Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.
donderdag 3 juli 2014 om 19:02
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.
De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.
Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.
Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.
Hier een link naar het vorige topic
De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.
Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.
Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.
Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
dinsdag 30 december 2014 om 06:58
Graag gedaan!
Denk vast dat je moeder het een leuk kadootje zal vinden, het is erg leuk om te kijken. En bij die over de omringdijk ook veel in de streektaal.
Wel enigszins te volgen als je hier niet vandaan komt, maar leuker als je het dialect ook spreekt.
Met veel herkenbare plaatsjes als je uit de kop komt.
Fijne dag allemaal!
Denk vast dat je moeder het een leuk kadootje zal vinden, het is erg leuk om te kijken. En bij die over de omringdijk ook veel in de streektaal.
Wel enigszins te volgen als je hier niet vandaan komt, maar leuker als je het dialect ook spreekt.
Met veel herkenbare plaatsjes als je uit de kop komt.
Fijne dag allemaal!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

dinsdag 30 december 2014 om 13:55
Nog maar een keer, werd vanzelf uitgelogd.
Volgens mij heb jij nog net mijn pb-tje gekregen Ambra.
Lien, mijn ouders spreken het dialect niet. Vroeger werd er bij hun heel erg opgelet dat ze ABN spraken en moeder is toen zij klein was naar jouw woonplaats getrokken.
Wij herinneren ons nog erg veel details en leuke gebeurtenissen alleen mijn moeder heeft het nooit over haar jeugd. Ook mijn vader was erg gesloten over zijn jeugd dus de beetjes die wij weten horen wij van neven en nichten.
Nu mijn moeder ouder is, zij is daar al minstens 30 jaar niet geweest, en dan ben ik nog mild, wil ze er toch nog graag voor één keer daar naar toe.
Volgens mij heb jij nog net mijn pb-tje gekregen Ambra.
Lien, mijn ouders spreken het dialect niet. Vroeger werd er bij hun heel erg opgelet dat ze ABN spraken en moeder is toen zij klein was naar jouw woonplaats getrokken.
Wij herinneren ons nog erg veel details en leuke gebeurtenissen alleen mijn moeder heeft het nooit over haar jeugd. Ook mijn vader was erg gesloten over zijn jeugd dus de beetjes die wij weten horen wij van neven en nichten.
Nu mijn moeder ouder is, zij is daar al minstens 30 jaar niet geweest, en dan ben ik nog mild, wil ze er toch nog graag voor één keer daar naar toe.
dinsdag 30 december 2014 om 14:03
Ah.. ik zie het al, we krijgen hier een reünie
Goedemiddag dames!
Ik ben lekker heen en weer getreint, geen last van gladheid en de treinen liepen ook gewoon op tijd, moet niet gekker worden Onze zonnepanelen zijn geïnstalleerd, dus laat het goede weer maar komen/blijven. Vader zou vandaag naar huis mogen, maar nog niets gehoord. Nouja.. ik heb in elk geval m'n moeder bezig gehouden met spelletjes.. die liep maar zenuwachtig rond..
pijn gaat wel..
Goedemiddag dames!
Ik ben lekker heen en weer getreint, geen last van gladheid en de treinen liepen ook gewoon op tijd, moet niet gekker worden Onze zonnepanelen zijn geïnstalleerd, dus laat het goede weer maar komen/blijven. Vader zou vandaag naar huis mogen, maar nog niets gehoord. Nouja.. ik heb in elk geval m'n moeder bezig gehouden met spelletjes.. die liep maar zenuwachtig rond..
pijn gaat wel..
Later is nu
dinsdag 30 december 2014 om 16:56
Oei, zag nog net op tijd dat ik de verkeerde basisverzekering had genomen... Wil overal terecht kunnen namelijk... Bij veel basisverzekeringen kan je ineens niet in beide Zh hier terecht, maf... Zou erg onhandig geweest zijn, dan krijg je maar 75% vergoed van wat ze in dat Z-H doen... Idioot eigenlijk... Dan maar een restitutiepolis... Maar goed dat ik dat vandaag nog zag want de jongste wordt daar over drie weken geholpen...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 30 december 2014 om 16:58
Dreamer, weet je ook waarom je vader nog niet naar huis mag?
Vervelend dat gewacht, ook voor je moeder en jou.
Aso, wat is je moeder er lang niet geweest dan..er zal veel veranderd zijn. Alle broers en zussen van mijn moeder wonen daar nog dus zij rijden nog vaak die kant op en boeken ook eens per jaar een vakantiehuisje daar om iedereen af te gaan. Zijn ze zo een week mee zoet, grote familie..
Vervelend dat gewacht, ook voor je moeder en jou.
Aso, wat is je moeder er lang niet geweest dan..er zal veel veranderd zijn. Alle broers en zussen van mijn moeder wonen daar nog dus zij rijden nog vaak die kant op en boeken ook eens per jaar een vakantiehuisje daar om iedereen af te gaan. Zijn ze zo een week mee zoet, grote familie..

dinsdag 30 december 2014 om 21:53
Aso bij de goedkopere basisverzekeringen mag de verzekeraar een bepaald maximum instellen voor ziekenhuizen waar ze geen contract mee hebben. Je hebt dan nog gewoon vrije zorgkeuze (waar dus de ophef over ging) maar je krijgt dan gewoon niet alles vergoed. Dit geld al jaren vooral voor bijv internetverzekeringen. En kan je dus voorkomen door zoals Suzy nu doet, een iets duurdere basis of aanvullende verzekering af te sluiten.
Heeft iemand iets gehoord over een hongerwinter?
Mijn hemel wat een gekkenhuis weer op mijn werk vandaag zeg. Alsof niemand meer iets in huis had. En wat een paniek wbt de geldautomaten. Bij ons mag je extra pinnen. Nou mijn kassa was einde van de dag gewoon leeg.
Heeft iemand iets gehoord over een hongerwinter?
Mijn hemel wat een gekkenhuis weer op mijn werk vandaag zeg. Alsof niemand meer iets in huis had. En wat een paniek wbt de geldautomaten. Bij ons mag je extra pinnen. Nou mijn kassa was einde van de dag gewoon leeg.
dinsdag 30 december 2014 om 22:02
woensdag 31 december 2014 om 11:09
Ik winkel niet, weet van niets
Dochter gaat vandaag met vriendinnen churros maken en speciaal voor mij appelflappen. Ze gebruiken namelijk onze keuken, dus.. ik mocht eisen stellen, vond ik zo.
Vader is gisteren toch thuisgekomen en mag geen vet. Geen oliebollen dus. Van 2 weken niet eten is hij wel 1 kg afgevallen.
En ik ben echt helemaal kapot, gelukkig blijven we thuis, met ons 4-en.
Dochter gaat vandaag met vriendinnen churros maken en speciaal voor mij appelflappen. Ze gebruiken namelijk onze keuken, dus.. ik mocht eisen stellen, vond ik zo.
Vader is gisteren toch thuisgekomen en mag geen vet. Geen oliebollen dus. Van 2 weken niet eten is hij wel 1 kg afgevallen.
En ik ben echt helemaal kapot, gelukkig blijven we thuis, met ons 4-en.
Later is nu
woensdag 31 december 2014 om 11:57
Ohhhhhh Churros!!! Ik ga zo af en toe op woensdagmiddag naar de markt in LB, daar staat een man met een churros kraampje. Owww zou ie er vandaag ook staan??? Dat is wel super naast de oliebollen.
Vanaf vandaag worden de automaten weer gevuld.
Vanaf vandaag worden de automaten weer gevuld.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 31 december 2014 om 16:06
Ik weet niet wat churros zijn wie praat mij even bij? (Er is ook google, ik weet het, maar vind het zo leuker)
Ambra het was idd vanwege de staking dat mensen extra geld konden pinnen bij ons ja. Maar waarom iedereen voedsel aan het hamsteren lijkt te zijn is mij dan weer een raadsel.
Pff ik ben gesloopt. Met kinderen wezen shoppen voor kleren. Dochter geen probleem. Maar zoon.....
Uiteindelijk na zeven winkels en dertig broeken passen geslaagd. Nu gelukkig tot de zomer op wat shirts na genoeg kleding. Dáár ben ik weer even vanaf
Ambra het was idd vanwege de staking dat mensen extra geld konden pinnen bij ons ja. Maar waarom iedereen voedsel aan het hamsteren lijkt te zijn is mij dan weer een raadsel.
Pff ik ben gesloopt. Met kinderen wezen shoppen voor kleren. Dochter geen probleem. Maar zoon.....
Uiteindelijk na zeven winkels en dertig broeken passen geslaagd. Nu gelukkig tot de zomer op wat shirts na genoeg kleding. Dáár ben ik weer even vanaf

woensdag 31 december 2014 om 16:09
Churros? Is het erg dat ik niet weet wat het is? Nog niet want ik ga nu googlen
Hartstikke zoet dus en dat eet ik niet, appelflappen daarentegen wel (eens)
Hongerwinter, echt weer zo erg Lien? Het is nb maar 1 dag .
Vrijdag begint het gewone leven weer en wedden dat dan niemand verhongerd is
Er wordt flink vuurwerk afgestoken en poes is er niet blij mee. Dat wordt vanavond nog wat. Het lijkt alsof het elk jaar erger wordt met die angst van Poes.
Bij de rivier zijn ze met carbid aan het schieten, dat geluid vindt hij (en wij ook) minder erg.
Nog 8 uur en dan zitten we al in het nieuwe jaar.
Iemand nog voornemens gemaakt?
Hartstikke zoet dus en dat eet ik niet, appelflappen daarentegen wel (eens)
Hongerwinter, echt weer zo erg Lien? Het is nb maar 1 dag .
Vrijdag begint het gewone leven weer en wedden dat dan niemand verhongerd is
Er wordt flink vuurwerk afgestoken en poes is er niet blij mee. Dat wordt vanavond nog wat. Het lijkt alsof het elk jaar erger wordt met die angst van Poes.
Bij de rivier zijn ze met carbid aan het schieten, dat geluid vindt hij (en wij ook) minder erg.
Nog 8 uur en dan zitten we al in het nieuwe jaar.
Iemand nog voornemens gemaakt?

woensdag 31 december 2014 om 16:09
Beetje afwezig geweest sorry daarvoor 
Momenteel in de lappenmand (flinke verkoudheid en algehele malaise).
Drain wordt tweede week januari gereviseerd met de hoop dat de hoofdpijn weg gaat ( volgens chirurg milimeterwerk tussen wel of geen hoofdpijn dus nu met MRI bepaling).
Bottumor wordt als het zo gepland kan worden ook verwijderd met deze operatie.
Zit nu op 8 paracetamol en 1 tramadol per dag ( hoger durf ik niet te gaan ivm verslaving <_<)
Iedereen een gezond en gelukkig 2015!
Ik ga nu sushi maken en straks lekker opeten

Momenteel in de lappenmand (flinke verkoudheid en algehele malaise).
Drain wordt tweede week januari gereviseerd met de hoop dat de hoofdpijn weg gaat ( volgens chirurg milimeterwerk tussen wel of geen hoofdpijn dus nu met MRI bepaling).
Bottumor wordt als het zo gepland kan worden ook verwijderd met deze operatie.
Zit nu op 8 paracetamol en 1 tramadol per dag ( hoger durf ik niet te gaan ivm verslaving <_<)
Iedereen een gezond en gelukkig 2015!
Ik ga nu sushi maken en straks lekker opeten

woensdag 31 december 2014 om 16:13
Lien, mijn jongste zoon is vreselijk met kleren. Hij trok alleen maar aan wat ik meenam en hij weigerde om te passen. Een keer was ik het zo beu dat ik de kleren terug heb gebracht en hem sindsdien kleedgeld ben gaan geven.
Nu koopt hij 2e hands kleren die niet stijf en ongemakkelijk aanvoelen en zijn de broeken te groot dan maakt hij zijn riem wel een gaatje strakker. Kleding en schoenen zijn echt niet aan hem besteedt. De kapper overigens ook niet maar hij verzorgd zijn haren wel goed en ziet er schoon en verzorgd uit
Nu koopt hij 2e hands kleren die niet stijf en ongemakkelijk aanvoelen en zijn de broeken te groot dan maakt hij zijn riem wel een gaatje strakker. Kleding en schoenen zijn echt niet aan hem besteedt. De kapper overigens ook niet maar hij verzorgd zijn haren wel goed en ziet er schoon en verzorgd uit

woensdag 31 december 2014 om 16:18
Het zit je niet mee Maïskip. Alleen de hoeveelheid pijnstillers geeft al aan hoe beroerd jij je voelt. Hopelijk wordt het komende jaar een knaljaar voor jou zonder pijn en tumor.
Ik heb een tijdje morfine gehad en dat viel best wel mee hoe snel je verslaafd bent. Ik slikte het echt als het nodig was een paar dagen en dan een dag niet.
Heerlijk Maïskip, sushi Ook wij gaan sushi eten alhoewel zonder rijst dus eigenlijk sashimi. Wij zijn er dol op.
Ik heb een tijdje morfine gehad en dat viel best wel mee hoe snel je verslaafd bent. Ik slikte het echt als het nodig was een paar dagen en dan een dag niet.
Heerlijk Maïskip, sushi Ook wij gaan sushi eten alhoewel zonder rijst dus eigenlijk sashimi. Wij zijn er dol op.

woensdag 31 december 2014 om 16:42
Maiskip. Als tramadol beter voor je werkt, waarom neem je dan niet meer? Paracetamol doet niet zoveel qua pijnstilling. Zo lang alles in overleg met je (huis)arts gaat, is ophogen en afbouwen van tramadol gewoon veilig hoor!!
(ervaringsdeskundige in tramadolgebruik), heb dagen dat ik er 8 op een dag nodig heb en ben er niet verslaafd aan).
(ervaringsdeskundige in tramadolgebruik), heb dagen dat ik er 8 op een dag nodig heb en ben er niet verslaafd aan).
woensdag 31 december 2014 om 19:18
Maiskip, ik sluit me aan bij de voorgaande dames.
ik zou de hoeveelheden p'mol en tramadol niet gelijk omdraaien maar je kunt daar nog wel wat in winnen lijkt mij. Overleg dat met je arts, wij weten geen contra-indicaties bij jou. Ik kan ook zonder problemen stoppen met de tramadol, je kunt er aan wennen maar dat is iets anders dan verslaafd..
ik zou de hoeveelheden p'mol en tramadol niet gelijk omdraaien maar je kunt daar nog wel wat in winnen lijkt mij. Overleg dat met je arts, wij weten geen contra-indicaties bij jou. Ik kan ook zonder problemen stoppen met de tramadol, je kunt er aan wennen maar dat is iets anders dan verslaafd..
woensdag 31 december 2014 om 19:48
Maiskip: en ik spreek hier met de anderen de hoop uit dat de volgende ingreep wel het gewenste resultaat zal hebben.
Aso: broekriem wil zoon ook niet. Zucht.
En als ik hem kleedgeld zou geven, pot hij het op en blijft met gaten in zijn kleren rondlopen. Hij vind kleding gewoon niet zo belangrijk.
Het moet lekker zitten en niet opzichtig zijn.
Dus effen shirtje en spijkerbroek. Donkere bodywarmer en hoge wandelschoenen in donkere kleur. Daar kan je hem in uittekenen. Jaar rond.
Zo érg dat iemand ooit vroeg op school: hee, ben jij in die bodywarmer geboren ofzo?
En ook dáár zit hij dan niet mee.
Meiden: alvast allemaal een heel goed 2015 gewenst!
En niet teveel drinken hè .
Mochten we morgen wel hoofdpijn hebben, zijn we gewoon solidair met jou, maiskip.
Om je een hart onder de riem te steken. Helaas kunnen we je hoofdpijnen niet voor je wegnemen.
Aso: broekriem wil zoon ook niet. Zucht.
En als ik hem kleedgeld zou geven, pot hij het op en blijft met gaten in zijn kleren rondlopen. Hij vind kleding gewoon niet zo belangrijk.
Het moet lekker zitten en niet opzichtig zijn.
Dus effen shirtje en spijkerbroek. Donkere bodywarmer en hoge wandelschoenen in donkere kleur. Daar kan je hem in uittekenen. Jaar rond.
Zo érg dat iemand ooit vroeg op school: hee, ben jij in die bodywarmer geboren ofzo?
En ook dáár zit hij dan niet mee.
Meiden: alvast allemaal een heel goed 2015 gewenst!
En niet teveel drinken hè .
Mochten we morgen wel hoofdpijn hebben, zijn we gewoon solidair met jou, maiskip.
Om je een hart onder de riem te steken. Helaas kunnen we je hoofdpijnen niet voor je wegnemen.

woensdag 31 december 2014 om 20:18
Dank voor de reacties.
Tramadol heeft bij mij de bijwerking dat het geconstipeerd. ( met CU en PDS niet zo handig) Met 1 heb ik geen klachten met 2 wel.
Huisarts wilde me oxycodon voorschrijven maar daar hoor ik alleen maar enge verhalen over.
Hoef het gelukkig hopelijk nog maar een weekje uit te zingen en dan begint voor mij een hoofdpijnloos 2015. (hoop ik tenminste xD )
Net de sushi opgegeten en kan niet wachten tot ik mijn eigen gemaakte spelt-bladerdeeg appelflappen op mag eten .
Blijven lekker thuis. Om 00.00 eventjes naar buiten en dan weer lekker slapen
Tramadol heeft bij mij de bijwerking dat het geconstipeerd. ( met CU en PDS niet zo handig) Met 1 heb ik geen klachten met 2 wel.
Huisarts wilde me oxycodon voorschrijven maar daar hoor ik alleen maar enge verhalen over.
Hoef het gelukkig hopelijk nog maar een weekje uit te zingen en dan begint voor mij een hoofdpijnloos 2015. (hoop ik tenminste xD )
Net de sushi opgegeten en kan niet wachten tot ik mijn eigen gemaakte spelt-bladerdeeg appelflappen op mag eten .
Blijven lekker thuis. Om 00.00 eventjes naar buiten en dan weer lekker slapen
donderdag 1 januari 2015 om 02:18