Bang

24-01-2015 13:53 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben me de laatste tijd de hele tijd bang aan het maken. Ik ben momenteel 15 weken zwanger maar we hebben een hele zware tijd gehad. We verloren ons huis, onze baan. Nu hebben we alles gelukkig wel weer op orde we hebben weer een huisje en genoeg inkomen om ons zelf en de baby straks te onderhouden. Maar overal lees je van die griezelige verhalen dat als de situatie niet goed is of als je vroeger bij jeugdzorg hebt gelopen je kind van je word afgenomen. Ik heb vroeger bij jeugdzorg gelopen omdat mijn zusje altijd werd voorgetrokken en ik dus daar als 10 jarige niet goed mee om kon gaan. Maar is het echt zo dat jeugdzorg een kindje dan bij de ouders weghaald? Ik hoop dat er hier mensen zijn die me kunnen geruststellen.
Nee joh ze pakken niet zo snel je kind af hoor.
Nee hoor meis, heus niet.

Je bent nu toch volwassen, wat er gebeurde toen je 10 was daar is jeugdzorg heus niet mee bezig nu.

Wat balen dat alles tegen gezeten heeft.

Maar gefeliciteerd me je zwangerschap. En alles komt goed
Wie heeft jou wijsgemaakt dat dat zo is?

Jeugdzorg gaat zich meestal pas bemoeien met een gezin als er werkelijk stront aan de knikker is en andere mensen daar hun zorgen over uitspreken.

Meteen na de geboorte kinderen weghalen gebeurd volgens mij alleen als de moeder ernstig verslaafd is aan drank en/of drugs of dat zowel vader als moeder dusdanig zwakbegaafd zijn dat van tevoren al wel te voorzien is dat ze niet voor een kind kunnen zorgen..

Als dat bij jou allemaal niet het geval is zal jeugdzorg echt niet zomaar langskomen.
Kind uit huis plaatsen is echt het uiterste redmiddel. Dus als jij gewoon goed voor je kind zorgt (en dan hoef je geen megahuis, luxe spullen oid te hebben, maar het gewoon niet alleen thuis laten in de kou en genoeg eten geven ) dan hoef je je echt geen zorgen te maken.
Kinderen die bij jeugdzorg hebben gelopen lopen een grotere kans om als ouder ook met jeugdzorg in contact te raken. Dat betekent niet dat omdat je vroeger bij jeugdzorg liep ze een dag na de bevalling je kind komen ophalen.

Relax.
Dankjewel voor de snelle reacties. Ja ik was bang dat het zo was aangezien ik jong moeder word en mijn vriend/verloofde jong vader. Maar we kunnen het kindje inderdaad wel heel goed verzorgen! We hebben niet een groot huis maar het kindje zal wel zijn/haar eigen kamer krijgen. Ik moet me dan inderdaad maar minder zorgen gaan maken haha. Ik dacht dat jeugdzorg dat best vaak deed namelijk.
quote:Ambiebambie1105 schreef op 24 januari 2015 @ 14:05:

Dankjewel voor de snelle reacties. Ja ik was bang dat het zo was aangezien ik jong moeder word en mijn vriend/verloofde jong vader. Maar we kunnen het kindje inderdaad wel heel goed verzorgen! We hebben niet een groot huis maar het kindje zal wel zijn/haar eigen kamer krijgen. Ik moet me dan inderdaad maar minder zorgen gaan maken haha. Ik dacht dat jeugdzorg dat best vaak deed namelijk.Wie heeft je dat in hemelsnaam wijs gemaakt?
No worries Bambi, een uithuisplaatsing gebeurt niet zómaar. Dan moet je het wel echt heel bont maken.

''Hulpverleners kunnen niet zomaar tegen de wil van ouders en kinderen in besluiten tot een uithuisplaatsing. Daarvoor is een machtiging uithuisplaatsing van de kinderrechter nodig.'' (Bron: nji.nl)

De familie van mijn vriend die zei dat we maar beter abortus kunnen doen aangezien ons kind toch van ons af word gepakt omdat ze onze levens situatie niet goed vinden terwijl dat allemaal op orde is.
quote:Ambiebambie1105 schreef op 24 januari 2015 @ 14:09:

De familie van mijn vriend die zei dat we maar beter abortus kunnen doen aangezien ons kind toch van ons af word gepakt omdat ze onze levens situatie niet goed vinden terwijl dat allemaal op orde is.Wat een droeftoeters.
quote:Ambiebambie1105 schreef op 24 januari 2015 @ 14:09:

De familie van mijn vriend die zei dat we maar beter abortus kunnen doen aangezien ons kind toch van ons af word gepakt omdat ze onze levens situatie niet goed vinden terwijl dat allemaal op orde is.En waarom vinden ze dat?
Ze vinden dat mijn vriend er nog niet aan toe is omdat zijn moeder hem niet los kan laten. Mijn vriend heeft al 4 jaar lang met baby's gewerkt dus als iemand dat kan is hij het wel.
Hoe oud zijn jullie dan?
ik ben 21 en mijn vriend 19 we zijn erg jong maar we hebben wel vastigheid nu en een huisje.
Probeer dan ook sterk en volwassen genoeg boven dit soort dingen te staan.
Jullie verloren je huis. Hoe bedoel je dit? Hebben jullie een ontruiming meegemaakt?

Het is wel zo, dat wanneer jullie de huur niet betalen en jullie uit de woning worden gezet, de woningbouw melding maakt bij Jeugdzorg dat zij een gezin op straat zetten. Jullie wonen nu wel weer in een huis. Dus wat jullie ook doen, betaal de huur. En als het niet lukt, trek tijdig aan de bel bij woningbouw en gemeente alsjeblieft. Succes!
Nee we hebben de huur netjes betaald en de huisbaas heeft ons op straat gezet omdat ik in verwachting ben en hij had daar allemaal geen behoefte in toen stonden van de een op de andere dag op straat zonder dat wij er wat aan konden doen. Elke maand netjes voor de 1e van de maand stond het geld op zijn rekening.
quote:Ambiebambie1105 schreef op 24 januari 2015 @ 14:50:

Nee we hebben de huur netjes betaald en de huisbaas heeft ons op straat gezet omdat ik in verwachting ben en hij had daar allemaal geen behoefte in toen stonden van de een op de andere dag op straat zonder dat wij er wat aan konden doen. Elke maand netjes voor de 1e van de maand stond het geld op zijn rekening.Wonen jullie nu in een woning waar dit niet zomaar kan? Sowieso hadden jullie dit aan kunnen vechten, want hij had geen poot om op te staan. Wat onveilig was dat zeg! Wat een stress ook! Voortaan eerst advies inwinnen bij het juridisch loket. Als jullie je aan de voorwaarden hielden, had hij jullie er echt niet uit gekregen!
Het is bij het verzorgen en opvoeden van een kindje belangrijk dat je voldoende veiligheid en stabiliteit kan bieden. Hebben jij en je vriend een fijne relatie? Hebben jullie nu zekerheid over jullie woonplek? Is er een inkomen? Hebben jullie mensen om je heen die jullie willen steunen als jullie kindje er is? Dat zijn belangrijke zaken. Mochten er dingen niet in orde zijn is er nog geen nood aan de man, maar vraag dan om hulp. Succes!
Als er iet niet gaat in de opvoeding verzorging/verzorging van de baby: trek aan de bel. Ligt snel de huisarts, consultatiebureau of andere hulpverlener in. Hou je aan afspraken.

Geniet van jullie kleintje straks! Je bent jong maar sterk. Jullie kleintje krijgt liefde en aandacht en dat is het belangrijkste om groot te worden.

Lukt het straks om alle babyspullen bij elkaar te krijgen?
We hebben alle babyspullen al zo goed bij elkaar dat wilde ik zi snel mogelijk geregeld hebben. Frizz dat zit allemaal goed hoor mijn vriend en ik gaan over 3 weken trouwen en we hebben een hele goede relatie. Ook hebben we nu een vast inkomen en een huis waar we in kunnen blijven zolang we dat willen.
Er zijn genoeg mensen die het minder goed voor elkaar hebben dan jullie. Die zijn ook niet allemaal bang voor jeugdzorg.

Volgens mij komt dat kindje goed terecht bij jullie. Geniet ervan!
quote:Ambiebambie1105 schreef op 24 januari 2015 @ 16:07:

We hebben alle babyspullen al zo goed bij elkaar dat wilde ik zi snel mogelijk geregeld hebben. Frizz dat zit allemaal goed hoor mijn vriend en ik gaan over 3 weken trouwen en we hebben een hele goede relatie. Ook hebben we nu een vast inkomen en een huis waar we in kunnen blijven zolang we dat willen.Wat knap van jullie dat jullie dit allemaal voor elkaar hebben op zo'n jonge leeftijd.
quote:Doreia schreef op 24 januari 2015 @ 14:43:

Jullie verloren je huis. Hoe bedoel je dit? Hebben jullie een ontruiming meegemaakt?

Het is wel zo, dat wanneer jullie de huur niet betalen en jullie uit de woning worden gezet, de woningbouw melding maakt bij Jeugdzorg dat zij een gezin op straat zetten. Jullie wonen nu wel weer in een huis. Dus wat jullie ook doen, betaal de huur. En als het niet lukt, trek tijdig aan de bel bij woningbouw en gemeente alsjeblieft. Succes!Niet iedereen huurt via woningbouw natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven