Help, telefoon waterschade

01-01-2015 18:22 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Gisteren is mijn iPhone 5s in de wc gevallen.. Ik had hem net een dag, gelijk in een bak met rijst gelegd, op internet gelezen dat je de telefoon gelijk moet uitschakelen en simkaart en batterij eruit halen. Ik krijg mijn simkaart en batterij er niet uit (voor de batterij zijn speciale schroeven ofzo nodig) Ik ga hem morgen laten maken maar denken jullie dat er meer schade is omdat de onderdelen er nog in zitten? Mijn iPhone zit nu 1,5 dag in een bak met rijst..
geeen motto
Het doel is dat de telefoon zo snel mogelijk weer droog is. Hoe meer onderdelen je los kunt laten drogen, hoe beter. Maar grote kans dat hij over een paar maanden inwendig toch gast roesten.

Valt trouwens waarschijnlijk onder je inboedelverzekering, dus eerst die even bellen voor je laat repareren.
ik heb dit al 3x gehad (heel dom ik weet het)

ik had gelukkig samsung en die haalde ik wel helemaal uit elkaar. en liet ik 3 dagen in de rijst liggen.

de eerste x kon ik niet meer bellen

andere keren was er niks aan de hand.

good luck
A woman with class is timeless
Uit een iPhone kun je niet zelf de batterij verwijderen.

Ik weet van een vriendin dat haar iPhone het na een paar dagen rijst weer deed, en die was echt mee kopje onder gegaan in een sloot.

Geduld dus, nog even in die bak met rijst laten zitten. Succes!
Bij mij werkt rijst ook goed, ik had hem een keer in bad laten vallen :P
Heb je geen verzekering afgesloten toen je hem kocht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Morgen eens kijken of je silicaat kattenbakkorrels kunt vinden.

Dat is t zelfde spul als die kleine zakjes vochtvreter die altijd in electronica verpakkingen zitten.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Ik heb mijn iPhone ooit in bad laten vallen. In een handdoek gewikkeld en toen eerst hard rondgezwaaid om het water er zoveel mogelijk uit te slaan. Daarna in een bak rijst voor een week. Toen aangezet en alleen het backlight was stuk. Nieuw scherm erin voor 50 euro en klaar nog hele lange tijd plezier van gehad.
Ik vraag mij af of de verzekering dat wel dekt? Had ooit een verzekering, telefoon gejat, kreeg niks terug want geen geweld gebruikt. De garantie ben je in ieder geval kwijt als je water indicatie stickers verkleurd zijn en ze kunnen bewijzen dat je eventuele defect aan waterschade ligt.

Hopelijk werkt de rijst, de komende weken zou ik even een andere telefoon gebruiken zodat alles extra goed kan drogen.
Die apparaten verzekeringen zijn voor 99,99999999% pure geldklopperij.

De meeste dingen die gedekt zijn, zijn volgens nederlands consumentenrecht al gedekt.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Waarom zou de verzekering dit moeten dekken? Shit happens. Al dan niet door eigen onhandigheid. Soms gooi je een dure vaas om, soms laat je een bord van je servies à 45 euro uit je handen vallen, soms valt je telefoon in de wc (waarbij ik me dan weer afvraag, wat moet je met een telefoon op de wc, maar goed...). Draag gewoon zelf de consequentie van je onhandigheid, als iedereen dit soort dingen gaat claimen, zijn verzekeringen binnenkort niet meer te betalen, of wel?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Isogel, dat is wat je in die kleine zakjes vindt bij verpakkingen. Werkt beter dan rijst.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 01 januari 2015 @ 18:27:

Het doel is dat de telefoon zo snel mogelijk weer droog is. Hoe meer onderdelen je los kunt laten drogen, hoe beter. Maar grote kans dat hij over een paar maanden inwendig toch gast roesten.

Valt trouwens waarschijnlijk onder je inboedelverzekering, dus eerst die even bellen voor je laat repareren.Ik zou er niet op rekenen. Navragen kan natuurlijk geen kwaad, maar dit is niet zonder meer gedekt.
quote:pejeka schreef op 01 januari 2015 @ 20:14:

Waarom zou de verzekering dit moeten dekken? Shit happens. Al dan niet door eigen onhandigheid. Soms gooi je een dure vaas om, soms laat je een bord van je servies à 45 euro uit je handen vallen, soms valt je telefoon in de wc (waarbij ik me dan weer afvraag, wat moet je met een telefoon op de wc, maar goed...). Draag gewoon zelf de consequentie van je onhandigheid, als iedereen dit soort dingen gaat claimen, zijn verzekeringen binnenkort niet meer te betalen, of wel?Je hebt liever dat iedereen een torenhoge premie betaalt voor Jan Lul? Een verzekering is juist bedoeld om dit soort incidenten te vergoeden. Alleen onrechtmatige claims drijven de premies onnodig op.
Heb je niet toevallig met visa betaald?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven