Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
beetje een stille lezer van dit forum.vooral over de internetdate"s wil toch ook eind deze maand er eens mee beginnen .

nu dik 3 jaar single en wat ik zoek nog niet echt een idee .wel redelijk actief met de site"s nmlk en wat facebookgroepen voor activiteiten
Mannen die niet reageren na een date, echt irritant ja. Eerlijk is zo moeilijk kennelijk.

Ik kan dat echt niet he.. tenzij ze het ook bij mij doen en dan vervolgens weer eens wat zeggen en verwachten dat ik dan wel direct iets terug zeg (hallooo, ben je er nog?!). Tss.

Maar anders vind ik toch altijd dat ik iets moet zeggen en/of eerlijk zijn.
Ik probeer altijd een eerlijk antwoord te geven als ik geen interesse heb in iemand, hij neemt toch de moeite om mij een bericht te sturem, dan is het wel zo fatsoenlijk om antwoord te geven en zeggen dat je geen interesse hebt. Jammer dat de meeste mannen dat niet doen....
@Amy, morgen bellen dus. Ben je er al een beetje uit wat je ermee wilt? Op papier kun je je woorden beter afwegen he en het vaak ook beter verwoorden, omdat je geen onverwachte dingen zegt.

@Nevermind, zou ik ook niets vinden. Eerst leuke date, bevestiging daarvan en dan daarna uitstel en afstel. En moe tja... als je iemand echt leuk vindt kun je ook daar op de bank samen gaan liggen.

@Leentje, sorry moest lachen om je vraag over uitleg Tinder. Komt ie: je meldt je aan op Tinder en kijkt welke foto's hij weergeeft en je haalt weg wat je niets vindt en voegt toe wat je erop wilt (uit je FB mappen). Je schrijft evt. (korte) tekst op je profiel. Je stelt de afstand en leeftijd in, wat is jouw doelgroep en dan begint het. Je krijgt foto's, naar links is weg, naar rechts is leuk. Als die persoon naar rechts jou ook naar rechts gooit dan kun je gaan chatten want is er een match. Zo niet dan hoor en zie je nooit meer iets van die man. Je kunt ze niet terug vinden. Als je bij eerste foto meer foto's wilt zien of de informatie wilt lezen klink je op info, dan zie je de (evt.) info en kun je de foto's door scrollen en daarna kiezen links of rechts. Duidelijk zo?

@Rasa, fijn dat je je iets beter voelt. Het klinkt nuchter, maar ik denk dat je over bent gestapt op ratio? De manier waarop het ging kwam dus door zijn twijfel. Lastige is dat, zeker omdat jij dat ook hebt. Ik heb dat met laatste date ook gehad en wij hebben uiteindelijk besloten (nog) niet door te daten. Even rust en laten bezinken totdat de druk van 'wat voelen we nu, want het is er niet en misschien komt het nog' eraf is. Ik ga hem vast nog wel een keer zien, maar dat is dus in eerste instantie niet met intentie relatie. Bij jullie is dat wellicht anders. Maar vertel het omdat je evt. voor kunt stellen, als jij de knoop door wilt hakken, om het zo aan te pakken als je er niet definitief mee wilt/kunt stoppen. Al loop je wel de kans dat het dan doodbloedt. Sterkte in ieder geval, want leuk is anders!

@Maka, ik heb nooit kriebels bij een foto. Hooguit dat ik iemand heel aantrekkelijk vind en daardoor meer interesse heb en ineens minder naar het eisenlijstje kijk (niet slim haha). Maar ik vind bijna geen enkele man echt aantrekkelijk dus dat probleem heb ik dan ook weer zelden. Het uiterlijk moet me wel aanstaan en dan in combi met leuk gesprek krijg ik wel of niet zin in een date. Ik denk dat jij misschien iets meer type bent van direct verliefd of iets voelen. Ik heb dat zelden dus reken daar niet eens meer op.
Hoi nevermind en elbiondoit! welkom!

Ik doe ook met jullie mee met de zielige zaterdag, ik heb wel mijn hele huis schoongemaakt. Was hoognodig, met al dat gedate kwam ik er niet aantoe

@Rasa, wat goed van je, hoe je dit aanpakt! Erg jammer natuurlijk, maar jij had ook twijfels. Toch is het altijd vervelend om een soort afwijzing te krijgen. Ik vind echt dat je er goed in staat. Ik zou niet bezig zijn met wat hij vindt, maar jezelf echt afvragen of je wel met hem verder wilt. Eigenlijk wat je hiervoor ook al deed.

Ik ben ook maar 1 keer wederzijdse liefde gekend. maar ik ging studeren en wonen in de andere kan t van het land, dus dat hield daardoor geen stand.

@Maka, Ik ben inderdaad uit 87, dus nog een twintiger. Misschien dat dat scheelt. Ik heb overigens via foto's nooit kriebels, ik krijg ze pas als ik mensen irl zie.

@Nevermind, heel irritant, daarom heb ik mezelf voorgenomen altijd wat te laten horen van mezelf, gewoon omdat ik een volwassen mens ben. Dat gedrag kan je echt de gordijnen injagen.

@Renske, Dat is dus zo'n man die je de gordijnen injaagt. Komt op mij over dat hij alleen wil als het hem uitkomt. Ik zou het echt afkappen. Het moet van twee kanten komen. Mag ik vragen waarom je hem fouteman noemt?

@Amy,Vevelend die situatie met je FWB. ben je niet bang dat het gevoel terugkomt bij je FWB? ik kan mezelf voornemen om een muur van ijsblokjes om mijn hart te metselen, maar op de een of andere manier snelt die toch na verloop van tijd.

@ngs, ik ben het niet echt met Maka eens, zolang je er zelf goed bij voelt kan je best met een ander afspreken. Je hebt toch niets over exclusiviteit afgesproken? het enige nadeel is, dat als hij er naar vraagt je er niet om moet liegen (vind ik), en dat kan ervoor zorgen dat een man afhaakt.

@Leentje, okc betekend Ok Cupid ook een datingsite. Tinder is vrij simpel, je meld je aan via facebook en dan kan je een heel beknopt profiel aanmaken (het gaat vooral om uiterlijk). Vind je iemand leuk dan 'like' je hem door links te swipen, hebben jullie elkaar beide geliked dan kan je kletsen. Je weet dus eigenlijk nooit als je afgewezen wordt, daar krijg je geen melding van. Hij ziet ook niet dat je hem hebt geliked als hij jou niet liked. (volg je het nog?) het is dus heel safe en laagdrempelig, maar wel vooral op uiterlijk gefocussed.

Egopost: Omdat ik twijfel of mijn eerste-date-seks-man (ik moet echt even een betere bijnaam verzinnen) wel wat wordt, ivm dat indekken, heb ik besloten om toch verder te gaan kijken. Heb tinder weer geopend en heb volgende week twee nieuwe dates. ben benieuwd.

Overigens blijf ik eerste-date-seks-man wel gewoon rustig zien.
@Winke; nee, zeker niet bang voor. Dat is echt voorbij, en ik kan daar dan ook goed afstand van nemen.

Dat doe je snel op Tinder!

@Famke; nog niet echt, maar ik ben van plan hem te laten praten. Hij is geïrriteerd, laat hem maar uitleggen waarom.
@famke, het lijkt me wel fijn als je zo'n besluit samen kunt nemen, dat het er (nu) gewoon niet in zit. Ik had het ook prettiger gevonden als Kerstman dit onderwerp bij de laatste date had aangesneden. Bij de derde date hebben we het er ook over gehad, dus de drempel hiervoor lag niet hoog. Nu heb ik me de hele avond nogal afgewezen gevoeld. Ik denk trouwens dat het later weer oppikken bij mij niet zou werken. Als je ermee stopt, dan ga je allebei weer verder met je eigen leven. Dan verdwijnt iemand ook uit mijn systeem. Maar wie weet, voor alles is een eerste keer

.

quote:winkje87 schreef op 17 januari 2015 @ 23:50:

@Rasa, wat goed van je, hoe je dit aanpakt! Erg jammer natuurlijk, maar jij had ook twijfels. Toch is het altijd vervelend om een soort afwijzing te krijgen. Ik vind echt dat je er goed in staat. Ik zou niet bezig zijn met wat hij vindt, maar jezelf echt afvragen of je wel met hem verder wilt. Eigenlijk wat je hiervoor ook al deed.

Hiermee sla je de spijker wel op zijn kop. Ik had besloten om hem even de tijd te geven. Maar toen ik vanochtend zag dat hij nog steeds niet op mijn laatste apps (van gistermiddag half drie) heeft gereageerd, dacht ik: ik wil het heft zelf eigenlijk wel weer in handen nemen. Hij heeft me vrijdag al in de twijfelzone geplaatst en geduld is geen kwaliteit van me. En er is maar één besluit dat je alleen kunt nemen en dat is ermee stoppen.

Om te voorkomen dat ik iets al te impulsiefs doe, ga ik zo eerst maar even douchen. Als het daarna nog zo voelt, laat ik hem weten dat ik inmiddels zelf mijn keus heb gemaakt. Het was sowieso een waardevolle ervaring. Het was niet genoeg, maar het was fijn om te merken dat ik eindelijk eens iets kon voelen voor een man die gelijkwaardig leek. Dat biedt hoop voor de toekomst.
Zo. Het hoge woord is eruit. Ik heb hem geappt dat ik blij ben dat ik hem ontmoet heb en dat ik voor ons allebei hoop dat we nog eens iemand tegenkomen waar we echt voor willen gaan. Exit Kerstman. Het voelt nog steeds wel een beetje verdrietig, maar het voelt ook goed dat ik nu gewoon zelf een knoop heb doorgehakt. Kan ik mijn aandacht weer op andere dingen gaan richten. Hoe gaat het hier?

@Renske, het klinkt inderdaad wel heel erg alsof fouteman je aan een touwtje probeert te houden. Hoe kijk je er nu zelf tegenaan?

@Winkje, mij lukt dat dus niet, om me op meer dan één man tegelijk te richten. Heb om die reden mijn nog geplande speeddatesessie van vorige week ook afgezegd. Lijkt me op zich wel fijn als je dat kunt, maar zou het als ik aan de andere kant zat wel fijn vinden om het te weten.

@Leentje, je klinkt een beetje datemoe. Ik weet bij mezelf altijd dat als ik me teveel ga ergeren ik beter maar kan stoppen.
@Raza, sterk zeg..!

Ik kan dat soort dingen ook wel, maar als ik echt iets voelde, dan krijg ik altijd soort van spijt. Bij mij is iets met gevoel nooit snel over..

@Famke, nou als ik jou zo hoor de laatste tijd over G. en de vorige date.. dan heb jij meer mannen ontmoet dan ik die je aantrekkelijk genoeg vond om te bespringen en zelfs iets voor voelde ;)

Ik laat mijn eisenlijstje juist niet zo snel varen, omdat ik weet waar ik wel en niet gelukkig van word in een relatie.. Bij hele aantrekkelijke mannen (foto) twijfel ik soms wel, maar daar wil ik geen 'echte' relatie mee. En dat werkt toch ook niet, vrees ik, omdat ik dan misschien wel weer gevoelens krijg.. :/
He Rasa, jammer hoor! Maar toch goed dat je het heft in eigen hand hebt genomen! Vandaag maar veel leuke dingen doen!

Ik ben gisteren maar vroeg naar bed gegaan...saai...maar ben wel blij dat ik foute scharrel heb kunnen weerstaan! Met mr.leuk heb ik soort van afgesproken dat we geen anderen daten...en ook al is foute scharrel absoluut geen relatie materiaal, het voelde gewoon niet goed...

Met mr.leuk heb ik volgende week weer een date...date 5! Jammer dat het nog zo lang duurt maar door werk en kinderen kon het niet eerder. Ik heb er zin in iig!
Goedemorgen allemaal,

Famke: ja dat was inderdaad een beetje overbodige vraag over tinder toen ik er mee bezig was..hahah erg simpel ja..maar tot nu toe nog wel grappig, kwam ook de broer van mn ex tegen brrrrrr gauw naar links geswiped haha

Rasa: ja soms ben ik inderdaad een beetje date moe maar dat zijn periodes, over t algemeen heb ik hele goede hoop dat er ergens iemand rondloopt voor mij. Jammer dat het voor jou niks werd met kerstman maar goed dat je de controle hebt genomen en het zelf beeindigd hebt, voelt toch beter dan maar afwachten op een antwoord.

Ngs: klinkt positief met mr. leuk :-)

Daten jullie allemaal met de bedoeling om een serieuze relatie te vinden of ook wel voor de lol?
Leentje, ik ben idd op zoek naar een serieuze relatie. Maar ik heb ook wel dates gehad die gewoon voor de lol waren...
quote:ngs schreef op 18 januari 2015 @ 11:41:

Leentje, ik ben idd op zoek naar een serieuze relatie. Maar ik heb ook wel dates gehad die gewoon voor de lol waren...

Hetzelfde hier!

@Rasa; ik vind het knap van je om zelf het heft in handen te nemen. Ik vind dat ook altijd moeilijk als er gevoel is, maar ik denk dat deze manier je een hoop onrust bespaart.

Heeft hij nog gereageerd?
Ngs: dus je zou ook wel op een date gaan met iemand waarvan je van tevoren al weet dat zijn bedoelingen niet echt serieus zijn?
Als het een erg lekkere, leuke man zou zijn wel.... Maar dat is heel persoonlijk denk ik, dus als jij je er niet goed bij voelt moet je het niet doen Leentje!
@ rasa, Ik hoopte echt op goed nieuws, maar eigenlijk ben ik het er mee eens dat je er beter een punt achter kunt zetten. Wat de reden is dat hij zo doet, ik vind het niet genoeg om zo afwerend te doen. Zowel moe zijn als een verleden met bagage (iedereen heeft bagage).

Probeer je niet teveel in je comfortzone te laten drukken. Je moet juist zoeken als je als single gelukkig bent. Maar ik zou de teleurstelling wel eerst verwerken.

@ Amy, is het toeval dat je een paar posts erboven opvallend vaak hard gebruikt in je post.

@ famke, de draad later weer oppakken vindt ik altijd zo moeilijk. In mijn ervaring maakt dat je het al geprobeerd hebt, die situatie al ingewikkeld, hoewel ik wel een paar halfslachtige mislukte toenaderingen heb meegemaakt. Ik krijg de indruk dat ze alleen lukken als je allebei langere tijd weinig contact hebt (al dan niet met relaties) en in die periode beide alles hebben opgelost wat in de weg zat. En je elkaar weer fris kunt bekijken, iets wat ook niet iedereen kan. Mijn ervaring met geslaagde tweede pogingen om mij heen.

Je moet dus allebei een poosje de ander, tenminste in je daden, hebben opgegeven voor het weer kan lukken. Beetje als die Derde Poort naar het Zuidelijk orakel in het Oneindige Verhaal: je kunt er alleen doorheen als je er niet doorheen wilt.

@ Maka, eerlijk gezegd spreek je jezelf zo vaak tegen in je wensen en eisen dat ik twijfel of je zo goed weet wat jezelf gelukkig maakt. Je wil op een roze wolk en snel samenwonen en geen complicaties en het moet perfect. Nou is dat niet erg, daten is een manier om dat te leren, maar ik zou dat snel-snel even loslaten voor je in een jaar met Mr. Opwelling samenwoont en hij je toch niet gelukkig maakt.
@Sybreed; ik zie niet welke post je bedoelt
quote:AmyFarahFowler schreef op 17 januari 2015 @ 18:50:

@Famke; nee niets gehoord van die harde, helemaal prima. Zit te twijfelen of ik hem gewoon zal ontmatchen op Tinder, aangezien we elkaars nummer toch niet hebben. Beetje hard wellicht. Nog niets gehoord van still man! Is geloof ik morgenavond ook pas terug van vakantie. Expat man nog niets gehoord! Denk dat hij weer veel te laat gaat appen morgen, dus heb er een beetje een hard hoofd in.Dus toch een freudiaans iets.
Haha! Nee niet met opzet dus
@leentje, Ik date hier ook wel voor een serieuze relatie, maar ook een beetje voor de lol. En om het te leren, een beetje uit mijn comfortzone te komen. Laat ik het zo zeggen: als ik verliefd word wil ik een relatie.

@rasa, dapper besluit. Ik hoop dat ik in jouw geval hetzelfde zou doen. Als er wat gevoel bijkomt is het altijd lastig om rationeel te blijven, ook al is het enkel het nare gevoel dat een afwijzing teweeg brengt. Later kan je er vaak pas achterkomen of je echt wat voor hem voelde, of dat het toch je ego was die een deukje opliep. Ga je nu weer even een rustpauze inlassen?

Voor mij is met meerdere mannen tegelijk daten in dit geval een beetje om te voorkomen dat ik al mijn eitjes in 1 mandje leg. Als ik met eerste-date-seks-man alleen blijf, ben ik bang dat mijn verwachtingen te hoog worden. Ik heb het in het verleden vaker gedaan, maar er was altijd 1 man die ik het leukste vond. Eigenlijk is het ook een vorm van indekken :P

@amy, ik hou er niet zo van om eindeloos te blijven chatten, ik spreek liever snel af.

@ngs, leuk! have fun! mrleuk is een goede bijnaam

@ sybreed, zo las ik het ook! haha. it's in the eye of the beholder perhaps
Rasa: Erg dapper van je om zelf het heft weer in eigen hand te nemen. Het bespaart je een hoop onzekerheid en gedoe denk ik. Wel vind ik het persoonlijk jammer dat hij je / jullie niet het voordeel van de twijfel heeft gegeven. Ik had het je eigenlijk wel gegund. Ik gun je gewoon een leuke, lieve man zonder gedoe en het klonk toch wel hoopvol in het begin. Maar ja, als hij nu nog niet gereageerd had snap ik jou stap ook wel. Beetje jammer, dat hij die moeite niet nam.

Ik weet niet zo goed hoe ik er in sta met foute man. Was eerst echt even verdrietig gisteren. Niet zo zeer alleen om hem hoor, maar omdat het op alle vlakken gewoon een beetje tegenzit. Ik had vrijdag afgesproken met een oud collega, die me dan verteld dat het team onder bezet is. Ik wil dolgraag terug naar oude werkgever, maar ze willen niemand aannemen. ( Bezuinigingen...). En ik krijg meer gevoelens ( in ieder geval verwachtingen) dan goed voor me is voor Foute Man, die me gewoon laat zitten.

Daarna kreeg ik zo'n fase van: Ik heb zoveel lieve mensen om me heen. Daar moet ik dankbaar voor zijn. Dat ben ik ook. Echt.

Maar vanochtend was ik toch weer boos. Op hem, dat hij zo met me omgaat, maar ook op mezelf. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Een beetje ezel zelfde steen verhaal. En ik ben dan dus de ezel.

Er is verder geen contact meer geweest en daar baal ik enorm van. Hij komt gewoon niet opdagen, zegt "je mag ook wel wat anders gaan doen " en als ik dan geiriteerd reageer laat hij niks meer horen. Geen sorry, geen excuus, gewoon niks. Dat vind ik gewoon asociaal.

Het is in ieder geval duidelijk hoe HIJ er in staat en ik heb twee keuzes: of ik laat me gebruiken ( anders kan ik het toch niet echt noemen) of ik hou de eer aan mezelf.

Ik kies voor het laatste, alleen zou ik het fijn vinden als er nog een gesprek is als afsluiting. Ik heb geen zin in ruzie / jaloers gedrag / onvolwassen gedoe maar ik wil graag zeggen dat ik blijkbaar andere verwachtingen had en het niet leuk vind zo. Gewoon omdat het dan klaar is.

Of het gesprek nog komt weet ik niet. Ik wacht af tot hij contact opneemt. Misschien komt dat als hij weer ZIN krijgt, of hij begint op een bepaald moment gewoon weer over koetjes en kalfjes alsof er niks aan de hand is. Zo'n type is het ook nog wel. Ik ga in ieder geval even niks laten horen. Hij is aan zet.

Winkje: Ik noem hem foute man omdat ik overeenkomsten zag met het verhaal van Makka die haar man "foute man "noemde. En het beestje moet toch een naam hebben he. Net als jou eerste keer seks man.

Ik vind het eerlijk gezegd wel goed dat je niet op één paard wet. Dat is geen indekken, dat is kansen spreiden. Vind ik juist slim.

ngs: Goed hoor, dat je de verleiding van scharrel hebt kunnen weerstaan. Als ik al 4x met iemand had gedate zou ik eerlijk gezegd not amused zijn als er ineens weer een ander tussendoor kwam. Zeker niet als je toch al min of meer exclusiviteit hebt afgesproken.

Makka: Natuurlijk mag je ook lol hebben. Maar soms lijkt het gewoon alsof je er voor jezelf nog niet vaak uit bent wat je wil, Misschien komt dat ook wel omdat je hier veel je gedachtes op schrijft. ( Wat mag, uiteraard!) Maar ik ben het wel een beetje eens met wat Sybreed schrijft.

Ik denk erover me ook weer aan te melden op een datingsite. Beetje afleiding, andere mannen, zullen me goed doen....
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Het valt mij in dit topic (en ook op de rest van het forum) op dat het best snel gaat. Als er niet gezoend is bij de derde date wordt er al vanuit gegaan dat het niets wordt. Het wordt vaak al wat meer na een handvol dates. Maar ik heb ook gelezen dat vrouwen meer dan 10 dates nodig hebben om verliefd te worden. Hoe zit dat dan?
10 dates?? Als er na 3 dates nog geen gevoel zit dan kap ik er al mee.....heb geen 10 dates nodig haha
Recent ben ik er achter gekomen dat ik niet bezit over het meest saai of verschrikkelijke vorm van karakter. Allemaal leuk en aardig want ik moet er mee leven

Waar vrouwen iemand zoeken die hun niet alleen maar willen om hun 'lichaam'. Wil ik nu eigenlijk gewoon wel een dame die me daarom alleen leuk vindt. Klinkt erg uiterlijk bevestiging/ego boostend. (Dat heb ik schijnbaar nodig)

Maar ik heb ondertussen geleerd dat aardig/lief en grappig gevonden worden ik virtueel niets mee opschiet op dating gebied.

Ik heb zeg maar liever een dame die zegt; hou je nu ff stil, en die me vervolgens het bed op smijt (ik ben licht).

Daarom denk ik dat online dating misschien niet iets voor mij is. Het is vooral veel chatten en de fysieke aantrekking ontbreekt denk ik altijd bij de dame. Of zijn paiq & tinder de verkeerde vijvers? Met badoo heb ik nog niet een date kunnen regelen in 3 maanden.

Tips???
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
@Systeemkast: Ik denk dat je eerst leuk gevonden moeten worden, voordat een dame met je naar bed wil. Mannen en vrouwen verschillen op dat punt, daar kun je niets aan doen. Online dating vergt veel geduld. Als je een aantal dates in korte tijd hebt met verschillende vrouwen, dan merk je ook de herhaling, steeds weer dezelfde onderwerpen die voorbij komen. Het is niet gemakkelijk, tenzij je de mazzel hebt dat je in een keer met iemand date waarmee het goed klikt en waarbij ook nog duidelijkheid is (geen tegenstrijdige signalen, leuk berichtje na de tijd in plaats van stilte).

Internet dating is zeker niet perfect. Laat ik het zo zeggen: Het is niet mijn hobby. Maar helaas is er soms weinig andere keuze als je een mogelijke partner wil leren kennen. Ik kom zelf totaal geen vrijgezellen tegen. Ik praat veel met vrouwen, wonen allemaal zal samen. En ik spreek niet zomaar vreemden aan.

Wat sites betreft: Tinder heb ik geprobeerd. Vreselijk. Ik kan mij niet voorstellen dat daar iets serieus uit komen. Badoo en Twoo zijn volgens mij databases die grotendeels geautomatiseerd gevuld zijn. Ik ben geen chatter, dus ik moet het van de wat traditionelere sites hebben. Dat is voor iedereen anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven