Dure design meubelen

04-01-2015 21:41 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van dure design meubelen zoals Rietveld, Cassina, Gispen?
De vrouw van Berlusconi eiste het luttele bedrag van 43 miljoen van hem. 43% van de vrouwen voelt zich jonger dan ze in werkelijkheid zijn. ‘43’ is een heerlijk Spaans likeurtje en 43% van de vrouwen koopt regelmatig iets leuks voor zichzelf.
Wat vind jij ervan?
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 04 januari 2015 @ 21:43:

Wat vind jij ervan?
Duur
Zo vreselijk zonde van het geld en vaak nog lelijk en onpraktisch ook.

Vaak meer een gevalletje "kijk-mij-eens-rijk-zijn"
Laat ik het zo zeggen, ik wilde dat ik het geld ervoor had. Niet dat ik ze dan zou kopen maar toch.....
Ik hou van mooie designmeubelen maar niet van het (prijs)niveau van Rietveld...
http://derekenkamer.kro.n ... /afleveringen/20-11-2014/

Mooie aflevering die je idee over design meubelen en hun prijs stuk prikken

'Wat kost een bank" van de rekenkamer.
Valt Ikea daar ook onder?
quote:Doreia schreef op 04 januari 2015 @ 21:48:

http://derekenkamer.kro.n ... /afleveringen/20-11-2014/

Mooie aflevering die je idee over design meubelen en hun prijs stuk prikken

'Wat kost een bank" van de rekenkamer.

Ik denk niet dat er mensen zijn die denken dat een bank van 5000 euro 10keer zo "goed" is dan een van 500 euro.

Maar als ik een meubel mooi vind, dan vind ik het mooi. En als ik het dan kan betalen dan wil ik het.
Ik hou vooral van Ikea: overal een oplossing voor!
Ze zijn duur maar behouden ook hun prijs ..,
De vrouw van Berlusconi eiste het luttele bedrag van 43 miljoen van hem. 43% van de vrouwen voelt zich jonger dan ze in werkelijkheid zijn. ‘43’ is een heerlijk Spaans likeurtje en 43% van de vrouwen koopt regelmatig iets leuks voor zichzelf.
quote:StoraHuntur schreef op 04 januari 2015 @ 21:50:

Valt Ikea daar ook onder?Design betekend ontwerp en alles is ooit door iemand bedacht/ontworpen dus feitelijk is design meubels gebakken lucht.
quote:Noordeling43 schreef op 04 januari 2015 @ 21:51:

Ze zijn duur maar behouden ook hun prijs ..,

Nou als de katten/honden/kinderen zich erop vermaakt hebben heeft het echt geen waarde meer.

Dus het houdt misschien zijn waarde als je het alleen gebruikt om naar te kijken.
quote:granny71 schreef op 04 januari 2015 @ 21:52:

[...]

Design betekend ontwerp en alles is ooit door iemand bedacht/ontworpen dus feitelijk is design meubels gebakken lucht.

Toch geniet ik veel meer van mijn "design"-tafel dan mijn ikea-bank.

Maar misschien komt dat wel omdat we wel heul verliefd moesten zijn op de tafel om dat bedrag ervoor neer te leggen.
Gevoel doet toch ook wat? Ik heb liever mijn cassina zigzag dan een Ikea krukje. Beide zitten voor geen meter maar het oog wil ook wat.
Zonde van de mooie vakantie die je van dat geld had kunnen maken. Een ikea stoel zit vaak lekkerder.
Je ben verliefd geworden op er tafel. Of dat nu een design tafel is of een ikea tafel maakt in dat geval niet uit toch?

Ik heb een schilderij van 350 euro hangen waar ik verliefd op ben geworden maar ook 1 van 4 euro van de action waar ik ook verliefd op werd toen ik hem zag.
Ik koop meubelen omdat ik ze mooi vind. Als dat dan een designmerk is, is dat een designmerk. Zo niet, dan niet.
Met een beetje geluk krijg je voor je 2e hands cassina meer dan dat je je geld op de bank had gezet dus nog een mooiere vakantie
quote:Noordeling43 schreef op 04 januari 2015 @ 21:57:

Gevoel doet toch ook wat? Ik heb liever mijn cassina zigzag dan een Ikea krukje. Beide zitten voor geen meter maar het oog wil ook wat.

Gevoel zegt alles maar ik heb meubels om te gebruiken waar ze voor gemaakt zijn.

Niet als kunstwerk om naar te kijken.
Vreemd genoeg vind ik telkens juist die dure banken mooi en niet die goedkope. Rietveld is wel erg hoog gegrepen, maar Jan de Bouvrie of Eric Kuster design vind ik wel erg mooi. Ik heb er niets van hoor, want dat is me echt te duur. Wel hebben we een bank die van een minder bekende ontwerper is en destijds erg duur was. Inmiddels wel al 13 jaar plezier van. In mijn geval een echte investering dus.
quote:granny71 schreef op 04 januari 2015 @ 22:00:

Je ben verliefd geworden op er tafel. Of dat nu een design tafel is of een ikea tafel maakt in dat geval niet uit toch?

Ik heb een schilderij van 350 euro hangen waar ik verliefd op ben geworden maar ook 1 van 4 euro van de action waar ik ook verliefd op werd toen ik hem zag.

Daar heb je gelijk in, zo is het zeker!

Helaas word ik niet zo vaak verliefd op Ikea meubels, was het maar zo'n feest!

Alleen bij een bed merk ik echt verschil tussen een Ikea bed en mijn heerlijke dure bed. Maar dat is geen design, dat is gewoon een heel fijn matras met een fantastische lattenbodem.
Eerlijk is eerlijk ik ben er gek op en heb het daarom ook allemaal in huis.

Ik vind het zo mooi dat ik bv op mijn fauteuis die ik al 20 jaar heb nog lang niet ben uitgekeken, en ik nu weer hetzelfde zou kopen.
quote:choclove schreef op 04 januari 2015 @ 22:02:

Inmiddels wel al 13 jaar plezier van. In mijn geval een echte investering dus.

Mijn bank was 14 jaar geleden 1000 gulden en nog steeds zit en ligt hij heerlijk.

Oké het nepleer vertoont wat kalere plekken en hij Is niet meer zo strak maar echt niet dat ik daarom een andere ga kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven