Speeddating, wie?
woensdag 30 juli 2008 om 23:56
Dit topic is vast en zeker al een keer voorbij gekomen. (weet alleen nog niet hoe je in het archief kan zoeken)
Wie o wie heeft er ervaring met speeddaten? (in Utrecht of Amsterdam..)
Lijkt me leuk om een keer mee te maken, maar wat kan ik er van verwachten?
Is het een beetje een leuke sfeer en hoe zijn de mensen die er op af komen?
X.
Wie o wie heeft er ervaring met speeddaten? (in Utrecht of Amsterdam..)
Lijkt me leuk om een keer mee te maken, maar wat kan ik er van verwachten?
Is het een beetje een leuke sfeer en hoe zijn de mensen die er op af komen?
X.
donderdag 31 juli 2008 om 10:09
quote:Vinyl schreef op 31 juli 2008 @ 06:26:
Ik ben wel eens geweest.
We hadden toen (zei de organisatie zelfs) een hele leuke groep vrouwen en een hele kudde sukkeltjes als mannen.
Helaas...
Dus ik had het niet getroffen, maar het concept is leuk!Precies ook mijn ervaring. Ga het nooit meer doen. Helemaal geen leuke mannen. Leuke mannen gaan volgens niet speeddaten. Kwam wel nog een klasgenootje van de lagere school tegen en daar heb ik gezellig mee gekletst toen. Dat was eigenlijk het leukste van de avond.
Ik ben wel eens geweest.
We hadden toen (zei de organisatie zelfs) een hele leuke groep vrouwen en een hele kudde sukkeltjes als mannen.
Helaas...
Dus ik had het niet getroffen, maar het concept is leuk!Precies ook mijn ervaring. Ga het nooit meer doen. Helemaal geen leuke mannen. Leuke mannen gaan volgens niet speeddaten. Kwam wel nog een klasgenootje van de lagere school tegen en daar heb ik gezellig mee gekletst toen. Dat was eigenlijk het leukste van de avond.
donderdag 31 juli 2008 om 11:34
maandag 4 augustus 2008 om 11:25
Heb het ook een keer gedaan in Utrecht. Een vreselijk slechte organisatie. Ze hadden te weinig mannen voor de 30 vrouwen, dus wat bleek..ze hadden gewoon wat mannen opgetrommeld en geld toegeschoven!
Verder heb ik mij wel vermaakt en veel gelachen met de mannen. Iedereen vindt het toch ook wel een raar iets. Drie min per tafeltje. Je keurt elkaar toch. Drie min was echt te kort. Maar goed, totaal geen leuke mannen voor mij.
Dit was mijn ervaring en die vna mijn vriendin. Echter laatst kwam ik iemand tegen die al jaaaren vrijgezel was. Die heeft ook gespeeddate en .....woont nu driekwartjaar later samen!
Je moet gewoon een avondje lol maken.
Verder heb ik mij wel vermaakt en veel gelachen met de mannen. Iedereen vindt het toch ook wel een raar iets. Drie min per tafeltje. Je keurt elkaar toch. Drie min was echt te kort. Maar goed, totaal geen leuke mannen voor mij.
Dit was mijn ervaring en die vna mijn vriendin. Echter laatst kwam ik iemand tegen die al jaaaren vrijgezel was. Die heeft ook gespeeddate en .....woont nu driekwartjaar later samen!
Je moet gewoon een avondje lol maken.
dinsdag 5 augustus 2008 om 10:34
Wat een arrogantie bij deze vrouwen..... Mensen die zich zo denigrerend uitlaten over anderen verdienen geen liefde....
Hoe halen mensen het toch in hun hoofd om binnen te komen in een ruimte, even rond te kijken, en eventjes tot de conclusie te komen dat 25 mannen, ieder met hun eigen verhaal, talenten, geschiedenis, "niet veel soeps" zijn.... Echt een stuitende mentaliteit....misselijkmakend eigenlijk, zo'n levenshouding.
Hoe halen mensen het toch in hun hoofd om binnen te komen in een ruimte, even rond te kijken, en eventjes tot de conclusie te komen dat 25 mannen, ieder met hun eigen verhaal, talenten, geschiedenis, "niet veel soeps" zijn.... Echt een stuitende mentaliteit....misselijkmakend eigenlijk, zo'n levenshouding.
dinsdag 5 augustus 2008 om 11:08
@Juliee: nu zeg je het al anders....
Maar wanneer je internet-date of speed-date vereist dat een houding van respect tegenover de andere mensen die meedoen. Dat is de basisgrondhouding die die vormen van dating mogelijk maakt en het ook tot een ethisch fenomeen maakt.
Maar wanneer er mensen zijn die binnenkomen, even rondkijken en meteen een hele groep afserveren...tsja....dat vind ik heel veelzeggend over de persoon die dat doet.
Maar wanneer je internet-date of speed-date vereist dat een houding van respect tegenover de andere mensen die meedoen. Dat is de basisgrondhouding die die vormen van dating mogelijk maakt en het ook tot een ethisch fenomeen maakt.
Maar wanneer er mensen zijn die binnenkomen, even rondkijken en meteen een hele groep afserveren...tsja....dat vind ik heel veelzeggend over de persoon die dat doet.

dinsdag 5 augustus 2008 om 14:05
Heb zelf een keer gespeed-date in Panam in A'dam samen met een vriendin. Uiteindelijk niets uit voort gekomen natuurlijk. Inderdaad, er zaten een paar hele vreemde snuiters tussen maar verder wel redelijk normale mannen. Nadeel is gewoon dat je maar een paar minuten hebt, en iedereen zegt hetzelfde in die paar minuten. Wat logisch is hoor, maar hoe pik je er dan die ene speciale uit? Juist, door de aantrekkingskracht die iemand op je heeft. Ik heb er uiteindelijk eentje uitgekozen, lucky enough had hij mij ook gekozen, en zo zijn we dus nog 2 keer uitgeweest, verder niks geworden, helaas pindakaas. Maar ik had wel het idee dat de vrouwen op zo'n avond maximaal een man uitkiezen (als er al wat bij zit) en de mannen zoveel mogelijk vrouwen uitkiezen zodat de kans op een vervolgdate (met wie dan ook) veel groter is!!! Vond ik toch wel weer typerend.....
Kortom, ik denk dus dat als je gewoon een leuke avond wilt, dit een prima tijdverdrijf kan zijn, maar ga vooral niet met het doel om er je toekomstige levenspartner te vinden, dat loopt hoogstwaarschijnlijk op een grote teleurstelling uit.
Kortom, ik denk dus dat als je gewoon een leuke avond wilt, dit een prima tijdverdrijf kan zijn, maar ga vooral niet met het doel om er je toekomstige levenspartner te vinden, dat loopt hoogstwaarschijnlijk op een grote teleurstelling uit.
dinsdag 5 augustus 2008 om 14:45
quote:Geleerd schreef op 05 augustus 2008 @ 14:43:
Klopt ja.... mannen hanteren de hagelschot-methode, en kruisen bij elke vrouw waar ze het misschien op zouden kunnen "ja" aan....Vrouwen doen dat alleen wanneer ze het echt zien zitten.
Ha, ha, ik las: hagelslag-methode. Zoveel mogelijk ja's strooien..
Maar hagelshot-methode is ook mooi. Zo had ik het nog nooit gekeken. Klopt wel volgens mij.
Klopt ja.... mannen hanteren de hagelschot-methode, en kruisen bij elke vrouw waar ze het misschien op zouden kunnen "ja" aan....Vrouwen doen dat alleen wanneer ze het echt zien zitten.
Ha, ha, ik las: hagelslag-methode. Zoveel mogelijk ja's strooien..
Maar hagelshot-methode is ook mooi. Zo had ik het nog nooit gekeken. Klopt wel volgens mij.

donderdag 7 augustus 2008 om 12:11
quote:Geleerd schreef op 05 augustus 2008 @ 14:43:
Klopt ja.... mannen hanteren de hagelschot-methode, en kruisen bij elke vrouw waar ze het misschien op zouden kunnen "ja" aan....Vrouwen doen dat alleen wanneer ze het echt zien zitten.Hahahaha is dat serieus? Kijken mannen alleen maar naar "op wie ze het zouden kunnen" ? En beoordelen mannen elke vrouw die ze uberhaupt tegenkomen op die manier?
Klopt ja.... mannen hanteren de hagelschot-methode, en kruisen bij elke vrouw waar ze het misschien op zouden kunnen "ja" aan....Vrouwen doen dat alleen wanneer ze het echt zien zitten.Hahahaha is dat serieus? Kijken mannen alleen maar naar "op wie ze het zouden kunnen" ? En beoordelen mannen elke vrouw die ze uberhaupt tegenkomen op die manier?