Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Ik ben niet zo van de knallen voor mijn kop Aso.

Heb een uur gefietst en gewandeld. Op en afstappen en bukken en rekken voor de brievenbussen meegeteld. Twee keer een brug op en af. Dus ik heb mijn best weer gedaan qua beweging vind ik. Daarna nog de boodschappen gedaan, in huis gesleept en opgeruimd.

En nu ga ik lief voor mezelf zijn en lekker een uurtje of twee met een boek op de bank.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
ik beloofde m'n dochter vandaag met haar te gaan wandelen, zodat zij eens bij die laptop weg komt en ik er ook even lekker uit ben. Maar eerst ging ik 'even' fietsen, want ik wilde een bepaalde foto maken. Afijn, heb ruim een uur gefietst, en moet dus nog wandelen. Jaaa.. ik theorie weet ook IK hoe e.e.a. in elkaar zit. Helaas botst theorie nogal eens met praktijk. Maar het weer is zo lekker vandaag en de foto's zijn goed gelukt!

Na het wandelen maar de sauna in en makkelijk eten ofzo.
Later is nu
En fietsen én dan nog weer een uur wandelen zou mij toch echt teveel zijn Dreamer. En jij werkt ook al 4 dagen per week. (ik word al moe als ik eraan denk)

Makkelijk eten daarentegen klinkt wel goed.

Wij zaten aan de spruitjes vanavond. Zou eerst idd wat makkelijks eten uit de vriezer, maar zoon en ik zijn alleen thuis. En hij houdt zo van spruitjes. Dochter niet, die vind ze vies (ze eet ze wel hoor, maar niet van harte)

En aangezien die bij een vriendin eet, leek het mij wel een goed idee om vandaag spruitjes te eten.

Morgen spinazie.

Van het weekend dan maar wat makkelijks denk ik.

Moet alleen nog even bedenken wat dat dan gaat worden.
Fietsen en wandelen was mij ook teveel hoor, maar ik wilde haar graag naar buiten hebben. En het fietsen zou veel korter. Nouja.. van die dingen. Ik ben dus in huis nergens aan toegekomen. Krijg je dan he.
Later is nu
Ach ik heb ook niet veel in huis gedaan.

Boodschappen. Wasje. En was opruimen. En eten koken dan.

Maar ik heb de halve dag lekker zitten lezen op de bank.

Heerlijk vind ik dat. Nu nog even tv kijken. Man heeft nachtdienst dus ik heb de tv lekker voor mezelf.

Slaap lekker voor straks allemaal!
Ik heb nog eens nagerekend en blijk ruim 2 uur op pad te zijn geweest met de fiets (nog) geen spierpijn, wel wat pijnlijke knieën, maar vooralsnog alles goed.

Maar ik had dus wat was moeten doen en ik zou mijn giraffes terugzetten en het oud papier zou ik ook opruimen (er staat een doos in een inloopkast, als die vol begint te raken, gooit iedereen de kartonnen doosjes en dergelijke er maar gewoon bovenop, waardoor het op den duur overloopt.. ) Allemaal kleine klusjes (nouja.. behalve die giraffes dan) die ik lekker tussen lezen en tv-kijken door zou doen. Nu ben ik dus 3 uur op pad geweest en voor de rest heb ik bij zitten komen. Sja.

Vandaag weer schitterend mooi weer! Heerlijk hoor.
Later is nu
Ja dat is dan het voordeel van vorst dat het overdag zulk lekker weer is.

Ik heb vannacht te weinig geslapen. Dus ik ging vanmorgen even op de bank liggen. Met als gevolg dat ik 1,5 uur later wakker werd

Toen was het bijna tien uur en tijd voor koffie bij buren die jarig waren. Dus vandaag nog weinig gedaan.

Oud papier heb ik hier in een soort ladekastje. Net als het plastic. Als dat vol is breng ik het naar de schuur.

Vaak idd ook tijdens tv kijken tijdens een reclame of zo. Of als ik zit te lezen dan spreek ik met mezelf af tot zolang lezen en dan eerst een half uurtje opruimen. En dan weer verder lezen. Werkt vrij aardig. Zolang ik mezelf eraan houd....en niet éérst even nog mijn hoofdstuk uitlees of verder forum. Of overschakel naar een ander leuk en interessant programma.

Maar hé. Ik heb gisteren net gehoord van Aso dat we liever moeten zijn voor onszelf. Dus dat breng ik graag in praktijk.
Zo. Pffff. Om een half uurtje na mijn laatste posts man boven op de grond te vinden. Hij was met rugpijn uit werk gekomen. Even geslapen. Probeerde op te staan.En dat lukte niet . Dus dacht hij dan laat ik me op de grond zakken en kruip ik naar de trap. En dat lukte ook niet. Ik was beneden aan het stofzuigen en heb hem dus niet horen roepen. Uiteindelijk na drie kwartier hoorde ik hem bonzen en roepen.

Zuster Lien is toen een half uur bezig geweest om hem weer op zijn benen te krijgen. En nu is hij evengoed weer naar zijn werk. Gekkenwerk vind ik.

Gelukkig maar dat ik tegenwoordig onder de middag thuis eet. Kan ik morgen checken of hij niet weer naast zijn bed ligt....
Zo Lientje, dat is schrikken! Hoop dat het nu beter gaat?

Ik zei voor de grp tegen dochter 'zullen we gaan wandelen'? zegt ze ja Dus.. om 7 uur gaan we op pad
Later is nu
We hebben een uur gelopen. Nu zit ik nog alleen in de woonkamer, moe en weer lekker warm. Eigenlijk moet ik naar bed, maar de hond moet er eerst nog uit. Hier krijg ik morgen spijt van..
Later is nu
Man is evengoed gaan werken Dreamer.

Als zzper heb je niet veel keuze.

Maar hij belde net. Zolang hij in beweging is gaat het wel.

Hopelijk ben je zo wijs geweest nu naar je bed te gaan. Ik lig ook al lekker. Morgen weer een drukke werkdag voor de boeg.

Sterkte ook voor jou morgen. Hopelijk heb je niet veel last van je uitstapje
Ik ben vrij snel na vorig bericht naar bed gegaan, maar heb slecht geslapen

Ach... vanavond lekker op stap met de familie en het weekend verder niets.. komt goed Wil wel vaker met dochter wandelen. Goed voor ons én gezellig. Helemaal fijn.

Lastig hoor, zo'n rugpijn hebben en ZZP-er zijn. bah. Heeft hij vannacht gewerkt en ligt nu in bed?
Later is nu
Ja hij heeft deze week nachtdienst Dreamer. Dan werkt hij van 6 tot 6.

En nu ligt hij in bed idd. Ik ben even thuis te eten en ga zo even bij hem kijken of het gaat voor ik weer terug ga naar mijn werk.

Veel plezier vanavond!
Na een kleine dag geweerd te zijn van het forum, eruit gegooid of foutmelding, heb ik mij nu toch kunnen inloggen.

Fijne avond en een mooi weekend

Morgen reageer ik wel weer.
Ja het forum lag er vanmiddag bij mij ook uit. Vlak nadat ik mijn bericht had geplaatst.

Maar ik moest toch weer naar mijn werk dus zo erg vond ik dat niet.

Lange avonden gaan het voor me worden. Vanavond laat zoon ophalen. Heeft toneelvoorstelling voor zijn KCV.

Morgen heeft hij weer een feestje. Heb het er druk van.
Ah vandaar dat mijn bericht er niet staat
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Weekend!

En een druk weekend ook nog. Das dan weer minder zogezegd.

Deels buiten mijn schuld maar deels ook door eigen schuld. Heb een aantal kokkereldingen gepland te maken. In grote hoeveelheid zodat ik kan invriezen voor een mindere dag.

Alle ingrediënten in huis gehaald. En nu barstende hoofdpijn hebben.

Maarja, ik heb nu alles al gekocht dus zal tovh aan de slag moeten. Straks eerst nog even een vriendin uit de brand helpen die een noodkreet had.

Dan dochter van manege halen. Koken. Veel koken. En vannacht zoon nog van feestje halen. Dus vroeg naar bed zit er ook niet in.

En dat is dan alleen nog maar de zaterdag. Hopelijk is het bij jullie allemaal wat rustiger. Fijn weekend allemaal!
Pff.. Lientje, sterkte!

Ligt er bij jullie ook veel sneeuw? Hier echt een pak. (en ik vind het mooi, maar vind er verder niets aan)

Gisterenavond naar War Horse geweest, MOOI! Zelfs man en zoon vonden het heel mooi, terwijl het niet eens de film was En ik heb zitten janken om een nep paard. Echt.. wat een wátje ben je dan

Een meisje uit de buurt heeft net sneeuw geruimd voor ons huis. Ik kwam terug met de hond en zij zei met van die grote bruine kijkers "ik wil graag iemand helpen".. dus ik 'wil je sneeuw ruimen voor mijn huis?" Zegt ze JAAA helemaal blij, glanzende ogen. Dus.. nouja.. als ze het zó graag wil, dan moest het maar

Man heeft haar voor haar harde werk een euro gegeven, ik had natuurlijk weer geen kleingeld. Maar ik heb wel diverse keren gezegd dat ze gelijk moest stoppen als het niet leuk meer was. Het rare kind vond het dus wél leuk. Waarom hebben mijn kinderen dat niet? Die doen het ook al jaren niet meer voor een euro.
Later is nu
Dat vind ik het nadeel van alle regeltjes tegenwoordig Dreamer.

Als kinderen nog graag willen werken mogen ze niet want te jong. Tegen de tijd dat ze wel eens een keer mogen zitten ze volop in de puberteit en willen ze niet meer.

Of er is niets te vinden qua werk.

Ik moest vanaf dat ik kon kruipen al mee naar het land. En deed op mijn zesde al aardappelen opzoeken en tulpen koppen. Toen ik tien was koolsnijden en stapelen.

Nu noemen ze dat kinderarbeid

Maar ik heb er wel hard werken van geleerd.

Hier doen ze ook niets meer voor een euro. Alhoewel. Zoon heeft nu een krantenwijk. Tweeenhalf uur werk voor vier euro. Dat vind ik dan ook weer op kinderarbeid lijken.

Al het kookwerk is klaar. Mét hulp van dochter want die wil graag mijn succesrecepten leren.

Dus ik ga nu lekker eten.
Nou, ik weet niet of ik het zo goed vind dat kinderen zoveel meehelpen hoor Lientje. Ik vind het niet meer dan normaal dat kinderen meehelpen, maar een bedrijf moet er niet op moeten draaien, zeg maar

Mijn e-reader doet niets meer. Gaat niet aan. Heb 'm aan de pc gelegd en baal als een stekker. Zit middenin een boek en wil dóór, maar dat kan dus niet. Het is ook een boek van 800 pagina's, dus als papieren exemplaar was ik er nooit in begonnen.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 24 januari 2015 @ 22:02:

Nou, ik weet niet of ik het zo goed vind dat kinderen zoveel meehelpen hoor Lientje. Ik vind het niet meer dan normaal dat kinderen meehelpen, maar een bedrijf moet er niet op moeten draaien, zeg maar

Mijn e-reader doet niets meer. Gaat niet aan. Heb 'm aan de pc gelegd en baal als een stekker. Zit middenin een boek en wil dóór, maar dat kan dus niet. Het is ook een boek van 800 pagina's, dus als papieren exemplaar was ik er nooit in begonnen.

De mijne heeft het ook begeven dreamer. Heerst er iets?

Heb je al geprobeerd te resetten ? Dat kleine gaatje links onder, met een paperclip indrukken en dan je reader uitzetten via de schuif linksboven.

Die van mij is gewoon compleet in de war, hij weet niet meer wat hij moet doen, flakkert contiue allerlei opdrachten in het rond en is voortdurend leeg. Gisteravond wel kunnen lezen maar je moet steeds proberen welke opdracht hij pakt om een bladzijde verder te komen. Veeg je naar links, dan gaat ie het ene moment een bladzijde naar voren en kan daarna weer zo een bladzijde naar achteren schieten. Het is geen doen. Man heeft besloten mijn verjaardag naar voren te halen, cadeau-technisch gezien dan..

Man en ik zijn 15 febr. in Groningen, na het concert in Norg.

Wat is er leuk als het nog zo fris is, om te bekijken?
Jaaaa de mijne doet het weer! Eerst een nacht aan de pc gehangen, hielp niets. Toen toch maar de ressetknopje. Dat leek ook niets te doen, tot 3 x toe, maar ineens deed de aan-uit-knop her weer

Zit er misschien wat op het scherm Ambra? Als ik aan het lezen ben is soms een pluisje al genoeg. Dat is vooral zomers met buiten lezen nog wel eens onhandig of als de hond z'n oor er overheen legt

Ik zou zeggen het Groninger museum, qua bekijken. Roden, vlakbij Norg, heeft ook een leuk speelgoedmuseum. Niet erg groot. Veel poppenhuizen. Het Scheepvaartmuseum is ook erg mooi, maar veel, heel veel trappen.
Later is nu

Hier ligt nog steeds een beetje sneeuw. Gisteren waren we in Nijmegen en daar was het om te huilen. Nergens gestrooid en hartstikke glad. Het was bijna geen doen. We zijn dus eerder dan gepland naar huis gegaan met een meeneemschotel van sushi. Een wijntje er bij en heerlijk gesmuld

Wat goed Lien dat je voor een paar dagen tegelijk kookt. Ik heb het wel eens gedaan maar vind het echt helemaal niks. Fijn dat dochter zich er ook voor interesseert. Misschien kan zij ook eens koken als het zo uitkomt.

Ambra, wat een eind weg, Norg. Wel een superleuk vooruitzicht.

Fijn dat je e-reader het weer doet Dreamer.

Ik heb er één en deze gebruik ik nooit. Een boek moet ik kunnen voelen, zien, ruiken en dat kan dan niet. Ik lees vrij veel en het enige nadeel van een boek is dat het zoveel plaats in de koffer neemt en het gewicht uiteraard.

Als we in mei op vakantie gaan neem ik 3 boeken mee en de rest zal dan toch via de e-reader moeten maar ik weet van vorig jaar dat ik dan "gewoon" niet lees.

Aangezien ik heel snel lees heb ik een boek van 700 blz in een paar dagen tijd uit dus dat schiet niet op om gewone boeken mee te nemen voor 3 weken.
Jammer Asotut, dat het niet went met de e-reader. Ik vind het echt een geweldige uitvinding, maar niet alleen voorraad boeken maar ook het vasthouden, ik kan gewoon geen dikke boeken meer vasthouden.

Dreamer, nee niks op het scherm. Ook de knoppen zijn uitgevallen.

Ik denk toch versleten? 5 jaar oud en heel veel mee gesjouwd en gebruikt.
Dreamer, bedankt voor de tips. Die trappen klinken minder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven