Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Wat betreft het schrijven vind ik ook dat je niet kunt zeggen wie er wel/niet mee mag doen. Maar als er steeds meer aansluiten wordt het wel veel terug lezen. Maarja, of dat een probleem is... Ik ben het wel eens met het feit dat we eigenlijk enthousiast willen zijn voor elkaar en willen meeleven tijdens de NOD, maar het overzicht wordt te groot... We kunnen ook afspreken dat we tot max. 15 gaan?

Dat zou evt. in de tekst bij de tabel kunnen? "Zin om mee te schrijven, we hebben nog 'plek' voor ..."

En bij vol evt. "We vinden het leuk als je reageert, maar onze tabel is inmiddels vol"

Idee...

Kan de groepsnaam ook nog aangepast worden? Iets van " zwanger/snel zwanger willen worden2015"

Verder nog ff volhouden hè Panda.

We gaan gelijk op...
Wauuww Nadaaitje!! Wat super dat je zwanger bent!! Gefeliciteerd ! :D

Moest er gister nog keer aan denken zelfs! Dus dacht snel kijken als ik wakker ben!

Wat betreft alle rare ongesteldheden, heb ik nu ook! Beetje bruinig ipv rood ook veel minder dan met de pil.. Kan het haast met n inlegkruisje af. Maar goed ik maak me er maar niet al te druk om want ik was gelijk gestopt met twee vriendinnen (ene een spiraaltje, ander probeert zwanger te worden) maar doe hebben dat ook zo af en toe.. Dus ik geniet er dan maar van dat ik er na drie dagen weer van af ben ;)

En wij hebben vliegtickets geboekt!! Heb het zwanger worden dus echt even uitgesteld, idd als t komt dan komt t en dan zie ik in de zomer wel of we moeten annuleren of dat ik met n zwangerschap zou willen vliegen, dus heb even goeie duwtje in m'n rug gehad om me er niet meer zo druk om te maken! ( nu moet ik zeggen dat dat sowieso een stuk makkelijker is zonder het idee in je hoofd dat je heel miss wel zwanger bent haha)

Maar wat mij betreft mag er ook wel iemand anders voor mij in de tabel, aangezien ik mijn poging staak voorlopig! Vind het wel leuk om mee te blijven lezen zo af en toe hoor, maar goed die onbetrouwbare cyclus kan dan uit de tabel
Dank jullie wel, ik ben nu wel beetje van de schrik bekomen. Gister tegen de belangrijkste personen in ons leven verteld, die waren allemaal door het dolle. Ik moet wel zeggen dat ik het echt heel spannend vind, vandaag ook weer super vroeg wakker (7 uur :( ) omdat ik een zenuwachtig gevoel in me buik heb, dat ik niet meer kan slapen.. is dat normaal? Voor de rest heb ik geen symptomen.

Ik hoop echt voor allemaal dat het bij jullie ook snel komt, dat zou echt fantastisch zijn

Pinguin waar gaat de reis naar toe? En hoe lang gaan jullie?
Oh Nadaaitje. Knap dat je het meteen aan anderen hebt verteld.

Ik zou echt niet weten wanneer ik het zou gaan vertellen.

Wel ontzettend leuk dat men enthousiast was! Dat willen we graag.

Pinguin, goed dat je gewoon een vakantie hebt geboekt. Slim! En idd, waar ga je heen?

Dat je het zwanger worden wat los gaat laten kan misschien ook helpen, dat je minder stress hebt/er mee bezig bent.Soms zou ik willen dat ik het ook kon..
@pinguïn wat een heerlijk vooruitzicht vakantie!

@nadaaitje wat fijn zeg dat iedereen zo blij voor jullie is, kan me wel voorstellen dat als het dan zo ver is dat je het wil delen!

Kun je het al een beetje bevatten?

Hier vandaag weer een negatieve ovulatie test, daar word je ook steeds een beetje onzekerder van
Ha Uiltje.

ik heb je verhaal ff terug gelezen. Balen dat de test negatief was.

Test je nu elke dag, of? Dat zal je wel bezig houden in je hoofd. Zeker omdat je al een tijdje geen echte menstruatie meer hebt gehad...

ik zal voor je duimen.
@nadaaitje: Ik had het al gelezen, maar nog niet gereageerd.. Super Gefeliciteerd!!!

Ik zie dat ik mijn nod nog niet heb doorgegeven. Die is op 26 januari.

De 29e ben ik jarig, een mooi verjaardagskadootje??? haha!!

Ook ik ben er voor om de lijst niet al te groot te maken. Van mij mag wel iedereen meeschrijven.

De titel hoeft van mij niet zo nodig te veranderen. Nu is ie nog lekker vaag.. als deze veranderd in een bepaalde datum dan groeit bij mij de angst dat ik misschien niet eraan kan voldoen, omdat ik dan nog niet zwanger ben. Beetje vaag misschien, maar ja..

Of is dit echt heel raar van mij??
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
@Elkebloempje, Ja ben idd nu iedere dag aan het testen om te kijken of ik deze maand mijn vruchtbare dagen en dus eisprong kan vinden... tot op heden helaas nog niet maar ben ook pas op de 10de begonnen met testen dus het kan allemaal nog, blijf hoop houden. Maar die testen zonder streepjes doen niet veel goeds met mijn gedachten. Mocht ik na deze maand niks vinden word ik door verwezen naar de gynaecoloog, om toch dingen uit te sluiten.
@ Laura: Over de groepsnaam; juist goed dat je zegt dat je iets liever niet wilt. Oeh! De 26ste je NOD; komt al dichterbij.

@ Uiltje : spannend! En zenuwslopend... Wel fijn om te weten dat je huisarts je dan eigenlijk toch z.s.m. door wil sturen.

Mocht je jezelf effe *** voelen, tip: gewoon hier je verhaal posten. Dat lucht op, vind ik.
Hi Uiltje, snap heel goed dat je wat onzeker wordt van het testen en dat het je erg bezig houdt maar wel erg Fin dat de huisarts medewerking verleent door een verwijzing... Maar hopelijk is dat niet nodig 😊

En wat Elkebloempje al zegt, hier dingen van je af schrijven scheelt veel en vind ik persoonlijk heel erg prettig!!!

Hier komen nu als het goed is de vruchtbare dagen eraan 😉
Heel veel plezier toegewenst, de komende dagen Panda!!

Laten we dat vooral niet vergeten dames!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Dankje meiden, lucht idd op van me af schrijven. Had ik eigenlijk niet verwacht ben helemaal geen schrijver...

Veel plezier panda! Op een goede ronde
onder het mom van 'van je af schrijven'...:

Ik heb al de hele dag een raar gevoel in mijn buik.

Dit slaat nergens op, heb pas de 26e mijn eventuele NOD, dus het slaat nergens op, maar toch.

Ik voel me dik en het borrelt en, en..

Volgens mij ben ik er gewoon weer te veel mee bezig
Hallo allemaal hier vanmorgen helaas ongesteld geworden wat ik al gedacht had omdat ik na afgelopen woensdag helemaal niks speciaals meer voelde :-) maar wel een mooie cyclus van 28 dagen!

Mijn nieuwe NOD is 14 februari

Voor diegene die nog in spanning zitten veel succes!!!
Inderdaad Laura!!! Plezier is dan toch het belangrijkste!

Fijn dat jullie het van je af kunnen schrijven Laura en uiltje! Flink balen dat je je zo naar voelt Laura, hopelijk snel weer wat beter!

Anne! Jammer dag je ongesteld bent geworden maar ne NOD viel me meteen op.... Valentijnsdag hihi, zou prachtig zijn! Op maar een vruchtbaar februari!
Voor de meiden die komende dagen NOD's hebben succes.. anne jammer dat het deze keer niet raak is maar probeer het positief te zien.. het komt wanneer je het het minste verwacht

Hier weer een kort nachtje, nichtje van mijn vriend is blijvrn slapen die is erg verkouden dus snotter, hoestje en huiltje. Kunnen we alvast wennen voor over 8 maanden.

Voel me nog steeds zenuwachtig, wanneer gaat dat gevoel weg aaaaaaaahww!!

Hoe gaat het verder met jullie?
@nadaaitje haha ja kan je lekker alvast wennen! Ik zou zeggen probeer je een beetje te ontspannen als dat lukt. Het is natuurlijk zulk spannend nieuws, je moet er gewoon nog een beetje aan wennen.

@uiltje veel succes. Ik begrijp een beetje hoe het is want ik zit ook nog te wachten op een ovulatie maar dan nog maar stukje korter dan jij. Als ik een normale cyclus van 28 dagen zou hebben dan had ik nu al een ovulatie moeren hebben maar volgens mijn zelf thuis test methode nog geen spoor.

@Anne veel succes met je nieuwe poging deze maand. Niet vergeten lekker fijn te oefenen op je niet vruchtbare dagen!

Als t kan zou ik toch wel in de tabel willen voordat ie sluit Ik ben 25 en mijn man is 34. NOD is voorals nog dus onbekend...
Jaa Panda! Maak het thuis extra gezellig de komende week. Kaarsjes, niet veel afspreken in de avond, je mooiste lingerie... Dat ga ik ook doen!!

De rest, die niet in de vruchtbare periode zit kan dat natuurlijk óók, hou je niet in.

Ennuhm, Meral en Nadaaitje; voor jullie mag het ook hoor. Nu zit er immers nog geen grote buik in de weg.

@Anne; jammer!! Maar 28dagen is ook positief.

@Laura; gewoon blijven schrijven.

Fijne zondag!
Oh laura, dan zit jij maar 3 dagen na mij met NOD! Ik vind het echt niet raar dat je van alles denkt te voelen/echt voelt! Ik heb ook sinds afgelopen woensdag echt 'zware' borsten. Als ik 's avonds mn bh uit doe doet het echt een soort van zeer en er zitten aan de bovenkant/buitenkant echt een soort 'harde plekken' alsof er aan de binnenkant een ballon heel hard is opgeblazen zeg maar . Nu had ik dit de vorige ronde ook wel, maar wel wat minder. Ik hierbij ook wel echt het gevoel dat het mijn lichaam is die aan het wennen is aan alle hormoonstromen die nu op gang komen na het stoppen van de pil, maar stiekem hoop je natuurlijk dat het wat anders betekent haha!!

Als ik lees hoe jullie toch allemaal anders ongesteld zijn na het stoppen van de pil, ben ik toch blij dat het bij mij wel echt een knal-ongesteldheid was met de kerst... alleen 2dagen korter dan tijdens de ongesteldheden tijdens mijn pilgebruik. Maar ik besef me wel al te goed dat het de komende rondes ook ineens weer lange cyclussen kunnen worden, zoals sommige van jullie dat ook gehad hebben (ik hoop zo van niet, ik hou gewoon van duidelijkheid )

Verder wordt het hier steeds spannender... als ik niet ongesteld wordt ga ik denk ik zaterdag testen! We gaan namelijk zondag op wintersport met een groep van 10man en dat is bij ons meer apresskieen dan skieen, dus ik wil wel zeker weten of ik daar maatregelen voor moet nemen haha! En als ik wel ongesteld wordt is de vakantie gelukkig meteen een goede afleiding om niet al te verdrietig te zijn. En tot die tijd probeer ik mezelf lekker bezig te houden om een beetje afleiding te hebben!

Panda, Elkebloempje en Dinosaurus, ik wens jullie heel veel plezier toe de komende vruchtbare dagen (en de rest die ook in deze periode zit, maar dat overzicht ben ik even kwijt, sorry!) En de rest wens ik heel veel rust en geduld toe met het afwachten op de vruchtbare dagen en/of de NOD!!

Fijne zondag nog allemaal!
@lollie: Eerst, wat heb jij een geniale profielfoto, super!

En wat een leuk vooruitzicht, die vakantie!

Ik bedoelde met mijn vorige post niet dat ik mij echt heel vervelend voel(de), ik voel me gewoon raar..

En dat ik mij dik voel, vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik ben in een keer 1,5 kg zwaarder dan normaal. Nou heb ik gister ook wel lekker zitten snoepen, maar niet echt heel veel meer dan anders, hihi..

Ik zie het wel. Als ik wel ongesteld wordt deze maand, hoop ik eigenlijk dat het zaterdag gebeurd. Kan ik 's avonds tenminste rustig een biertje drinken!

Lollie, ik ga de komende dagen heel hard voor jou duimen dat je niet ongesteld wordt! Maar idd, net als bij mij, als het niet zo is, heb je een leuke afleiding! Laat je het wel even weten voordat je op vakantie gaat?
Hihi Elkebloempje! Hier ga ik het ook gezellig maken, de kaarsjes staan klaar 😉 vriend is deze week twee avonden weg voor vergaderingen maar we gaan er het beste van maken!

Spannend Lollie jouw NOD, laat je ons voor je vakantie nog iets weten, ben benieuwd!! Zal voor je duimen!😉

Laura, het is niet zo gek dat je je wat raar voelt, er gebeurd ook heel veel in je lichaam met hormonen als je stopt met de pil. En dat aankomen zou ook te maken kunnen hebben met de pil toch?

En jouw NOD nadert ook... Spannend! Misschien heeft het daar ook wel iets mee te maken, ga ook voor jou duimen, gun het ons allemaal van harte!!
Dank je Panda!

Zou dat echt met het stoppen te maken kunnen hebben??

Ik ben in mei 2014 al gestopt..
Oh, dan weet ik niet of dat nog zou kunnen maar heb wel eens gehoord dat wanneer mensen stoppen of beginnen met de pil ze dan wel eens aan kunnen komen, dacht ik 😊
Oh dames sorry ik moet de tabel nog steeds doen!!! Gaat makkelijker op de laptop daarom schiet het er steeds bij in. Krijg zo visite (mijn nieuwe bff van 6 mnd komt met haar papa en mama) zal het daarna ff regelen! !
Top Meral!

Alles op zijn tijd!

@Panda: bedankt voor het meedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven