Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gisteren de wandelwageninzet van zolder gehaald om te proberen. Merel zat lekker eigewijs voor zich uit te kijken. Ze ligt nog wel in de bak hoor, vindt ze prima. Dat laten wij dus nog even zo (twee weekjes denk ik), al raakt ze ook de boven- en onderkant als ze zich helemaal strekt.

Ik merk bij Merel eigenlijk niets dorst. Ze wil niet extra drinken. Ik vraag me trouwens af of we haar niet wat extra's moeten geven met dit weer. Water (vindt ze helemaal niks) of afgekoelde thee ofzo.

Fenne, fijne vakantie! Geniet ervan!

Judat, spannend naar het kdv. Ik hoop dat ze het leuk zal vinden!

Ik ga nog even lekker buiten zitten!
Hoi allemaal,

Ik zit zo langzamerhand met de handen in het haar. Babette weigert weer de fles en over 1 maand moet ik onder het mes en zij dus aan de fles. Ik weet nu echt niet meer hoe we dat moeten gaan doen. Het maakt niet uit of ik er bij ben of niet als ze de fles krijgt. Ik heb ook al geprobeerd om te kolven en dan direct via de fles te geven ipv opwarmen, maar ze vindt het niks.

Nou, wij blijven proberen. Jullie allemaal een fijn zonnig weekend!

ciao ciao
Ciao, wat vervelend dat Babette de fles niet meer wil. Misschien proberen om het speentje op te warmen of een beetje moedermelk aan de buitenkant van het speentje te doen. In ieder geval blijven proberen, misschien hapt ze ineens weer wil, dat was laatst ook bij iemand hier. Succes!

Wij hebben een supernacht achter de rug! Merel sliep van 22.00 uur tot bijna 8 uur vanochtend! Ik geef nu om en om borst- en flesvoeding. De laatste voeding van de dag was altijd nog bv. Sinds twee dagen geef ik haar nu als laatste voeding een flesje. De eerste nacht sliep ze daar 8 uur op en nu dus bijna 10! Dan voel je je 's ochtends toch een heel ander mens.

Verder heeft ze vandaag ontdekt hoe ze op haar buik moet draaien. Ze had dat al wel een paar keer eerder gedaan, maar dat was meer per ongeluk. Vandaag is ze echt al wel twintig keer gedraaid. Nu moet ze alleen nog leren om ook weer zelf terug te draaien in plaats van heel hard te gaan schreeuwen en wachten tot wij haar weer op haar rug leggen. Ze kan wel terug, maar dat is vaak meer geluk dan wijsheid.
ciao, wat vervelend dat Babette niet wil drinken. Met het oog op je operatie kan ik me goed voorstellen dat het je bezighoudt.

san, fijn dat Merel zo lekker met jullie meeslaapt. Je bent inderdaad een ander mens als je lekker hebt kunnen slapen. Lotje slaapt op dit moment (moet je niet te hard roepen want dan doet ze het niet meer) van een uur of 7 tot half 9 de volgende ochtend. We moeten haar regelmatig wakker maken en de andere ook.

Wij hebben Lotje sinds een tijdje in de wandelwagen. Ze vindt het geweldig. Afhankelijk waar we naar toe gaan gaat ook nog de maxicosi mee. We hebben een nieuwe wandelwagen gekocht en Ellemijn vindt dat zij nu het alleen recht heeft op de wagen, waar ik het als mama niet echt mee eens ben.

Gillen kan Lotje ook als ze op haar buik ligt en niet de juiste spijl kan vinden om zichzelf een duwtje terug te geven. Soms kan ze het ook zelf.

Judat, Lotje heeft ook meer dorst. Ik bied haar door de dag heen diksap. Ze vindt het heerlijk en kan de fles ook redelijk goed vasthouden.

Bij het woordje zeveren moest ik gelijk aan de familie Knots denken....

Donderdag met zoon naar het ziekenhuis. Hij moet er heen voor een dagopname voor de operatie. Hij is er vrij koel onder, maar ik merk toch dat het hem bezighoudt. Hij kruipt nu regelmatig bij ons in bed 's nachts. Slaapt de ene goed door heb je de ander in bed. Helaas kan ik door die operatie niet meer met de kinderen naar zee, de wond moet goed helen en we hebben na de operatie nog maar 1 week. Kijkduin was voor de kinderen afgelopen week favoriet.

Ga het nu rustig aan doen, heb een blaasontsteking te pakken, het zelfde moment als de vorige keer na de bevalling van Ellemijn en als ik me te druk maak breekt het zweet me uit (niet moeilijk met dit weer).
Jeetje Ciao, weer de fles weigeren! het was toch een tijdje redelijk gegaan?

Als je voor de operatie over wil zijn op kunstvoeding dan heb je natuurlijk ook niet zoveel alternatieven...

Uit een bekertje leren drinken? Met of zonder tuit? Misschien met een rietje? ik heb begrepen dat sommigen al vrij snel een rietje door hebben. En dan die hele fles vergeten en alleen maar daaruit geven. Pap met een lepeltje kan ook, maar natuurlijk niet voor alle voedingen...

Misschien heb je geluk en drinkt ze wel kv uit de fles en wil ze alleen bv rechtstreeks uit de bron hebben. Of begint ze al te krijsen zodra ze de fles ziet?

San, wat een heerlijke nacht! Om die reden zou ik af en toe wel eens willen overstappen op kv, de regelmaat lijkt me af en toe heerlijk! Maar ik heb voor mezelf nog veel te veel redenen om niet te stoppen met de bv dus gaan we vrolijk door.

Leuk he, als ze kunnen draaien! Eline heeft zich inmiddels op het volgende project gestort: zichzelf voortbewegen. Ze heeft nog een lange weg te gaan

Ukse, gatsie, een blaasontsteking. Heb je al antibiotica? Wel rustig aandoen hoor! Volgens mij heb je met 3 kinderen altijd wel eentje die minder goed slaapt.

Diksap wordt afgeraden bij volledige borstvoeding geloof ik (of elk ander drinken dan bv) Ik wacht daar dus nog maar braaf mee tot ze in ieder geval 6 maanden is.

Ik denk dat er hier een tandje aan zit te komen! Eline is bij vlagen hangerig, huilt dan ineens midden in een vrolijke bui. Ook wordt ze al een paar nachten ineens gillend wakker. Ik mag niet meer in haar mondje kijken en ze kwijlt nog meer dan normaal. Ook poept ze ineens 5 keer per dag

Iemand nog tips tegen de pijn? Ik geef haar al een koud nat hydrofiel washandje om op te sabbelen, dat vindt ze heerlijk. Dat gaat ook goed samen met het warme weer nu.
Hallo allemaal,

schandalig lang geleden dat ik iets heb laten horen. En dan begin ik er nog maar niet aan op alles te reageren van de laatste weken. De tijd om af en toe gauw mee te lezen is er wel, en ik heb ook een keer een berichtje geschreven (zomaar weg...), maar vaak word ik weer gestoord voor het een of ander. Ik leef nog steeds mee met iedereen en vind het fijn dat jullie nog tijd vinden te schrijven. Anders bloedt het hier zo dood en dat zou ik erg jammer vinden.

Hier gaat het goed. Twee weken geleden erg druk met diensten, een dag een heel zieke dochter en een verjaardag vieren. Tussentijds ook nog wat contact met mijn broers want in augustus zijn mijn ouders 50 jaar getrouwd. Ik voel me nog steeds schuldig dat ik zo weinig doe aan de voorbereiding, maar goed, toen ik nog zwanger was heb ik afgevraagd of ik uberhaupt wel op het feest zou kunnen zijn met dochter en een baby van 6 maanden. En dat gaat natuurlijk echt wel lukken!

Tom doet het goed, hoewel hij nog steeds bijna altijd met zijn hoofd naar rechts gedraaid slaapt. Hij rolt, ook steeds makkelijker terug en heel soms meerdere keren achter elkaar. Hij kan zich geweldig vermaken in de box en zorgt wel dat hij alle speeltjes die er in liggen bereikt.

Rollen in bed doet hij nu ook, en zo komt hij steeds vaker op zijn buik te liggen en valt zo zelfs in slaap. Dit vind ik niet zo leuk, gezien het hogere risico op wiegendood. Wat doen andere moeders met omdraaiende kindjes? Ik zag een topic over de Safe-t-sleep. Iemand ervaring mee? Ik heb hiervoor net ook het CB gebeld, dat mij nog terug gaat bellen.

O, gebeld: Advieseren bed bij ouders op kamer (is al), speen (heeft ie) en slaapzak (heeft ie nog niet). Safe-t-sleep adviseren ze niet. Andere dingen zijn volgens hun belangrijker en voldoende.

Het was trouwens vorige week erg grappig: hij lag op zijn buik aan het begin van de nacht, dus hop, in zijn kinderwagenbak, daarin heeft ie de ruimte niet om te rollen. Toen ik 's ochtends vroeg wakker werd, keken Toms guitige ogen met boven de rand van de bak aan. Meneer lag dus weer op zijn buik.

Gisteren heeft hij voor het eerst in hele lange tijd zijn fles van half 10 overgeslagen en hij werd ook pas om half 7 vanochtend wakker. De nachten gaan sowieso goed, hoewel hij sinds een week wel veel vroeger wakker wordt (vanaf 5 uur, zeg maar). Niet zo erg, want ik ga meestal toch al vroeg kolven en na zijn fles slapen we dan lekker verder of gaan we door voor een dagje KDV.

Dochter slaapt al langere tijd wonderbaarlijk goed. Dat is heerlijk. Ze is wel weer helemaal into papa, vooral wat betreft het naar bed brengen.

Vriend heeft het zwaarder. Speelde eerst in een bandje en nu bestaat dat niet meer. Het is dus nu alleen werken en zorgen voor de kids en dat doet hem geen goed (daar kan ik dan weer beter tegen nu). Af en toe is hij nu behoorlijk chagrijnig en snel geirriteerd en dat is helemaal niets voor hem.

Het is nu ook echt even doorbijten. Gelukkig in augustus 2 weken vakantie en in oktober zal ik veel vrij zijn en mag ik deze verhuizing gaan coordineren. Eind oktober verhuizen we dan naar Oost-Brabant en woont vriend weer dicht bij het werk. Ik heb 10/8 een arbeidsvoorwaardengesprek voor werk in de nieuwe regio per 1-11.

Kolven gaat nog steeds heel goed. Zo goed, dat ik het weer jammer vind om het te gaan afbouwen. En ja, dat is wel beter, want het kost nu veel tijd en maakt het makkelijker om dingen buitenshuis te doen. 16/8 is Tom 6 maanden en dan wil ik maar snel gaan afbouwen. Met bijvoeding zijn we nog niet begonnen.

Voor iedereen die op vakantie is of gaat: een hele fijne vakantie met mooi weer! En veel sterkte succes met het niet uit flesjes drinken, borstvoeding stoppen of afbouwen en beginnen met eten. En dat jullie en jullie kindjes maar heel gezond de zomer door mogen komen.

Veel groeten, Mir.
ahahah you didn't say the magic word
Hoi allemaal,

Volgens mij rollen al onze kleintjes er flink op los. Ook Babette vindt het heerlijk. Sinds 3 dagen weigert ze weer om naar bed te gaan om 8 uur. Voor 22.00 uur krijgen we haar er niet in. Geen flauw idee waardoor. Het kan natuurlijk met de hitte te maken hebben.

De fles gaat nog steeds niet echt goed, het lukte idd een tijdje weer redelijk, maar nu dus weer niet meer.

Judat, ik hoef niet helemaal af te bouwen voor de operatie, maar er moeten wel een aantal flessen vervangen worden, anders red ik het niet met gekolfde melk.

Ze moet in elk geval uit de fles drinken, dus we blijven proberen.

Is die tommee tippee echt aan te raden? Hij is hier niet te koop, maar dan laat ik hem meenemen vanuit Nederland.

Groetjes allemaal

ciao ciao
Ciao, hier heeft de Tommee Tippee wonderen gewerkt. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat Babette hem ook wil...

Eline heeft hem nog bijna nooit geweigerd dus wij zijn er helemaal gelukkig mee.

Mocht je iemand vragen hem mee te nemen, ze hebben hem voor zover ik gezien heb alleen bij de Etos en hij kost ¤ 6,10 geloof ik (de grote van 260ml, er is ook een kleine van 150 ml)

Hier trouwens gister ook een wakker meisje tot kwart voor 10 terwijl ze al weken altijd om 8 uur slaapt. Zal de warmte wel zijn denk ik.

Mir, fijn weer van je te lezen. Ontzettend knap dat je dat kolven 6 maanden hebt volgehouden!

eline valt sinds kort af en toe op haar buik in slaap. Ik heb me voorgenomen om haar lekker zo te laten slapen en me er niet druk om te maken. Als ze zelf zo gaan liggen zal het wel goed zijn denk ik dan maar. Als ze op haar buik ligt als ik zelf ga slapen draai ik haar wel om maar verder niet. Ze ligt in een slaapzakje zonder dekens, soms wel een lakentje omdat ze het fijn lijkt te vinden ingestopt te worden.

Je kunt eventueel nog overwegen om zo'n aerosleep ding aan te schaffen. Anderen hier op ons forum hebben er één. Ik zelf niet.
Merel slaapt met deze warmte 's nachts gewoon in haar romper, verder geen slaapzakje of lakentje. Tutje wil ze niet. Soms houdt ze die wel even in haar mond, maar binnen 5 minuten spuugt ze het ding toch weer uit.

Wij hebben zo'n aerosleep-matje. Wel prijzig, maar ik heb hem op zo'n mama-maandag bij prental gekocht, scheelt toch weer aardig wat. Zo'n matje geeft mij een veilig gevoel, zeker nu ze zo vaak op haar buik draait. Ben er zelf eens plat met mijn gezicht op gaan liggen en je kunt dan echt gewoon doorademen. Als ik Merel 's nachts hoor ga ik toch altijd wel even gluren om te zien of ze niet toch op haar buik ligt.

Liever tig keer voor niks uit bed dan 1 keer te weinig...

Mir, heel knap dat je het kolven zo lang hebt volgehouden!

Ciao, blijven proberen hoor met het flesje. Hopen dat Babette er snel weer wel goed uit drinkt.

Fijne dag allemaal, geniet van het mooie weer ( al ben ik heel blij dat dit voorlopig weer de laatste hete dag is, kan er zo slecht tegen)

Groetjes, san
Gisteren heeft Merel haar eerste groentehapje gehad; worteltjes! Het was een groot succes, ze heeft vreselijk zitten smullen! Uiteindelijk was ze van top tot teen oranje, maar ach dat levert dan weer leuke foto's op...

Inmiddels hebben Kim, Maartje, Hidde en Maaike ook de 6 maanden bereikt. Gefeliciteerd!! Wat gaat dat toch hard he? Merel is maandag een half jaar, niet te geloven!

Ze raakte vandaag trouwens wel vaak gefrustreerd. Ze kan sinds een kleine week zelf van haar rug op haar buik rollen, maar terug lukt nog niet al te best. Dan wordt ze boos!!! Wij zijn dan natuurlijk zo lief om haar even te helpen, maar dat stelt ze ook niet echt op prijs geloof ik... dan draait ze echt meteen weer terug op haar buik met als gevolg dat ze nog bozer wordt... Vermoeiend hoor, baby zijn!
Hoi meiden, ben ik ook weer eens. Ik heb ook wel trouw meegelezen, hoor, zo nu en dan. Maar erg druk op mijn werk, ook met administratie in avonden en weekenden. Misschien moet ik toch maar eens iemand gaan betalen om het voor me te doen.

Grappig dat al die kleintjes door dezelfde fases gaan. Boos op hun buikje en niet terugkunnen. En toch steeds weer doen. Maartje mept steeds alle speeltjes buiten haar bereik en gaat dan gillen omdat ze niks heeft om mee te spelen.

Ciao wat balen toch! Onze dame heeft echt wekenlang slecht uit de fles gedronken. Het duurde wel 10 weken of zo voordat het eindelijk ging. Tommee Tippee is de enige fles waar ze uit wil drinken. Wat hier hielp was stiekem de fles erin schuiven als ze sliep (en het was ongeveer etenstijd) We pakten haar dan ook niet uit bed en raakten haar zo min mogelijk aan. Klink raar, maar dan dronk ze half slapend toch wel wat. Nu kan het meestal wel wakker, maar niet als er veel afleiding is, dus meestal in de slaapkamer. En de laatste tijd drinkt ze waarempel vaak 150 a 200ml van de Nutrilon Pepti en dan ook 4 a 5 keer per dag. Ik geef ook altijd een late fles omstreeks 23.30u omdat ze nog zo klein is. Dan wordt ze zelf rond 7.00-7.30 weer wakker.

Fruit en groente gaan er goed in, rijstebloempap echt niet.

Fenne had je man de buren nou nog gesproken?? Over de auto..

Degenen die geen slaapzakje gebruiken: Komen de kinders dan niet steeds met hun benen tussen de spijlen? Die van mij wel nl. En dan brullen. Ik had een soort bekleding aan de binnenkant zitten, maar toen ventileerde het zo weinig.

Ukse, blaasonsteking, bah wat vervelend! En sterkte voor je zoontje, is toch ook spannend voor zo'n manneke?

Was het trouwens niet een 'ouwe zemelaar' in de familie Knots En wat is zemelen dan precies??
Hoi!

Wij zijn weer terug van een weekendje Lausanne / Saas Fee. Babette deed het super, dus we hebben volop genoten. Mijn zus heeft vandaag een tommee tippee fles gekocht en doet hem op de post. Ik hoop dat ze hem pakt! Volgende week (over 10 dagen) is Babette 6 maanden. Ik geef haar soms een paar hapjes banaan of liga 1e stap, zodat ze vast kan wennen. Ze kijkt het eten nl bij ons uit de mond. Vanavond worteltjes, ik ben benieuwd. Verder geef ik nog volledig bv, maar dat wil ik dus gaan afbouwen volgende week.

Dokkie, Babette rolt de hele tijd, maar in bed blijft ze keurig op haar rug liggen.

Verder is het hier 31 graden en dat blijft het deze week, dus wij doen niet al te veel.

Groetjes ciao ciao
He allemaal,

we zijn weer terug uit Zwitserland!! Wat een rust hier vd week, wel makkelijk bijlezen zo

Onze vakantie was echt heerlijk. Bran deed het supergoed, wat een heerlijk ventje is hij toch. Zo makkelijk en blij, hij heeft 3/4 vd dag gelachen zo ongeveer. We waren met mijn ouders, oma, zus/zwager en broer/schoonzus, omdat mijn ouders 30 jaar getrouwd waren was dit een gezamenlijke vakantie. En al die aandacht voor Bran was natuurlijk super. Heel de dag opgetild, gekke geluidjes en hij maar genieten. Wel 'lastig' dat hij nu zoveel aandacht gewend is, dat hij het moeilijk vind om even zelf alleen te liggen. Ach, dat went wel weer. We hebben goed weer gehad, bergtocht gemaakt, gebbqd aan het water, gezond, gezwommen, kortom echt vakantie. Oh, en de travelcot was echt een uitkomst! Bran heeft erin geslapen op een berg, onder de bomen, aan het water, echt overal. Alleen 's nachts slapen was minder, om de 3 uur wakker maar hij lag ook bij ons op de kamer en hoorde ons draaien. Midden in de nacht willen spelen enzo... Dat was wel vermoeiend, maar wij sliepen overdag af en toe wat bij, als de rest vd familie met Bran was En nu nog 2 weken thuis met z'n 3en, ook heel fijn.

Anky, thx voor het oplossen vh zever mysterie Hoe gaat het slapen nu bij minimeis? En het bijvoeden?

Ciao, wat balen van het flesweigeren zeg... Heb je idd al een tuitbeker geprobeerd? Hopelijk werkt de Tommee Tippee die je zus opstuurt.

Mir, fijn weer wat van je te lezen! En fijn dat het zo goed gaat met Tom! Wat ontzettend knap dat je nog kolft zeg, maar kan me voorstellen dat de tijd van afbouwen nu gekomen is. Spannend al die veranderingen bij jullie, heb je ook zin om te verhuizen? Succes met je arbeidsvoorwaardengesprek!

Ukse, hoe is het in het ziekenhuis gegaan met

je zoon? Sterkte met je blaasontsteking, echt balen.

Judat, is het tandje al doorgekomen? Lijkt me echt schattig, zo'n 1e tandje! Klinkt wel alsof het eraan zit te komen idd.

San, met Merel gaat het ook helemaal super zo te lezen! Herkenbaar die frustratie met het draaien, heeft Bran ook een handje van. En dan denk je hem te helpen met terug draaien, maar nee hoor, ook niet goed Hij slaapt hier nu ook vaak op zijn buik, sterker nog, bijna alleen maar! Wij hebben dus ook de aerosleep, ben er wel blij mee hoor. Voor ons toch een wat geruster gevoel.

Dokkie, ja hebben de buurman nog gesproken. En hij ontkent :( En tsja wat nu? We gaan vd week onze verzekering maar bellen wat we kunnen doen want we hebben wel foto's gemaakt, maar is dat bewijs genoeg? Hij zegt dat die schade er bij hem al op zat toen hij de auto kreeg (hij heeft 'm net een paar weken) En dan is het zijn woord tegen het onze. Heel vervelend!

Oh, Bran wordt weer wakker, hij heeft vandaag superveel geslapen, toch even inhalen denk ik van gister. Lange autorit geweest, pas 11 uur thuis dus hij was heel moe. Ga dus even lekker met hem spelen, tot snel weer!!!
even kort, voor dat ik door mijn kinderen weer van de stoel getrokken wordt.

De operatie is goed gegaan. Hij was ontspannen totdat het kapje over zijn neus gezet werd. Hij werd toen beresterk en we hebben hem met 5 man in bedwang moeten houden. Ik vond het in slaap brengen en wachten niet erg. Wat ik wel lastig vond was het moment dat hij wakker werd en wilde ontsnappen. Toen bedacht ik mij dat ik niet met nr 2 in het ziekenhuis wil zitten dat mag manlief doen.

Hij heeft veel pijn gehad en een extra shot morfine gehad. Bij thuiskomst kreeg hij al meer praatjes en de dag erna helemaal.

Het piemeltje ziet er een beetje kaal uit, maar met zoonlief gaat het uitstekend.

Nog een weekje thuis en dan mogen we er weer aan geloven, school (en de daarbij behorende opstaantijden)
Ukse, fijn dat de operatie goed is gegaan. Lijkt me wel heftig als hij zo vreselijk tegen gaat stribbelen dat jullie hem flink in bedwang moeten houden. Gelukkig gaat het nu helemaal goed met hem!

Geniet maar van je laatste vrije week!

Ciao, doe maar lekker rustig aan met die warmte, groot gelijk! Ik ben erg blij dat het hier nu flink is afgekoeld, al mag het zonnetje wel weer gaan schijnen hoor, dit is ook zo somber.

Fenne, een heerlijke vakantie zo te horen. Super dat Bran ook zo heeft genoten. Nu dus even "afkicken" van alle aandacht...

Balen van de auto zeg. Ben benieuwd wat de verzekering ervan zegt. Succes ermee!

Merel was gisteren precies een half jaar en wat denk je? Het eerste tandje komt door! Wat een timing. Ze lijkt er weinig last van te hebben, maar gaat er wel steeds met haar tong en lip overheen. Ze kijkt er dan heel raar bij, zo van: wat zit daar nou voor geks? Bovendien stopt ze haar duim nu vaker in haar mond, ligt daar dan op te bijten. Je kunt het al goed zien en voelen, van die scherpe karteltjes. Ernaast komt er trouwens binnenkort ook al een, daar zit ook een knobbel in het tandvlees.

Gisteren hebben we trouwens nog een 3D gipsafdruk van haar handje en voetje gemaakt, echt super! Was wel een gedoe; handje / voetje in een soort gel die langzaam hard wordt. Merel was niet echt enthousiast (gillen!) maar het resultaat is fantastisch!
Hallo iedereen,

san, dat klinkt wel leuk, zo'n 3-D handje! Ik heb wel een gipsafdrukje van toen ze een week of 6 was, ook erg schattig.

Heb je de bv nu helemaal afgebouwd? En ben je nu helemaal met bijvoeding begonnen?

Grappig dat ze op haar halfjaardag meteen een tandje kreeg. Hier zitten ze eraan te komen maar zetten niet door. Eline had er vorige weer behoorlijk last van maar nu weer minder. Gelukkig ook geen luieruitslag meer want daar had ze vorige week erg last van.

Ukse, gelukkig is de operatie achter de rug. Lijkt me toch niet echt prettig, zeker niet als ze hem in bedwang moesten houden

Fenne, fijn dat het goed ging met Bran op vakantie! Leuk hoor, zo'n vakantie met de hele familie. Fijn bedje hè, die Deryan. Bevalt ons ook erg goed!

Dokkie, goed dat Maartje nu toch redelijk goed van de pepti drinkt. Lijkt me toch een geruster gevoel geven.

Hier alles goed met Eline. Vorige week had ze een wat mindere week maar nu is ze weer vrolijk en gezellig. Ze is nu twee keer wezen wennen op het kdv en dat gaat helemaal goedkomen. Ze vindt het machtig interessant, al die kinderen. Drinken deed ze de eerste keer niet en gisteren 90cc dus daar moet ze nog wel even aan wennen, maar ik heb er een goed gevoel over.

Verder 'staat' ze nu de hele dag op knieën en handen en schuift ze achteruit de kamer door (niet bewust ergens heen nog) Op schoot wil ze het liefst alleen maar staan en anders toch wel zitten. Liggen doet ze alleen nog tijdens het drinken maar zodra ze daarmee klaar is probeert ze weer overeind te komen. Verschonen is ook weleens makkelijker geweest want ze draait alle kanten op en als ze wel op haar rug ligt dan heeft ze 2 voeten in haar mond. Fijn met een gemiddelde van 4 poepluiers per dag! Oftewel, ze is behoorlijk actief! Geweldig om naar te kijken!
Hoi, ik meld me ook weer even. Ik zit de laatste tijd wat weinig achter de PC: het is hier behoorlijk druk, druk op het werk en druk met allerlei feesten, verjaardagen enzovoorts. Gelukkig gaan we over 3 weken op vakantie: ik heb er zin in.

Met Minimeis gaat alles goed: ze is ook superbewegelijk en ondernemend. En heel erg vrolijk: ze lacht de hele dag en 'speelt' op haar manier al echt met haar broer en zus. Alleen slapen blijft een probleem: ze is echt veel wakker (is gewoon 's nachts een uur aan het kraaien en gillen) en wil strak elke 3 uur drinken. Ik merk dus wel dat de nachten er in beginnen te hakken (ik ben wel weer eens toe aan langer dan 3 uur achtereen slapen), maar verder is ze zo'n vrolijk en makkelijk meissie, dat je toch echt niet boos op haar kunt worden.

Oeps, ik wou net op jullie verhalen gaan reageren, maar oudste dochter denk daar anders over en is enorm aan het kliederen met verf. Moet dus eerst even ingrijpen....
Anky, vermoeiend hoor dat Mini nog elke drie uur wil drinken. Hier zijn de nachten over het algemeen redelijk goed. Eerst van 10 tot ongeveer 5 uur en daarna gaat ze nog tot 8 of 9 uur terug.

Heb je al eens rijstebloem door de laatste voeding geprobeerd? Misschien slaapt ze dan net een of twee uurtjes langer door.

Maar inderdaad: 1 glimlach en alles is weer goed.

Judat, wat fijn dat het goed gaat op het kdv. Leuk dat Eline het allemaal zo interessant vindt. Alleen het drinken moet nog wel beter gaan, maar dat komt vast ook wel goed. Grappig dat ze de hele kamer doorschuift. Merel kan nu net een paar dagen zelf op haar buik draaien, maar nog steeds niet terug. Het zal nog wel even duren voor we haar door de kamer zien schuiven.

De bv heb ik nog niet helemaal afgebouwd. 's Nachts wil Merel altijd nog wel een keertje drinken en dat is dan bv. De overige voedingen zijn wel flesjes. De fruit- en groentehapjes vallen over het algemeen ook wel in de smaak, alleen sperzieboontjes vindt Merel niet geweldig.

Waar ze nu wel veel last van heeft is dat ze moeilijk kan poepen. Ze heeft vandaag echt veel krampen gehad en kreeg haar keutel er niet uitgepoept. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar het heeft een hoop bloed, zweet en tranen gekost, zo zielig! Hebben meer kindjes hier last van en wat doen jullie dan?
Hoi allemaal,

Even snel, de Tommee Tippee is binnen en....het gaat super! Babette begon zonder probleem te drinken en wij keken elkaar verbaasd aan! Pfoe wat een opluchting!

ciao ciao
Wauw wat goed ciao. Ik denk dat ik maar aandelen in Tommee Tippee ga kopen of zoiets! Lijkt me een hele opluchting dat ze wil drinken.

Anky, de bijvoeding helpt dus niets bij jullie tegen het doorslapen? Jammer, was toch wel fijn geweest... Hier gaat het slapen 's nachts echt met fases. Deze week wordt ze tussen 20:00 en 08:00 1 keer wakker om te drinken rond tweeën dus ik ben weer even blij

San, drinken op de creche maak ik me niet zo'n zorgen om. Dat komt wel goed als ze wat gewend is denk ik. Wat zielig van die 'poepproblemen'. Hier geen ervaring. Het enige wat ik kan bedenken om te helpen is een scheutje olie door eten/drinken maar ik heb geen flauw idee in hoeverre dat een achterhaald advies en/of gezond is.

Wat fijn Ciao! Heerlijk, even een zorg minder!

San, leuk dat de bijvoeding zo goed gaat, wel balen van die poep :( Bran heeft hier wel wat vastere poep gekregen, maar had eerst meer diarree dus nu gaat het juist beter (het is meer pap nu ) Bij vastere poep kan meer vocht ook helpen. Dus meer water bij haar flesvoeding of tussendoor meer water. En eventueel letten op het soort bijvoeding wat je geeft. Banaan kan bijvoorbeeld voor verstopping zorgen, pruim maakt het weer makkelijker. Haar darmen moeten natuurlijk ook onwijs wennen aan al dat andere eten ineens! Komt vast wel weer een balans in.

Judat, fijn dat het zo goed ging op het KDV. Dat drinken komt inderdaad vast vanzelf weer goed. Belangrijk is dat ze het naar haar zin heeft! En wat goed, al op handen en knieen! Zal het kruipen vast niet heel lang meer duren.

Verder hier alles goed, lekker aan het genieten van met z'n 3en zijn (alleen beetje jammer vh weer nu, heb gewoon het licht aan in huis omdat het zo donker is door het rotweer)
Hier schijnt de zon nog en was het vanmorgen om 8 uur al 25 graden.

Fijn dat de fles zo goed gaat Ciao ciao, dat lijkt me een hele opluchting.

Oudste dochter kon hier niet tegen banaan, ze heeft toen ruim een week niet kunnen poepen en het was Zielig. Minimeis heeft er minder moeite mee tot nu toe. Gelukkig, want ze vindt banaan heerlijk. Van weersomstuit zijn we nog niet aan groente begonnen: er is nu zoveel lekker fruit.

Bij ernstige verstopping wil Roosvicee laxo nog weleens helpen, of een stukje zeep in de anus (als het echt heel pijnlijk wordt) of de thermometer met een beetje vaseline.

Het is stil hier in huis: Minimeis slaapt en zoon en dochter zijn naar de Kindergarten. Zoon deze week voor het eerst: volgende week maandag is zijn laatste dag op het kdv. Ik moet er wel weer even aan wennen hoor: hij is nog maar 2.5 en gaat vanaf nu 3 ochtenden en 2 hele dagen naar de Kindergarten. Gelukkig vindt dochter het heerlijk op de Kindergarten en met zoontje zal het dus ook wel goed gaan komen!
Ciao ciao, wat goed dat Babette nu wel drinkt! Hoef je je daar geen zorgen meer om te maken.

Anky, wat een rust dan bij jou in huis. Geniet er maar even van! Ik snap dat het flink wennen zal zijn, maar het zal inderdaad best goed gaan komen.

Fenne, inderdaad balen van het weer. Wij hebben vanochtend ook met het licht aan gezeten. Gelukkig is het hier nu wel weer droog. Ik zal de opklaringen jouw kant op sturen.

Judat, niet slecht toch; 1 keer wakker tussen 20.00 en 8.00? Gaat ze na het drinken wel weer vlot terug naar haar bedje?

Hier een supernacht gehad. Merel sliep van 21.30 tot 7.30! Gisteren na haar badje en wat gefriemel met een thermometer met sudocreme kwam de hele zooi eruit, getver! Daarna was ze meteen weer een stuk vrolijker.
quote:san77 schreef op 07 augustus 2008 @ 11:47:

Judat, niet slecht toch; 1 keer wakker tussen 20.00 en 8.00? Gaat ze na het drinken wel weer vlot terug naar haar bedje?

Euh... ze slaapt al drinkend weer verder maar lag pas 2 uur later weer in haar bedje. Ik was een beetje in slaap gevallen (misschien moet ik haar ook niet liggend voeden 's nachts, daar kan ik haast niet wakker bij blijven)

Normaal gesproken ligt ze binnen 10 minuten weer in haar eigen bedje en slaapt ze direct weer door. Gelukkig want een gezellig wakkere baby 's nachts is echt niet fijn.

Heerlijk dat Merel zo'n goede nacht heeft gemaakt!

Grappig trouwens, overdag heeft Eline meestal een speen nodig om in slaap te komen maar 's nachts weigert ze die resoluut. Zolang ze haar knuffeltje maar heeft is alles goed. Scheelt mij weer opstaan om de speen terug te stoppen. Ik vind het prima zo maar wel apart dat ze die slaapjes zo kan scheiden hierin.

....
anoniem_37200 wijzigde dit bericht op 07-08-2008 11:57
Reden: ik wilde wat wijzigen, niet quoten...
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven