Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Huh?! Ik had vanmorgen, voordat ik ging werken, ook een berichtje gemaakt. Staat-ie er niet op...

Het is allemaal spannend hier rondom NOD's en wel/niet testen.

Soms weet ik echt niet meer hoe het precies zit en dan moet ik weer effe terug lezen. Oepsss.

Maar ik ben wel echt súper benieuwd naar de ontwikkelingen!

Meral, hopelijk ben je binnenkort niet meer lonely.

Ooo, Pinguin; het malen/nadenken in de avond is zó herkenbaar.

Ik wil graag elke dag op het forum lezen, dan denk ik er al over.

Nu ben ik aan het einde van mijn menstruatie en ga ik alweer uitrekenen wanneer ik vruchtbaar ben.

En dan nog erger; dan denk ik "oja, die dag moet ik tot laat werken, die dag moet ik oppassen, die dag moet ik dit.. dan zou ik 'dan&dan met vriendlief het bed kunnen delen'. Erg he! Wantja, men zegt altijd 'je moet nog wel plezier hebben' én "het komt als het komt". Nou, ik kan me er helemaal gek van maken.

Weet echt niet hoe ik dat knopje in mijn hoofd uit kan zetten!!

Bij ons weet bijna iedereen in onze omgeving dat we proberen om zwanger te worden.

Kon dat niet voor me houden. Heb het ook laten vallen als 'voornemen voor 2015'.
Pinguïn wat spannend zeg. Laat je ons snel wat weten morgen.

Nadaaitje bij jou klinkt het toch wel goed hoor! Ook bij jou spannend. Knap tot je zo kan wachten poehpoeh zou niks voor mij zijn.

Zo leuk en fijn om met jullie alles te delen meiden. Echt een leuke groep! En ik leef ook echt met iedereen mee. Zo grappig. Vind het zelf spannend als iemand zijn nod heeft. Hopelijk mogen we snel allemaal bij meral aansluiten. Duurt mij te laaaaaang.
Hihi, ja echt leuk om zo met elkaar mee te leven he!

Ik vind dat plannen van de 'gezelligheid' met vriendlief helemaal niet raar hoor elkebloempje! Ik kijk ook welke avond ik wat heb tijdens mijn vruchtbare dagen en wanneer we dan wat meer tijd hebben voor elkaar

Meral, ik hoop inderdaad op een prachtige dag 23 januari! Voor mij goed nieuws met een positieve test en voor jou dubbel goed nieuws met een mooie echo EN vanaf dan niet meer alleen in zwangerland??
Tjee! Wat een lekker actief forum!!

En oo.. wat is het allemaal spannend!!

Bedankt voor de reacties op mijn 'dilemma'. Ik kom er vast wel uit.

Punt is dat ik gelezen heb dat het gebruik van alcohol de vruchtbaarheid negatief kan beïnvloeden.

Dat was de reden van mijn goede voornemen, haha!! Maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat waar is.

Hier ook heel vaak last van een snurkende echtgenoot. Maar die krijgt gewoon een trap en dan is ie weer rustig. Hij doet aan rugby, dus een extra blauwe plek valt toch niet op
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Haha Laura! Gewoon even duidelijk aangeven dat snurken niet gewenst is haha! Hier trouwens weinigjes van... Ben een vaste slaper en vriend snurkt maar zelden ideaal dus haha!

Vind het ook heel fijnen gezellig om hier te kletsen, twijfels ge bespreken en enthousiasme te delen!! Thanks daarvoor!

En Elkebloempje! Jouw verhaal klinkt heel bekend! Denk er ook regelmatig aan en ook hoe het zit met de vruchtbare periode, neem hem wat ruimer als dat mijn app zegt hebben we meer kans zullen we maar zeggen haha! Gisteren ook met vriend gedeeld dag die periode eraan zit te komen en hij toont dan oprecht interesse, heel lief hihi! Vraagt dan, moeten we dan iedere dag seks hebben?? Hihi, heb maar verteld dat om de dag nog beter is haha! We zullen zien! ;)

En hier zijn ook behoorlijk was mensen op de hoogte geloof ik, een echte flapuit ben ik wat dat betreft denk ik... Heb er soms dubbele gevoelens over dat iedereen het weet... Zie mensen soms echt kijken en denken is er iets veranderd? Haha! Komt vanzelf, geduld is een schone zaak... Maar Oh wat moeilijk haha!
Ik ben ook echt een flap-uit.

Maar hier weet nog niemand het 'echt'

mijn moeder en een vriendin weten dat ik gestopt ben met de pil, maar zij denken dat wij andere middelen gebruiken. Dat was namelijk in eerste instantie ook het plan..
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Hier weten ook vrij veel mensen dat we het graag willen, maar ik probeer het wel vaag te houden zodat niet straks iedereen rond de NOD vragend gaat kijken haha! Oohh en wat spannend al die nodtjes in aantocht.. mn duimen draaien overuren!
Rawr.
grrr.. even m'n frustraties kwijt raken...

Ik wil ook een profielfoto!!! en dat lukt niet..

Heeft iemand tips?
Laura, doe je via telefoon of pc? Er staat namelijk rechts boven een soort poppetje waar je op kunt klikken en dan kun je ook de foto aanpassen. Maar ik doe nu via telefoon dus weer niet of dat overeenkomt met pc?
Helaas!! Weer negatief! Nu de Kruidvattest gebruikt! Merk dat ik het toch best jammer vind..

Maarr kan ik er nu van uit gaan dat ik echt niet zwanger ben? Zo zeker dat ik al vliegticket voor zomer kan boeken? Nee he?.. Mja straks komt m'n ongesteldheid pas over 2 maanden net als vorige keer..
Pinguïn, je kunt inderdaad echt nergens vanuit gaan als je de vorige keer zo'n lange cyclus had. Voor hetzelfde geld heb je pas over 2 weken je eisprong en over een maand je echte nod.. kan je anders niet kijken of er een annuleringsverzekering is die zwangerschap dekt oid? Dat je wel kunt boeken maar er ook nog onderuit kunt als je tegen die tijd echt hoogzwanger bent? Ik zou proberen, hoe lastig het ook is, niet alles in je leven on hold te zetten. Straks duurt alles veel langer dan je dacht en heb je een jaar niet 'geleefd' (eigen ervaring). Wel veel sterkte, want deze onzekerheid is echt ontzettend naar.
Rawr.
Pinguïn wat vervelend! Maar wat dino al zegt. Leef nu nog en probeer er nog niet te veel rekening mee te houden. Miss lukt het snel miss ook niet en dan heb je alles gelaten. Zelf ook een lange cyclus gehad met eisprong pas op dg 28.

Dino volgens mij hebben wij echt even hetzelfde gehad met de menstruatiecyclus. Hoop dat die van mij nu ook 30 blijft en niet meer langer word.
Xana, klopt inderdaad, als ik jou zo lees klinkt het steeds precies als mijn verhaal. Dan stel ik bij deze dan ook maar voor dat we tegelijk zwanger worden (in ronde 1 wel te verstaan ), dat hebben we wel verdiend hahaha!
Rawr.
Dino hahaha indd. Dat zou helemaal wat zijn he. Als we ook nog samen zwanger raken! Ben jij mijn dubbelganger?
Hallo Meiden! Ben al een paar dagen aan het meelezen en het lijkt mij ook leuk om mee te schrijven met jullie

Zelf ben ik 29 en mijn man ook.

Nadat ik de pil 12 jaar lang heb geslikt ben ik eind oktober gestopt met de pil. Na het stoppen van de pil was ik de volgende maand ongesteld en de maanden daarna weer met een cyclus van 28 dagen.

Nu is mijn NOD op 19 januari, ik vind het erg spannend allemaal :D
quote:xana-92 schreef op 15 januari 2015 @ 12:05:

Dino hahaha indd. Dat zou helemaal wat zijn he. Als we ook nog samen zwanger raken! Ben jij mijn dubbelganger? Ik weet het niet .. was ik nou maar minder principieel met FB, dan konden we vergelijken hahaha!
Rawr.
En Lollie en Anne, houden jullie het wachten nog een beetje vol deze week? En weet iemand hoe het met meisjeVF is, ze had 11-1 haar NOD volgens de tabel.. Of heb ik er overheen gelezen?

Hier verder alles goed. Ik denk dat het na volgende week pas weer spannend gaat worden omdat ik dan weer aan de goede (of juist verkeerde qua zenuwen ) kant van m'n cyclus zit. Hoe is dat bij jullie?
Rawr.
Welkom Jen, gezellig!

Hier net mn examen gehad, ging gelukkig goed! Dus ik kan me nu weer helemaal concentreren op het feit of ik wel of niet zwanger ben... en dat nog een week lang

Pinguin wat balen

Bij mij weet verder alleen mn beste vriendin het. verder denk ik dat mn moeder het wel vermoedt, maar die zegt er in ieder geval niks over
Welkom Jen, leuk dat je mee komt kletsen!

Dino, ja zo jammer! Had wel eens willen zien of we met uiterlijk ook op elkaar lijken hahaha.

Lollie fijn dat je examen goed ging! Nu weer lekker bezig zijn met zwanger worden. En miss al zijn haha.
Welkom Jen onze NOD scheelt maar 1 dagje haha spannend!!!

Heb vanmiddag bij de action toch maar alvast zwangerschapstest gekocht want ja je weet maar nooit dus misschien dat ik er morgenochtend of zaterdag een testje tegenaan gooi als ik niet ongesteld geworden ben.word meestal 's nachts ongesteld dus dat zou dan zaterdag nacht zijn :-).
Welkom jen! 12 jaar is lang.. ik heb het ook ongeveer zo lang gebruikt, spannend voor a.s. maandag!

Pinguin wat ontzettend jammer, hoe lang ben je nu overtijd? Ik heb van mijn moeder gehoord dat een vriendin van haar 4 maanden niet ongesteld werd, de artsen dachten dat ze vervroegd menopauze had (met 25 jaar!!!) Uiteindelijk bloed laten prikken en toen bleek dat ze al 4 maanden zwanger was. Maar al die tijd negatieve testen gehad dus die testen zeggen eigenlijk ook niks.. alles is mogelijk!

Hoe gaat het vandaag met je meral? Voel je je al wat beter?

Vandaag met mijn vriend ook een clearblue test gehaald voor als het morgen positief is, dan wil ik wel weten hoe lang ik dan zwanger ben hihi.. hij is zo enthousiast! We weten ook al de namen :D ook al zijn we er over de jongensnaam nog niet helemaal zeker.

Nu ik er zo met jullie over praat word ik wel zenuwachtig hoor.. ik denk dat ik ontzettend teleurgesteld ben als het niet zo is, dan ga ik mezelf voornemen om het er de volgende maand niet zo mee om te gaan.

*duimen draaien* hihi
Bedankt voor al jullie medeleven! En ik ben ineens ongesteld geworden! Alle onzekerheid weg! Jammer dat ik niet zwanger ben, maar goed in ieder geval eindelijk niet meer die twijfel!!

Nu gaan we inderdaad gewoon maar tickets boeken! En een goeie reisverzekering vind ik wel een goeie tip, net als gewoon leven

Ik denk dat we nu de komende maanden de vruchtbare dagen maar even moeten vermijden, maar zo gauw ik volgende maand een beetje zicht heb op mijn cyclus denk ik dat ik wel zonder condoom aan durf. Nu ik deze zenuwslopende 2 weken alleen maar stiekem heel blij was met een eventuele baby weet ik dat ik daar ook best een vliegticket voor af wil zeggen ;)

Lollie, fijn dat je je examen gehaald hebt! Weer een stresspuntje minder! Hoewel ik het geen aanrader vindt om je volledig op de vraag of je zwanger bent te richten haha.:P

En volgens mij weten moeders dit soort dingen altijd al heel gauw!
Oh Nadaaitje, door dat soort verhalen wou ik sowieso al niet meer aan de pil! Ik heb de pil ook 10 jaar geslikt, maar goed het is gewoon zo makkelijk he!

En dat die testen zo onbetrouwbaar zijn is ook irritant eigenlijk, maar ik ga voor je duimen morgen!! :D

En Jen leuk dat je ook mee praat! Fijn dat je eigenlijk meteen een normale cyclus hebt. Wel balen dat je dan dus ook weer zo snel ongesteld moet worden vind ik.

Hebben jullie trouwens een app waar je alles bijhoudt? Zo ja, welke? Of gewoon in de agenda?
Nadaaitje oooooh nog even in spanning. Vind het ook gewoon spannend haha. Leef echt zo mee met iedereen. Ben benieuwd!

Pinguïn jammer dat je niet zwanger bent. Maar gelukkig wel niet meer die onzekerheid. Want dat is ook zo vervelend. Ik gebruik de app " mijn biologische klok" en p tracker.
Hoi allemaal.

Leuk dat je mee gaat schrijven Jen. Het wordt hier inmiddels aardig druk/gezellig.

Pinguin: damn, ongesteld. Van de andere kant schrijf je het zelf ookal; er valt een last van je schouders. Steeds die onzekerheid en je hersenen die op hol slaan. Ik ben het helemaal eens met de andere meiden; boek die vakantie gewoon! Mocht je de volgende ronde zwanger worden, dan zou je... uhm.. in oktober/november uitgerekend zijn? Dan zou je volgens de regels in juli/augustus nog mogen vliegen, toch?! En anders idd die annuleringsverzekering.

Nadaaitje: zó spannend! Ik denk echt dat je zwanger bent... Maarja, dadelijk wordt het een (grote) tegenvaller. Hou ons zeker op de hoogte hè!

Jaaa Dino: bij mij ook nu geen bijzonderheden. Ergens tussen 20 - 27 januari vruchtbaar. Althans, dat zegt internet/de app. En dan mag ik weer (samen met jou en Panda) gaan stressen >> ander gevoel, pijnlijke borsten, emotioneel, misselijk???? Dus deze week maar even 'niet nadenken' en genieten. Haha.

Ik heb ook een app: "mijn kalender".

Maar ik check ook altijd op internet. Of de app én internet dezelfde vruchtbare periode aangeven. Oeps!

Lollie: goed van je!

Wat betreft Meisje, daar heb ik ook al eventjes niets meer van gehoord...

Tot morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven