Napraattopic 20

09-01-2015 19:07 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

lees hier de OP van het napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 09-01-2015 19:50
Reden: Link aangepast
% gewijzigd

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:BrutusExemplaar schreef op 11 januari 2015 @ 00:47:

Voornamelijk hechting van de groep, maar echt een pedagogisch onderbouwd antwoord heb ik niet voor je.

Groep 3/4 gaan samen op kamp's Nachts slapen ze, dan wordt er weinig gehecht lijkt me
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 januari 2015 @ 00:44:

[...]

Dat deden ze bij mij op de lagere school (een hele lullige Rooms-Katholieke) ook al. Op een gegeven moment zat ik in de vijfde te rekenen, terwijl ik officieel in de derde zat. Ik heb ook nog een jaartje wiskunde gedaan, omdat de rekenmethode op was.

Helaas kwam er toen een nieuwe directeur die al die nieuwerwetse fratsen afschafte en toen mocht ik alle rekenstof opnieuw doen, hoera. En op het VO wachtte me ook nog een jaartje verveling, want die wiskunde kende ik dus ook al.

Kortom: leuk dat groepsoverstijgend onderwijs maar als er geen lange-termijn plan achter zit heb je er geen ruk aan.

Dat was bij ons wel zo hoor. Ik was in groep 7 klaar met de stof voor groep 8 en mijn ontzettend toffe leraar in de bovenbouw heeft voor mij, voor in groep 8 een alternatief programma gemaakt om in groep 8 mee aan de slag te gaan.

Ik was trouwens ook de enige (er waren 4 bovenbouwklassen) die klaar was met de taal in groep 7. Nu is dat allemaal heel normaal en heb je speciale klasjes. Toen was het echt redelijk uniek volgens mij.
Ik wíl helemaal geen mediation met een guru!!!!

Ik ga mijn man het bed uit duwen, mijn kinderen wakker maken, aan de tiet hangen en naast mij neerleggen en dan wakker blijven tot mijn puber veilig thuis is. (Ze is het huis al uit en komt morgen pas, kniesoor die daar op let)

Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Istar_ schreef op 11 januari 2015 @ 00:48:

Al was het op school geweest, voor mij zou het iig een flink minpunt zijn geweest.Ik ben niet anders gewend. Ik vond het altijd fantastisch en ik kan me ook niet heugen dat er kinderen waren die het eng vonden of het niet naar hun zin hadden.
quote:feow schreef op 11 januari 2015 @ 00:51:

Ik wíl helemaal geen mediation met een guru!!!!

Ik ga mijn man het bed uit duwen, mijn kinderen wakker maken, aan de tiet hangen en naast mij neerleggen en dan wakker blijven tot mijn puber veilig thuis is. (Ze is het huis al uit en komt morgen pas, kniesoor die daar op let)

Dit alles wel onder wollen dekens hoop ik?
Amaqanda: "Zien wij er uit als een zwangerschapstest?"
quote:BrutusExemplaar schreef op 11 januari 2015 @ 00:53:

[...]

Dit alles wel onder wollen dekens hoop ik?

Ja ongewassen en dus met maden voor de nachtelijke snack.

Zou er B12 in maden zitten?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 11 januari 2015 @ 00:55:

[...]

Ja ongewassen en dus met maden voor de nachtelijke snack.

Zou er B12 in maden zitten?
quote:Amaqanda schreef op 11 januari 2015 @ 00:50:

[...]

Dat was bij ons wel zo hoor. Ik was in groep 7 klaar met de stof voor groep 8 en mijn ontzettend toffe leraar in de bovenbouw heeft voor mij, voor in groep 8 een alternatief programma gemaakt om in groep 8 mee aan de slag te gaan.

Ik was trouwens ook de enige (er waren 4 bovenbouwklassen) die klaar was met de taal in groep 7. Nu is dat allemaal heel normaal en heb je speciale klasjes. Toen was het echt redelijk uniek volgens mij.Dat is nog steeds redelijk uniek hoor . En die speciale klasjes stellen ook niet zo veel voor, dat is meestal maar een dagdeel per week. Kan heel heilzaam zijn als er iemand voor staat die een beetje weet waar ze het over heeft, maar voor kinderen die zich echt de tandjes vervelen op school is het te weinig. En dan is er nog hb-onderwijs, maar dat is vaak niet te betalen. Om maar niet te spreken van het feit dat je er vaak kilometers voor moet reizen en de gemeente geeft meestal niet thuis als je dan om leerlingenvervoer vraagt, omdat hb geen diagnose is.
quote:Istar_ schreef op 11 januari 2015 @ 00:48:

[...]

's Nachts slapen ze, dan wordt er weinig gehecht lijkt me Bij 'ons' gaat het wel om samen. Elkaar helpen, elkaar zien en ervaren dat ze dit samen,als groep, wel kunnen. Zo lief hoe de leerlingen elkaar toespreken en eventueel troosten. Elkaar helpen met de bedden opmaken.

Ik ken maar één geval waarbij het kind echt niet mee mocht. Kind was overdag wel aanwezig.

Een paar kinderen waarvan vooraf was besloten dat zij thuis zouden slapen (om verschillende redenen) en uiteraard elk kamp wel een kind dat vanwege heimwee etc. alsnog wordt opgehaald. Maar eigenlijk vooral groot succes.
Als ik het forum moet geloven is 90% van de mensheid hoogbegaafd of in ieder geval bovengemiddeld slim
quote:Amaqanda schreef op 11 januari 2015 @ 01:00:

Als ik het forum moet geloven is 90% van de mensheid hoogbegaafd of in ieder geval bovengemiddeld slim Ik leerde vandaag dat je met MBO+ al hoogopgeleid bent.
quote:Amaqanda schreef op 11 januari 2015 @ 01:00:

Als ik het forum moet geloven is 90% van de mensheid hoogbegaafd of in ieder geval bovengemiddeld slim Ik heb er ook één in huis
Ik snack nog wat meelwormen en dan kruip ik onder mijn wollen deken, samen met mijn baby.
Meisjes, ik werd 9 maanden niet ongesteld, toen had ik buikpijn en voelde ik me naar en dat in totaal twee keer. Sindsdien lopen hier van die kleine mensen in huis die van alles van me verwachten en aan me vragen.

Wat denken jullie, was ik zwanger?
quote:Thordis2.0 schreef op 11 januari 2015 @ 01:04:

[...]

Ik heb er ook één in huis Van jou kan ik het hebben.
quote:Thordis2.0 schreef op 11 januari 2015 @ 01:05:

Meisjes, ik werd 9 maanden niet ongesteld, toen had ik buikpijn en voelde ik me naar en dat in totaal twee keer. Sindsdien lopen hier van die kleine mensen in huis die van alles van me verwachten en aan me vragen.

Wat denken jullie, was ik zwanger?Klinkt als kabouterpest.
Ik vermoed trouwens dat een van mijn katten bovengemiddeld slim en hyper hoog sensitief gevoelig is.
quote:Amaqanda schreef op 11 januari 2015 @ 01:05:

[...]

Van jou kan ik het hebben.

Bedankt.

Die heeft het ook gewoon van mij

Voor haar zou ik willen dat ze ietsje minder slim was. Stuk relaxter en minder frustratie.
Kat eet trouwens wel vlees. Heb de keus bij haar gelaten. Bakje vlees, bakje sla en ze koos voor vlees.
Dat snap ik. het lijkt mij ook behoorlijk frustrerend om hoogbegaafd te zijn. Ik zat er gelukkig nog een stukje onder
quote:Thordis2.0 schreef op 11 januari 2015 @ 01:05:

Wat denken jullie, was ik zwanger?

Ik mag geen diagnoosu stellen en dt doe ik ook niet, maar dit is precies wat mijn nichtje ook had en die had dus wel mooi okselschimmel. Dus dat heb jij ook. En ik kan het weten want mijn iq is hoger dan de rest en eq is ook belangrijk.

O, en mijn man moet op dieet want die is het bed niet uit te rollen.
Die vent van mij is ook fijn. Haalt hij het bed af, gooit alles in de was en gaat vervolgens uit logeren.

Zo naar als je in bed wil stappen en er dan achter komt dat je deze eerst nog moet opmaken.

Mannen die zich bemoeien met het huishouden
quote:BrutusExemplaar schreef op 11 januari 2015 @ 01:17:

Die vent van mij is ook fijn. Haalt hij het bed af, gooit alles in de was en gaat vervolgens uit logeren.

Zo naar als je in bed wil stappen en er dan achter komt dat je deze eerst nog moet opmaken.

Mannen die zich bemoeien met het huishouden Sowieso, mannen die zich bemoeien....
Vriend doet alleen wat in huis als ik het vraag, soms vervloek ik hem om die reden, maar als ik dit dan lees ben ik daar toch wel weer blij mee
Ik ben echt een beetje een ramp in het huishouden. Grootste deel doet mijn man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven