Tips tegen voorweeën

16-01-2015 21:47 64 berichten
Wellicht is hier al een topic over, kan het alleen niet zo 123 vinden.

Momenteel ben ik 38+5 weken en heb sinds gisteravond ontzettende last van voorweeën. Kon alleen nog maar slapen op mn rechterzij(plat liggen en linkerzij moest ik niet eens proberen of de pijn begon weer).

Vandaag ook weer de hele dag last van gehad, na een tijdje zitten of staan komt er weer een wee opzetten, lig nog net niet te huilen van de pijn.

Heb een warme douche geprobeerd, maar zijn er nog meer tips die wellicht de pijn iets kunnen verlichten?
Aan weeën kun je niks doen, dat weet je toch? Het gaat vanzelf over als je baby er is
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het voorweeen zijn? Is de bevalling al niet langzaam op gang aan het komen?

Tip ga even lekker warm douche als het voorweeen zijn dan stoppen die meestal dan en anders wordt het erger en ga je toch bevallen
Dit zijn niet de echte weeën helaas. Blijf hopen dat ze doorzetten maar nee
afleiding zoeken en vooral proberen er niet teveel mee bezig te zijn. Proberen door te gaan met je dagelijkse bezigheden als dat lukt. Niet focussen op de pijn.
quote:dikkie1 schreef op 16 januari 2015 @ 21:56:

Weet je zeker dat het voorweeen zijn? Is de bevalling al niet langzaam op gang aan het komen?

Tip ga even lekker warm douche als het voorweeen zijn dan stoppen die meestal dan en anders wordt het erger en ga je toch bevallenNee toch echt voorweeën ben net weer opgestaan na zitten en toen begon het weer maar na een paar seconden was het al weer weg.
Zijn het inmiddels niet echte weeën?

Moet je ze wegpuffen? Zit er regelmaat in?

Probeer de yoga-achtige-methode waarmee je straks ook de echte weeën opvangt.

Adem goed naar je buik, adem diep in en blaas in pufjes uit.

Probeer de beste houding te vinden. Dat hoeft niet per se liggend te zijn.

Misschien juist staand, leunend op een commode/kast, of op een krukje/skippybal leunend over het bed heen.

Kruikje al geprobeerd?

Afleiding met een spannende film/serie of muziek?

Sterkte!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik heb ook een week lang met voorweeen gelopen, tot op een avond de vk nog steeds dacht voorweeen.

De volgende ochtend 3cm en de vk nog tja het kan er op of eronder zijn, dus ik zei al ze wordt vandaag echt geboren noway dat ik nog een dag zoveel pijn ga lijden. Die middag is dus ook geboren want ik zat om 12:00 uur op 5cm en 15:10 is ze geboren
Ik vond voorweeen irritant, maar niet echt pijnlijk.
Idd staan en lopen hangen goed voor de zwaarte kracht, zet het misschien wel door.
En sex natuurlijk

Leidt lekker af, ontspant en een orgasme schijnt de bevalling op te kunnen wekken.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Als ik ze wegpuf gaan ze inderdaad ook weg ja. Maar heb er nu geen 1 meer gehad(lig op de bank). Er zit niet genoeg regelmaat in om straks de vk te bellen.

Heb wel over de bank gehangen wat hielp maar zodra ik weer normaal ging zitten begon het weer.
Succes met de bevalling alvast! Wens je een gezond en tevreden kindje toe!
quote:Broedkippetje schreef op 16 januari 2015 @ 22:03:

En sex natuurlijk

Leidt lekker af, ontspant en een orgasme schijnt de bevalling op te kunnen wekken.

Denk dat mn man voorlopig geen sex meer wil haha. Zit nu law and order te kijken.

Heb trouwens nu weer een wee, duurde ongeveer 30seconden
Spannend hoor, een online bevalling
Ik zou ze toch een beetje bij gaan houden om de hoeveel min. Suc6 met de bevalling, hou je ons op de hoogte?
quote:Lady-Voldemort schreef op 16 januari 2015 @ 22:07:

Spannend hoor, een online bevalling Wordt een nieuwe trend😎
Ja spannend! Ik moet nog de hele nacht door, dus een real-time bevalling is een welkome afleiding Maar serieus: veel sterkte, ik hoop dat het snel doorzet!
Rawr.
quote:dikkie1 schreef op 16 januari 2015 @ 21:59:

Ik heb ook een week lang met voorweeen gelopen, tot op een avond de vk nog steeds dacht voorweeen.

De volgende ochtend 3cm en de vk nog tja het kan er op of eronder zijn, dus ik zei al ze wordt vandaag echt geboren noway dat ik nog een dag zoveel pijn ga lijden. Die middag is dus ook geboren want ik zat om 12:00 uur op 5cm en 15:10 is ze geboren

Wauw een week lang voorweeen,hoe heb je dat vol kunnen houden

? Ik zou echt helemaal gek worden.

Ik ben gelukkig van de snelle bevallingen en weinig voorweeen gehad...maar wel weer naweeen dat was minder
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Heel veel sterkte noespoes hopelijk zet het een beetje door
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Spannend, succes!
quote:Troosje schreef op 16 januari 2015 @ 22:39:

[...]

Wauw een week lang voorweeen,hoe heb je dat vol kunnen houden

? Ik zou echt helemaal gek worden.

Ik ben gelukkig van de snelle bevallingen en weinig voorweeen gehad...maar wel weer naweeen dat was minder Nou eigenlijk had ik ze al met 35 wkn, toen controle in het ziekenhuis gehad en had toen al 2cm ontsluiting. En vanaf toen eigenlijk af en aan voorweeen, maar ik had geen zin om weer voor niets te bellen en het zakte ook wel weer af. Tot op de bewuste avond toch maar vk gebeld en die joh gewoon weer voorweeen en neem een pcm in, gedaan en de hele nacht tot pijnlijke weeën, liggen draaien en doen. Uiteindelijk dochter de volgende dag met 37 wkn geboren 13:00 uur vliezen gebroken 15:10 was ze er dus al met al ook snel, en zonder pijnstilling.
quote:Broodje_Dinosaurus schreef op 16 januari 2015 @ 22:23:

Ja spannend! Ik moet nog de hele nacht door, dus een real-time bevalling is een welkome afleiding Maar serieus: veel sterkte, ik hoop dat het snel doorzet! Ik ook slaap in het ziekenhuis bij mijn dochtertje
Kunnen we elkaar de hand schudden! Hier hetzelfde, en nu heb ik er sinds vanochtend flinke hoofdpijn bij, voel me ontzettend zielig haha. Wens je heel veel sterkte en dat we maar snel mama mogen worden met een voorspoedige bevalling!
Ik ben zelf ook heel benieuwd of het gaat doorzetten. Heb een beetje getimed en krijg ze om de 15min en nog steeds 30 seconden. Schiet niet echt op :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven