Wanneer testen?

18-01-2015 13:34 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn partner en ik hebben besloten dat we willen proberen een kindje te krijgen. Afgelopen maandag liet ik mijn implanon verwijderen en sindsdien laten we de natuur haar gang gaan. Alles is natuurlijk nog heel pril en ik besef dat het een tijdje kan duren voor mijn cyclus weer op gang komt. Toch bestaat er natuurlijk een kans dat ik zwanger word voor ik de eerste keer ongesteld word en net daar zit mijn vraag: hoe kom ik te weten of ik zwanger ben of dat ik gewoon nog geen cyclus heb die terug op gang is gekomen? Het antwoord hierop lijkt simpel: testen! Maar wanneer dan?

Ik heb geen zin om er krampachtig mee bezig te zijn en elke dag een test te doen, maar indien ik zwanger zou raken wil ik het natuurlijk zo snel mogelijk weten ivm de nodige voorzorgen qua voedsel en alcohol. Behalve foliumzuur nemen, hou ik momenteel nog geen rekening met een mogelijke zwangerschap. Ik eet gewoon alles en drinkt zo nu en dan een glas wijn (gelukkig ben ik al den zeer gematigde drinker, twee glazen per maand zal veel zijn). Roken doen we geen van beide.

Door bovenstaande vraag lijkt het natuurlijk net alsof ik er wel krampachtig mee bezig ben, al vind ik zelf van niet ik vind het wel allemaal heel spannend natuurlijk, dat lijkt me normaal. Natuurlijk ben ik me er ook sterk van bewust dat een zwangerschap nog een hele tijd kan duren en ondertussen wil ik wel zo normaal mogelijk leven, ik wil niet dat het ons (seks)leven beheerst. Ik stel me gewoon de vraag hoe anderen dit gedaan hebben na het stoppen met anticonceptie.

Wie wil zijn ervaringen met me delen?
quote:patsy_stone schreef op 18 januari 2015 @ 16:29:

lux!Hoi lieverd heb je al je klussen al af? Hoe is het met de mannen?
quote:lux. schreef op 18 januari 2015 @ 16:46:

[...]

Hoi lieverd heb je al je klussen al af? Hoe is het met de mannen?

He moppie!

Ja alleen nog koken (groenten pizza's) voorbereiding al gedaan.

Kleine man speelt vrolijk op het kleed en zingt

Grote man is chagrijnig omdat ie ziek is en ligt met gefronste wenkbrauwen op de bank.

(Hij kan zo niet tegen ziek zijn )
quote:patsy_stone schreef op 18 januari 2015 @ 17:15:

[...]

He moppie!

Ja alleen nog koken (groenten pizza's) voorbereiding al gedaan.

Kleine man speelt vrolijk op het kleed en zingt

Grote man is chagrijnig omdat ie ziek is en ligt met gefronste wenkbrauwen op de bank.

(Hij kan zo niet tegen ziek zijn )Schattig ik hou ook niet van ziek zijn dus ik begrijp je vriend wel lekker, pizza! Hier wordt het zalmpasta ook lekker!
Zalmpasta ook heerlijk! Al moet ik daar nu ineens niet aan denken. Haha..

Ik ben zelf echt een bikkel als ik ziek ben, meld me zelden tot nooit ziek en draai altijd gewoon mee.

Vriend is zelden ziek maar als hij ziek is dan vergaat de wereld
quote:patsy_stone schreef op 18 januari 2015 @ 17:40:

Zalmpasta ook heerlijk! Al moet ik daar nu ineens niet aan denken. Haha..

Ik ben zelf echt een bikkel als ik ziek ben, meld me zelden tot nooit ziek en draai altijd gewoon mee.

Vriend is zelden ziek maar als hij ziek is dan vergaat de wereld

Ik ben ook een slechte ziekzijner. Kan wel heel goed een baaldag houden, maar dan meestal in het weekend

Wel gezond voor je als je zwanger bent hoor, verse vis

Sorry voor de offtopic TO
Niet erg, best gezellig zo
Gelukkig tien voor tien!

Heerlijk ja verse vis, maar de afgelopen dagen smaakt maar weinig...

Zelfs de pizza heb ik niet op gekregen (niks voor mij)
Hm da's balen nou ja gelukkig heb je nu nog geen extra's nodig. Was je blij de kleine man ook misselijk/geen trek?

@tienvoortien: gelukkig! Pats en ik hebben samen heel lang gewacht op het moment om zwanger te mogen worden
Ja enorm, ben 7 van de 9 maanden kots en kotsmisselijk geweest, en heb het toch voor elkaar gekregen om 25+ kilo aan te komen
quote:patsy_stone schreef op 18 januari 2015 @ 19:06:

Ja enorm, ben 7 van de 9 maanden kots en kotsmisselijk geweest, en heb het toch voor elkaar gekregen om 25+ kilo aan te komen Lekker bezig
Ja, haha!

Ik hoop deze keer minder aan te komen maar het heeft geen prioriteit. Ik weet nu dat het er allemaal zo weer af is
quote:patsy_stone schreef op 18 januari 2015 @ 19:06:

Ja enorm, ben 7 van de 9 maanden kots en kotsmisselijk geweest, en heb het toch voor elkaar gekregen om 25+ kilo aan te komen Ik zie een eventuele zwangerschap plots minder rooskleurig in
quote:patsy_stone schreef op 18 januari 2015 @ 19:27:

Ja, haha!

Ik hoop deze keer minder aan te komen maar het heeft geen prioriteit. Ik weet nu dat het er allemaal zo weer af is Goedzo
quote:tien_voor_tien schreef op 18 januari 2015 @ 19:40:

[...]

Ik zie een eventuele zwangerschap plots minder rooskleurig in Ja 't wordt lijden
quote:tien_voor_tien schreef op 18 januari 2015 @ 13:41:

De keuze om geen condoom te gebruiken hebben we al gemaakt en daar komen we niet meer op terug (is toch al te laat ) daarbij kan het maanden duren voor ik een cyclus heb en we hebben beiden geen zin in gepruts mer condooms :-)

Bedankt voor je reactie, al vind ik je negatieve bijklank wel een beetje jammer, tenslotte is het een grote beslissing die ik best wel spannend mag vinden.Wat een typische reactie, dit. Ik gebruikte alleen de term die je zelf gebruikte in je openingspost.
quote:blackberry1980 schreef op 18 januari 2015 @ 22:53:

[...]

Wat een typische reactie, dit. Ik gebruikte alleen de term die je zelf gebruikte in je openingspost.

Een typische reactie?

Zullen we er gewoon beide vanuit gaan dat we elkaars geschreven tekst anders interpreteren dan we beiden bedoeld hebben?
quote:tien_voor_tien schreef op 18 januari 2015 @ 19:40:

[...]

Ik zie een eventuele zwangerschap plots minder rooskleurig in

Sorry!!

Maar lang niet iedereen komt zoveel aan hoor, ik heb ook gewoon heeeeel veel m&ms gegeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven