Gezondheid alle pijlers

Pietjes!

11-01-2015 23:51 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nee, ik bedoel niet de hulpjes van Sinterklaas, maar die nare kleine kriebelaars die rondkruipen op hoofden.

Het zit zo: dochterlief was een paar dagen de hort op, kwam bij iemand op visite die terloops opmerkte dat ze "huisdieren" had en dochterlief dacht al "oh nee he".

Ja dus.

Dus bij deze: welke middelen werken en welke absoluut niet?
Ouwe postduif
Voor xt-luis en aanverwanten worden luizen niet resistent omdat het geen gif is. Ze stikken door het laagje wat over het haar wordt heengesmeerd.
En doe jezelf en het kind echt een lol door een Assy kam te halen bij Etos.
Neem een middel met dimeticon, daar kunnen ze niet resistent voor worden, ze stikken gewoon, net als de neten. Er zit dan ook geen gif in.

Pietjes en huisdieren heb ik trouwens wel vaker gehoord als het om luizen gaat.
quote:AnnaP1977 schreef op 12 januari 2015 @ 09:15:

[...]

En dan moet je kammen zoals ik al zei.Duidelijk...
Ouwe postduif
Hoe zit het met elektrische kammen, heeft daar iemand ervaring mee? Ik kwam een tijd geleden best wel positieve berichten tegen (ik hield het luizennieuws vroeger altijd bij voor het geval dàt) maar nu hoor ik er niet zoveel meer over.
Ouwe postduif
Omdat ze dus minder goed werken dan die Assy, daarom hoor je er niks over.
Inmiddels heb ik de Assykam opgehaald en Xtluis en kan me dus gaan uitleven.
Ouwe postduif
Succes!
quote:ar2192 schreef op 12 januari 2015 @ 11:15:

Inmiddels heb ik de Assykam opgehaald en Xtluis en kan me dus gaan uitleven.Succes!
Have fun
quote:Suze02 schreef op 12 januari 2015 @ 14:08:

Have fun

We hebben vandaag best gelachen ja.

Ik waande me weer terug in de tijd dat ik vlooien aan het zoeken was op de kat. Gaf toch een soortgelijk gevoel weer. Ik ben zó blij trouwens dat luizen niet kunnen springen, in tegenstelling tot vlooien, scheelt weer.

Ondertussen zijn er al aardig wat beestjes gevangen en zijn we de komende twee weken zoet met kammen. Ik ben blij dat we niet langer gewacht hebben met aktie ondernemen. (En dat de apotheek op maandagochtend al open is.)
Ouwe postduif

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven