Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
quote:bitterandsweet schreef op 04 augustus 2008 @ 16:25:

[...]

Zooooo.. vaak met vrouwen gezoend!! En zelfs nog intiemere ervaringen... Casanova!Vandaar dattie nu sexles wil
@Prinses: je hebt gelijk, maar aanvallen op het liberalisme, het bedrijfsleven, marktwerking of privatisering, kan ik maar heel moeilijk over mijn kant laten gaan. Daar word ik al vrij snel emotioneel over....
quote:Summerdance schreef op 04 augustus 2008 @ 16:27:Of gelden die hogere prijzen voor hotel vakanties?

Volgens mij inderdaad voor hotel-vakanties, die je van tevoren boekt.

Als je ter plekke een hotel boekt, is het volgens mij maar zelden (veel) duurder.

Volgens mij is de achterliggende reden, zoals FV al zei: als je in je eentje boekt, moet een organisatie (om de reis vol te krijgen) nóg iemand 'vinden' die alleen boekt. Omdat er meer stellen dan alleengaanden (brrr, daar heb je het woord weer) boeken, is de kans dat groter dat ze hun reis niet helemaal uitverkocht krijgen.
Peas on earth!
quote:Summerdance schreef op 04 augustus 2008 @ 16:27:

Het gekke is dar zelfs toen ik WEL een relatie had toch ook graag alleen op vakantie ging (ik ging dan gewoon 2x, 1 x alleen en 1x met lief) en heb eerlijk gezegd het hele probleem nooit zo ervaren.

Ik boekte een ticket, stapte op het vliegtuig en zag op plaats van bestemming wel hoe en waar ik naartoe ging.

Of gelden die hogere prijzen voor hotel vakanties?

Ja, dat geldt voor package deals. Als je gewoon een ticket boekt en ter plekke een hotelkamer boekt, dan betaal je zowel voor de vlucht als voor het hotel uiteraard geen eenpersoons toeslag.

Vroeger boeide het mij dus ook niet, want toen deed ik het als single net als jij. Maar met kind moet je wel vantevoren boeken en dan krijg je dus dat gezeur wat ik net uitlegde.
Am Yisrael Chai!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 16:32:

@Prinses: je hebt gelijk, maar aanvallen op het liberalisme, het bedrijfsleven, marktwerking of privatisering, kan ik maar heel moeilijk over mijn kant laten gaan. Daar word ik al vrij snel emotioneel over....

Even diep ademhalen af en toe G, beetje 'zennnn'-en en dan weer rustig reageren

Peas on earth!
@Capibara en Bittersweet: ik begon niet zelf over mijn romantische en seksuele ervaring.... het was als reactie op een suggestie van anderen dat ik heel onervaren en/of impopulair zou zijn. Nu lijkt het alsof ik mezelf heel erg op de borst sla....
@Fashion: ik waardeerde het ook erg dat je het voor me opnam, en begrijp ook dat het je frustreert dat je als single soms hogere kosten maakt.

Het enige waar ik me tegen verzet is dat "het bedrijfsleven zich oneerlijk of discriminerend zou opstellen".
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 04 augustus 2008 @ 16:32:

[...]

Volgens mij inderdaad voor hotel-vakanties, die je van tevoren boekt.

Als je ter plekke een hotel boekt, is het volgens mij maar zelden (veel) duurder.

Volgens mij is de achterliggende reden, zoals FV al zei: als je in je eentje boekt, moet een organisatie (om de reis vol te krijgen) nóg iemand 'vinden' die alleen boekt. Omdat er meer stellen dan alleengaanden (brrr, daar heb je het woord weer) boeken, is de kans dat groter dat ze hun reis niet helemaal uitverkocht krijgen.

Ja, dat is echt de enige reden en het is dus wel degelijk discriminatie of hoe je het dan ook noemt. Neckermann of wie dan ook koopt zeg maar 100 pakketjes in, dat zijn 100 stoelen in het vliegtuig en 50 of 40 hotelkamers ofzo. Hotels hebben geen eenpersoonskamers, dus dat zijn zoveel 2 persoonskamers en zoveel 4 persoonskamers.

Voor Neckermann is het dan dus gunstiger om alles in setjes van 2 - en eventueel zoveel setjes van 3, te verkopen, dan om het pakket per stuk te verkopen. Als alleengaande (bleegh) betaal je dus de eenpersoonstoeslag om het verlies van die ene vliegtuigstoel die ze dan misschien over houden te compenseren.

Je betaalt dus NIET extra omdat je een hotelkamer bezet houdt, want hotels hanteren kamerprijzen en geen persoonsprijzen. Je betaalt eigenlijk voor een vliegticket wat jij niet gebruikt.
Am Yisrael Chai!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 16:34:

@Capibara en Bittersweet: ik begon niet zelf over mijn romantische en seksuele ervaring.... het was als reactie op een suggestie van anderen dat ik heel onervaren en/of impopulair zou zijn. Nu lijkt het alsof ik mezelf heel erg op de borst sla....
Peas on earth!
Kan me voorstellen dat je met een kindje wel veel "geregelder" op vakantie gaat FV.

Gaat eigenlijk nergens over, maar goed dat was al besproken hier.

En ergens snap ik het ook wel, want in een kamer waar een twee persoonsbed staat is het natuurlijk veel voordeliger om TWEE mensen te laten slapen, wat ik alleen niet begrijp is dit.

Sla een blad open, lees een krant overal hoor en zie je dat de singles een steeds grotere groep aan het wordenb is.

Dan zou je toch zeggen als reisorganisatie, das een gat in de markt?

DAAR ga ik mijn vakanties voor aanleveren?

Gericht op 1 persoonskamers met de daarbij behorende lagere prijzen?

Of denk ik nou weer heel erg provenciaals?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Die reisorganisaties zijn er ook hoor. Even uit mijn hoofd is dat Cirkel bijvoorbeeld, en je hebt er nog veel meer.

Die vakanties zijn echter niet echt goedkoop. Ik denk dat organisaties toch weten dat men tóch wel boekt (als je single bent, niet in je eentje op vakantie wilt, dus met een georganisaeerde reis) en er daarom toch iets meer geld voor kunnen vragen....
Peas on earth!
quote:Summerdance schreef op 04 augustus 2008 @ 16:46:

Kan me voorstellen dat je met een kindje wel veel "geregelder" op vakantie gaat FV.

Gaat eigenlijk nergens over, maar goed dat was al besproken hier.

En ergens snap ik het ook wel, want in een kamer waar een twee persoonsbed staat is het natuurlijk veel voordeliger om TWEE mensen te laten slapen, wat ik alleen niet begrijp is dit.

Sla een blad open, lees een krant overal hoor en zie je dat de singles een steeds grotere groep aan het wordenb is.

Dan zou je toch zeggen als reisorganisatie, das een gat in de markt?

DAAR ga ik mijn vakanties voor aanleveren?

Gericht op 1 persoonskamers met de daarbij behorende lagere prijzen?

Of denk ik nou weer heel erg provenciaals?Nee, dat snap ik dus ook niet. Maar zoals ik al zei: je betaalt helemaal niet voor die hotelkamer extra, want hotels hanteren kamerprijzen en geen persoonsprijzen. Je betaalt voor een extra stoel in het vliegtuig, daar zit voor de reisorganisatie het verlies, niet in de hotelkamer. De eenpersoonstoeslag is dus feitelijk een tweede vliegticket.
Am Yisrael Chai!
Voor de hotelkamer betaalt de reisorganisatie niet meer aan het hotel als er 1, 2 of voor mijn part 100 mensen inzitten. Maar als er twintig singles een reis boeken en 40 stellen, dan heeft de organisatie alle kamers verkocht die ze ingekocht hebben. Maar ze hebben dan wel 10 stoelen over in het vliegtuig. Daar is het dus voor.
Am Yisrael Chai!
Gebeurt er trouwens veel op die reizen voor singles? Ik heb zelf nog geen vakantieplannen (hoewel er dus een kansje is dat ik met Vleer ga als dat ook 'in real life' klikt....)....

Ontstaan er daar continu amoureuze en seksuele ontwikkelingen? Of is het toch een beetje een uitgebluste bedoening?
quote:Capibara schreef op 04 augustus 2008 @ 15:47:

[...]

Nee hoor, ik ben vaak zat met organisaties als Baobab, Djoser, Koning Aap, Shoestring e.d. meegegaan en daar betaal je als single precies even veel als wanneer je samen als stel boekt. Je wordt dan alleen wel met iemand anders op een kamer ingedeeld, maar dat is vaak ook juist erg gezellig.

Ik ga wel zonder kind op reis, daar kan ik dan weer niets over zeggen.

Ik boek bij bovenstaande organisaties gewoon een 1pk. Zelfs als ik samen met vriendinnen op reis ga. Wij vinden het gewoon veel fijner om 'n eigen kamer te hebben. We trekken de hele dag al met elkaar en anderen op, op de momenten dat we onze kamers opzoeken hebben we onze rust nodig. En de een gaat later naar bed, de ander pikt 's ochtends vroeg een zonsopgangetje mee. Wat te denken als je roommate snurkt? Nee hoor, ik betaal dat beetje extra wel. Op de meeste bestemmingen is het echt niet heel veel geld wat je bij moet betalen. Op mijn India/Nepal reis geloof ik maar 225 voor 23 dagen en voor 10 daagjes Jordanie maar 90 euro. Daar ga ik écht mijn rust niet voor opgeven.

Het is ook helemaal niet zo dat je als single onnodig wordt uitgemolken wat reizen betreft. Een vliegticket is echt niet duurder als je alleen boekt. Op de meeste bestemmingen krijg je een volwaardige 2pk voor 1pk-gebruik, dus je betaalt slechts een beetje extra voor het feit dat de hotels de extra inkomsten mislopen die ze wel hadden als er 2 mensen in diezelfde kamer zouden slapen.
Ik krijg trouwens meer en meer de indruk dat je inderdaad alleen maar op hengelen uit bent, Geleerd.
Am Yisrael Chai!
Geleerd, ik denk dat de meeste mensen op vakantie gaan voor de vakantie en niet voor de sexuele ontwikkelingen, die kunnen we hier in de kroeg om de hoek ook hebben

Maar er zal ongetwijfeld wel eens wat gebeuren

Net als op "stelletjes" vakanties waar ook de partner ineens het meisje achter de bar heel erg leuk vind (of de barman natuurlijk)
Dat lijkt me juist het leukste aan vrouw zijn..... samen op een kamer liggen.... 's nachts kletsen in bed, giechelen, verhalen uitwisselen, over mannen praten....
@Summerdance: denk je niet dat veel mensen die op een Singlesreis gaan hopen op liefde of een avontuurtje?

@Fashion: ik hengel niet bij jullie, maar hoop wel op spanning en sensatie tijdens mijn vakantie, dat is heel iets anders.
Daar hebben we al voor gewaarschuwd FV

Bapbab vind ik persoonlijk een SUPER organisatie.

Heb er veel mee gereisd en ga dat denk ik volgend jaar ook weer doen (met OF zonder partner)
@ Geleerd, nee dat denk ik niet.

Nogmaals ik denk dat singles op vakantie gaan voor de vakantie

(de uitzonderingen daargelaten)
@Summerdance: maar wat is nu ontspannener dan een zomerromance? Samen lekker zoenen? Hand in hand over de boulevard lopen? Elkaar eten voeden.....

Als ik geen enkele romantiek meemaak volgende maand, dan is mijn vakantie echt wel een beetje mislukt hoor.... Maar misschien heeft niet iedereen zo'n romantische inslag....

En ook de seks op zo'n vakantie....zo'n warme hotelkamer....kletsnatte lichamen van het zweet.... heerlijk!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 16:31:

@Vleer: nou, laten we niet te hard van stapel lopen.... ik stel voor: eerst een keertje een drankje doen, en als dat goed verloopt neem ik je graag op vakantie!Mist hier nou het woordje "mee" of juist bewust niet?
quote:elninjoo schreef op 04 augustus 2008 @ 16:57:

[...]

Ik boek bij bovenstaande organisaties gewoon een 1pk. Zelfs als ik samen met vriendinnen op reis ga. Wij vinden het gewoon veel fijner om 'n eigen kamer te hebben. We trekken de hele dag al met elkaar en anderen op, op de momenten dat we onze kamers opzoeken hebben we onze rust nodig. En de een gaat later naar bed, de ander pikt 's ochtends vroeg een zonsopgangetje mee. Wat te denken als je roommate snurkt? Nee hoor, ik betaal dat beetje extra wel. Op de meeste bestemmingen is het echt niet heel veel geld wat je bij moet betalen. Op mijn India/Nepal reis geloof ik maar 225 voor 23 dagen en voor 10 daagjes Jordanie maar 90 euro. Daar ga ik écht mijn rust niet voor opgeven.

Het is ook helemaal niet zo dat je als single onnodig wordt uitgemolken wat reizen betreft. Een vliegticket is echt niet duurder als je alleen boekt. Op de meeste bestemmingen krijg je een volwaardige 2pk voor 1pk-gebruik, dus je betaalt slechts een beetje extra voor het feit dat de hotels de extra inkomsten mislopen die ze wel hadden als er 2 mensen in diezelfde kamer zouden slapen.

Leest nou niemand wat ik schrijf? De eenpersoonstoeslag heeft echt niets met de hotelkamer te maken, maar met de stoelen in het vliegtuig.

De kosten van een package holiday bestaan voor het grootste deel uit vervoerskosten, de vlucht dus. De reisorganisatie betaalt een x bedrag aan de vliegmaatschappij en een x bedrag aan het hotel. Dat hotel zal het worst wezen of er dan 1 of 2 mensen in die kamer slapen, die berekenen namelijk hun prijs op basis van het aantal bezette kamers, niet op het aantal personen dat verblijft.

Omdat de reisorganisatie grote partijen afneemt betalen zij uiteraard minder voor tickets en kamers dan als je dat individueel doet. Maar om hún kosten te dekken is het dus belangrijk dat er zoveel mogelijk stoelen in het vliegtuig bezet zijn, zij betalen namelijk vooraf zoveel stoelen en krijgen daar x korting op t.o.v. een individu. Maar als zij dus 100 stoelen voor 50 euro kopen, en er zijn maar 70 stoelen bezet, hebben ze 30 x 50 euro verlies.

De reden waarom je geen kinderkorting krijgt als je maar met 1 volwassene reist heeft ook met de kosten van de stoelen in het vliegtuig te maken. Een ticket voor een kind kost minder dan voor een volwassene en dat verschil berekenen ze dus door, MITS daar genoeg betaalde volwassen stoelen tegenover staan.

Als er namelijk 20 kinderen met maar 20 volwassenen in het vliegtuig zitten maken ze ook verlies, want de prijs die zij per stoel betalen is gebaseerd op gemiddelden. De meeste kinderen hebben 2 ouders, dus de vliegmaatschappij gaat ervan uit dat er bij 20 kinderen 40 volwassenen horen en baseert zijn kortingsprijs voor de reisorganisatie dus daarop.
Am Yisrael Chai!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 16:55:

Gebeurt er trouwens veel op die reizen voor singles? Ik heb zelf nog geen vakantieplannen (hoewel er dus een kansje is dat ik met Vleer ga als dat ook 'in real life' klikt....)....

Ontstaan er daar continu amoureuze en seksuele ontwikkelingen? Of is het toch een beetje een uitgebluste bedoening?Moet je met zo'n oversekste jongeren busreis naar Spanje gaan of zoiets, dan heb je misschien kans. Mensen die met Djoser e.d. op reis gaan zijn vooral op zoek naar gelijkgestemde medereizigers. Om samen culturen te leren kennen, samen 'n trekking te lopen bijv. Gelukkig ben ik op mijn reizen nog geen behoeftige types tegengekomen die er enkel op uit zijn om een date te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven