Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts

04-01-2015 13:16 19 berichten
Zijn er nog meer mensen die (nu al!) last hebben van hooikoorts-achtige verschijnselen? Ik merkte gisteren ineens voor het eerst dat ik last had van een jeukend gehemelte, een kriebelneus en mijn oren.

Er bloeit nog niet zo veel (els en hazelaar) maar ik heb hier vaker last van in januari. Een paar dagen eerder was er nog niks aan de hand.

Afgelopen jaar heb ik eigenlijk het hele jaar weinig klachten gehad, ben benieuwd wat 2015 brengt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook last maar ik heb meerdere allergieën dus ik had eigenlijk nog niet aan hooikoorts gedacht.

Dan ga ik denk ik misschien toch weer mijn tabletjes slikken. Tijdens mijn zwangerschap had ik nergens last van (en mocht geen medicatie gebruiken) en Derpje is nu 9 maanden en heb alleen af en toe neusspray gebruikt.
Kan wel kloppen, een paar dagen geleden las ik er al iets over in een krant. Meestal krijg ik de eerste klachten eind januari/begin februari maar mijn klachten zijn gelukkig doorgaans beperkt tot veel niesbuien en soms prikogen, bij de meeste mensen zijn de verschijnselen heviger.
verba volant, scripta manent.
Ja ik ook! Had er al aan gedacht en ergens ook in het achterhoofd dat het wel heel vroeg zou zijn. Maar kan dus wel zo te horen. Heb er al sinds ik kind was last van, maar het begint altijd in een andere periode van het jaar. Blijft gewoon altijd weer een verrassing dus
Ik hoorde zojuist iemand op radio 2 die er ook al last van had. Schijnt inderdaad door de hazelaar te komen.
Ja, mijn dochter! Rode/jeukende ogen.
Ja, hier nog eentje. Ik ben de afgelopen week alweer met de medinose begonnen. Ik denk dat ik er gewoon maar nooit meer mee stop
Ik! Gisteren was het erg, vandaag ging het beter. Het zat er al een week of 2 aan te komen.

Maar wat is het nu, waar we last van hebben?
Zo erg is het nou ook weer niet
Ik heb pillen voor hooikoorts omdat ik dus ook al jaren dit soort verschijnselen had (jeukende ogen en gehemelte, snotteren, niezen, tot soms overal jeuk). Uiteindelijk kwam ik erachter dat het helemaal geen hooikoorts is bij mij maar komt door de droge lucht op mijn slaapkamer. Sinds ik een luchtbevochtiger heb thuis is het probeem eigenlijk opgelost.

Wie weet heeft iemand hier iets aan.
Miloen, volgens mij de hazelaar en de els. Ik denk dat het bij mij wel door iets van buiten komt, want de klachten ontstonden nadat ik buiten was geweest. Luchtbevochtigers in huis lijkt me trouwens sowieso wel een goed idee.
Daar moet ik even over nadenken stekelbaars. Kan dat zomaar waar zijn? Ik krijg ook "plekken" bij mijn ogen. Dat kan toch niet verdwijnen door een luchtbevochtiger?

Bij mij begint het wel vaker kort na de kerst. April is het ergst.
Sinds 2 weken, het komt verdorie steeds eerder.
quote:-miloen- schreef op 04 januari 2015 @ 22:20:

Daar moet ik even over nadenken stekelbaars. Kan dat zomaar waar zijn? Ik krijg ook "plekken" bij mijn ogen. Dat kan toch niet verdwijnen door een luchtbevochtiger?

Bij mij begint het wel vaker kort na de kerst. April is het ergst.

Om één en ander uit te sluiten zou je zo'n allergietest moeten doen. Ik heb er verder ook geen verstand van. Ik zag alleen het topic en ik dacht: laat ik mijn ervaring even beschrijven. Zo'n allergietest heb ik zelf nooit gedaan, voornamelijk uit schijterigheid zo ongeveer.

Wat betreft de luchtvochtigheid kan je zo'n meter kopen om te testen, is niet duur. Ik had ook jeuk op mijn lichaam en vermoeidheid en door deze klachten ging ik verder zoeken. Zo kwam ik bij de luchtvochtigheid uit. Ik heb toen een goede digitale meter gekocht en toen kwam ik er snel achter dat de vochtigheid niet goed was. Naja, toen maar een bevochtiger gekocht met een grote tank en dat werkt perfect. (blaast in 24 uur de tank leeg, zo'n 7 liter water!!). Ik heb hem niet het hele jaar in gebruik. Pas sinds twee maanden weer ofzo.

Overigens, de allergiepillen verhielpen de klachten bij mij wel grotendeels. Maar ik houd niet zo van dit soort oplossingen. Sowieso slikte ik die pillen als ik last kreeg (en dan was het eigenlijk al te laat).
Tsja, ik woon in een oud vochtig huis. Doe juist mijn best om het een beetje droog te stoken...

De pilletjes helpen mij vrij goed, en ik vind het geen probleem ze te slikken. Ik stel het alleen zo lang mogelijk uit.

Maar hooikoorts in december: ik ben blij dat ik niet de enige ben.

Appeltje, iemand?
Ik ook hiero! Ik dacht eerst verkoudheid, maar het is idd hooikoorts.

Effe vraagje aan jullie: welke pilletjes/ medicijnen gebruiken jullie? En hoe vaak per dag de Medinose?

Sterkte ermee!
Op zich gebruik ik nu nog niks. Als het echt te erg wordt spray ik Prevalin of slik ik een Aerius tablet.
Volgens de professor dokter van het umcg is het hele jaar door pollen jn de lucht dus hooikoorts kan heel goed mogelijk zijn
Jep, hier ook alweer jeukerige ogen en een kriebelkeel.

Slik het hele jaar levocetirizine dus klachten zijn wel beperkter aanwezig dan zonder tabletjes.
Had al een week of twee een jeukende neus met niezen en wat gesnotter maar sinds gisteren is het niet meer uit te houden. Alles zit potdicht! Neus, oren, keel, you name it. En dat met Xyzal maar ik probeer zwanger te raken dus ik zal aan de huisarts een vervangend medicijn moeten gaan vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven