Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
Met de laatste uitzending. Heb ik merel zien zitten op het kleed.

En mij en marco zien lopen. Ik hoop dat ze niet te veel hebben geknipt in de film. Iedergeval we zien het volgende week!

Ik voorstukje kon me zelf en Merel vinden wie weet.
Hallo allemaal!

Heb even snel bijgelezen na Babyboom. Ik heb ook eindelijk mijn boek binnen!

Vanmiddag mijn jurk gepast en hij moet nog iets worden ingenomen maar dan is hij goed, kan ik hem nog een keer extra aan;-)

En we zijn vanavond in de kerk gaan oefenen ook wel een fijn idee dat we nu weten hoe alles gaat!

Ik zal morgen weer verder reageren!
pocahontas

Het word nu echt spannend.!!

En fijn dat het boek binnen is.

Ik ga voor de duimen dat het precies het goed weer heb die dag. Niet te koud, niet te warm, en geen regen.

Misschien word ik gehoord daar boven.

SPANNEND !!!!!
@Aruba, hehe laat ze maar eens wat doen in dat ziekenhuis...

Moet nog 2 pagina's lezen, maar ik ga lekker naar boven, in bed liggen.

Vandaag heerlijk de hele dag bij een collegaatje geweest samen met mijn vriend. Hij is ook haar collega..

Haar ouders hebben een zwembad in de tuin. Echt geweldig zeg! Wil ik ook! Maar was opeens half 10, hadden we echt niet door, zo warm dat t was!

Slaap lekker meiden!
...
@ lisa

Het is inderdaad heel erg mooi dat wij mee konden doen met dit programma. Maar je hoopt altijd zeker met intiem moment. Dat je toch nog even op tv komt. Al vraag ze alleen maar even hoe het verder is verlopen.

Alleen ze had dan veel moeten knippen denk ik.

Want het was dan een mega verhaal geworden.

ivm wat er allemaal rond die tijd met merel is gebeurt
Ja het begint nu heel erg 'echt'te worden. Ik moet zeggen dat we ook onze muziek in de kerk hebben gehoord en dat was even emotioneel en ik mocht al samen met mijn vader richting altaar lopen en dat was ook erg mooi, het was een grotere afstand dan ik had gedacht.

@ Aruba: Ik hoop ook voor je dat je straks van alles af bent. En natuurlijk dat je snel zwanger b

bent en dat het dan allemaal goed gaat!

@ Romi: heerlijk een collega met een zwembad! wil ik ook;-)

@ Babymerel: Ik kan me er iets bij voorstellen dat je dat wel hoopt, maar ej bent wel een ervaring rijker toch? Dat lijkt me ook al heel mooi!

@ Lisa: Mijn vriendin haar man is fotograaf en die maakt veel foto's. En zij heeft zelf ook een hele goede camera waarmee ze foto's maakt. De laatste bruiloft die hij gefotograsfeerd heeft waren 3000 foto's dus ....
Hoi meiden,

Hier even een snel berichtje van mij, kom vanavond wel terug om op iedereen te reageren. Ik ga nu namelijk naar het zwembad met mijn nichtje van 9, die komt gezellig twee nachtjes logeren. Even lekker moedertje spelen dus!

Fijne dag allemaal!
Goedemorgen (bijna middag),

Gisteren op stap geweest, dus nu een iets minder fris en fruitig .

@Lisa, Phish Food ken ik niet, maar klinkt heerlijk. Onze supermarkt heeft maar een paar smaken, maar zal eens kijken of die er tussen zit.

@Babymerel, we zullen volgende week zeker kijken of we je in beeld zien. En het klopt wat Lisa (?) zei, nl. dat het vooral om de ervaring gaat. Maar kan me voorstellen dat je graag nog een keer je verhaal had gedaan.

@Poca, zo op weg naar jouw stadje, familiebezoekje.

Lijkt me geweldig om zo door de vader weggegeven te worden (had hier eerst 'je' staan, maar dan leek het net of IK door JOUW vader weggegeven wil worden ) ! En kan me voorstellen dat oefenen al emotioneel is, laat staan le grande finale.

@GV, oei, nu al kwaaltjes. Hoop dat je wel je draai een beetje vindt! En dat maakt het inderdaad wel echt, toch?

Dag 33, nog niets..... Tja, denk dat ik maar gewoon test zondag. Weet ook niet wat ik anders moet doen en die testen zijn toch niet heel duur. Bestel ik gewoon voor volgende maand een nieuwe set voor grootverbruik

Ik spring maar eens onder de douche, make-up van gisteren zit bijna tot op mijn kin...

Tot vanavond!
Mogalie, hoe zat dat nou ook alweer. Ben je net met de pil gestopt afgelopen maand? Of heb je tussendoor een normale menstruatie gehad. Ja toch?
@Lisa, ja wel weer bekomen gelukkig. Vond t echt wel even goed balen. Jij ook weer bekomen?

Vol goede moed op naar ronde 2!

Op vakantie kan ik nu wel gewoon wat drinken tijdens t eten, dat is op zich wel fijn en ook de reden dat ik eigenlijk pas een maand later wilde beginnen. Ook ivm misselijkheid op vakantie.

@Poca, het is nu ook al gewoon augustus! Klinkt het nog meer dichterbij! Volgende week rond deze tijd sta je al mooi te wezen in je jurk... (of iets later?)

Je hebt de tijden volgens mij wel genoemd, maar dat is erg ver teruglezen
@justline: jeeeuh de pil weg, ben benieuwd of er nog condooms komen.

@Poca: bijna goed de jurk dus. Alvast heel veel plezier 8-8!

@Aruba: Sterkte, ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je snel weer aan de slag mag. Wat is endometriose precies?

@kruimel: boek klinkt niet echt vrolijk voor op vakantie. Iemand nog andere boekentips? Ik vertrek morgen!!

@Tatje: gefeliciteerd met vriend!

@ALL

Misschien kijk ik vanavond nog even snel maar ook grote kans dat ik pas in september weer op het forum te vinden ben. Nu nog even de laatste boodschappen doen en koffer inpakken. Morgen vliegen. Dat wordt vast veel bijlezen na een maand. Ik hoop in ieder geval dat er weer wat zwangeren bijzijn als ik terugkom. Groetjes voor nu!
Heel veel plezier Kroket! Elke keer als ik jou zien krijg ik toch zo'n zin in frituur he...

Endometriose: Je baarmoeder bouwt een nestje waar je eitje in moet worden opgevangen word dit niet gebruikt word je ongesteld. Bij endometriose zit het baarmoederslijmvlies waar het nestje mee word gebouwd ook buiten je baarmoeder in bijv. je darmen of blaas of eierstokken. Die gaat net zoals in je baarmoeder ook bloeden en daardoor gaan alles verkleven. 1 op de 10 vrouwen heeft dit. Vaak zonder dat ze het weten. Maar dit is wel de grootste veroorzaker van onvruchtbaarheid.
quote:Aruba schreef op 01 augustus 2008 @ 11:02:

Mogalie, hoe zat dat nou ook alweer. Ben je net met de pil gestopt afgelopen maand? Of heb je tussendoor een normale menstruatie gehad. Ja toch?

Ja, vorige maand was de eerste echte. Dat was na 34 dagen. Dus misschien heb ik gewoon een lange cyclus, geen idee. Ga op dag 35 testen en als ook die negatief is, zie ik dan wel wat ik doe. Ik denk afwachten dan maar!

@Kroket, heel veel plezier op vakantie! Ik ben helemaal idolaat van De schaduw van de wind - Zafon en van alles van Milan Kundera. Wel redelijk zware kost, maar misschien houd je daar wel van. Voor luchtigere boeken: Tom Lanoye.

@Tatje, gefeliciteerd met tatje-vriend. Fijne dag vandaag!
@ Kroket: Hele fijne vakantie!

@ Mogalie: Ik zit een dorp verderop te werken;-) Wel spannend nu misschien ben je dan tyoch zwanger?

@ Romi rond deze tijd heb ik mijn jurk al aan ja dan zijn w enu foto's aan het maken bij het PSV stadion! Gek idee hoor! je ebnt er al zo lang mee bezig en dan komt het ineens heel dichtbij!
Even snel alleen voor Kroket: Veel plezier op vakantie!!!!!!
quote:pocahontas14 schreef op 01 augustus 2008 @ 11:13:

@ Mogalie: Ik zit een dorp verderop te werken;-) Wel spannend nu misschien ben je dan tyoch zwanger?

Haha, ik moet ook een dorp verderop zijn, begint met de T.

Leuk dat jullie foto's gaan maken bij PSV, is de cirkel rond!

Tja, zwanger zijn kan nog altijd, maar ik ga er niet vanuit.

En nu moet ik echt gaan douchen! Geniet ze van het zonnetje allemaal!
Oh wat komt het dicht bij Poca, ik was niet zenuwachtig, we hadden er gewoon heel veel zin in!!! Alles liep op rolletjes, een geweldige dag. Van het moment dat ik opstond tot dat ik in het hotel naast mijn man lag, dat leek maar 5 minuten. Ze waarschuwden mij ook, de dag gaat als een gek voorbij. ECHT CONSTANT GENIETEN HOOR!~

FIjne vakantie Kroket
@ Roadster: Hoe meer ik ook alles goed voporbereid heb hoe rustiger ik ook weer wordt, net als na de kerk gisteren was ik alweer een stuk rustiger want nu weet ik wat er op me afkomt.

Iedereen zegt dat het zo voorbij is ja, dus ik heb me voorgenomen om echt te genieten! een vriendin van mij heeft alles langs zich heen zien gaan als in een droom en dat wil ik niet!
Inderdaad de ervaring is echt super!!

Ik had niet gedacht dat het zo bijzonder was.

Alleen ik had zo graag mijn verhaal gedaan over verkeerde kraamhulp.

Gewoon waarschuwingsplicht lijkt wel. Daarom is het met jacob ook anders afgelopen. Als er misschien goed was geholpen dan was hij er misschien nog.

Bij Merel was het behoorlijke in mindere maten.

Maar als echt op het randje van wel of niet naar ziekenhuis.

Vind ik dat jammer genoeg heel kwalijk.

Ik heb babyboom daar ook op attent gemaakt. Alleen ze deden naar niks mee.

Heb je gezond kind op de wereld gezet. En dan word door een kraamhulp ongezond gemaakt

kroket

fijne vakantie

florance

lekker zwemmen met je nichtje. Lekker oefenen vandaag.

Heerlijk geniet ervan.

mo

Je laatste dag komt steeds dichter bij.

Ik blijf duimen hoor.

Met al dat geduim voor jullie liggen ze wel bijna uit te kom. Maar ik heb het er voor over hoor!!
He meiden,

Bedankt voor de felicitaties Vriend is nu aan het werk, maar vanavond gaan we lekker gezellig eten (twijfel nog of we zullen bbq-en) en mijn zusje komt even langs.

We vieren het binnenkort uitgebreider met familie. Kwam er nu even niet van

Babymerel

Jammer dat ze zoiets belangrijks dan niet willen laten zien. Wat is er bij Merel gebeurd?

Spannend hoor Poca. Nog maar een weekje. Veel plezier met de verdere voorbereiding en inderdaad genieten van die speciale dag.

Kroket veel plezier op vakantie
tatje + all

Het blijft jammer genoeg erg knagen. Ik weet het is goed afgelopen maar toch.

Ik kwam terug uit het ziekenhuis. En de volgende dag zou de kraamhulp komen.

Dat bleek een oud klasgenootje

Gezellig lekker kletsen niks aan de hand dacht ik.

Maar een raar gevoel bekroop me wel.

Ik kon mijn bed niet afkomen omdat ik kampte met behoorlijke pijn. Ik ging alleen van bed naar badkamer en weer terug.

Dag 2 Het was behoorlijk waaierg en merel werd gewoon verschoond onder een open raam. Mijn moeder had daar al een melding van gemaakt of het raam niet dicht moest. ( kraamhulp nee hoeft niet) Mijn moeder denkt zal wel goed wezen.

Inmiddels had ik van de pijn niet kunnen slapen.

Dus inmiddels meer dan 48 uur op.

Op dag 2 moet er altijd in het zorgboek gekeken worden door verloskundigenpraktijk dat is dus niet gedaan. Door de kraamhulp moet er verder uitleg gegeven worden over het zorgboek. Dat is niet gedaan.

Ik had hem zelf doorgelezen, alleen op dat moment ben je dat echt vergeten wat daar allemaal in staat.

En zeker als je zoveel pijn hebt. Mijn vriend had inmiddels 2 meisje om voor te zorgen.

Er waren steeds meer kleine foutjes die opspeelde.

Mijn moeder was bijna elke dag. Die had al paar x gevraagd of de baby niet eens keertje gewogen moest worden.

Nee, dat hoef te niet. MIjn moeder en ik dachten dat het door loop van de jaren was veranderd allemaal.

Wat mijn op viel dat ze ook bijna niet de baby kwam brengen voor de voeding. Ik wilde dol graag borstvoeding geven. dat werd 1x uitgelegd op dag 1 en inmiddels waren we al op dag 3. (dat ga je later pas allemaal weer herinneren)

Enz enz enz anders word het mega verhaal.

Omdat mijn klasgenootje een andere baan heeft genomen en ging verhuizen zou ik maandag over genomen worden.

Mijn 2 kraamhulp kwam binnen op dag 4

Ze zei niks ze keek alleen maar rond. Ik was voor het eerst met heelveel moeite weer beneden. inmiddels bijna 144 uur op, misschien heel licht geslapen een kleine 2 uurtjes

Toen voelde ik aan mijn water dat het natuurlijk heel goed mis was.

wat we eigenlijk al vermoeden kwam uit. Je bent moeder en vader geworden nieuwe ervaringen komen op je af, je verwacht als iemand je komt helpen dat die genen ook alles weet. NIET DUS!!

Merel

zwaar ondervoed meer dan 10% afgevallen

uitgedroogd in een bijna dreigende vorm

Onderkoelde 35.00 soms 34.09

bijna ernstige vorm van geel zien.

Mijn grond was in 1 keer weg. Mijn roze wolk was er al niet i.v.m de pijn. Nu was de wolk vol komen donker zwart. Ik heb gehuild als een klein kind. De 2 kraamhulp was woedend.

1ste en gedeeltelijk verloskundige praktijk hebben grove fouten gemaakt.

Ik gun dit niemand.

De verzorging naar mij toen was eigenlijk ook niet goed. Mijn doos was ontstoken. Ook al spoelde ik hem om het uur af met lauw water.

dat had ze moeten zien aan komen. Maar ze heeft nooit namelijk mijn hechtingen na gekeken.

Ik ga verhaal af ronden anders word het zo grote lap tekst.

Mijn bevalling was een hel + mijn kraamtijd.
@kroket, nee dat boek is niet aan te raden.Een echt vakantieboek is de theeroos en/of de winterroos. Prachtige weglezers! Wel heel dik, maar o, zo mooi! Geniet van je vakantie en ik hoop je goed nieuws te kunnen brengen over een maandje. hihi

@babymerel, wat een verhaal, sta je nu wel positief tegen een eventuele volgende kraamtijd?

@pocahontas, ik had precies hetzelfde. Op een gegeven moment is alles goed geregeld, weet iedereen precies wat hij/zij moet doen en jij hebt het goed in je hoofd. Dan is het tijd om te gaan genieten en valt de spanning van je af. Heerlijk! Ik

heb 8-8 ook een bruiloft, maar zal dan zeker even aan je denken!

@florence, kan je lekker oefenen. jammer dat ze al wat ouder is, anders kon je strikjes in haar haar maken! hihi

@mogalie, Spannend, ben echt benieuwd. Meteen laten weten, he, als je weer getest hebt!

@lisa en romi, Het komt idd al weer dichtbij. Voordat je het weet heb je weer een nieuwe kans. En gezien GV is dit gewoon een heel vruchtbaar forum!! Dus dat komt goed.

Ik heb net lekker gelunched in de stad. Wat een weelde toch,die vakantie. Vanavond lekker uit eten. Mmmm.
@tatje, het schijnt vanavond te gaan regenen. Mijn bejaarde buren waarschuwden me daarvoor. Wilde de buitenboel gaan schilderen, maar dat mocht dus niet van hun. Wel schattig.
W

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven