Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
@Fashion: onzin, ik heb het b.v. ook veel over marktwerking gehad.
Geeft niet Prinses, we zitten wel vaker op hetzelfde lijntje...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Very Cherry schreef op 04 augustus 2008 @ 17:23:

[...]

Deels mee eens, maar deels ook niet, omdat een kind geen bagagevrijdom heeft. Al die luiers en spuuglappen moeten dus in de koffer van pa en ma. Vandaar dat ze die korting krijgen, als compensatie. Denk ik.

Oh, dat zou je niet zeggen als je ziet wat de babybezitters allemaal mee slepen de cabin in.

Denk dat 'n vliegmaatschappij goedkoper uit is als ze een kind ook 20 kg bagage toestaan en de stoelprijs volledig doorberekenen. Die paar kilo extra doet 't 'm niet, anders slepen de ouders die extra's toch allemaal wel zelf mee.
Maar wat is dan het probleem Geleerd?

Jij vraagt toch zelf hoe wij er tegenover staan?

Of wij niet allemaal op zoek zijn naar een romance?

Dat zijn wij dus blijkbaar niet.

Jij wel, dat geeft niet toont alleen maar aan dat wij en jij anders tegen dingen aankijken....
quote:fashionvictim schreef op 04 augustus 2008 @ 17:35:

[...]

Gast, je komt hier al lawaaiig en desperate over, je wordt kwaad als het gesprek afdwaalt van seks, al je vragen concentreren zich rondom seks en ondanks het feit dat er al heel veel reacties gegeven zijn waarin allerlei interessante facetten over single zijn genoemd zijn, heb je er op geen enkel die niet over seks ging gereageerd.

Dat is niet helemaal waar, ik heb aan Geleerd gevraagd hoe single mannen dat nou doen, met hun behoefte aan seks, of ze veel masturberen.. en heb daar GEEN reactie op gehad!!
@Summerdance: precies.... het geeft niet....

Maar toch zijn er allemaal posts als; "Maar dat is desperaat! Hoe kan het dat mensen alleen met dat doel op vakantie gaan", etc. etc...

Leven en laten leven... ieder zijn eigen soort vakantie toch?
Maar goed, ik vraag me sowieso af waarom iemand die godbetere-t pas 4 maanden single is een singles topic opent.

Aan de hand van je openingspost verwachtte ik dat dit een hele interessante discussie zou kunnen worden met mensen die inderdaad single zijn, dat is iets anders dan 3 maandjes even geen vriendje/vriendinnetje tussen de ene en de andere relatie in.

Ik vind het ook echt heel jammer dat deze discussie nota bene door de TO zelf steeds weer de kant van "hoe vind ik zo snel mogelijk een partner/scharrel/seksvriendje" op gestuurd wordt, dat heeft toch helemaal niks met single zijn te maken?

Single zijn wil voor mij zeggen dat je daadwerkelijk alleen kunt leven, niet dat je noodgedwongen alleen je tijd doodt totdat je hiep hiep hoera eindelijk weer dat felbegeerde vriendje/vriendinnetje hebt.

Daar word ik nou moe van, als rechtgeaarde single.
Am Yisrael Chai!
@Bittersweet: ik masturbeer ongeveer 2 a 3 keer in de week, maar vaak raffel ik het toch een beetje af (ik neem er onvoldoende de tijd voor), waardoor het niet echt belonend is....

Voor mij is het zeker geen volwaardig alternatief voor echte seks met een ander.
quote:fashionvictim schreef op 04 augustus 2008 @ 17:41:

Maar goed, ik vraag me sowieso af waarom iemand die godbetere-t pas 4 maanden single is een singles topic opent.

Aan de hand van je openingspost verwachtte ik dat dit een hele interessante discussie zou kunnen worden met mensen die inderdaad single zijn, dat is iets anders dan 3 maandjes even geen vriendje/vriendinnetje tussen de ene en de andere relatie in.

Ik vind het ook echt heel jammer dat deze discussie nota bene door de TO zelf steeds weer de kant van "hoe vind ik zo snel mogelijk een partner/scharrel/seksvriendje" op gestuurd wordt, dat heeft toch helemaal niks met single zijn te maken?

Single zijn wil voor mij zeggen dat je daadwerkelijk alleen kunt leven, niet dat je noodgedwongen alleen je tijd doodt totdat je hiep hiep hoera eindelijk weer dat felbegeerde vriendje/vriendinnetje hebt.

Daar word ik nou moe van, als rechtgeaarde single.Helemaal mee eens!
@Fashion: we hebben het nu toch over hoe je als single in je eentje op vakantie gaat?

Verder heb ik in mijn korte biografie vertelt dat het NIET mijn doel is om zo snel mogelijk weer een volgend vriendinnetje te hebben, maar dat ik eerst wat meer ervaring op wil doen.
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 17:06:

En ook de seks op zo'n vakantie....zo'n warme hotelkamer....kletsnatte lichamen van het zweet.... heerlijk!Dat lijkt me nou helemaal niks... tenzij er vlak daarvoor gedoucht is.
World of Warcraft: Legion
Dat vermoedde ik al, Elninjoo .
Am Yisrael Chai!
Het zoeken van een scharrel of zomerliefde past wat mij betreft prima in een singles-topic.... sterker nog: zelfs het zoeken naar een nieuwe relatie is helemaal niet strijdig met single-zijn: integendeel! (veel singles doen niets anders)
Geleerd... je hebt nu door een heel aantal forummers toch oprecht het voordeel van de twijfel gehad, maar nu wordt door meer mensen opgemerkt dat de door jou gewenste discussie over De Single zich wat jou betreft toch erg richt op de vraag hoe je aan een partner komt....
Peas on earth!
quote:fashionvictim schreef op 04 augustus 2008 @ 17:41:

Ook al ben ik geen single (meer):

Geleerd is dan wel single, maar zijn hoofddoel is zo snel mogelijk weer een vrouw aan de haak te slaan, dat is inmiddels wel duidelijk.
quote:Summerdance schreef op 04 augustus 2008 @ 17:16:

Tuurlijk is een leuke romance op vakantie een extraatje

Maar ik geloof niet dat dat het DOEL is van de vakantie van een single...

Ik ben tenminste nog nooit gedesillusioneerd terug gekomen van vakantie omdat ik geen vakantiefling had gehad ...

Het Scheveningse strand is mijn achtertuin dus als ik romantisch hand in hand langs de waterlijn wil lopen duik ik wel een hip strandfeestje op om daar mijn "wandel gezellig langs het strand" meneer op te pikken

Ik ga op vakantie voor het land, nou moet ik je eerlijk zeggen dat mijn vakantie bestemmingen zich ook niet zo lenen voor romantische uitstapjes dus misschien dat het daar aan ligt.

En FV, ik hoor je wel hoor, ik heb alleen echt geen enkele ervaring met het reizen met een kindje.

Ik denk dat ik hierover hetzelfde dank. Ben een maand geleden in Parijs geweest, in 1991 of zo in Berlijn (vlak na de val van de Muur) en 4 jaar geleden in New York. Naar Parijs en Berlijn in mijn eentje, naar New York met mijn vader.

Dat zijn de leukste vakanties ooit. In Berlijn had ik wel wat sjans bij de Duitse dames, in Parijs niet zo. Een leuke vrouw vinden zou mooi zijn, maar is niet het belangrijkste doel in die 3 steden die voor mij absolute topsteden zijn.
World of Warcraft: Legion
@Capibara: geldt dat niet voor 99% van de singles? Vrijwel ieder mens wil contact: ofwel een relatie? ofwel een romance? ofwel een sekscontact.

Slechts heel weinig singles (of uberhaupt: mensen) zijn volkomen a-seksueel.

Maar dat heeft niets te maken met hengelen. Ik heb het over mijn contactuele ambities voor mijn naderende vakantie. Dat is iets heel anders dan Fashionvictim het bed in lullen (geloof me: dat zou ik niet proberen...)
Hmm begin hier zo langzamerhand een beetje het gevoel te krijgen dat als je blij en single ben er iets heel erg mis met je is...

(al ben ik pas 4 maanden single)

Ik heb me in mijn langere single tijdperken nooit echt heel mis gevoeld...

Onbegrepen dat soms weer wel...
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 17:43:

@Fashion: we hebben het nu toch over hoe je als single in je eentje op vakantie gaat?

Verder heb ik in mijn korte biografie vertelt dat het NIET mijn doel is om zo snel mogelijk weer een volgend vriendinnetje te hebben, maar dat ik eerst wat meer ervaring op wil doen.

Dat is toch hetzelfde? Je bent nog steeds alleen maar bezig met het andere geslacht, en je doel om meer ervaring op te doen is om aantrekkelijker te zijn voor het andere geslacht, met als einddoel... daar heb je hem ... de relatie met iemand van het andere geslacht.

Alles draait dus tóch om het hebben van een relatie, en dat is - in ieder geval voor mij - juist precies wat single zijn NIET is.

Single zijn is voor mij tevreden zijn met je zelf, je doelen vinden in jezelf, je keuzes maken voor jezelf, ga zo maar door. Als daar toevallig ooit eens iemand bij komt die toevallig dezelfde doelen, keuzes, verlangens en wensen etcetera heeft, dan is dat leuk meegenomen, maar het uitgangspunt is jezelf als individu.

Daar tegenover staan van die relatieverslaafden - zoals jij nu dus op mij overkomt - die zelfs als ze geen relatie hebben alleen maar bezig zijn met er zo snel mogelijk weer een te krijgen en die kennelijk zichzelf zien als de helft van een setje.

Niks mis mee verder, moet iedereen voor zich weten, maar waarom mensen die zichzelf altijd als helft van een setje zien denken dat ze kunnen meepraten over hoe het is om jezelf als een autonoom individu te zien is me altijd een raadsel.

Want heel eerlijk: ik ken mensen met relaties die meer single zijn dan sommige mensen die ik hier op het forum zichzelf als single zie beschrijven.
Am Yisrael Chai!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 17:49:

@Capibara: geldt dat niet voor 99% van de singles? Vrijwel ieder mens wil contact: ofwel een relatie? ofwel een romance? ofwel een sekscontact.Nee hoor, ik ben nog NOOIT op vakantie gegaan om een vriend/partner/seksvriendje te scoren. En ik post op geen enkel forum om er een date aan over te houden. En ik denk dat dat voor het overgrote deel van de forummers hier geldt.
quote:Capibara schreef op 04 augustus 2008 @ 17:46:

[...]

Ook al ben ik geen single (meer):

Geleerd is dan wel single, maar zijn hoofddoel is zo snel mogelijk weer een vrouw aan de haak te slaan, dat is inmiddels wel duidelijk.Neeeeee, hij zoekt een seksvriendinnetje, waarbij de relatie het karakter zou hebben van training en stapsgewijze verbetering.
@ Hans, ik denk dat velen er net zo over denken hoor.

Denk eerder dat Geleerd de uitzondering op de regel is als het op alleen reizen aankomt

(wederom Geleerd, niet lullig bedoeld maar ik denk dat wij met zn allen gewoon anders tegen allen reizen aankijken)
quote:fashionvictim schreef op 04 augustus 2008 @ 17:50:

Single zijn is voor mij tevreden zijn met je zelf, je doelen vinden in jezelf, je keuzes maken voor jezelf, ga zo maar door. Als daar toevallig ooit eens iemand bij komt die toevallig dezelfde doelen, keuzes, verlangens en wensen etcetera heeft, dan is dat leuk meegenomen, maar het uitgangspunt is jezelf als individu.

Dat dus (wat ik daarnet in iets minder duidelijke bewoordingen probeerde te schetsen )
Peas on earth!
@Fashionvictim: okee, jij ziet mij als relatieverslaafd. Dat is jouw inschatting, en ik ontken het ook niet. Maar wat is precies je punt? Daarmee ben ik toch helemaal niet ontmaskerd? Het is mijn stellige overtuiging dat verreweg de meeste singles streven naar ofwel een nieuwe relatie, ofwel losser contact....

Jij definieert single zijn nu als een soort Boeddhistische toestand, terwijl ik 'single zijn' gewoon in de alledaagse betekenis definieer: iemand zonder vaste relatie.

Het is wel handig dat wanneer we begrippen gebruiken, we niet pas 9 pagina's later uitleggen dat we daar een betekenis aan geven die volstrekt afwijkt van wat gangbaar is.
@Capibara: ik had het nu niet specifiek over vakanties...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven