~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Whahaha, tja nog steeds zwangerschapdementie, ik bedoelde natuurlijk Tomaatje!
Ben nog steeds aan het bijkomen van 2 dagen feest vieren, pffff... Hèb je een juli-kind, is het snertweer, bah, gelukkig hadden we het feest na de drukte van vorig jaar nu over 2 dagen uitgesmeerd, maar toch... Jurre vond het gelukkig helemaal geweldig.

Tomaatje, wat ziek zijn betreft zit het jullie ook echt niet mee he? Fijn dat Nikki wel weer wat opgeknapt was toen de visite kwam. Hoe ging het vandaag?

Charly, ga je het op z'n échte verjaardag ook nog vieren? Wij hebben donderdag helemaal niks aan z'n verjaardag gedaan (zelfs de verjaardagspost achterover gedrukt en op zatredagochtend weer door de brievenbus gegooid ). Dat ging wel heel erg tegen ons gevoel in, Jurre merkt er verder niks van, maar het blijft toch wel vreemd.

Barrel, wat fijn dat iedereen op verjaardagsvisite gekomen is. Blijven ze dan ook allemaal een paar dagen plakken?

Hoera voor Minime, knap hoor!

Sams, alvast een fijne dag gewenst morgen!
Charly: gefeliciteerd met de jarige.

Minime: knap hoor op het potje gepoept, nu volhouden.

Tomaatje: Hoe gaat het met de zieke.

Hier gaat alles zijn gangetje. Weinig te melden.
Hier vooral druk, druk, druk. Weinig tijd en puf om te computeren.
Wij hebben vandaag T's verjaardag niet meer gevierd, wel de slingers laten hangen en kaartjes voorgelezen (weinig belangstelling voor..)

Mijn zus is vandaag ook jarig dus daar maar taart wezen eten

Vanochtend met F. naar de osteopaat geweest, wel een goede indruk van gekregen.

Hij heeft wat blokkades in de darmen opgeheven: ze begon daar gelijk te poepen en geprobeerd de blokkade in de nek te verhelpen. Het is nu afwachten wat het doet.

Ik ga een kussentje bestellen om de schedel weer de ruimte te geven om te herstellen, want ze heeft echt al een afgeplat hoofdje.

Ik meld me verder af voor de komende week: morgen vertrekken we voor 2 dagen naar Belgie naar Plopsaland en zaterdag voor een week naar Ameland. Gelukkig hebben we de weergoden nu wel mee

Tot over een weekje en alle jarigen gefeliciteerd en veel plezier op jullie feestjes!
Charly, veel plezier bij de kabouters!

Wij gaan morgen naar (een voorstelling van) Bob de Bouwer. Ben benieuwd hoe Jurre dat zal vinden. We hebben alleen verteld dát we iets leuks gaan doen, maar nog niet wat... Zijn nichtje van 5 gaat ook mee en we combineren het meteen met een bezoekje aan het strand (voorstelling is in Den Haag).

Denk dat ik morgenavond helemaal óp zal zijn...

Stijn brengen we morgenochtend naar opa en oma, dus hoe en waar ik ga kolven wordt nog een uitdaging !
voor Sofie en Tomaatje. Hopelijk knapt ze snel op.

Wat fijn zeg Charly zo'n werking bij de osteopaat! Hopelijk blijft het z'n werking doen.

Bedenk me net dat "mijn" osteopaat nog niet heeft teruggebeld, zo zelf nog maar eens proberen!

Geniet van jullie vakantie!

En heeft jurre een beetje geslapen Ernie?

Veel plezier ook vandaag!

Ben met Lotje op het cb geweest. Op mijn verzoek een nieuwe wijkverpleegkundige, heel leuk mens. Had gelijk een klik. En er was een gesprek (dat was de vorige keer niet, kwam alles van mijn kant). Zij doet maar 1 bureau per week en verder video-home training.

Ik vertelde dat Lotje niet lekker in haar vel zat de afgelopen periode. Nu gaat het weer goed met haar maar er waren momenten dat ik dacht meisje wat is er toch met je? Tandjes (maar die heeft ze nog niet), wil je meer dan je kan???

Zij vertelde dat ze in haar trainingen vaak ziet, dat als je dingen benoemt aan je kind (hoe klein ook) dat ze zich meer begrepen voelen. Dus als Lotje iets probeert wat ze nog niet kan, dit benoemen. Ze zegt vaak vergeten mensen dit en en gaan gelijk over op "goh wat knap van je dat je probeert te ..".

Nou ja het is het proberen waard.

Nog even samen gekeken naar het oogje van Lotje. Staat niet helemaal recht voor mijn gevoel. Lotje haar achterhoofd is ook wat afgeplat en daar kan het mee te maken hebben...

Verder bijna 8 kg en alweer 69 cm. Geen idee qua curve want dat hebben we niet bekeken maar ze ziet er goed uit dus dat zal wel prima zijn.

Lotje wil geen potjes eten, ze eet dus alles mee. Nou aten wij gisteren pannenkoeken. Voor haar bloemkool uit de vriezer gehaald, alles op. Maar die pannenkoeken vond ze ook wel interessant... mmm, smullen van de randjes... klein knuistje met een stukje pannenkoek.. zo lief om te zien...

Fijne dag vandaag, ik ga richting mn werk.
Hier ook altijd goede ervaring met de osteopaat. Super charly!!

Fijne vakantie.

Ernie, hoe was het bij bob de bouwer? En op het strand?

Lotje aan de pannenkoeken! Ze blijven gewoon lekker en ook na een warme maaltijd.

Met Sofie gaat het weer goed. Wat het nou was geen idee!

Boven de 40 vind ik altijd maar een beetje eng en had niet nog een dag gewacht, maar het zakte gelukkig toch af.

Vandaag op het cb geweest met onze kleine vent. Hij kreeg vervroegd zijn prikken omdat er kinkhoest heerst in ons stadje.

Hij weegt alweer 5 kilo ( toink toink ) en dat op 5 voedingen!!!

Slaapt dus ook al zo goed als door s nachts. ( meestal tussen 5.30 uur en 6.30 uur ) De borstvoeding loopt nog steeds goed, maar ik blijf maar tobben met een giga kloof op mijn linker borst. Heeeeeel pijnlijk toch wel. Het ging 2 dagen goed na alleen maar te hebben gekolfd en pats daar sprong hij weer open. Ben dus nu maar weer aan het kolven geslagen, maar dat is zo dubbel. En flesje en kolven.

Als iemand tips heeft graag!!

zonnige dag morgen!
quote:Ernie75 schreef op 23 juli 2008 @ 22:34:

Charly, veel plezier bij de kabouters!

Wij gaan morgen naar (een voorstelling van) Bob de Bouwer. Ben benieuwd hoe Jurre dat zal vinden. We hebben alleen verteld dát we iets leuks gaan doen, maar nog niet wat... Zijn nichtje van 5 gaat ook mee en we combineren het meteen met een bezoekje aan het strand (voorstelling is in Den Haag).

Denk dat ik morgenavond helemaal óp zal zijn...

Stijn brengen we morgenochtend naar opa en oma, dus hoe en waar ik ga kolven wordt nog een uitdaging !

Was Bob de Bouwer leuk? Als ik je berichtje had gelezen, dan had ik wel een kolf plekje kunnen regelen in het hotel, daar werk ik namelijk .

Fijn dat alle osteopaten hun werk goed doen bij de kindjes. F was zeker wel opgelucht toen ze eindelijk mocht poepen?

Minime heeft t helaas niet volgehouden. Gister was het weer slipje. We hadden het autootje Doc Hudson van cars ter stimulatie gekocht, maar Minime zei : "Dan maar geen Doc" . Zolang hij morgen maar niet poept.

Charly hoe is het trouwens met je huis en badkamer?

Ik zit even niet op te letten, zit Minime naast me zijn ontbijt in een autootje te proppen...... dus doei
Tomaatje, misschien toch even een lactatiekundige laten komen. Dat kan als het goed is gewoon via het cb. Kloven komen namelijk door verkeerd aanleggen en een lactatiekundige kan je daar meestal goed bij helpen.

Charly, wat fijn dat F. gelijk al baat had bij de osteopaat. Dacht de osteopaat daar ook zo over?

Fijn hè Findi, zo'n inventieve peuter.

Ik ga zo de jongens wegbrengen voor een logeerpartij bij opa en oma. O wat een zaligheid. En ze worden morgen na het eten weer thuisbezorgd. Dus heerlijk een dagje mijn handen vrij.
Wat heerlijk madootje, dagje voor jezelf, ik zeg: hup naar buiten en genieten van het heerlijke zonnetje.

Vervelend die klove Tomaatje, misschien inderdaad anders aanleggen. Ik dacht hier van de week spruw te hebben, maar gelukkig bleef het bij een ontstoken melkkliertje.

Ik moest wel even lachen hoor Findi, van die ontbijtkoek, altijd grappig bij een ander....maar bij jezelf....

Hier 3 dagen verjaardag gevierd, ben er nog moe van. Amelie vond het helemaal leuk. Gelukkig maar.

Nu zit ik op mijn werk, geen reet te doen, en beide collega's zijn er niet. Wordt een hele lange dag denk ik.

Gisterenmiddag met mijn kindjes nog even naar het strand geweest, wat heeeeerlijk zeg. Morgen naar Bakkum waar een vriendin op camping staat en zondag lekker varen door de wateren van Haarlem met vrienden. Lekker zitten, wijntje, bbq... Weinig doen dus.

Ernie, hoe is het met jouw kolf ? Die van mij moet terug voor reparatie, zuigkracht is zo dramatisch dat ik er niet heel veel meer uit krijg. Zucht!

We hebben van de week FV geprobeerd bij Thibault, maar hier reageerde hij zo heftig op, alleen maar poepluiers, krampen, gillen en heel erge kapotte billetjes. Voorlopig nog even geen bijvoeding dus voor hem en gewoon weer door met BV.

Nu ga ik maar eens opzoek naar werk.....
Werk je in het congrescentrum Findi? Had ik moeten weten...zat nu op het toilet te kolven... Ach ja, je moet toch wat! Ik had om 8.30u nog thuis gekolfd, daarna (na de voorstelling) om 13.30u en toen om 17.30u toen we weer thuis waren. Ging net.

De voorstelling was qua verhaal een beetje moeilijk (over recycling !!). Maar het zien van alle Bob de Bouwer-figuren was voor Jurre al indrukwekkend egnoeg. Ook zijn nichtje heeft genoten.

We zijn vanuit het congrescentrum met de tram naar het strand gegaan, ideaal! Auto in de parkeergarage laten staan. Eigenlijk mag dat niet als je een parkeerkaart bij de voorstelling koopt, maar omdat er 's middags nog een voorstelling was zei die aardige mevrouw (collega Findi?) dat het best kon zolang we maar voor 17.30u de garage verlieten.

"Het idee om naar het strand te gaan was nog bij zo'n, schat ik, duizend(endenden) opgekomen. We waren dus niet alleen op het strand, maar dat gaf niks. Jurre en zijn nichtje hebben zich kostelijk vermaakt met hun emmertjes en schepjes. En dáár hebben wij weer van zitten te genieten. Jurre vond de zee "een beetje eng en een beetje koud", dus daar is hij niet in geweest. Op een afstandje van een paar meter voor de allerkleinste golfjes bleef hij steeds staan en gaf dan zijn emmertje aan zijn nichtje mee om te laten vullen met water :-).

Gisteravond had Jurre nog voldoende energie,maar mama was errug moe. Vannacht kwam Stijn ook nog eens 3 (...) keer voor een voeding, dus ik was vanochtend gesloopt. Ernieman heeft ze naar het KDV gebracht (thank god, it's friday!!) en ik ben toen nog lekker even in mijn bedje gekropen.

Sams, mijn kolfapparaat doet het nog steeds prima. Ik gebruik hem alleen als enkele kolf (meer zuigkracht), dus misschien zit daar ook het verschil in. Ik vond de zuigkracht als dubbele kolf altijd al minder effectief.
Ja, enkel heb ik ook geprobeerd, maar dan werkt ie helemaal niet. Helaas pindakaas, zit er niets anders op dan terugsturen, of als het shit weer wordt even naar Amsterdam te rijden.

Wat hebben die kiddies toch, he ? 3 keer vannacht ? Thibault slaapt ook sinds 3 weken weer niet door 1 a 2x p.n.. Echt super vervelend, want ik ga die gebroken nachten nu wel merken. Maar er komt vast een tijd dat we dit niet meer weten toch ???
Hmm, dan mag ik dus in mijn handjes klappen met Minime2 die 1x komt s nachts. Wat ben ik toch een bofkont.

Gister de verjaardag van Minime gehad. Super weertje! Gelukkig maar, want ze hadden niet binnen gepast. We hebben hem een fiets gegeven om kwart voor drie s middags voor de visite kwam. Hij kwam er pas om vijf uur vanaf. Ik heb hem taart moeten voeren op zijn fiets en meneer dirigeerde alle kadootjes naar de tafel alvorens hij ze pas om half zes uit pakte. Tja de gasten gingen hun naam maar op het cadeaupapier Zetten zodat we wisten wat van wie kwam. Dus..... Vanochtend moesten we natuurlijk gaan fietsen en hij ging als een speer (met zijwieltjes).

Ik werk in het hotel Ernie, ik had wel ff een kamertje voor je kunnen regelen :-).

Ik wil ook naar het strand, maar zie t nog niet gebeuren met een peuter en een baby, dus de achtertuin moet volstaan. We hebben van de week de tuin afgemaakt voor de verjaardag en er kunstgras in aangelegd, helemaal super: geen vlekken, niet maaien en een zachte ondergrond. Kunnen we morgen lekker het badje erop zetten.
Lot: Gefeliciteerd, 3 jaar.

Lot: Hier ook een kleine die niet uit potjes wil eten. Met ons mee eten gaat een stuk beter. Stukje aardappel, bloemkool, boroccoli gaat een stuk beter. En pannekoeken dat vinden ze allebei lekker.

Gisteren zijn we een dagje naar Slagharen geweest. En we waren niet de enige. Het was lekker warn en druk. Suzanne heeft zich uitstekend vermaakt. Gunt zichzelf geen tijd om te eten, gelukkig drinkt ze wel, meer dan genoeg. Al met al was het een leuke dag.

Findi: De fiets viel dus erg goed, leuk hoor. En nu maar veel rondjes fietsen.
Findi en Laluna (je leest toch nog mee..) nog van harte met jullie boys!

Grappig dat Minime zijn kadootjes liet voor wat het was. Marit was er niet bij weg te slaan. Iedereen die binnen kwam werd goed bestudeerd.. nou ja het pakje dan..

's Morgens een leuke verrassing, we hadden er niet al te veel aandacht aan besteed de dagen ervoor. Met zn drieeen naar haar toe om te zingen en kadootjes te geven.

Zegt Marit.... moet nog even wakker worden

Ze is super verwend. Bijna alle visite kwam in een keer ('s morgens). Dat was wat minder maar goed dat is iets voor een volgende keer. Had mn ouders gevraagd om 's middags te komen omdat ik al wel een vermoeden had dat er meer mensen 's morgens zouden komen. Was leuk, konden we ze vragen om te blijven bbq-en.

Vanmorgen bij het feestje op het KDV geweest. Was zeer geslaagd!

En nu in huis alles opruimen... wil zoveel... waar zal ik beginnen.... moet ook nog even wat bakken kopen voor de Duplo en Playmobiel (en al het te kleine grut wegdoen ivm de grijpgrage handjes van Lotje ).

Mn moeder belde net, mn zus en zwager kennen het stel waarvan de man + zoontje zijn overleden in Schotland... pff vreselijk he, je moet er toch niet aan denken...

Nou ga hier nog even verder.

Isa ook van harte he met T (hoest bij jullie verder?)
Ik krijg de kriebels van alle berichten in de krant waar kinderen bij betrokken zijn, vreselijk gewoon... Leeftijd van de kinderen maakt niet uit, je gaat het automatisch vergelijken met je eigen gezin en het idee alleen al...

Jurre is sinds zaterdag speenloos! Liep me er al weken, nee...maanden, druk over te maken hoe ik dat moest gaan aanpakken. Vond de vakantieperiode toch het handigste (ivm slapeloze nachten met een om-zijn-speen-gillend-kind). Vrijdagavond aangekondigd dat die nacht de laatste nacht mét speen zou worden, zaterdagochtend alle spenen (op 1 stiekem-achterover-gedrukt-exemplaar na) met Jurre in de kliko gegooid "et voilà"!

Het middagslaapje werd een groot drama. Maar dat had waarschijnlijk meer te maken met het noodweer wat over De Meern trok. Jurre deed in ieder geval geen oog dicht.

Maar 's avonds was er niks aan de hand. Hij vroeg (en vraagt) wel waar de speen is, maar geeft dan ook zelf antwoord: "O ja, die ligt in de tram..."(???).

Zit ik me hier al tijden druk over te maken gaat het gewoon zó eenvoudig!
Stijn slaapt nu (na avondflesje afgekolfde melk met rijstebloem) al twee avonden door tot een uurtje of 5 / 6! Héérlijk, maar ik durf eigenlijk nog niet te hard te juichen...
Oeh Ernie, jaloers. Nou ja het valt ook wel mee hoor.

Ene keer is Thibault er de ene keer om 6 uur dan om 4 uur, geen pijl op te trekken dus. Rijstebloem is een goed idee, ga ik vandaag gelijk kopen. Wie weet helpt het. En die speen wil ik ook kwijt. Ik ga het op vakantie proberen, maar ik weet nu al dat die slimmerd gaat zeggen, 'mama, dan kan je toch nieuwe kopen?', We zullen zien.

Nu weer verder met werk. Ciao!
Ernie, Super dat Jurre speenloos is. Nu denk je vast, waar heb ik me zo druk om gemaakt. Zo te lezen had Jurre er minder problemen mee. Goed hoor.

Ook lekker dat Stijn de nacht doorslaapt. Kom jezelf ook lekker tot rust.

Sams: Hoop voor je dat rijstebloem de oplossing voor je is.

Gelukkig slaapt Mellanie tot 7:00 uur en om 7:30 uur krijgt ze de fles. Hier iemand die niets anders drinkt dan flesvoeding. Wel lastig hoor vooral met de warmte, ze weigert andere dranken te drinken. Heb vanalles geprobeerd tot opwarmen aan toe maar helaas ze doet het niet. Rijstebloem is hier ook geen succes. Wat dat betreft is Mellanie een moeilijke eter en drinker.

Suzanne daar in tegen is net een kliko. Eet en drinkt alles, wil alles proberen en zegt vind ook bijna alles lekker. Moet tegen haar echt nee zeggen anders wordt ze tonnetje rond.

Sams: Zo'n opmerking zou Suzanne ook maken.

Inmiddels is het gaan regenen. Heerlijk kan het even afkoelen.
Tja, vanochtend was het half 4, maar volgens mij meer omdat meneer zich op zijn buik had gedraaid en toen half op zijn knuffel lag. Heb 'm toch maar aangelegd en we schrokken beiden een uur later wakker!

Overdag lijkt hij nu wel een soort van ritme te vinden:

Rond 10 uur naar bed, tegen 12 uur wakker, rond 14u weer naar bed, Rond 16u/17u wakker en dan rond 19u weer naar bed.

Zou het dan toch??
Truusje, is aanlengen met water een idee?
quote: Truusje, is aanlengen met water een idee?

Geen idee wat je hiermee bedoeld?

Ernie: Het lijkt inderdaad op een ritme.

Maar ja, hoe lang wordt dat ritme volgehouden
Hier heeft het niet werkt de rijstebloem, zucht. Het levert meer krampen op dan nachtrust. Heb me maar even voorgenomen om geen bijvoeding o.i.d. te geven. Eerst maar even tot rust komen, die darmen. Het rare is dat Thibault weinig last heeft gehad in het begin met zijn darmen, en nu begint dat juist. Hebben meer kiddies hier last van ? Ik vind het zo zielig.

Hoop voor jou, Ernie, dat er een ritme aankomt.

Al zou ik dat ook graag wilen. Vannacht was het weer bal. Amelie is snotverkouden en hoest haar longen uit haar lijf. Vriendlief en ik slapen al 3 nachten gescheiden. Hij bij Amelie en ik bij Thibault.

Hoop vannacht echt even bij te slapen.

Succes met de warmte vandaag, ik begin nu al langzaam zweetdruppels te krijgen.
Truusje, je gaf aan dat Mellanie niks anders dan flesvoeding wil drinken, zelfs met deze warmte. Misschien kun je haar flesvoeding dan wat aanlengen met water, zodat ze toch extra vocht binnenkrijgt. Of had ik je verkeerd begrepen?

Vannacht kwam Stijn weer om 3 uur, helaas.... Hij had geen zin in zijn avondfles vandaar...

Sterkte Sams!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven