Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Bedankt allemaal! Echt heel fijn om jullie reacties te lezen!

Jur blijft toch steeds in ons hoofd, dus prettig om te lezen dat die naam geen heel idioot idee is

Jullie hebben gelijk met Jorn, het is echt een beetje onzin dat ik bang ben voor de Joran verwarring. Ligt misschien aan ons dialect, met harde "r" waardoor het klinkt als jorren. Blijft toch een leuke naam!

Goed gevonden al die namen:

Fedde, Jens en Jort; leuk maar zo heten kinderen van vrienden of Fam.

Stan, Mels, Halbe, Tijl, Jip spreken me niet zo aan.

Bram, Jarne ga ik voorstellen aan mijn vriend, ook leuk!

Nogmaals ontzettend bedankt allemaal!
We hebben vandaag te horen gekregen dat we een derde zoon verwachten. Leuk en bijzonder (en praktisch ), maar jeetje, een naam vinden is echt niet makkelijk.

We zoeken een korte naam (hoogstens twee lettergrepen), die niet begint met een R of een L. Onze zoons heten R obbe en L enn.

Alvast bedankt voor de reacties.
quote:Mossel schreef op 05 januari 2015 @ 17:55:

We hebben vandaag te horen gekregen dat we een derde zoon verwachten. Leuk en bijzonder (en praktisch ), maar jeetje, een naam vinden is echt niet makkelijk.

We zoeken een korte naam (hoogstens twee lettergrepen), die niet begint met een R of een L. Onze zoons heten R obbe en L enn.

Alvast bedankt voor de reacties.Len staat ook op mijn lijstje. Wat ik verder heel mooi vind: Nick, Mart, Simme, Jorn, Mas.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Leuk, drie mannen straks! Mooie namen hebben de eerste twee.

Thijs of Tiemen misschien?
Leuke namen mossel!

Misschien zit hier iets voor je bij

Niek

Noud

Jisse

Jelte

Joes

Ties

Twan

Ivo

Duuk

Siem

Teije

Mart
Mossel;

Leuk, je zit dus straks echt in een huis vol mannen. Ideeën voor de naam:

Gus

Vince

Vic

Brent

Jart

Jelte (hier al vaker genoemd, maar vind hem zo leuk!)

Hidde

Ferre

Jop

Dex

Riff
quote:Mossel schreef op 05 januari 2015 @ 17:55:

Alvast bedankt voor de reacties.Gefeliciteerd! Jurre vind ik erg leuk.
Wat leuk, al zoveel reacties!

Ik had zelf al Finn en Vic (vindt vriend helaas beide niet zo leuk), en hij heeft Sam (onze naam voor een meisje, ik vind hem voor een jongen minder leuk) en Bas.

Deze ga ik aan vriend voorleggen: Thijs, Mas, Gus(t) en Niek.
Misschien ook nog;

Mats

Lex

Wout

Mick

Stan

Kurt

Koen

Tijl

Just

Abel
Bedankt, mendy, al zit de naam er volgens mij nog niet tussen.

Mats --> mooi, maar net niet mooi genoeg (ik weet het, ik ben moeilijk)

Lex --> lijkt te veel op Lenn (mijn tot nu toe jongste)

Wout --> niet mijn smaak

Mick --> wel ok, maar meer ook niet

Stan --> hebben we in de omgeving

Kurt --> omgeving

Koen --> niet mijn smaak

Tijl --> niet mijn smaak

Just --> niet mijn smaak, ken de naam ook niet. Doet me denken aan het Engelse 'just'

Abel --> niet mijn smaak

Ik ben intussen ook nog ergens Lou tegengekomen, dat vind ik ook heel mooi (begint wel met een L, maar misschien moeten we onze eisen wat versoepelen). Vriend is er niet echt wild van trouwens.
Mossel, doen we toch gewoon nog wat meer namen;

Senn

Tije

Duuk

Jort

Flynn

Jelle

Jurre

Fedde

Niels

Tom

Joas

Jorn

chris

max

ian

Timor

Sjuul

Siem
@Mossel, vind de opties die jij en je vriend noemen erg leuk. Vic, Bas, Sam, Lou. Moeilijk om daar nog over heen te komen . Toch een poging:

Cas

Mees/Maas

Sem

Stijn

Max(im)

Pim

Timo

Sebas

Bram

Ties

Twan

Oh, wat me nog opviel: Mas is het omgekeerde van Sam, zou ik even opletten mocht je Sam ooit nog willen gebruiken.
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
@mossel (sorry voor dubbele)

Siebe, Renze/Rense, Lasse, Jort, Noud, Pol, Marn, Ties, Duuk, Cas, Siem, Dex, Wout,
Bedankt voor de suggesties! Komen bij op het lijstje: Max en Cas. Ik moet het lijstje dan nog aan mijn vriend voorleggen. Hij vindt het nog te vroeg om al volop op zoek te gaan (ben begin juni uitgerekend), en is tot nu toe helaas niet erg enthousiast over mijn persoonlijke favoriet (Vic).

Mas is inderdaad het omgekeerde van Sam, waardoor die naam sowieso afvalt bij een eventuele volgende. Al komt die er echt niet (of het zou al heel raar moeten lopen), en verder is het ook hoogst onwaarschijnlijk dat dat dan een meisje zou worden (ik wil Sam eigenlijk alleen gebruiken voor een meisje). Met deze erbij zit vriend aan vijf (!) zonen; ik verdenk hem ervan geen zaadcellen te hebben met een X-chromosoom .
Die vriend van jou saboteert gewoon stiekem de boel
We zijn wat namen aan het uittesten en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden of wat het bij je oproept:

Bram

Lucas

Niels

Luuk

Stijn

Brent
quote:theia schreef op 07 januari 2015 @ 22:15:

We zijn wat namen aan het uittesten en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden of wat het bij je oproept:

Bram. Stoffig, een naam voor een oude man, een lief opaatje.

Lucas ondeugend op een verkeerde manier. Meer de etterbak-manier.

Niels jaren 70/80. Niks mis mee maar straalt wat mij betreft ook niks uit.

Luuk hippe modenaam, dit wordt de Niels van de het huidige decennium

Stijn: zie luuk.

Brent: iets aparter maar nog steeds normaal. Dat vind ik altijd wel leuk. Ik zou voor deze gaan.

Sorry ik ben in een rotbui, wellicht worden mijn associaties daardoor gekleurd. Trek je niks van mij aan

Bram

Lucas

Niels

Luuk

Stijn

Brent

Op volgorde van leuk naar minst leuk;

Brent- stoer, krachtig, modern maar niet te apart.

Niels, geen vreemde naam maar ken persoonlijk niemand die zo heet waardoor hij voor mij niet te doorsnee is.

Stijn, tijdloze leuke naam

Bram, beetje saai. Heb ket kinderen gewerkt en had toen drie jongens in de groep die bram heten. Dus overkill aan Brammen gehad

Luuk, vroeger al twee luuks in de klas en nu nog steeds erg veel voorkomend dus veel te doorsnee
Ik vind Stijn en Luuk heel mooi. Stijn zou ik schrijven als Steyn. Ik ken een jongentje waarbij je het zo schrijft.

Brent vind ik vreselijk.
quote:-tinkerbell- schreef op 07 januari 2015 @ 22:55:

[...]

Sorry ik ben in een rotbui, wellicht worden mijn associaties daardoor gekleurd. Trek je niks van mij aan

Ha geen probleem hoor. Het gaat me er vooral om globaal te zien hoe mensen associeren bij een naam en om te kijken of er geen hele rare dingen uitkomen waar ik nog niet aan had gedacht. Maar er zullen bij elke naam mensen zijn die hem niet zo mooi vinden, dus dat is onvermijdelijk.

Tot nu toe heb ik nog niks gelezen wat me echt weerhoudt van het geven van de naam. Behalve dat sommige namen dus wel héél populair zijn. Dat was ook mijn eigen bezwaar, maar dat zijn precies de favorieten van mijn vriend die ik ook een kans wil geven.
Theia, wat namen die ik ook in jullie rijtje vind passen;

Tim

Daan

Gijs

Sem

Niek

Cas

Guus

Wout

Lars

Stan

Tijn

Lex

Koen

Rens

Mart

Bram, leuk!

Lucas, vind ik helemaal niks

Niels, leuk, medium

Luuk, leuk!

Stijn, mijn nummer 1, echt een super leuke naam vind ik dat. En ik zou het ook op deze manier schrijven.

Brent, vind ik niks

Roa

Van het Griekse Iroas (Held)

Voor namen van karakters in verhalen/spelletjes/figuurtjes kijk ik vaak naar bepaalde woorden in het Oud Grieks of Japans. En dan een deel van die vertaling, of een combinatie. Leuke originele resultaten.

Ik zal niet voor de normale namen gaan.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Op volgorde van leukst naar minst leuk:

1. Stijn > Is serieus een optie geweest voor ons (haalde onze gezamenlijke top 3 maar wisten eigenlijk al dat het deze niet zou worden i.c.m. de achternaam)

2. Niels > Hele mooie naam. Schrijfwijze Nils spreekt mij persoonlijk nog meer aan maar denk dat ik dat in Nederland toch niet zo snel zou doen, Niels is wat bekender. Ik vind het echt een naam die heel 'zelfverzekerd' overkomt, meer dan Stijn zelfs.

3. Luuk > Neefje heet zo. Vond de naam nooit een kanshebber en dat wordt het dus ook niet meer, maar ben hem wel steeds leuker gaan vinden.

4. Lucas > Een paar jaar terug een van mijn favorieten, maar ik vind er weinig meer aan. Niet lelijk maar heb hem inmiddels te vaak gehoord ook.

5. Bram > Sinds in GTST een Bram is geboren is die naam volgens mij ontzettend gestegen in populariteit. En gedaald in mijn waardering. Ik hoor helaas ook steeds de uitspraak/intonatie van Rikkie die de naam noemt... :(

6. Brent > De enige naam uit het rijtje die ik echt niet mooi vind... en op de een of ander manier zie ik vaak een geboortebord met die naam... evenals Brett en Brenn
@theia, zoveel mensen, zoveel meningen:

Lucas vind ik dan weer heel erg mooi. Luuk iets minder, geschreven als Luc ook weer erg leuk!

Bram en Niels vind ik wel ok. Bram maakt een comeback en vind ik weer goed kunnen. Niels vind ik (nog) wel wat gedateerd. Ben het wel met NYC eens wat betreft schrijfwijze: Nils.

Stijn en Brent vind ik niets. Roept overigens ook geen associaties op, dus dat is wel een goed teken.
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven