Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
@verzekerd ja rebound dat is waar ik zeker alert op ben. Heb ik ook geuit naar hem. Dat ik me wel afvraag of hij mij dan echt leuk vindt of dat hij gewoon moeilijk alleen kan zijn. Dat laatste vindt hij dus ook lastig.
@koekske. Ik snap dat het anders is als je er in zit, maar van buitenaf vind ik het een no-brainer eigenlijk. Nr.2 klinkt gewoon heel erg goed en nr.1 komt toch wel met een hoop mitsen en maren. Als ik in de situatie zou zitten zou ik overigens waarschijnlijk voor nr.1 kiezen, maar dat is meer omdat ik er een handje van heb om de moeilijke weg te kiezen ;)

Mbt de discussie rondom het snelle doordaten ben ik het eigenlijk helemaal eens met Amy. Ook niet snel van mijn sokken geblazen en heb daardoor ook niet zoveel moeite om op date te gaan met de volgende. Wel als ik echt gek op iemand was. Heb na mijn fwb echt wel een pauze gehad, omdat ik heel verdrietig was. Ik ben overigens sws een sociale veelvraat, ik ben heel graag onder de mensen, vind nw mensen ontmoeten (mannen en vrouwen) superleuk en heb enorme last van fomo (fear of missing out). Misschien dat ik daarom ook vrij vlot doordate.

Sybreed: ik heb graag dat je mee blijft schrijven. Hou van het mannelijke perspectief van jou en Systeemkast en wil graag weten hoe nmlk je bevalt.

@bessie wat jammer dat de volgende date niet echt vd grond lijkt te komen. Hoe is je gevoel over jullie contact nu?

@famke. Wat fijn dat je date weer leuk was. En of het gevoel komt...tja ik herken die twijfels wel. Ik krijg als advies van vriendinnen altijd niet te veel denken en gewoon laten gebeuren. Ik ben overigens zelf niet zo goed in het opvolgen ervan ;)

@systeemkast. We gaan het niet delen hoor, maar als ik zie dat je op okc weer contact hebt gehad ben ik altijd zo benieuwd of ik je gezien heb. Ik vind het soms wel maar een klein groepje nl, dus denk het haast wel.

Ik had vandaag een date via okc die vrij spontaan was gepland, ook omdat de tweede date met die ander dus niet doorging. (Ja, ik ben echt wel vlot, haha). Het was een kort drankje, omdat ik nog een eetafspraak had, maar het was gezelliger dan ik van tevoren had verwacht. Leuk gesprek, leuke humor, gewoon leuk Ik had bij het afscheid nemen eigenlijk drie kussen verwacht, maar hij ging toch voor een echte kus en die daadkracht kon ik bij hem (niet altijd bij iedereen) wel waarderen. En de kus zelf ook. En ik kreeg vanavond een berichtje dat hij het leuk vond en we gaan snel weer afspreken. Dus onverwacht leuk.

Alleen nu had ik nog twee dates in de pijplijn, dus even kijken of ik daar nog zin in heb van de week.
manamana...tutuutududu
Twijfel... Vandaag zou poging twee zijn van eerste date die vorige week wegens ziekte is afgezegd. Ik heb alleen niets meer gehoord.. Heb gisternamiddag een berichtje gestuurd of hij alweer beter was en of het nog door gaat. Gisteravond laat dat ik graag even een berichtje ontvang of het wat hem betreft doorgaat. Nou is hij nog wel online geweest gisteren, maar voordat ik dat eerste bericht stuurde. Maar helemaal geen contact en er wel vanuit gaan dat het doorgaat is toch wat gek? Er was dus een kleine week geen contact geweest. Ik zit dus te twijfelen of ik zal gaan. Sta je daar bij café en weet niet of iemand binnen of buiten is en of jij wel komt. Mwah.
Pff. Gewoon zelf afzeggen. Als ie geeneens een bericht stuurt om te bevestigen...
@coolpack wat een eikel. Pfff hoe moeilijk is het om even een berichtje te sturen ter bevestiging zeg. En dan ook gewoon niet reageren... klinkt niet als een leuke kerel.

Ik zou een berichtje sturen dat het wat jou betreft niet doorgaat omdat je niet meer hebt gehoord.
@lady_dana,

Haha! Ja, het is een kleine poel. Als je in midden NL zit te zwemmen

is er kans op, moet je alleen wel de 'vanaf lengte' erg laag zetten

Ga zo even opzoeken wat er met imogen's latter is gebeurd.

@famkej,

Lastig, dat alles goed zit maar die klik ontbreekt.

Dan wil je dat die nog komt, maar dat kan je niet forceren.

Goed dat je het rustig aankijkt.

@coolpack2,

Een week geen contact, dat is twijfelwaardig. Raar dat hij niet

duidelijk is.

Ik kom best wat vrouwen tegen die na dagen/weken contact ineens

niets meer van hun laten horen. Schijnt een algemeen iets te zijn.

Ondertussen heb ik weer een berichtje van okcupid lady gehad.

Heeft een naar jaar gehad en veel te verwerken.

Niet echt fleurig en fruitig, dus dat wordt extra voorzichtig

zijn, veel geduld hebben en toch persistent zijn om daar ooit

een date mee te regelen.

Helaas geen spontaniteit bij deze dame.

It seems like I have my work cut out for me -_-
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Ik heb niet alles gelezen hier, maar heb wel een vriend nav internetdaten.

Ik heb zelf denk ik ongeveer 1,5/2 jaar geinternetdate. Geweldige tijd! Ik weet de eerste date nog heel goed; wat was ik zenuwachtig!!!! En wat een teleurstelling.... Maar die horen erbij

Uiteindelijk via Tinder m'n huidige vriend leren kennen en hoe cliché het ook is en klinkt; als een kerel je leuk vindt, dan gaat hij voor je! Coolpack; als hij je geen berichtje kan sturen, dan ben je niet de moeite waard voor hem! Dat heb ik ook met vrienden. Het kost hooguit 2 minuten om een appje te sturen, maar als je die moeite nog niet eens kunt nemen voor iemand: TOEDELOE!

Maar ik begrijp het ook wel hoor. Voor mijn huidige vriend had ik contact met een super leuke gozer, die ik echt wel heel leuk vond. Maar hij had nooit tijd. Geloof dat we 3 weken na het eerste contact pas een date hadden. Hij had altijd wel iets te doen. Maar goed, goedgelovig als ik ben, toch op date. Op een maandagavond. Hij had zelfs een brownie voor me gebakken! Lief toch?! En het klikte heel leuk. Super schattig, zo heerlijk ongemakkelijk, verlegen. Dus ik wilde vaker afspreken en hij ook. Maar die hele week kon hij weer niet.... Nou was ik zelf ook wel druk die week, maar toch. Ik wilde wel een gaatje proberen te vinden om elkaar even te zien. Zondag zou hij bij hem thuis de verjaardag van zijn zusje vieren. Soort suprise party voor haar 30e verjaardag. Ik had zelf zaterdag een feest in een boerendorp in Friesland dus zelf ook druk. Zondag nog wel even contact gehad, maar niet veel. Ondanks dat ik het gevoel had dat hij wel geinteresseerd was, had ik toch ook het gevoel dat ik dit niet wil. Elk meisje wil immers een jongen die voor haar gaat, toch? Maandagmorgen toen ik m'n telefoon aanzette, zag ik dat hij rond 1 uur een berichtje had gestuurd met dat het feest geslaagd was, hij nu ging slapen en een kus. Nam dus toch de moeite om nog wat te sturen? Maandag nog wat contact tot ik eind van de middag weer vroeg wanneer ik hem weer ging zien. Geen reactie.... Rond 18 uur gestuurd "of wordt het weer een ongemogelijke missie ;-)". Met een knipoog.... Geen reactie.... Ik zag hem wel steeds online op whatsapp, maar geen bericht terug.

's Avonds rond 21:30 uur heb ik de knoop doorgehakt en gestuurd dat dit voor mij niet werkt en heb hem alle geluk van de wereld gewenst. Gewoon een lief berichtje, maar wel dat ik ermee stop.

Volgende morgen; geen reactie..... Kon het me niet voorstellen! Dit was geen eikel, dat wist ik zeker. Maar toch.... Hij heeft alle schijn tegen zich. Tot even later. Heel verhaal, dat ik gelijk heb, het niet verdien zo behandeld te worden, hij met zichzelf zit bla bla bla. Ergens geloof ik hem, en ergens natuurlijk ook niet. Maar toch het contact stopgezet, super trots op mezelf! Ik koos voor mezelf! En heel kort daarna ontmoette ik mijn huidige vriend. Die er vol voor ging. Ook druk was, maar toch de moeite nam om tijd vrij te maken! Zelfs met een bos bloemen op de eerste date aan kwam.

Dit was mijn verhaal...
Ik heb gisteravondlaat dus al gestuurd dat ik graag een berichtje heb als het wat hem betreft nog doorgaat. Als ik daar niks op hoor is het wat mij betreft al afgedaan en ga ik niet nog eens afzeggen. We zouden rond deze tijd afspreken, ik ben nu nog in de buurt boodschappen aan het doen, maar ik ga zo lekker weer naar huis.
Hij is sinds gistermiddag nog niet Online geweest. Dus in theorie kan hij er zijn, maar is toch raar dat je niet even checkt? We hebben geen andere contactgegevens en ik ga daar ook niet voor jan snot staan. Die ziekmelding vorige week kwam ook wel wat kort tevoren...
@LadyDana, wat leuk zo'n spontane date die goed bevalt. Goed teken ook dat hij uit zichzelf iets laat horen en weer wil afspreken. Die andere dates, ach je merkt vanzelf of je daar nog zin in hebt toch? Ik probeer ook niet te denken, het op z'n beloop te laten. Tot nu toe gaat dat goed, al weet ik uit ervaring dat mijn interesse minder wordt als ik dat doe en het contact minder en daardoor oppervlakkiger wordt. Kreeg na de date pas op maandagochtend weer een berichtje, 1,5 dag later dus en dan denk ik 'hoe leuk vind je het dan?', maar goed ik ga dus niet meer invullen.

@Coolpack, ik zou ook niet afzeggen. Hij heeft de 1e date afgezegd, daarna weinig tot geen contact en nu reageert hij nergens op (ongeacht of hij kijkt of niet, want het zou sowieso netjes zijn nog even te checken van tevoren). Ben benieuwd of je uberhaupt nog iets gaat horen, maar dus groot gelijk dat je niet gaat. Sta je daar.... graag of niet toch?

@Zaansmeisje, mooi verhaal en zo denk ik dus ook. Als het goed zit dan is het geen strijd wie wat stuurt en wanneer. Dat gaat dan gewoon zoals het gaat.

@Systeemkast, het is niet dat de klik er niet is maar meer dat ik denk dat het niet meer wordt dan dit (aan beide kanten). Maar dat ga ik wel zien, laat het op z'n beloop. Leuk dat je weer wat van Okcupid lady gehoord hebt. Maar niet fleurig en fruitig en niet spontaan, vanwaar dan wel de wil en vasthoudendheid om een date met haar te hebben?

Hier weinig nieuws. Af en toe een bericht, maar meer in de trant van 'hoe is je dag' en 'ik ben dit aan het doen'. Prima op zich, maar of het iets toevoegt of opbouwend is vraag ik me af. Ben benieuwd of hij ergens deze week over een volgende date begint, ik laat dat aan hem. Daarnaast heb ik sinds het weekend weer een beetje contact met de man waarmee ik gebroken heb (zeg maar de Latter van Imo). Ik merk dat hij spijt heeft en een opening voor contact zoekt. Het contact op zich is niet anders dan anders, maar ik blijf erbij dat daden meer zeggen dan woorden. Voor mij is het over, tenzij hij er echt voor gaat, dan wil ik er heel misschien over nadenken. Op dit moment zit ik meer bij mijn andere date en wil ik niet in verwarring gebracht worden door deze oude date.
@coolpackzwei,

Raar van hem. Als hij wat vaag zou zijn als jullie alleen

maar wat chatten, dan zou ik het begrijpen.

Maar jullie hebben een date gehad en nog één op de planning.

Als ik jou was, zou ik er niet heen gaan zonder duidelijkheid.

Dan ben je zo'n cliché vrouw die dan aan een terrasje zit, ziellig

op haar mobieltje en horloge zit te kijken.

@famkej,

Geen bespringneigingen van beide kanten? Volgens mij is dat ook

nodig. Maar rustig aan doen is ook goed. Een 'hoe is je dag' klinkt

alleen wel erg stoffig, maar dat kan aan mij liggen.

Ook een oud stipje terug op de radar? Zou gewoon alles aan hem

overlaten.

Niet echt vasthoudendheid, als ze iets stuurt stuur ik wat terug.

Niet direct. Maar ze is een creatieve dame, ze is klein en ze ziet

er leuk uit. Kortom mijn type, en die zijn bijzonder schaars in

Nederland. Zou zonde zijn om het niet een beetje een redelijke poging

te geven. Meestal duurt het wel weer een maand voordat ik zo iemand

tegenkom op het interwebz.
@lady dana; ooohhh FOMO heb ik ook vreselijke last van. Op mijn leeftijd Ga je nog daten met de andere 2?

@coolpack; als hij niet eens het fatsoen heeft af te zeggen was ik ook niet gegaan. Bovendien riekt het naar slap excuus en niet naar ziek zijn.

@Famke; je hebt keuzes, zo te lezen Ik ben heel benieuwd of er een 3e date komt, ik snap helemaal dat je het aan hem laat.

@Nadine; ik ga niet meer afspreken met de man van afgelopen zaterdag, Hij heeft al wel 5 keer geappt (en nog een keer via Tinder!) dat hij het zo gezellig vond. Afknapper, volgens mij is het een plakker. Van de man van 2 weken geleden heb ik niets meer gehoord, en dat is prima. Met buitenlandman is er sporadisch contact.

Ik heb een paar gesprekken lopen op Tinder, net eentje die opmerkt dat het wel veel moeite is om af te spreken met iemand die je nog nooit gezien hebt. Eh... ik weet niet of hij Tinder begrijpt. En nog een Canadees die hier een paar dagen is en wel een drankje wil doen. Ik heb het niet zo op toeristen, maar goed, we zullen zien.
@Amy, ik heb altijd keuzes . Zonder gekheid, had al wel verwacht dat oude date met Kerst of O&N iets zou laten horen. In eerste instantie niet gereageerd, maar na 3x toch maar wat teruggestuurd. Best kritisch ook dat bericht, maar er volgde wel een aardig gesprek uit. Maar goed, het is een knipperlicht-iets geweest (lag in scheiding) en daar heb ik echt geen trek meer in. Voelt wel vertrouwd, maar logisch want ik ken hem al een tijd natuurlijk. Maar ik heb nou niet direct zoiets van 'laten we het nieuw leven inblazen'. De huidige date is leuk en de dates op zich helemaal heerlijk, alleen ik kan mijn vinger er niet op leggen, maar er mist iets. Misschien is hij wel gewoon langzaam, maar dat werkt averechts op mijn gevoel. 5x?! Dat vind ik sneu, vooral als iemand niet reageert of het beaamt. Klinkt een beetje hopeloos dan of zo. Heb je verder nog iets staan? En die Canadees, leuk voor een avondje misschien?

@Systeemkast, juist wel bespringneigingen en ook besprongen hoor haha. Die klik is er juist helemaal, evenals dat de intenties aan beide zijden hetzelfde zijn. Het lijstje kan ik zo afvinken, dat is het dus niet en daarom ook zo verwarrend wat er dan mist. Ah ik snap wat je zegt, het zou dus een goede date kunnen zijn omdat het een type vrouw is die echt bij jou past. Nou dan rustig aan en geen druk zetten. Als zij nog issues heeft is druk hetgeen averechts werkt, wat niet wil zeggen dat je niet kunt aansturen op een date als je een keer een langer, leuk gesprek hebt.
@Famke; keuzes zijn fijn Een knipperlicht-iets is altijd lastig, helemaal als ze later opeens weer van zich laten horen. Ik word daar vaak een beetje achterdochtig van, maar dat hoeft helemaal niet natuurlijk. Maar om weer van voren af aan te beginnen inderdaad... Jammer dat je wat mist bij je date! Ik mis vaak assertiviteit bij mannen. Ik wil niet het mannetje hoeven zijn om het zo maar even te zeggen. Als ik dat al aanvoel ga ik er meestal niet mee door, maar vaak duurt het even voordat je erachter bent wat het nu precies is.

Haha ik heb het 1 keer beaamt, lijkt me meer dan genoeg. Ik heb een gloeiende hekel aan plakkers. En ik zal eens kijken wat die Canadees doet inderdaad, wellicht gezelliger dan een avond alleen op de bank! Verder niet echt iets lopen. Maar goed, morgen naar een O&N feest, wie weet lukt het wel in het wild!
Ik heb het gesprek op de site verwijderd. Ik heb de man nog niet ontmoet en was al voorzichtig, dus ik zit er niet zo mee. Ik geloof op zich wel dat hij ziek was, maar ik denk dat hij niet zo'n zin heeft meer of het vergeten is. Hoe dan ook: Hoef ik verder niet meer naar om te kijken.

Heb op dit moment ook niet echt iets potentieels lopen. Paar contacten.
hoi! ik ben weer een weekje afwezig geweest, en in heb een week nodig om dit weer bij te lezen

Ik merk dat de kerst weer voorbij is, heb weer twee dates via tinder.

Die gast van een poosje terug heb ik van het weekend date 3 mee gehad. Nog steeds hetzelfde. Ik denk niet dat dit m gaat worden. Het is wel gezellig, ik heb van 9 tot 4 uur met hem in de kroeg gezeten, maar ik voel me niet tot hem aangetrokken.

Vrijdag en zondag staan nieuwe dates gepland met andere tindermannen.
@Coolpack: klinkt eigenlijk alsof die ziekmelding al een smoes was om niet op date te hoeven... Hoop dus maar dat je niks meer hebt laten horen en zelf ook niet naar date gegaan bent. Laf zeker, maar helaas wel de realiteit dat dit regelmatig voorkomt. Heb je nog andere dingen lopen?

@Systeemkast: klinkt niet fris en fruitig maar je gaat wel persistent zijn om een date te regelen? waarom in godsnaam? Als er al zoveel werk aan vast zit, dan moet iemand wel ontzettend leuke eigenschappen hebben om dat te compenseren, maar zo klinkt het niet.... Waarom niet andere date regelen?

Msn heb je wel een date met LadyDana gehad :p

@Amy: plakkers zijn zooooo erg!! Meteen blokkeren die handel als negeren niet werkt! En verder lekker doordaten via Tinder

@Famke: ik heb het al eerder gezegd en je hebt het zelf ook aangegeven: stop met analyseren. Behalve dat valt me verder nog op dat je in een soort van scenario's werkt bij dates: als ik dit doe, dan moet hij <vul datum in> over date beginnen. Als ik <iets anders doe> dan moet hij... <vul in>. Mannen zijn net als jij (ja echt!) personen.. niet iedereen reageert precies hetzelfde op zaken. Denk dat het kan helpen alles met nieuwsgierigheid tegemoet te treden en te vragen als je iets opvalt in zijn gedrag, in plaats van er zelf een conclusie aan te verbinden. En verder lekker concentreren op je eigen gevoel! Het klinkt veelbelovend allemaal, en wellicht moeten jullie elkaar gewoon iets beter leren kennen voordat je voelt of je écht iets mist
Famke beware: latter ging er ook voor, en het werd steeds minder. Ben er nu wel cool onder, want had het ergens wel verwacht. Blijft jammer.
@nadine_j,

Haha, dankje. Maar nee, zo leuk klinkt het inderdaad niet als ik het zo terug lees.

Punt is alleen, ik ben (nog?) niet zo vaardig in het regelen van een date.

Ik heb al weken geen date gehad, dus denk niet dat the lady er tussen zat :-)

Misschien moet ik eens leren profielen schrijven.
Overigens gister een leuke date gehad. Zelfs gezoend! Twas lekker😋. Kende deze nog van de zomer en hij is vreselijk lief. Vanavond date met mooie man. En donderdag met leuke man.

Amy: ik dus ook nu. Typisch geval van FOMO. En ik ben nog ouder dusss. Maar door mijn ietwat excessieve getinder met kerst nu veel matches die ook nog berichten sturen en ook nog leuk zijn! Eeeeek en nu? Wil geen potentie de nek omdraaien. Nummertjes trekken??
Paar dagen weggeweest, lekker veel bij te lezen
@ coolpack, deze jongen moet je lekker laten lopen.

@ famke, bewonder je je date om bepaalde eigenschappen? Het is niet erg dat je geen vlinders krijgt, maar om wat te laten groeien moet je iemand eigenlijk best wel een ronkende beschrijving kunnen geven. Wederzijdse aanwezigheid van bewondering van bepaalde kwaliteiten is de basis van alle vrouwen die goed voelen bij mij.

En knipperlichten hadden wel meer moeite moeten doen om aan te blijven.

@ systeemkast, je hebt twijfels, maar je gaat eigenlijk toch door om een date te krijgen? Mensen in heftige tijden zijn trouwens meestal niet het meest geweldige relatiemateriaal, vaak ook omdat ze er juist één zoeken als vlucht.
@famkje: afgelopen voorjaar ook een man getroffen met wie het heel fijn was, lijstje kon ik ahw afvinken, maar er miste Iets. Iets dagelijks. Onbeschrijflijks. Kon dat vanaf t begin voelen. Ook duidelijk in geweest toen. is nu een vriendd.

@koekske: ik ben benieuwd naar man2, die klinkt fijn!

Arg, typen op tel gaat toch onhandig..
quote:systeemkast schreef op 30 december 2014 @ 15:50:

@nadine_j,

Haha, dankje. Maar nee, zo leuk klinkt het inderdaad niet als ik het zo terug lees.

Punt is alleen, ik ben (nog?) niet zo vaardig in het regelen van een date.

Ik heb al weken geen date gehad, dus denk niet dat the lady er tussen zat :-)

Misschien moet ik eens leren profielen schrijven.

Als je niet vaardig in het regelen van een date bent, dan zou k een moeilijk project meteen laten schieten. Je kan je beter richten op iets makkelijkere dates denk ik.

Verder begrijp ik niet zo goed wat er lastig aan is om een date te regelen? Kwestie van aantal potentiele matches aanspreken via Tinder, belangstellende vragen stellen én zelf wat informatie geven, en na tijdje chatten (géén 10 min, ook geen 4 dagen maar ergens er tussen in) vraag je: ik vind het heel gezellig chatten met je, heb je zin om binnenkort een keer een drankje te gaan doen?"

Zo moeilijk is het niet... of mis ik iets essentieels?
Qian idd, zo was het met DU ook. En eigenlijk ook met die date van gisteren. Soms word ik echt somber van mezelf. Ben echt verwend nest. Maar als je eenmaal die klik hebt gevoeld..

Systeemkast het kan ook wel werken. Toen ik latter leerde kennen lag ik in scheiding, was nog geeneens verhuisd. En toch heel verliefd geworden en lang gebleven. Maar je moet extra kritisch zijn en mss je toekomst verwachtingen bij stellen. Als t klikt dan klikt t!

Sybreed mooi verwoord: knipperlichten mogen idd wel wat meer hun best doen om het vuur aan te houden

Winkje ook lekker bezig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven