Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IV

29-12-2014 16:56 3035 berichten
Deel I, II en deel III zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...

De link naar deel I: http://forum.viva.nl/foru ... ties/list_messages/161276

De link naar deel II: http://forum.viva.nl/foru ... s-ii/list_messages/166328

En de link naar deel III: http://forum.viva.nl/foru ... -iii/list_messages/185739
anoniem_201872 wijzigde dit bericht op 29-12-2014 17:22
Reden: linkjes deel 1 en 2 toegevoegd
% gewijzigd
Ik denk dat er ook veel mensen zijn die buiten de deur juist minder eten. Gewoon omdat je thuis natuurlijk dat wat je het allerlekkerste vindt in huis hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosie76 schreef op 23 januari 2015 @ 19:25:

[...]

voor de werkgever. we werken non-profit en kiezen zelf hotel wat je vervolgens kan declareren. Ik vind het dan raar dat mensen iets anders kiezen wanneer een ander betaald dan wanneer ze zelf moeten betalen.Dan moet het gewoon gelijke monniken gelijke kappen zijn. Het zou helemaal gek zijn dat iemand die in zijn vrije tijd in dure hotels zit dat voor werk ook "mag" en iemand die hetzelfde werk doet en dat dure hotel om wat voor reden dan ook niet kan betalen ein en eenvoudig hotel moet gaan zitten en anders gierig wordt genoemd. Dan maar iedereen in een simpel hotel als de werkgever zo benadeeld wordt door een duur hotel. Het is niet dat mensen die dure hotels gewend zijn daar opeens iets ergs van krijgen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 januari 2015 @ 19:28:

[...]

Dus er zijn er ook bij die op een camping gaan zitten of in hun auto slapen??? snap ik niet
quote:vikki schreef op 23 januari 2015 @ 19:26:

[...]

Degenen die er niet voor zorgen dat gasten niet met trek van tafel gaan natuurlijk.Volgens mij heb jij een probleem met lezen of met begrijpen? Mijn gasten gaan nl. niet met trek van tafel. Waar heb je dat gelezen?
quote:rosie76 schreef op 23 januari 2015 @ 19:36:

[...]

?? snap ik nietNiet iedereen zal zijn eigen vakanties in een hotel doorbrengen, maar op een camping staan of niet op vakantie gaan. Dus volgens jouw redenatie zouden ze helemaal niet eens een hotel mogen boeken voor een werk gerelateerd iets.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 januari 2015 @ 19:26:

[...]

En dat vind je niet hebberig?

Bijzonder.Niks bijzonders aan. Ik vind het hebberig als je meer pakt en anderen daardoor minder hebben.
Ja of die moeten dan in het simpelste motel terwijl naaste collega's die wel naar hotels gaan een luxe kamer mogen boeken zonder dat dat gek wordt gevonden.
quote:Gisselle schreef op 23 januari 2015 @ 19:40:

[...]

Niks bijzonders aan. Ik vind het hebberig als je meer pakt en anderen daardoor minder hebben. wordt er dan duidelijk aangegeven hoeveel mensen mogen pakken en dat wat er staat alles is en er nog mensen komen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Gisselle schreef op 23 januari 2015 @ 19:40:

[...]

Niks bijzonders aan. Ik vind het hebberig als je meer pakt en anderen daardoor minder hebben.Ik vind het hebberig om eten mee te nemen nadat je ergens al meegegeten hebt.
quote:rosanna08 schreef op 23 januari 2015 @ 19:27:

[...]

mensen gaan er vanuit dat er genoeg is ingekocht dus ik vind het echt een fout van degene die inkoopt. Dat valt op zich wel iets aan te doen door gewoon broodjes klaar te maken en mensen niet zelf hun gang te laten gaan.

Verder is volgens mij heel normaal om meer te eten als je samen eet. Zo werkt de psyche gewoon van de meeste mensen. (dat geldt dan weer niet voor mensen met een eetstoornis, maar dat is een aparte categorie)

Als jij uiteten gaat, eet je waarschijnlijk ook meer dan dat je thuis zult doen Ik ben het voor een groot deel met je eens, en over het aankoopbeleid van anderen ga ik natuurlijk niet. Maar als je ziet wat er aan eten is uitgestalt en je weet met hoeveel mensen je daar van moet eten, kun je ook een inschatting maken van hoeveel er ongeveer per persoon is. Nogmaals 2 harde broodjes krijg ik zelf niet helemaal op, ik verbaas me dan ook dat andere dames dit wel kunnen.
quote:Gisselle schreef op 23 januari 2015 @ 08:20:

Ik heb er nog een die misschien niet echt gierig is, maar wel heel hebberig.

Ik heb een paar keer per jaar een lunch als ik een workshop/ masterclass volg, en er worden dan ook altijd harde broodjes/ pistoletjes geserveerd. Het valt me dan altijd op, dat mensen deze broodjes in tweeën snijden en deze dan ook apart beleggen. Men neemt dan 2 of 3 broodjes en legt dan op de ene helft bijv. brie en op de andere bijv. rosbief. Als je dan iets later je lunch wilt gaan samen stellen, dan is het meeste beleg op, de lekkere sapjes zijn bijna op enz.. Ik vraag me dan altijd af of deze mensen niets gewend zijn qua eten?. Is het zo bijzonder dat je al die verschillende soorten beleg wilt proeven?. Eet je dat thuis dan nooit?

Ik heb het ook wel eens thuis meegemaakt. Ik had pistoletjes gebakken en wat verschillende soorten beleg gepresenteerd. Ik heb een WAO uitkering dus moet heel zuinig zijn op mijn uitgaven, en vond het daarom heel vervelend dat mensen bij mij thuis ook de broodjes in tweeën verdeelden en dus dubbel belegden.Ten eerste zijn er maar weinig mensen die een pistolet in één keer af kunnen happen (in gezelschap dan) en ten tweede staat er dan gewoon niet genoeg. Denk je dat ze echt dat ze zes glazen sap drinken omdat het gratis is? En ja natuurlijk neem je dat wat je het lekkerst vind. Vind het een uiterst gierige actie dat er niet genoeg staat.
quote:Gisselle schreef op 23 januari 2015 @ 19:44:

[...]

Ik ben het voor een groot deel met je eens, en over het aankoopbeleid van anderen ga ik natuurlijk niet. Maar als je ziet wat er aan eten is uitgestalt en je weet met hoeveel mensen je daar van moet eten, kun je ook een inschatting maken van hoeveel er ongeveer per persoon is. Nogmaals 2 harde broodjes krijg ik zelf niet helemaal op, ik verbaas me dan ook dat andere dames dit wel kunnen.ga jij dan echt de broodjes tellen etc en delen door het aantal mensen om te weten hoeveel je kunt eten? En dat jij er maar anderhalf op krijgt, wil niet zeggen dat dat ook voor anderen geldt
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 januari 2015 @ 19:43:

[...]

Ik vind het hebberig om eten mee te nemen nadat je ergens al meegegeten hebt.Eten mee te nemen?! Ik geef juist eten mee, als mensen het lekker vinden, dan geef ik graag wat aan ze mee. Ik heb een paar alleenstaande vrienden die niet zo goed kunnen koken, en die vinden het heerlijk om hier verwend te worden en om daar nog wat van mee naar huis te nemen. In de Indische cultuur de normaalste zaak van de wereld, om nog wat lekkers mee te geven.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 januari 2015 @ 19:43:

[...]

Ik vind het hebberig om eten mee te nemen nadat je ergens al meegegeten hebt. ook als iemand het aanbiedt?
Ik krijg makkelijk twee harde broodjes op en ik ben echt geen idioot grote eter, gewoon gemiddeld.
quote:rosanna08 schreef op 23 januari 2015 @ 19:46:

[...]

ga jij dan echt de broodjes tellen etc en delen door het aantal mensen om te weten hoeveel je kunt eten? En dat jij er maar anderhalf op krijgt, wil niet zeggen dat dat ook voor anderen geldt Nee natuurlijk ga ik dat niet tellen! maar als jij bijv. extra gul voor jezelf bent met het pakken van dubbel beleg, met het laatste beleg dat er nog ligt, terwijl anderen nog moeten eten, dan denk je natuurlijk alleen aan jezelf.
Eten mee naar huis nemen vind ik overigens niet hebberig. Ik weet nog dat ik een keer met mijn moeder samen Indische rijsttafel had gemaakt voor Eerste Kerstdag en dat mijn familie het zo lekker vond dat ze de restjes mee naar huis hadden gekregen en er op Tweede Kerstdag weer van hebben gegeten met z'n allen. Ik was toen zo trots dat ze twee Kerstdagen aten van het eten dat ik (mede) had klaargemaakt. Dat het blijkbaar zo lekker was dat ze het de hele Kerst wilden eten.
quote:Susan schreef op 23 januari 2015 @ 19:48:

Ik krijg makkelijk twee harde broodjes op en ik ben echt geen idioot grote eter, gewoon gemiddeld.+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:rosanna08 schreef op 23 januari 2015 @ 19:47:

[...]

ook als iemand het aanbiedt? Nee, joh. Maar ik kan er niet bij dat één en dezelfde gastvrouw uit haar panty schiet als een gast een nieuw pakje beleg openmaakt, of het laatste plakje kaas neemt ,maar wel zes Tupperware bakjes vult met nasi goreng.
quote:typfoudt schreef op 23 januari 2015 @ 09:16:

. Tsja, de verhouding brood/beleg komt nauw aan.Klopt, vind ik voor mijzelf ook. Ik trek wel eens een plakje ham doormidden omdat de hele erbij te veel is maar wat er al opzit nét te weinig
quote:Gisselle schreef op 23 januari 2015 @ 19:48:

[...]

Nee natuurlijk ga ik dat niet tellen! maar als jij bijv. extra gul voor jezelf bent met het pakken van dubbel beleg, met het laatste beleg dat er nog ligt, terwijl anderen nog moeten eten, dan denk je natuurlijk alleen aan jezelf.

Dus alleen de eersten mogen uitgebreid pakken? Dikke pech als je later bent?

Of moet iedereen eerst de plakjes beleg tellen en delen door het aantal eters? Hoe zien ze dat nog niet iedereen gehad heeft?

Wat ingewikkeld zeg.
quote:Gisselle schreef op 23 januari 2015 @ 14:06:

[...]

Nogmaals…het gaat mij om lunches bij workshops/ masterclasses, op een gegeven moment is dat eten op, mensen die later komen, hebben pech. Er wordt dan altijd voor de lunch boodschappen gedaan, en alle broodjes/ beleg/ sapjes worden dan op de aanrecht geplaatst. Op is op. Daarom gulzig. Bij een congres of op een andere locatie speelt dit probleem denk ik niet, want dan is er voldoende eten/ wordt het aangevuld.

Misschien een optie om niet te laat te komen?

Gulzig bij mij thuis, omdat het me opviel dat er van alles werd open gemaakt, zeker als je weet dat iemand alleen is en weinig te besteden heeft, 4 of 5 verpakkingen open maken!.

Maar waarom leg je het dan neer? Om er naar te laten kijken? En daarna dan, vreet je dan zelf alles op of laat je het bederven.

En mensen genieten sowieso altijd als ze bij mij komen eten, meestal dineren, dan gaan ze bomvol naar huis. Maar goed…ik geloof dat er nu wel genoeg is gezegd over dit onderwerp.
quote:Gisselle schreef op 23 januari 2015 @ 19:24:

[...]

Wie is hier dan gierig?!

En het lijkt me dat je met 2 of 3 harde belegde broodjes als vrouw wel genoeg hebt, uitzonderingen daar gelaten, ik krijg het i.i.g. niet op.Haha jij bepaalt hoeveel broodjes een ander mag? En een hardwerkende man eet er misschien wel 5.
quote:matroesjka_ schreef op 23 januari 2015 @ 16:15:

Ik vind vaak dat "rekening door X delen" weer vervelend. Met een bepaalde groep vrienden/kennissen hebben we op een gegeven moment ook gewoon afgesproken dat iedereen betaalt wat hij gegeten/gedronken heeft en daar een paar euro fooi bij doet. Want een keertje een euro of 5 meer betalen vind ik niet zo erg, maar deze groep spreek ik toch vrij regelmatig mee af. Sommigen van ons zijn vegetariërs en drinken geen alcohol. Anderen bestellen een biefstuk en 2 bier+whiskey. En nee daar wil ik niet elke keer aan meebetalen.Ik leg eigenlijk altijd ongeveer neer wat ik heb besteed plus wat fooi. Ik eet graag lekker als ik uit eten ga en meestal ik dat niet het goedkoopste van de kaart. Ook bestel ik dan graag een goede wijn erbij en als er nog iemand drinkt een fles. Zo vaak ga ik niet dus áls ik ga wil ik er ook ongegeneerd van genieten.
quote:Gisselle schreef op 23 januari 2015 @ 19:06:

[...]

Niet goed gelezen? Ik schreef dat er voor aanvang van de lunch boodschappen werd gedaan en deze vervolgens op het aanrecht werd gelegd, in de workshopruimte meestal, ik heb het in dit geval niet over een restaurant of hotel waar voldoende voedsel voorhande is.Maar dan word er toch op ál die locaties verkeerd ingekocht. Als er genoeg is raakt het niet op hé.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven