Seks met hpv virus

11-01-2015 21:56 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik vind het heel stom om dit te vragen maar sinds ik zwanger ben zijn er bij mij genitale wratten ontstaan. Door de hormonen worden dit er steeds meer en ze worden ook groter waardoor het nu pijn doet om seks te hebben met mijn partner. Hebben mensen hier ervaring mee en een oplossing voor waardoor het minder tot heen pijn doet want ik kan helaas geen kuur beginnen voor mijn wratten ivm zwangerschap rn het is al 4 maanden geleden dat we gemeenschap hebben gehad. Ik ben echt radeloos!!
Ik weet niet of ze ze zo ver in de zwangerschap nog kunnen wegvriezen of branden, maar dat kun je aan de huisarts/dermatoloog vragen. Dat lijkt me de enige oplossing.
Tip "Ga er gewoon mee naar je huisarts" zij hebben hier wel ervaring mee en zien het echt wel vaker!!! je hoeft je nergens voor te schamen.
Info om mee te werken
Zeg ik nu iets doms als ik altijd heb gedacht dat genitale wratten een SOA zijn??
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hoe kan het dat je er nu opeens last van hebt? Het is toch seksueel overdraagbaar en ik neem aan dat je wel een tijdje samen zal zijn met je partner?
Ik ben al naar de dokter geweest en de dokter kan er niks mee doen ook niet wegbranden omdat gevaarlijk kan zijn in dit stadium van zwangerschap. Ze hebben mij bij de verloskundige uit gelegd dat het hpv virus in je lichaam kan zitten en bij de een uit dit zich als een koortslip en bij de ander als genitale wratten. Het klopt genitale wratten is een soa maar deze kan je al oplopen door op een toiletbril te gaan zitten waar iemand anders met wratten ook op is gaan zitten dus dat wil niet zoveel zeggen.
Een SOA via een vieze toiletbril?

Weet je heel zeker dat je als topictitel niet liever 'ik ben zwanger maar ik weet niet van wie' had willen typen?
sorry hoor maar weet zelf echt wel van wie ik zwanger ben ben nooit vreemd gegaan en mijn vriend ook niet ;) bedankt voor het nutteloze antwoord xd
HPV is geen koortslip, dat is herpes.

Genitale wratten worden wel veroorzaakt door HPV en worden gezien als een soa, maar kunnen ook door handdoeken/washanden worden overgebracht. Voor zover ik weet niet door een toiletbril.

Wratten kunnen toenemen tijdens de zwangerschap. Ik zou langs de huisarts gaan.
nushy wijzigde dit bericht op 11-01-2015 23:03
Reden: Zin toegevoegd
% gewijzigd
Ik geloof dat jij je eerst eens moet verdiepen hoe je gen. wratten kunt krijgen en dan eens een goed gesprek met je vriend moet voeren 💡💡💡
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat jij zegt Nushy klopt en wat ook zo is het virus kan ook langer in je lichaam zitten en dit kan dan naar boven komen tijdens de zwangerschap vanwege de hormonen maargoed dat was mijn vraag ook helemaal niet want ik ben er heel goed van op de hoogte wat genitale wratten inhoud. En ook wie de vader mijn kind is
Hoezo is wegbranden gevaarlijk. Ik neem aan dat ze aan de buitenkant zitten.
Genitale wratten van een toiletbril
quote:Amaqanda schreef op 11 januari 2015 @ 23:10:

Genitale wratten van een toiletbril Kan heur, ik ben zwanger geraakt van zwembad water
Volgens mij is het zo besmettelijk als de hel. Dan wil je toch helemaal geen seks hebben?
Wel heel smerig als je het van een handdoek oploopt!

Dan moet je dus de handdoek van iemand die zn geslachtsdeel net lekker heeft afgedroogd hergebruiken.

Ik doe dat niet met de handdoek van mijn vriend, laat staan van een ander.
Als die wratten nu al zo groot en pijnlijk zijn, hoe gaat het dan met bevallen? Laat je doorverwijzen naar een ziekenhuis, misschien weten ze daar wat meer over behandelingen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Die wratten bevriezen of zelfs als het heel ernstig is onder plaatselijke verdoving weg laten snijden kan prima tijdens de zwangerschap. Voelt je kind niks van.
Moet een symptomatische HPV-infectie tijdens de zwangerschap behandeld worden?

De belangrijkste reden om te behandelen is cosmetisch. Cryotherapie en electrocoagulatie kunnen tijdens de zwangerschap worden toegepast. Het doel van de behandeling is het verwijderen van de wratten. Hierbij zal de virusuitscheiding en dus de besmettelijkheid waarschijnlijk iets afnemen maar niet verdwijnen.

http://www.rivm.nl/Onderw ... e_wratten_en_zwangerschap
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Van de site van rivm:

De belangrijkste reden om te behandelen is cosmetisch. Cryotherapie en electrocoagulatie kunnen tijdens de zwangerschap worden toegepast. Het doel van de behandeling is het verwijderen van de wratten. Hierbij zal de virusuitscheiding en dus de besmettelijkheid waarschijnlijk iets afnemen maar niet verdwijnen.
En wat voor viezerik is je vriend dat hij wel sex wil met iemand met genitale wratten?!

Dat doe je toch niet!
Oh, mosterd,

Dus je haalt een aantal dingen door elkaar, koortslip, herpes en wratten, en je kunt best behandeld worden,
quote:Amaqanda schreef op 11 januari 2015 @ 23:21:

En wat voor viezerik is je vriend dat hij wel sex wil met iemand met genitale wratten?!

Dat doe je toch niet!

Wat een zwijn!

Wrattenzwijn
quote:Thordis2.0 schreef op 11 januari 2015 @ 23:22:

[...]

Wat een zwijn!

Wrattenzwijn Dat is toch te goor voor woorden. en straks al kind er is, lekker aan je wrattendoos krabben en dan zonder handen wassen de baby oppakken! Hop, weer een besmetting.
En wauw, je bent 20, 4 maand zwanger en je kunt nu al niks meer wegens zó moe, je staat op straat want geen huis, en je hebt een soa.

Way to go!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven