Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Fijn dat alles goed is gegaan Maïskip

Voel je je nog zo goed vandaag? Hopelijk wel en gaat het met grote stappen beter. Je hebt meer dan genoeg doorgemaakt

Ach wat sneu voor de middelste Suzy. beterschap voor haar

Ziek zijn komt nooit goed uit maar als je alleen bent en zoveel afspraken/werk hebt is het helemaal lastig om alles rond te krijgen. Ook voor jou sterkte dus

Hier regent het weer. Word er niet goed van. Gistermiddag was het eindelijk eens droog en toen had ik bezoek dus kon nog niet naar buiten.
Mijn bonusmoeder had pastasaus voor ons gemaakt maar nu bleek de pasta op te zijn! Dat is echt altijd in huis... Nu niet dus :s

Dus dan maar poenekakken opgewarmd.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dan heb je alvast voor morgen Suzy! Of in de vriezer, dan heb je iets achter de hand voor een drukke dag.

Dochter al een beetje opgeknapt?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Oh dat is zo kut. Heb ik ook wel eens gehad, alles klaar en dan de afmaker niet ... Tegenwoordig pak ik eerst alles erbij.. Maar lekker dat je bonusmoeder voor je kookte!
Later is nu
Ook geen rijst meer?

Lieve bonusmoeder heb jij en dat kon je nu goed gebruiken dat je niet hoefde te koken Suzy.
ja wel rijst maar ik had ook echt veel saus en morgen zijn de oudste twee er ook weer. Heb zelf nog een pizza besteld bij de nieuwe pizzaboer hier. Heerlijk!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ehh..wat is poenekakken? dat heb ik nou echt nog nooit gehoord..
Pannenkoeken
oh echt? Moest je die nog weer helemaal bakken dan?
Beterschap voor iedereen die t nodig heeft!

Vandaag om 14.00 pas wakker ( wel 1 uurtje 'wakker' geweest) maar vanaf 21.30 dus geslapen.

Loop nog wel op paracetamol maar dat laat ik zo. Zojuist gekookt en boodschappen wezen doen met mijn man. Ff naar buiten. Morgen een rondje eiland lopen.

Haar was er binnen een paar minuten af met een goedkope tondeuse van de A.ction ( spaar nu wel veel geld uit aan haarverf / kapper).

Geen excuses voor de 'mislukte' operaties. Over 1 week naar de chirurg voor het gesprek. Vorige x hadden ze het er al over dat dit eigenlijk de standaard procedure gaat worden als de hoofdpijn terug komt. Maar hoop echt dat dit de laatste keer is ook omdat de shunt nu 100% goed zit.
nee joh ambra! Ik heb altijd een pakje voorgebakken pannenkoeken in huis ;) Met zo'n groot gezin begin ik echt niet meer aan het bakken voor de avondmaaltijd. Hoogstens voor de brunch, dan krijgt iedereen er 1...

Maiskip, lijkt me wel raar, nu met zo'n gemillimeterd hoofd ;) Mag je haast wel een mutsje of buff opdoen tegen de kou ;)
Suzy, dat stelt me gerust. Zag een ploeterende huisvrouw met schort voor 50 pannenkoeken staan bakken..

Kippie, een kort koppie... oef. Heb je dat ook wel eens vrijwillig gehad?

Ik hoop met je mee dat dit de laatste keer was..
Heb dit in 2012 al gehad en in september hebben we het ook weer kort moeten maken. Mannen zijn beulen als ze een tondeuse in handen krijgen ;).

In april een vrouwelijke chirurg en die had het zo gedaan dat m'n andere haar erover viel. Het viel toen nog niet eens op.

Vandaag vroeg wakker. Slecht geslapen ook voornamelijk omdat bepaalde mensen me nu laten zitten. Manlief het liefst van huis is of aan het thuiswerken. ( was woensdagavond de hele avond weg :/. en ik het liefst aan het werk ga. Bleegh
Maiskip, ff een flinke baaldag zo te lezen.. dat van die mensen die je laten zitten voor jouw gevoel, is dat nieuw? Of komt dat vaker voor als het met jou een periode minder gaat? Kun je het erover hebben met ze?

En je man..hij zal toch ook moeten werken neem ik aan?

Je klinkt alsof je door een dip heen moet. Kan je straks misschien nog weer even je bed in? Als je moe bent ziet de wereld er ook zwarter uit he..

En in de nacht is alles erger..toch?
Wees lief voor je zelf Kippie. Doe alleen even de dingen die je fijn en ontspannend vindt. Het is ook niet niks wat je door hebt gemaakt en ook voor je man is het niet makkelijk geweest dus blijf praten.

Dat is niet leuk maiskip, dat er mensen zijn die je laten zitten nu. Soms is het voor mensen moeilijk er te zijn op lastige momenten. Dit soort mensen heeft het liefst dat alles gewoon goed gaat, als er problemen zijn trekken ze zich terug.

Moeilijk is dat. Juist als je het hardste steun nodig hebt.

Mijn man is ook zo' n type dat zich begraaft in het werk als er privé beslommeringen zijn. Misschien is jouw man ook zo'n type?

Het helpt je niks natuurlijk, maar dan maar een van mij. Hopelijk word je dag snel beter.
Maiskip, wat vervelend dat mensen je laten zitten. Misschien laten ze je liever even met rust, omdat ze denken dat je dat nodig hebt na je operatie? Kan dat ook? (zou ik waarschijnlijk wel hebben.. zowel dat ik even rust wil na een operatie als dat ik iemand die net geopereerd is, liever even met rust laat)

Nu is het mooi weer en zou ik graag even foto's maken van dochter met haar vriendinnen. Hoop dat dat na mijn werk nog lukt. Of morgenvroeg. Ik heb al wel een foto van dochter binnen gemaakt, maar ik ben niet helemaal tevreden voor een tijdschrift. Verder zijn ze wél leuk Buiten is het licht gewoon altijd beter.

Dochter heeft trouwens heel veel pijn, momenteel, en dat vind ik zo moeilijk
Later is nu
voor maiskip en dreamers dochter een dikke knuffel..
knuffels voor iedereen die het nodig heeft! Laatste avondje zonder man... inmiddels heb ik wel het gezelschap van mijn pubers weer. Nou ja, ze zitten erbij dan... volkomen in hun device gedoken dan :P Denk dat ik mijn nieuwe kleurboek ga uitproberen...
Vanmiddag vieren we hier de verjaardag van beide pubers tegelijk, voor familie en vrienden. Ben nu al bekaf, kan hopelijk zo nog even liggen. Het was vanaf 15 uur, helaas heeft zoonlief 14.30 gezegd tegen zijn gasten.. dus nog iets eerder weer aan de bak jammer genoeg.

Alleen de eieren moeten nog gevuld, verder is alles klaar. Ff uitzakken.
Oei dat wordt druk Ambra! Van alle twee tegelijk. Voordeel is dan wél dat je er in een keer vanaf bent.

Ik zou ze zoveel mogelijk zelf laten doen.

Zoon hier gaat ook nog een feest geven, vorig jaar heeft hij het niet gevierd. Probleem is dat hij zo'n grote vriendengroep heeft, niet te doen. Dus dan maar in de meivakantie ofzo een groot feest bij oma in de schuur, daar is ruimte zat.

Hier een hectisch weekje achter de rug. Ik heb het gevoel of ik ontzettend veel gedaan heb, maar zie geen concrete resultaten.

Vermoeiend dus.

En afgelopen nacht nauwelijks geslapen.

Vanavond maar eens vroeg mijn bed in , misschien dat dat helpt.

Dreamer, hoe gaat het met je dochter? Al iets beter?
Hoor net dat vroeg mijn bed in niet gaat lukken helaas.

Zoon is naar de NK debatteren (zat in de finale) en komt pas laat aan met de trein. Dan moet ik hem nog ophalen.

Hij berichtte straks: We gaan wel de laatste ronde bekijken (finale van de hoogst geëindigde) , maar wij zitten daar niet bij natuurlijk. Met een trieste smiley.

Ik heb hem teruggestuurd dat het al heel goed van ze is dat ze de landelijke finale van het NK gehaald hebben.

En dat het sowieso een leuke ervaring is, meedoen aan een Nederlands Kampioenschap.

Ze zaten bij de dertig beste scholen van Nederland.
En het sneeuwt hier. Heel leuk.

Maar niet nu ik vanavond laat nog de weg op moet....
Lien, wat knap van kind en klasgenoten. Ben je weer veilig thuis gekomen? Akelig he, door de sneeuw.

Ik zit net...

Kinderen waren bij hun vader, dus die kwamen iets voor feest-tijd binnenvallen. Ex-man liet nog een glas rode wijn over de vloerbedekking vallen. Iedereen hielp mee met zout, witte wijn en doekjes. Hopen dat het er uit is als morgen de boel droog is.

Verder was het gezellig maar ga nu gauw mijn bed in.

Fijne zondag iedereen..
Ja. Veilig thuisgekomen hoor. Maar man, wat was het slecht. Een heuse sneeuwstorm en spiegelglad.

Geen strooiauto te bekennen. Die begonnen pas te rijden toen ik weer thuis was.

En nu kijk ik naar buiten. .......grijs, druilerig bah. Dat is het dan ook weer niet.

Zoon was behoorlijk opgefokt over de laatste ronde. De twee beste scholen moesten debatteren om de eerste en tweede prijs. En ze deden het zó slecht! Zoon zei, hoe bestaat het dat deze twee eerste en tweede zijn geworden. Slechte/ geen argumenten, geen weerlegging van argumenten tegenpartij (daar had hij een moeilijk woord voor maar die ben ik alweer vergeten) hopeloze presentatie.

Kortom, ze waren gebleven voor de laatste ronde met het idee we kunnen hier vast nog wat van leren. Maar dat viel dus tegen.

Begrijp me niet verkeerd, zoon vond dat zijzelf terecht de eindronde niet gehaald hadden. Zoveel reflectie heeft hij wel.

Maar dit viel hem erg tegen. Wellicht dat die scholen tekort voorbereiding in deze stelling hadden gestopt. En meer tijd in de andere.

En dat dit de finalestelling zou worden was wel bekend. Fred Teeve was erbij aanwezig nl. En de stelling was: opvang asielzoekers moet in eigen regio gebeuren. Voor/ tegen. Het lastige is dat je pas op dát moment hoort of je vóór of tégen de stelling bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven