Babynaam

03-01-2015 00:58 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik ben nu 24 weken zwanger. Mijn vriend en ik houden beide van dubbele namen. Wij vinden Lola-Linde een erg mooie naam. Ik heb het mijn beste vriendin verteld en zij vind het een echte 'tongstruikelaar'. Mijn vriend en ik vinden dit zelf wel meevallen, maar vragen ons af hoe anderen hier op kijken.

(Ik ken verder ook niemand met deze naam en deze combinatie is ook nergens te vinden (op Google en namensites))
-
Ik vind het niks, maar wat maakt dat uit. Gaat erom dat jullie het een mooie naam vinden, toch?!
Ik vind het leuk! Mijn dochtertje heeft ook een dubbele naam. Alleen, mijn ervaring is dat je toch snel het eerste deel gebruikt.
Ik vind het ook een beetje een tongbreker met al die llen.

Vind de combi lola en linde ook niet mooi dus dat helpt ook niet.

Maar jullie keus toch?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Lola Linde liep met lieve liesje langs de lange lindelaan.

Ik vind het een tongbreker.
Nee! Niet mijn smaak, maar ook niet mijn kindje...
Het is jullie keus. Niks aantrekken van wat andere mensen vinden. Zodra ze geboren is en men de naam hoort zeggen ze allemaal dat het mooi is. Als je het nu al vertelt geeft iedereen hun mening en willen ze inspraak.

Oh en mijn mening wilde je ook horen? Ik vind het dubbel, een tongbreker en vergezocht, een beetje te creatief bedacht.

Lola vind ik een vrij ordi naam, terwijl Linde een heel nette naam is. Aparte combi. Linde alleen vind ik een erg mooie, nette naam.
Ik vind Lola erg leuk! Linde is niet mijn smaak; beetje kak. De combi vind ik een beetje raar.

Is dit de kiki-kate lola-lily rage?
quote:Fleuriefleur schreef op 03 januari 2015 @ 02:24:

Ik vind Lola erg leuk! Linde is niet mijn smaak; beetje kak. De combi vind ik een beetje raar.

Is dit de kiki-kate lola-lily rage?

Zegt FleurieFleur .

Dat niet wat to? Fleurie-Fleur.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik moest inderdaad ook meteen aan Nicolette van Dam denken. Ik vind het persoonlijk helemaal niks, beetje stripfiguur idee. Als je deze namen wilt, zou ik ze als eerste en tweede naam doen, maar niet als dubbele naam.
You can never solve a problem on the level on which it was created.
Tongbreker idd met al die l-en. En het klinkt raar, als je het snel zegt. Klinkt als 1 woord, lolalinde. Ook ik vind Lola wat ordinair en linde klassiek. De combi van de 2 namen vind ik niet zo.

Maar goed, wie ben ik? Het is jullie kind en keuze
Jullie baby, jullie naam. Als jullie het mooi vinden, dan zou ik het doen!

Mijn mening: ik zou het niet doen. De inspiratie zal ongetwijfeld komen van Nicolette van Dam (Lola-Lily) en daar is niets mis mee, maar ik vind Lola-Linde gezocht apart willen zijn.

Mensen gaan de naam toch afkorten. Lola of Linde zal het dan worden. Ben je daar oké mee? Ik ken mensen die het vreselijk vinden als de naam van hun kind wordt afgekort en stug iedereen blijven verbeteren, terwijl de goegemeente blijft afkorten.
Vre-se-lijk, naar mijn bescheiden mening.

Net als hierboven al opgemerkt: ik vind aan de naam 'Lola' een ordinair tintje zitten. 'Linde' vind ik wel heel leuk, lief, netjes.

Van Lola-Lily en Kiki-Kate sloeg ik al stijl achterover, maar dit is nog erger.
Nee Lola vind ik niet direct ordinair maar zou er niet voor kiezen. Linde vind ik een kaknaam dus de combo vind ik vreselijk. Maar goed het is jullie kind. Als jullie overtuigd zijn van deze naam dan maakt het niet uit wat de rest vind toch.

Zou het alleen nog niet openbaar maken. Ben ook zwanger en had de naam die ik bedacht had uitgesproken aan schoon-ma/zusjes en beste vriendin. Alleen beste vriendin vond hem mooi de schoonfamilie niet. Ik ga de naam toch gewoon doen maar het is wel een beetje een pretbederver als je al wat klachten hebt gehad ;). Dat zullen ze na de geboorte niet meer geven.

Succes ermee.
Allemaal inhaken: En van je-hèla-hola-Linde komt eraan...

En ik ben mega- mindy-lola-linde....

Nee dus, als je het mij vraagt.
Linde is leuk. Van dubbele namen ben ik sowieso al geen fan, maar al helemaal niet in deze combinatie. Maar wat me opvalt: de titel van je topic is 'Babynaam'. Realiseer je je wel dat je kind deze naam niet alleen als baby heeft, maar dat ze er haar hele leven mee moet doen?
Onze dochter heeft ook dubbele naam, vind ik zelf super mooi. Het maakt mij niet uit hoe mensen hem uitspreken en wat ze ervan vinden. Dus ik denk dat je dat even moet nagaan van jezelf.

Ik vind Lola-Linde wel leuk klinken maar blijkbaar ben ik een uitzondering 😜
Lolalinde klinkt vooral erg nageaapt van lolalily. Ik vind het allebei verschrikkelijk.

Stel je voor dat het een tweeling is; lolalinde en lilaliesje
quote:Desperate_Housewive schreef op 03 januari 2015 @ 06:38:

Tongbreker idd met al die l-en. En het klinkt raar, als je het snel zegt. Klinkt als 1 woord, lolalinde. Ook ik vind Lola wat ordinair en linde klassiek. De combi van de 2 namen vind ik niet zo.

Maar goed, wie ben ik? Het is jullie kind en keuze Niks meer aan toe te voegen.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik vind de combinatie een beetje woonwagenkamp-achtig en niet uit te spreken.

Ook enorm gejat van Nicolette van Dam. Dat ga je dan ook zeker vaak horen.

Dubbele namen vind ik wel leuk, deze dus niet.
Jullie kind, dus jullie besluit. Als jullie het mooi vinden, noemen jullie haar Lola-Linde.

Zelf hou ik sowieso al niet van dubbele namen, maar 2 namen met dezelfde beginletter vind ik helemaal niet mooi.

Maar goed iedereen zal er wat van vinden! Dat is altijd zo. Dus uiteindelijk zou ik datgene doen waar jullie zelf het meest blij van worden.
quote:meestmistig schreef op 03 januari 2015 @ 08:28:

Onze dochter heeft ook dubbele naam, vind ik zelf super mooi. Het maakt mij niet uit hoe mensen hem uitspreken en wat ze ervan vinden. Dus ik denk dat je dat even moet nagaan van jezelf.

Ik vind Lola-Linde wel leuk klinken maar blijkbaar ben ik een uitzondering 😜Jou geeft het niets, maar heb jij je al bedacht wat je dochter er van gaat vinden?
Frankly my dear, I don"t give a damn
En nu is het wel op Google te vinden
Niet mijn kind, dus niet mijn keuze... Maar zij zal haar hele leven hier mee moeten doen, dus bv ook solliciteren. Zou een volwassen naam uitzoeken.
quote:-tinkerbell- schreef op 03 januari 2015 @ 08:41:

[...]

Niks meer aan toe te voegen.+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven