Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
dinsdag 13 januari 2015 om 20:14
quote:Fiorah schreef op 13 januari 2015 @ 15:25:
Kies je bewust voor een naam met vier letters en een Y erin? Ik vind dat nogal "Knabbel & Babbel" eerlijk gezegd.
Ok, bedankt! Hoeft niet persé maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel mee heb enomen in mijn zoektocht. Dus misschien nog een keer 'blanco' de lijsten door scrollen
Kies je bewust voor een naam met vier letters en een Y erin? Ik vind dat nogal "Knabbel & Babbel" eerlijk gezegd.
Ok, bedankt! Hoeft niet persé maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel mee heb enomen in mijn zoektocht. Dus misschien nog een keer 'blanco' de lijsten door scrollen
dinsdag 13 januari 2015 om 21:07
Hallo, graag leg ik hier mijn naam-vraag neer. We hebben een mooie dochter Stella. Zij krijgt een zusje. We houden van namen die kort zijn, iets betekenen, in het Engels goed uit te spreken zijn en 'volwassen'. En we vinden het zo lastig! We vinden o.a. mooi:
- Marly
- Loïs
- Nova
- Tess
- Lucy
Maar bij elke naam hebben we toch iets waardoor we geen volmondig ja zeggen. Heeft iemand nog tips voor het zusje van Stella?
- Marly
- Loïs
- Nova
- Tess
- Lucy
Maar bij elke naam hebben we toch iets waardoor we geen volmondig ja zeggen. Heeft iemand nog tips voor het zusje van Stella?
woensdag 14 januari 2015 om 08:07
Ik heb even de namen losgelaten om even rustig te denken.
Ik twijfel nog tussen Fabienne en Feline
Manlief kiest voor Feline maar deze naam wordt wel 400x gekozen dat is veel en ik wil eigenlijk geen populaire naam, daarom twijfel ik zo. De Fabienne word ongeveer 50x gekozen. Idioot maar daarom kies ik persoonlijk eerder voor Fabienne!! Manlief boeit het niet hij kent geen Feline, en vind het ook niet erg dat het katachtig betekend in het engels.
Lastig!!!
Wordt zusje van babette en isabelle ik vind juliette en sinds een paar dagen valerie ook leuk maar loopt niet zo lekker bij de namen die ik heb pfffffff lastig
Manlief kiest voor Feline maar deze naam wordt wel 400x gekozen dat is veel en ik wil eigenlijk geen populaire naam, daarom twijfel ik zo. De Fabienne word ongeveer 50x gekozen. Idioot maar daarom kies ik persoonlijk eerder voor Fabienne!! Manlief boeit het niet hij kent geen Feline, en vind het ook niet erg dat het katachtig betekend in het engels.
Lastig!!!
Wordt zusje van babette en isabelle ik vind juliette en sinds een paar dagen valerie ook leuk maar loopt niet zo lekker bij de namen die ik heb pfffffff lastig
woensdag 14 januari 2015 om 16:04
quote:Cejo schreef op 13 januari 2015 @ 21:35:
@ champignon
Lily - mooi
Carys - mwah
Nora - vind ik Nova net wat mooier, ook gezien de betekenis van Stella
Arwen - te lotr
Ava - nee
Lauren - eigenlijk wel mooi, nog niet aan gedacht!
Clea - nee
Layna - nee
Nika - vind ik wel mooi, maar ml niet..
Bedankt voor het meedenken!
@ champignon
Lily - mooi
Carys - mwah
Nora - vind ik Nova net wat mooier, ook gezien de betekenis van Stella
Arwen - te lotr
Ava - nee
Lauren - eigenlijk wel mooi, nog niet aan gedacht!
Clea - nee
Layna - nee
Nika - vind ik wel mooi, maar ml niet..
Bedankt voor het meedenken!
woensdag 14 januari 2015 om 16:09
quote:mendy schreef op 13 januari 2015 @ 21:50:
Champignon:
Lize - Lise stond eerder op de lijst, idd mooi!
Mirthe - mwah
Iris - zo heet mijn nichtje
Amber - nee
Alies - nee
Fae - ken ik er een paar van (in verschillende vormen geschreven)
Vieve - nee
June - mooi maar lijkt op de naam van Poes
Marnie nee
Zoë - vind ik mooi!
Livia - Nee
Libby - nee
Lizz - ken ik er ook een paar van. lizzy vind ik ook mooi!
Sofie - te populair
Naomi - nee
Julie - nee
Emmy - mooi
Anne - ken ik
Ook bedankt voor het meedenken!
Champignon:
Lize - Lise stond eerder op de lijst, idd mooi!
Mirthe - mwah
Iris - zo heet mijn nichtje
Amber - nee
Alies - nee
Fae - ken ik er een paar van (in verschillende vormen geschreven)
Vieve - nee
June - mooi maar lijkt op de naam van Poes
Marnie nee
Zoë - vind ik mooi!
Livia - Nee
Libby - nee
Lizz - ken ik er ook een paar van. lizzy vind ik ook mooi!
Sofie - te populair
Naomi - nee
Julie - nee
Emmy - mooi
Anne - ken ik
Ook bedankt voor het meedenken!
woensdag 14 januari 2015 om 18:44
quote:alyden schreef op 14 januari 2015 @ 08:07:
Lastig!!!
Ik vind Feline oerdegelijk en zou die daarom niet kiezen, als het dus gaat tussen Feline en Fabienne zou ik absoluut Fabienne kiezen.
Je hebt het nog over dat het lekker moet lopen met de namen van je andere dochters. Ik vraag me dan af:w aarom? Hoe vaak noem je alle namen achter elkaar? Mocht je het toch heel belangrijk vinden, dan vind ik Fabienne er juist niet zo mooi bij. Alle drie de namen hebben dan namelijk een a vrij voorin de naam, de namen zijn allemaal ongeveer even lang en met een dubbele medeklinker tegen het einde. Lijkt zo veel op elkaar. Dan vind ik Valerie er veel mooier bij klinken. Maar nogmaals, ik zou daar niet eens op letten
Lastig!!!
Ik vind Feline oerdegelijk en zou die daarom niet kiezen, als het dus gaat tussen Feline en Fabienne zou ik absoluut Fabienne kiezen.
Je hebt het nog over dat het lekker moet lopen met de namen van je andere dochters. Ik vraag me dan af:w aarom? Hoe vaak noem je alle namen achter elkaar? Mocht je het toch heel belangrijk vinden, dan vind ik Fabienne er juist niet zo mooi bij. Alle drie de namen hebben dan namelijk een a vrij voorin de naam, de namen zijn allemaal ongeveer even lang en met een dubbele medeklinker tegen het einde. Lijkt zo veel op elkaar. Dan vind ik Valerie er veel mooier bij klinken. Maar nogmaals, ik zou daar niet eens op letten
Ik spreek toch geen Chinees?!
woensdag 14 januari 2015 om 20:51
donderdag 15 januari 2015 om 17:43
quote:-tinkerbell- schreef op 14 januari 2015 @ 18:44:
[...]
Je hebt het nog over dat het lekker moet lopen met de namen van je andere dochters. Ik vraag me dan af:w aarom? Hoe vaak noem je alle namen achter elkaar? Mocht je het toch heel belangrijk vinden, dan vind ik Fabienne er juist niet zo mooi bij. Alle drie de namen hebben dan namelijk een a vrij voorin de naam, de namen zijn allemaal ongeveer even lang en met een dubbele medeklinker tegen het einde. Lijkt zo veel op elkaar. Dan vind ik Valerie er veel mooier bij klinken. Maar nogmaals, ik zou daar niet eens op letten Tinkerbell klopt daarom zou ik Fabienne minder snel kiezen ik heb het fout opgeschreven. Maar je hebt wel een punt en als ik ze roep noem ik ook nooit de volledige naam. Grappig dat je Feline degelijk vind mijn man vind Fabienne juist degelijk maar een meisje bij hem op school heette zo misschien heeft dat daar mee te maken.
[...]
Je hebt het nog over dat het lekker moet lopen met de namen van je andere dochters. Ik vraag me dan af:w aarom? Hoe vaak noem je alle namen achter elkaar? Mocht je het toch heel belangrijk vinden, dan vind ik Fabienne er juist niet zo mooi bij. Alle drie de namen hebben dan namelijk een a vrij voorin de naam, de namen zijn allemaal ongeveer even lang en met een dubbele medeklinker tegen het einde. Lijkt zo veel op elkaar. Dan vind ik Valerie er veel mooier bij klinken. Maar nogmaals, ik zou daar niet eens op letten Tinkerbell klopt daarom zou ik Fabienne minder snel kiezen ik heb het fout opgeschreven. Maar je hebt wel een punt en als ik ze roep noem ik ook nooit de volledige naam. Grappig dat je Feline degelijk vind mijn man vind Fabienne juist degelijk maar een meisje bij hem op school heette zo misschien heeft dat daar mee te maken.
donderdag 15 januari 2015 om 17:48
quote:mendy schreef op 14 januari 2015 @ 20:51:
Alyden: Fabienne en Valerie allebei heel mooi. Fabienne wat krachtiger en Valerie wat sierlijker. Vind ze allebei prima passen bij jullie andere namen.
Juliette vind ik mwah en feline ook mooi, maar lijkt inderdaad steeds vaker gebruikt te worden. Felice of Felicia nog een optie? Of Viviënne?
Lastig te twijfel blijft tussen Valerie, Fabienne, en Feline.
Wel fijn dat Valerie en Fabienne ook leuk gevonden worden omdat dit geen echte populaire namen zijn.
Felice en Felicia en vind ik niet zo leuk. Vivienne mwha
Alyden: Fabienne en Valerie allebei heel mooi. Fabienne wat krachtiger en Valerie wat sierlijker. Vind ze allebei prima passen bij jullie andere namen.
Juliette vind ik mwah en feline ook mooi, maar lijkt inderdaad steeds vaker gebruikt te worden. Felice of Felicia nog een optie? Of Viviënne?
Lastig te twijfel blijft tussen Valerie, Fabienne, en Feline.
Wel fijn dat Valerie en Fabienne ook leuk gevonden worden omdat dit geen echte populaire namen zijn.
Felice en Felicia en vind ik niet zo leuk. Vivienne mwha
donderdag 15 januari 2015 om 18:43
@Alyden, ik ben het eens met je man! Maar ik wist niet dat Feline zo'n populaire naam was eigenlijk... Ik zou me daar toch niet al te veel door laten leiden als je de naam ook echt heel mooi vindt. Valerie vind ik ook mooi bij de andere twee namen, maar iets minder vlot.
Fabienne vind ik niet echt leuk.
Ik ken zelf ook een Florine en Florentine, misschien is dat nog wat?
Fabienne vind ik niet echt leuk.
Ik ken zelf ook een Florine en Florentine, misschien is dat nog wat?
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
donderdag 15 januari 2015 om 22:38
Ik vind Fabienne echt leuker dan Feline, hoewel het bij de andere twee wel een beetje 'bombastisch' wordt. Maar ja, wanneer gebruik je ze nou inderdaad alle drie na elkaar? Valerie vind ik ook leuk. Spreek je bij de andere namen te 'te' en de 'le' ook uit? En bij Fabienne? Dat zou nog een overweging voor mij zijn. Als je Babette, Isabelle en Fabienne hebt, eindigen ze dan allemaal op 'uh'?