaal regels overtreden. Mijn vader stak ook altijd 1 pijl de lucht in als we net vuurwerk hadden gekocht en daar is niks mis mee. Heb nog al mijn vingers en heb niemand verwond. Je moet je kinderen niet altijd zo strak houden, kan ook averechts gaan werken.Ik niet, ben ik nu een heel gek persoon?
quote:dolfje schreef op 29 december 2014 @ 20:45:

[...]

En mijn tijd,en die van je buren etc. Aso dus.Dat.

[...]

En mijn tijd,en die van je buren etc. Aso dus.Ouderen, babies, katten, honden, vogels, alles en iedereen. Heel aso.
quote:pipootje schreef op 29 december 2014 @ 20:49:

[...]

Ik niet, ben ik nu een heel gek persoon?Ben jij nooit burgerlijk ongehoorzaam?

[...]

En mijn tijd,en die van je buren etc. Aso dus.

Ik vind het aso dat de tijd dat het wél mag zo kort is.

En het is dan al donker, dat is ook niet zo prettig.

Jullie hebben het hele jaar rust, we doen echt stil, laat ons dan ook even knallen!

Ik voel me niet bezwaard.
Wat is de lol ervan om milieu- en geluidsvervuilend bezig te zijn. Hooligans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven