Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grappig Lin, er is ook een topic over geopend hier op Viva:

Baby al na vier maanden gewone melk geven

Vind ik ook wat jij schrijft, het is belangrijk om zelf je gevoel en verstand te volgen. Mijn gevoel zegt al een maand dat Bran toe is aan bijvoeding, mijn verstand heeft het nog een maand gerekt De huidige adviezen blijven 6 maanden, ben ik me van bewust, maar wie weet hoe de adviezen over bijvoorbeeld 10 jaar zijn?

Mandy, ik wil wel nog BV blijven geven hoor, met 6 maanden wilde ik gaan afbouwen, nu is de vraag of dat gaat lukken ivm flesweigeren. Maar ja, dat zien we dan wel weer. Vooralsnog druk oefenen met flesje, zonder resultaat. Trouwens ook tuitbeker gekocht, anti-lek eruit, Bran vindt dit erg leuk! Helft gaat er naast, maar hij krijgt zo toch wat binnen.

Maar jeetje Mandy, het zit je echt niet mee zeg... Je darmen eruit, he bah, het klinkt vast enger dan hoe het is, wat ontzettend rot! En dat komt door je keizersnee?

En toch een PEG sonde voor Scott dus, goede beslissing hoor! Ook al is het heftig zo'n sonde, het zal voor Scott ook echt een stukje rust geven qua eten. Wat gaat er in Parijs weer gebeuren? Daar gaat hij niet heen voor die sonde toch? Wat een gedoe allemaal, pfffffffff

Bran woog op de laatste meting 7250 bij 66 cm. Inmiddels dus vd week met hem op de weegschaal gestaan, ongeveer 7,8 kilo denk ik. Maar idd netjes hoe Scott aangekomen is, Bran is in verhouding veel meer aangekomen.

Lin, laat je lekker verwennen door je ouders! Enne, opruimen terwijl je ziek bent? herkenbaar hoor, doe ik dan ook, terwijl je ouders komen omdat je ziek bent, maar toch nog even netjes maken, hihi
Hoi hoi,

Wat een operaties bij de februari-moeders de laatste maanden!

Fenne, balen dat Bran de fles weigert! Ik ken het gevoel. Eline had ook al een tijd prima uit een flesje gedronken toen ze ineens besloot dat ze niet meer wilde. Ze wilde alleen nog maar spelen met de speen of heel hard krijsen. Hier heeft tommee tippee uitkomst gebracht...

Wat het bijvoeden betreft snap ik je ook goed. Verstandelijk wil ik heel graag tot 6 maanden wachten maar Eline lijkt er steeds meer aan toe te zijn. Ze mag nu likken aan mijn fruit. Vindt ze ook helemaal geweldig. Vooral druiven vindt ze lekker. Voor het echte bijvoeden wil ik toch nog even wachten maar ik weet niet of de hele 6 maanden gaan lukken. Bran is inmiddels ook al 5 maanden toch?

Ik ben wel heel benieuwd of de rijstebloem werkt want het is hier ook al weer meerdere nachten vreselijk gezellig om de 2 a 3 uur en dat begint een beetje op te breken samen met het werk

Mandy, ik kan me voorstellen dat je in een dip zit. Het is ook niet niks allemaal. Wat gaan jullie precies doen in Parijs?

En ook nog je buikproblemen én slecht weer, gatver!

Eline woog een week geleden 6680 gram. Lengte wilden ze niet meten, dat wilde ik zelf nog doen maar nog niet aan toegekomen. Ik gok ook iets van 66 cm.

Linda, nog beterschap. Gelukkig reageerde je baas niet slecht. Was de kippensoep lekker?

Vanmiddag bij een ex-collegaatje geweest die zo'n loopstoeltje had. (je weet wel, die dingen die worden afgeraden maar eigenlijk wel heel erg leuk zijn) en ik zette Eline er even in. Ze vond het geweldig en liep er zo in weg en sjeesde de hele kamer door. Zag er wel heel grappig uit, die 'kleine' baby aan de wandel in zo'n stoeltje. Zelf zou ik er niet zo snel één aanschaffen maar zo voor een keertje wel heel leuk.

Nog een vraagje;

Hoe veel slapen jullie kindjes overdag ongeveer?

Eline zit nu gemiddeld op 4 x een half uur tussen 8 en 8. Maar het wisselt nogal. Ik ben momenteel aan het bijhouden hoe laat ze ongeveer drinkt en slaapt om te zien of ik er enige regelmaat in kan ontdekken. Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat.

Ik lees ook wel mee, maar van reageren komt het niet altijd. Vooral ook omdat Minimeis de laatste tijd een beetje de weg kwijt is qua slapen. Overdag doet ze alleen nog minislaapjes (3x 20 min ofzo) en 's nachts komt ze om de 3 uur voor voeding en ze slaapt pas laat op de avond (21.30 uur) en is om 7 uur weer wakker. Voordeel is wel dat de productie bij mij weer is opgevoerd, ik kolf ineens weer een stuk makkelijker.

Ik zal Minimeis binnenkort eens wegen, ik denk dat ze flink zwaar is, ze heeft echt spekbillen (wat dat betreft zou ze toch echt niet elke 3 uur hoeven te drinken).

Qua bijvoeding ga ik over een week of 2 aan de slag. Dan is ze 5.5 maand en toen ben ik met de oudste 2 ook begonnen. Ik denk dat ze er ook wel aan toe is: ze wordt echt helemaal gek als ze mij een boterham ziet eten of koffie ziet drinken, ik ga het binnenkort eens opnemen, want het is echt grappig om te zien.

Mandy, wat een pech voor jou. Nu ook nog een operatie. Kan je daarna wel voor de kinderen zorgen, ik neem aan dat je na zo'nh buikoperatie wel behoorlijk uit de running bent.

En spannend dat Scott geopereerd gaat worden. Kan me voorstellen dat een PEG sonde voor hem fijner is, maar het idee dat hij weer onder het mes moet...jakkes .

Linda, beterschap! Ik kan me voorstellen dat je tegen je trip opzag. Zou ik ook doen.

Phoenix, arme jij. Je blijft ook maar tobben hè. KOm je wel aan je rust toe? Hoe is het nu met Maaike? Zit ze alweer wat beter in haar vel?

Dokkie, hoe is het nu met drinken van Maartje?

San77, hier dus ook zo'n niet-slaper overdag. Ik herken het wel van mijn oudste 2, die sliepen ook zo weinig. Ik was altijd jaloers op mensen die een baby hadden die uren achter elkaar sliep en niet de hele dag een baby hoefde te entertainen. Gelukkig weet ik dat het hier beter wordt: oudste 2 liggen 's avonds lekker tussen 19 en 19.30 uur op bed en gaan slapen zonder een kik te geven.

Fenne, balen van dat flesweigeren. Het voordeel is wel dat de druk op de borstvoeding wat minder wordt na het starten met bijvoeding. Ik vond dat altijd wel prettig.

Hier ook weer een mijlpaal, want zoon gaat na de zomervakantie per 4 augustus naar de Kindergarten (ze mogen daar tegenwoordig al met 2.5 jaar naar toe). Hij is al 2 keer wezen wennen en vond het spannend en eng tegelijk (hij heeft normaal altijd een enorm grote mond, maar nu was alle bravoure ineens weg). Raar idee hoor, binnenkort ben ik dus op mijn thuisdagen ineens 2 x per week een ochtend alleen thuis met Minimeis. Opent nieuwe perspectieven, alhoewel ik zoon wel ga missen (de ochtenden met hem zijn altijd heel gezellig). Raar idee ook, hij was altijd mijn baby, maar nu heb ik een andere baby en gaat hij naar school. Het doet me ineens weer realiseren hoe snel kinderen groot worden, ik zie me nog zitten met hem aan de borst en nu is hij alweer 2.5 jaar.
Anky...ik ken het! Jack gaat na de zomer naar school en dan ben ik alleen met Scott thuis. Echt wennen, want zoals jij ook schrijft is Jack echt een heel gezellig kind om thuis te hebben. Maar goed...zo gaat het en ik zal vast en zeker met traantjes de eerste schooldag naar huis lopen. Maar voor hem vind ik het super. Hij is er echt aan toe.

Genieten van de ukkies is dan wel weer helemaal het einde!!!
Mandy, het klinkt heel ernstig; je buikwand gescheurd en darmen eruit... getver!

Met Scott blijft het ook spannend zeg, ik hoop dat het allemaal goed gaat met die sonde. Ik duim voor jullie!

Linda, fijn dat je ouders konden komen! Was de kippensoep lekker?

Wij gaan hier binnenkort ook beginnen met andere voeding. Volgende week gaan we de BV afbouwen en over 3 weken krijgt ze fruit en groente. Ik laat haar nu af en toe wel al een beetje sabbelen aan fruit wat ik aan het eten ben. Dan trekst ze meestal eerst een zuur gezicht maar wil dan wel blijven sabbelen.

Fenne, Bran is al een flinke kerel zeg! Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren op andere voeding. Werkt de rijstebloem een beetje met het doorslapen?

Wel balen dat hij geen flesjes meer wil. Heb je al geprobeerd om de speen een beetje warm te maken of er wat moedermelk aan te doen? Die tip stond laatst in de "wij jonge ouders".

Merel slaapt ook niet door hoor. Soms heeft ze ineens een nacht van 8 uur, maar de afgelopen nachten wilde ze om half 3 en half 6 weer drinken. Erg vermoeiend! Gelukkig heb ik vakantie, maar toch...

Judat, die ukkies een loopstoeltje ziet er altijd erg schattig uit ja. Mijn zus had er een voor haar oudste, die zoefde echt hard door de kamer. Ik ga er zelf geen kopen hoor, schijnen echt linke dingen te zijn. Maar voor een keertje is het wel grappig!

Anky, kindjes die naar school gaan is altijd moeilijk. Ik moet er nu ook nog echt niet aan denken dat Merel dan een hele dag weg is. Ze is nog niet eens een half jaar, hihihi!

Volgens mij zit je in het begin echt de hele dag op de klok te kijken waaneer je je ukkie weer op mag gaan halen! En dan gewoon een half uur eerder al aan het hek bij school staan omdat je het thuis niet meer uithield!

Merel slaapt overdag nog maar heel weinig. Af en toe even een kort tukje (hooguit 20 minuten) maar daarna is ze weer klaarwakker en wil ze entertainment! Gelukkig hebben we een speelkleed waar ze helemaal weg van is!

's Avonds gaat ze om 22.00 uur haar bedje in en dan slaapt ze meestal zo'n 5 uur achter elkaar en vervolgens komt ze steeds weer om de 3 uur.

Ik ga haar nu maar eens verschonen, want ik hoorde net een hoop gepruttel... getver!
De rijstebloem lijkt te helpen!!!!!!!!!! (onee, niet te vroeg juichen ) Gisteravond nog een keer gegeven, en nu vond hij het wel lekker. Zo lief, trappelen met z'n beentjes, mondje al open voor het lepeltje er was. Had 80 ml gekolfd, en dat dus als papje met rijstebloem gegeven. Nog niet zoveel dus, en hij liet de helft er nog naast lopen. Maar hij heeft vannacht wel tot kwart voor 6 geslapen! Misschien toeval, maar ik hoop dat het wel door de rijstebloem komt. Vanavond dus weer, nu probeer ik vandaag meer te kolven, kijken hoe het dan gaat.

Oh, en nog een succes, heb elke dag nog geoefend met flesje, en ja hoor, vanochtend dronk hij ineens weer! Eerst nog kauwen erop, spelen ermee, maar ik bleef aanmoedigen en de speen in zijn mond houden, en na zo'n 10 minuten ging hij ineens weer drinken! Pfff, wel opluchting hoor. Blijf nu gewoon om de dag een flesje aanbieden, hopen dat hij het zo gewoon blijft doen. Hij is het in ieder geval nog niet helemaal verleerd. San, thx voor de tips, die hadden we idd allebei al geprobeerd. En vriend met een shirt van mij erbij voor de geur, melk wat kouder, wat warmer, speen erin, speen warm, enz, maar maakte allemaal niks uit. En nu niks bijzonders behalve volhouden en ineens snapt ie het weer voor nu!

Over het slapen, Bran is juist weer wat beter gaan slapen. Vooral 's ochtends gaat het goed. Na spelen, voeden, badje/aankleden leg ik hem in bed. Zo rond half 11. En dan slaapt hij gemiddeld 1,5 uur. Meestal dan nog 'smiddags 1 of 2 korte slaapjes van een half uurtje. Maar in de box ofzo slapen doet ie niet meer, moet hem er wel echt voor in bed leggen. Als ik buiten de deur ben slaapt hij ook niet, behalve al wandelend. 's Avonds gaat hij rond 7 uur naar bed.

Nou, ben even helemaal blij, hopelijk houden we deze successen vast! Voel me ook wat meer uitgerust met meer slaap, dat scheelt ook. Nu het weer nog, wat een regen....
Fenne wat een goede berichten, fijn zeg! Raar he, trek je een hele trucendoos open om meneer toch uit een flesje te laten drinken en dan wil hij niet. doe je niks bijzonders dan drinkt hij toch ineens. En nu maar hopen dat hij dit vol gaat houden.

Heeft Bran vannacht weer zo goed geslapen?

Merel lag om 22.00 uur in haar bedje en sliep tot half 3. Daarna weer van 3 tot 7. Gaaaaaappp!

Misschien moeten we ook eens rijstebloem gaan proberen. Dat kan binnenkort mooi door de poedermelk heen.

Fijne dag allemaal (met hopelijk wat beter weer dan de afgelopen dagen...)
Goeiemorgen!

Vannacht was iets minder. Maar Bran werd niet wakker vd honger, hij werd schreeuwend huilend wakker. We zijn ons helemaal rot geschrokken! Huilen, huilen, op een manier die ik nog niet eerder gehoord heb van hem. Het leek net of hij pijn had, of dat hij een vreselijk enge nachtmerrie heeft gehad ofzo, zo zielig. Hij was ontroostbaar, dus uiteindelijk toch maar aan de borst, dat is wel het ultieme troostmiddel hoor. Daar kalmeerde hij al nasnikkend van, om vervolgens weer snel verder te slapen. Wat er nou was? Geen idee! Maar ja, of de rijstebloem nou hielp of niet, we weten het nu niet. Nog maar een nacht afwachten. Vanochtend was hij weer helemaal vrolijk gelukkig, arme jongen.

Balen joh San, jullie ook niet zo'n lekkere nacht, heel kort zelfs! Hopelijk slaapt Merel nu overdag wel bij, kan jij misschien ook nog even (lukt mij dus niet, Bran slaapt nu, maar het lukt mij niet om dan ook weer te gaan slapen) Iedereen alvast een fijn weekend, idd, zonder regen!!
Misschien een tip....bij Bob hielp het altijd enorm als we hem 's avonds ook nog eens in badje deden (wij gaan 's morgens in bad/onder de douche normaal) met iets van lavendel erin. Even lekker met paps of mams in het grote bad...is het proberen waard natuurlijk.

Succes!
Ach Fenne, wat zielig! Echt vreselijk als ze zo hard huilen en je weet niet wat er is.

Zouden die kleintjes echt al nachtmerries hebben? Ik denk het wel hoor, Merel ligt soms ook zo zielig te piepen in haar slaap en haar gezichtje vertrekt dan ook helemaal. Ik heb toen ook gewoon een keer wakker gemaakt omdat ik het niet meer kon aanzien en -horen.

Mandy, bedankt voor de tip. Merel gaat eigenlijk altijd al 's avonds in bad. We kunnen het wel eens met lavendelolie proberen. Moet dat speciale voor baby's zijn of hoeft dat niet?

Een ander vraagje. We gaan binnenkort voor het eerst zwemmen met Merel. Nou weet ik niet of we daar zwemluiers voor gaan kopen ofr gewoon een minizwembroekje. Wat gebruiken jullie?
Zwembroekje!!!

Die luiers zijn echt waardeloos, bovendien "drijven" de billen dat steeds omhoog en een klein plasje, daar kan het water wel tegen met al dat chloor.

Veel plezier, is erg gezellig dat babyzwemmen.

Ik gebruik trouwens de lavendelbadschuim van het Kruidvat. Heerlijk!!!
Poeh, tijd al niet geweest hier!

't Is wel een beetje rustig hier de laatste tijd. Ik moet zeggen dat ik dat niet zo erg vind, kan ik het tenminste bijhouden

Mandy, wat een vervelende nasleep van je ks! Hopelijk ziet je buik er straks weer een beetje toonbaar uit.

Hier is het lijf weer aardig in het gareel na bijna 6 maanden. Extreme haaruitval is gestopt, nu geen 'dooie ratten' meer in het doucheputje maar muizen... Nog 2 kilo te gaan. En verder vrij stabiel qua humeur.

Intussen druk met zindelijkheidstraining van de oudste (klinkt erger dan het is..) Lisa loopt in principe de hele dag zonder luier rond (met gewone broek en onderbroek) Schoonvader is zelfs naar de bakker gegaan met haar (is ruim 5 minuten lopen) Toen moest ze daar net plassen en heeft toch de wc gehaald!

Wij helemaal trots. Even later zit ze op de bank....mama, ik heb geplast

Net even een was gedraaid met o.a. 5 (!) lange broeken van Lisa...

Maaaaar, het zit eraan te komen.

Toen de kinders bij mijn schoonouders waren voor 2 dagen heeft Maartje de fles matig genomen, meestal halfslapend en maar 5x per dag 120ml oid. Toen hebben ze vast wat fruit en groente geprobeerd (banaan, perzik en wortel) Dat vond ze heerlijk! Verder ook geen last van gehad. Helaas was ze toch weer amper aangekomen, 90 gram in bijna 2 weken.

Maar het gaat de laatste dagen erg goed, ze drinkt lekker, ook bv en Nutrilon uit de fles gaan er aardig in. De dietist raadde toch af om al wat vaste voeding te geven, ze is over 2,5 week natuurlijk ook al 6 maanden, dus even geduld kan wel. Ze is ook zeker niet vel over been. Cb heeft ook nog gezegd dat we ons geen zorgen hoefden te maken over haar ontwikkeling zolang ze wel wat groeit, natte luiers houdt en vrolijk is. En de enige manier om eten naar binnen te krijgen als een kind niet wil is sondevoeding en dat is natuurlijk echt een laatste redmiddel bij een kind dat zichzelf anders uithongert. En zo erg is het dan (gelukkig) weer niet! Als ik dan Mandy hoor...

Wat slapen die guppies van jullie nog maar weinig! Maartje is net als Lisa een echt slaapkopje. 's Avonds omstreeks 19.30u naar bed, dan leg ik haar aan de borst om 23.00/0.00u (slapend), dan meestal weer rond 7.00u weer (als ze overdag weinig drinkt komt ze 's nachts nog een keer) Dan slapen tot 9.00u, even spelen, weer drinken en dan weer naar bed van 10.30-12.30, dan drinken en spelen tot 14.00u Dan weer slapen tot 16.00u, weer drinken en spelen en wat langer wakker, tot ong. 18.00u, nog een uurtje slapen. Dan weer drinken en vrij snel naar bed. Er zijn dagen dat ik haar weinig zie 6,5 uur slapen overdag en nog ruim 11 's nachts. Als ze een keertje 2,5 of 3 uur wakker is ben ik gewoon verbaasd..
Ik zou voor de zwembroek gaan. Zwemluiers vind ik ondingen inderdaad.

Jeetje Dokkie, wat een slaapkop is Maartje zeg. Hier had Minimeis gisteren een hele goede dag qua slapen en dan slaapt ze 1x1.5 uur en een keer een uurtje en dan 's nachts van 21.30 tot 7 uur (daar zitten dan nog wel 2-3 voedingen tussen). Maar op mindere dagen redt ze het ook op 2x een half uurtje slapen overdag. Gelukkig is ze er wel vrolijk onder, maar ze wil wel geentertained worden en dat is soms lastig met 2 andere kinderen die ook aandacht willen.

Drinken doet ze wel als een bootwerker: ik ga haar binnenkort eens wegen, want ze wordt steeds zwaarder om te tillen. Volgende weer gaan we aan het fruit/groente, dan is ze 5.5 maand en ik denk dat we er beiden aan toe zijn (elke 3 uur drinken overdag en 's nachts begint vermoeiend te worden).

Knap dat Lisa zindelijk wordt. Zoon hier is even oud, maar toont nog geen enkele interesse. Zal dus nog wel een tijdje duren. Alhoewel ik van dochter nog weet dat ze 'ineens' van de ene op de andere dag zindelijk was.

Fenne, volgens mij beginnen ze op deze leeftijd ook met dromen. Best kans dus dat Bran een droom heeft gehad en dat hij daardoor zo overstuur wakker werd. Zielig is het wel als ze zo overstuur zijn, vooral ook omdat ze nog niet kunnen zeggen wat er scheelt. Dat is een voordeel van oudere kinderen: aan zoon en dochter kan ik gewoon vragen wat er scheelt.

Linda, hoe is het ermee? Ben je al wat opgeknapt?
Ik ben weer wat opgeknapt. Heeft best lang geduurd zeg. Het was geen gewone verkoudheid, maar ik kan morgen gaan werken, dus dat zit wel goed.

Wat Nina betreft; ik heb haar vanochtend voor het eerst pap gegeven. Het ging er goed in, maar kwam er ook de hele dag een beetje uit. Dus dat ga ik maar even schrappen (vooral na het lezen van het topic "papfles/rampfles". Volgende week hebben we vakantie, en dan ga ik met brood aan de gang.

Ik heb ook besloten met de flessen wat om te gooien. Van 5 flessen van 180/6 naar 4 flessen van 210/5. Nu gaat ze opvolgmelk krijgen, én het fruit gaat er heel goed in. Doe ik ook meestal liga doorheen. En vanaf as woensdag krijgt ze ook groentehap. Heel gepuzzel met dat eten, maar het is op zich wel weer leuk.

Nina is ook wel een slaapkopje, vergeleken bij de meeste ukkies hier. Tussen de 1e en 2e fles slaapt ze een uurtje, en tussen de 2e en 3e ruim 2 uur. Dan rond een uur of 5 in de box nog een half uurtje, en dan gaat ze rond half 8 naar bed, en hoor ik haar niet meer tot de volgende ochtend.

Judat, die loopstoeltjes vind ik ook leuk. Waarom werden die ook alweer afgeraden?

Anky, dat Minimeis nog vrolijk en tevreden is met zo weinig slaap joh. Nina zou dat niet trekken, maar zo zie je weer, dat ieder mens (en baby) hun eigen slaapritme hebben. Wel vermoeiend voor jou zeg.

Voor jou hetzelfde San. Gelukkig heb je nu lange vakantie. Ik ben ook wel benieuwd waar je die activity center vandaan had voor de box. Vond um erg leuk (had effe op je hyves gespiekt. Leuke foto's van Merel)

Dokkie, wat goed dat Lisa al zindelijk is. Ben benieuwd of Maartje straks ook zo snel zal zijn.

Fenne, heeft Bran weer goed geslapen? Kan hij geen buikkrampjes gehad hebben van de rijstebloem?

Ik denk trouwens ook wel dat ze al dromen. Als ik naar Nina kijk als ze slaapt, zie ik haar ook vaak gekke gezichten trekken.

Mandy, jullie gaan dinsdag naar Parijs he. Heel veel sterkte. Ik zal aan jullie denken.

Oh ja dames, vandaag is Nina al 6 maanden. De tijd gaat snel he.
He allemaal,

nou, de rijstebloem leek te helpen, alleen afgelopen nacht weer even niet :( In het weekend heerlijke nachten, pas om 6 uur werd ie wakker en sliep na even drinken zo weer door tot half 9/9 uur. We waren echt weer wat bijgekomen, maar helaas vannacht toch weer om 3.40. Nu dus weer moe, maar ja, het gaat de goede kant op!

We hebben ook banaan geprobeerd dit weekend, hihi, Bran vond het niet zo lekker. Rillen, kokhalzen, uit zn mond werken. Paar keer geprobeerd, maar hij vindt het niks. In tegenstelling tot de rijstebloem! We maken hier pap van, hij vindt het heerlijk. Gister had ie zo 120 ml pap op, en snel ook! Met een lepeltje, en binnen 10 min had hij alles op. Dit blijven we dus wel geven, fruit gewoon af en toe wat proberen en kijken hoe dit gaat.

Jeetje Lin, alweer 6 maanden, gaat echt snel! Fijn dat het eten zo goed gaat bij Nina, alleen pap is bij haar dus geen succes. Heb dat topic ook gelezen, bij Bran dus niet van toepassing. Tsja, mn vriend houdt ook (nog steeds) veel van pap (blgh, ik absoluut niet) dus Bran heeft het van zijn vader!

Anky, had zelf ook het idee dat het een droom was ja. Grappig he dat ze dat nu al hebben? Waar zouden ze dan over dromen? Nachtmerrie: een borst waar geen melk meer uit komt, mama die weg loopt en niet meer terug komt Hihi, kan me dat echt afvragen! En minimeis vraagt dus ook weer veel drinken, poeh elke 3 uur ook 's nachts is idd knap vermoeiend.

Dokkie, Maartje is echt een onwijze slaapkop zeg! Lekker hoor! Wel lastig van dat eten als ze zo weinig aankomt. Maar ja, zolang ze lekker in haar vel zit is het gelukkig goed!
Fenne, jammer van vannacht, maar dankzij de goede nachten ervoor kun je weer wat hebben.

Banaan was dus nog niet zo'n succes. Gewoon blijven proberen hoor, sommige dingen gaan ze pas na een keer of 10 proberen lekker vinden.

Linda, dat activitycentre was een cadeautje. Het is van Tiny Love, dus volgens mij in alle babyzaken wel te koop. Het is trouwens ook dubbelzijdig. De ene kant is tot een maand of 7 en de andere kant dus voor daarna. Met kleine knopjes en moeilijkere dingen. Merel vindt het geweldig! Ze is echt alles aan het proberen en uitvinden.

We gaan dus toch maar voor het zwembroekje ipv de zwemluiers. Ben benieuwd hoe ze het zwemmen vindt. Het badje is een groot succes. Eigenlijk ging Merel om de dag 's avonds in bad, maar omdat ze het zo fijn vindt en er steeds meer van gaat genieten doen we dat nu gewoon elke avond! Ze ligt dan al te lachen en te genieten op het aankleedkussen, ze heeft meteen door dat ze weer mag!

Hier krijgen steeds meer ukkies bijvoeding. Met fruit en groente gaan wij nog 3 weken wachten, dan is Merel een half jaar. Ze mag nu wel af en toe al wat proeven als ik fruit eet. Een beetje sabbelen aan appel, peer, meloen of aarbei. Ze vindt het geweldig. Ik ben afgelopen wel begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Elke middag krijgt ze nu een flesje kunstvoeding, volgende week worden dat dan 2 voedingen en zo elke week 1 erbij. Ze valt trouwens altijd heel snel in slaap tijdens het drinken van zo'n flesje. Ze zou 180 cc moeten krijgen, maar na 50 cc is ze al helemaal in dromenland!

Ze wordt binnen een half uurtje wel weer wakker en dan krijgt ze de rest.

Mandy, al klaar voor het volgende tripje naar Parijs? Heel veel sterkte, ik duim voor jullie dat alles goed gaat!
Heb even op internet gezocht naar het activity centre. Het is te koop bij prenatal en babyplanet. Even kijken of het lukt een plaatje ervan in te voegen...

voorkant

achterkant
De link is wel gelukt
Hallo allemaal,

Ook wij zijn weer naar het cb geweest. Babette weegt nu 6970 gram en is 65 cm. Wat de mevrouw van het cb betreft mag ik als ik wil beginnen met groente/fruit, maar ik wacht nog 2 weken. Dan is ze 5,5 maand (gisteren was ze precies 5 maanden) en wil ik gaan beginnen, zodat ze het goed kan als ik onder het mes ga. Als ze dan de fles weigert kan ze slappe pap eten.

Is zo'n activity center iets wat je echt moet hebben? babette speelt nu of vanuit de wipstoel met de (houten) babygym, of op haar speelkleed met speeltjes of in de box met haar boxspiraal. Het leukste van alles vindt ze haar eigen voeten en ze heeft liever mijn hand dan een bijtring.

Ze slaapt nog steeds echt super (klopklop) om 19.00 uur gaat ze in bad, dan eten en om 20.00 uur in bad. Soms iets eerder, soms iets later. Ze wordt dan tussen 7 en 8 weer wakker.

Hier nog steeds een gevecht met de kilo's, nog 5 tot aan mijn gewicht toen ik zwanger werd en dan eigenlijk nog 8 tot wat ik zou moeten wegen. Hoe gaat dat bij jullie?

Mijn man wil nog niet aan de 2e en ik liever vandaag dan morgen (na de operatie dan)... ben benieuwd!

Wij hebben trouwens ook de huggy zwemluiers, echt nuttig zijn ze idd niet, ik dank dat ze alleen de poep opvangen (als ie niet te slap is), maar hier wordt het echt niet op prijs gesteld als ze hem niet aan hebben. Babette vindt het trouwens super in het zwembad, zolang het water niet te koud is!

Mandy, ik hoop dat alles goed gaat in Parijs!

Fijne dag allemaal.

Groetjes Ciao ciao
Zo'n activitycentre hoeft natuurlijk helemaal niet. Merel vindt het wel erg leuk, maar is net zo blij met een rammelaar of haar voetjes. We wisselen haar speeltjes ook lekker af. Niet teveel tegelijk in de box, maar af en toe weer eens wat anders.

Er moet nog 1 kilo af en ben ik weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Dan nog 2 a 3 en ben ik helemaal blij.

Mandy, veel succes in Parijs!
Hier ben ik ook maar weer eens, druk geweest met weekend en werk de laatste dagen. Nu weer lekker twee dagen vrij.

San, leuk activitycenter is dat zeg! Wij hebben een hele klassieke van fisherprice en dat vindt Eline ook helemaal geweldig. Wij hebben ook niet teveel tegelijk in de box liggen maar wel zoveel dat als ze draait dat ze weer wat nieuws tegenkomt.

Hoe gaat het met de flesvoeding? Ga je helemaal over of nog wel de ochtenden en avonden blijven geven?

Over mijn gewicht wil ik het niet hebben

Mandy, heel veel sterkte in Parijs. Hopelijk goed nieuws!

Ciao, wat een heerlijke nachten zeg! Hier op en af. Avondritueel is hetzelfde als bij jou maar dan komt ze meestal minimaal nog wel 2 keer (vaker 3) tot 8:30 de volgende ochtend.

Een tweede al! Ik moet er nog even niet aan denken, maar ik hoop voor jou dat je man snel bijdraait!

Wauw Lin, de eerste februari-baby alweer een half jaar. Wij hadden vandaag de vijfde vermaanddag. Toch een iets mindere mijlpaal. Lukt het een beetje met alle voedingsperikelen?

Fenne ook nog wisselende nachten... Vindt Bran het een beetje leuk met de bijvoeding?

Wat een verschillen in slaapritmes zeg! Hier heb ik het bijgehouden de afgelopen week en we komen uit op 13 tot 15 uur slapen per etmaal. Gemiddeld 12 uur in de nacht en nog 4 keer een half uur tussendoor.

Voedingen overdag zijn er 5 of 6 (om de 3 uur) en 's variërend tussen 1 en 4 tijdens de nachtslaap vanaf 20:00

Verder is mijn meisje allerverschrikkelijkst bewegelijk momenteel, draait zich in alle bochten, tenen verdwijnen in haar mond, liggend op haar buik hupst ze haar kontje de lucht in en ze komt met haar hoofd heel ver omhoog als ze op haar rug ligt maar niet wil liggen. Het is wel heel schattig om te zien hoe ze dat kleine lijfje aan het ontdekken is
Judat, wij staan elke maand ook echt wel even stil bij de "vermaanddag" hoor. En het loeien van de sirenes op de 1e maandag van de maand is nu ook steeds een stukje sentiment. Merel werd geboren op de 1e maandag van de maand om 11.23 uur, net voordat de sirenes klonken. Blijft toch een leuk moment elke keer.

Heerlijk he, twee dagen vrij en dan ook nog bijna weekend (of moet je dan weer wel werken?) Ik hoop voor je dat het wat beter weer wordt.

Gisteren hier een zware dag gehad! 's Ochtend was nog heel gezellig, niets aan de hand. Aan het begin van de middag had Merel nog bij mij gedronken en daarna was ik boodschappen gaan doen. Dat duurde allemaal wat langer dan gepland, maar ik was nog ruim voor de volgende voeding (volgens de klok dan...) thuis, maar toen ik de voordeur open deed hoorde ik al een luid geschreeuw van mijn meisje en zag ik dat manlief de wanhoop nabij was. Snel toch maar een flesje gemaakt en dat hielp gelukkig. Maar de rest van de dag was mevrouw niet te genieten. Vlak na haar flesje produceerde ze eerst drie (!) volle poepluiers en daarna: mopperen, huilen, doodmoe want slapen deed / wilde ze niet. Het badje 's avonds hielp wel even, maar daarna toch weer ellende. Wonder boven wonder toch een goede nacht gehad. Merel werd om 3 en 6 uur wakker om te drinken en heeft daarna zelfs tot 10.15 uur doorgeslapen (en ik dus ook!).

Nu is ze gelukkig weer helemaal vrolijk en ligt ze lekker te spelen in box.

Merel krijgt nu elke middag een flesje. Volgende week gaan we nog een voeding vervangen door een flesje en zo door tot de bv afgebouwd is.
Hier ook een hele bewegelijke baby. Ze rolt de hele kamer door en niets is meer veilig voor haar grijpgrage handjes. Koffie drinken met haar op schoot is een gepasseerd station, want ze is razendsnel. Hier helaas nog geen doorslaapnachten, Minimeis drinkt tussen 22 uur 's avonds en 7 uur 's morgens toch nog wel minimaal 2 keer (en vaak ook wel 3 keer). Soms heeft ze geen honger, maar dan is ze gewoon wakker, dat is eigenlijk veel lastiger (drinken kost me maar 10 min en dan tukt ze binnen een kwartier weer verder).

Volgende week ga ik maar eens aan het fruit heb ik bedacht; volgens mij is Minimeis erg toe aan wat anders dan melk.

Mandy, veel succes en sterkte in Parijs!
Als ze dan toch wakker wordt 's nachts hoop ik ook altijd dat ze honger heeft, dan slapen we in ieder geval zo snel mogelijk weer verder.

Eline rolt wel om en weer terug maar meestal dezelfde kant op terug dus ze komt er nog niet mee de kamer door. Is maar goed ook want we moeten nog druk aan het beveiligen hier...

De laatste nachten drinkt ze om kwart voor 8, dan tussen 12 en 2 weer en tussen 3 en 5 weer en tussen 7 en 9 meestal. Dat zijn dus meestal twee voedingen die tijdens mijn nacht vallen. Ik wil haar vanavond weer eens een flesje gekolfde melk geven. Af en toe doen we dat en daar slaapt ze toch wel langer op. Vorige week ineens weer 8 uur. Alleen heb ik meestal niet zo'n zin om ook nog eens te kolven voor avondvoedingen. Voor de werkdagen vind ik eigenlijk al meer dan genoeg...

San, heftig middagjeavondje hoor! Gelukkig is ze nu weer vrolijk!

He allemaal,

nachten qua voedingen gaan hier een stuk beter, vannacht (vanochtend eigenlijk) wilde Bran pas om 7 (!) uur 's ochtends drinken! Wat een zaligheid! Bijvoeden lijkt toch te werken. Wel was hij 1x wakker, nou ja, hij huilde met z'n ogen dicht, maar dat was speen erin en hij sliep gelijk door. Fijn hoor!

Wel hadden we de voorlaatste nachten 'drama' nachten omdat Bran steeds in zijn slaap op zijn buik draaide, daar wakker van werd en huilen maar. Dinsdagnacht 1e x om 01.15, en daarna om de 2 uur. Pfff, zeer vermoeiend. Vannacht hem een slaapzakje aangedaan zodat hij minder makkelijk kon draaien, en ja hoor, dat hielp dus. Rijstebloem + slaapzak is hier dus de combi

Fijn dat het met alle baby's hier zo goed gaat, leuk hoor!

Grappig van dat activitycentre van jou San, hij is populair. Hier is het uiteindelijk toch een andere geworden, Bran is er helemaal fan van. Heeft nu ook ontdekt dat met je voeten de knopjes indrukken veel makkelijker gaat, en dat je dan dus sneller een muziekje tevoorschijn tovert Hij draait echt om zijn as om met zijn voeten dat ding te bedienen, hihi.

Mandy, sterkte in Parijs

Trouwens ook nog echt rot, zag gister dat iemand tegen onze auto aangereden is. Hele grote krassen op de linkervoorkant, heel de lak weg. En je zag resten blauwe lak vd andere auto. Zo aso als mensen dat doen en dan niks zeggen of briefje achter laten ofzo. Maar nog erger, nu is vriend erachter gekomen dat op de auto vd buren, een blauwe auto, resten grijze lak (=onze auto) zitten. K*tzooi. Hebben gewoon onze eigen buren tegen onze auto aangezeten en niks gezegd! Zo vervelend! Ik ga zo sneaky proberen een foto ervan te maken, en dan gaat vriend naar de buren toe om ernaar te vragen. Moeilijk hoor, ik laat het dan ook lekker vriend doen En dan hopen dat ze normaal reageren, het zijn niet ons stel mensen om het zo maar te zeggen, ze zijn nogal vh schreeuwerige dus ben benieuwd hoe dat gaat. Maar ja, het is overduidelijk dat hun het zijn, je kan er niet omheen! Ontzettend aso toch???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven