Wat eet je op dit moment? deel 9
zondag 25 januari 2015 om 19:26
Welkom in alweer het negende deel van het topic 'wat eet je op dit moment?'
Begonnen als telegramstijl-topic is dit topic uitgegroeid tot een topic waarop gezellig gekletst wordt over eten, drinken en alles wat daarmee te maken heeft. En inmiddels ook vaak over onze dagelijkse beslommeringen.
Of je nu vroeg op bent of dat het gaat om een nachtelijke snack, of gewoon een lekker kopje koffie of thee, het kan hier allemaal! Van snackbar tot sterrenrestaurant! Hier is het op elk tijdstip etenstijd!
Iedereen is welkom om, vast of incidenteel, gezellig mee te komen kletsen schrijven dus schuif gezellig aan en heel veel plezier in het nieuwe deel!
hier vind je deel 8
zondag 25 januari 2015 om 19:31
zondag 25 januari 2015 om 20:05
zondag 25 januari 2015 om 20:09
quote:thee schreef op 25 januari 2015 @ 19:31:
May, in deel 8 maakten we kerst 2013 en 2014 mee, hopelijk gaan we nu, met de huidige gezelligheid weer sneller.
Ik zit aan nog een glas cola en straks volgt er vast nog wel een 2e portie chinees.
Wist niet dat vriend ook brood bakt! Je hebt dus eigenlijk 2 huisprinsen
Ik hoop het ook, misschien komt er dan nog wel een deel 10 haha! En twee huisprinsen is zeker waar Brood bakken was trouwens eerste poging en goed gelukt! Bladora en Coetje, leuk dat jullie ook weer present zijn
Misschien doen we zelfs nog wel nieuwe meeschrijvers op.
En die monchoutaart en appeltaart klinken erg goed
May, in deel 8 maakten we kerst 2013 en 2014 mee, hopelijk gaan we nu, met de huidige gezelligheid weer sneller.
Ik zit aan nog een glas cola en straks volgt er vast nog wel een 2e portie chinees.
Wist niet dat vriend ook brood bakt! Je hebt dus eigenlijk 2 huisprinsen
Ik hoop het ook, misschien komt er dan nog wel een deel 10 haha! En twee huisprinsen is zeker waar Brood bakken was trouwens eerste poging en goed gelukt! Bladora en Coetje, leuk dat jullie ook weer present zijn
Misschien doen we zelfs nog wel nieuwe meeschrijvers op.
En die monchoutaart en appeltaart klinken erg goed
zondag 25 januari 2015 om 20:24
Ja coetje, een verrassingsbezoek. Het zit zo, 2e helft augustus waren mijn ouders op bezoek, toen lag ik nog in het zkh. Op 01-09 jl. was mijn moeder nog hier (er moest iemand zijn voor bezorging bed, rolstoel etc.) en vanaf die tijd alleen telefonisch contact, wel bijna dagelijks.
Toen ging medio oktober de sonde eruit en ging ik ook weer wat meer lopen. Toen als doel gesteld met de wijkverpleging dat ik eind januari naar ouders wilde. Mijn vader wordt a.s. week 80 en ik ga als verrassing een paar dagen naar daar. Haha, hele omgeving weet het, behalve familie. Mijn moeder zei al paar keer van zullen we je x op laten halen of zo. En steeds wimpelde ik het af dat het nog niet zo goed ging. Maar het gaat echt heel goed en nog steeds vooruit. Nu ga ik in de loop van woensdag en dan blijf ik waarschijnlijk tot zaterdag.
Zal eens googlen op dat appeltaartrecept. En ja, monchou net zelf gemaakt, dus vind ik ook heerlijk.
Leuk van dat brood May. Gewoon of in een BBB?
OT: roseetje en nu eerst BzV kijken!
Toen ging medio oktober de sonde eruit en ging ik ook weer wat meer lopen. Toen als doel gesteld met de wijkverpleging dat ik eind januari naar ouders wilde. Mijn vader wordt a.s. week 80 en ik ga als verrassing een paar dagen naar daar. Haha, hele omgeving weet het, behalve familie. Mijn moeder zei al paar keer van zullen we je x op laten halen of zo. En steeds wimpelde ik het af dat het nog niet zo goed ging. Maar het gaat echt heel goed en nog steeds vooruit. Nu ga ik in de loop van woensdag en dan blijf ik waarschijnlijk tot zaterdag.
Zal eens googlen op dat appeltaartrecept. En ja, monchou net zelf gemaakt, dus vind ik ook heerlijk.
Leuk van dat brood May. Gewoon of in een BBB?
OT: roseetje en nu eerst BzV kijken!
zondag 25 januari 2015 om 20:25
zondag 25 januari 2015 om 20:31
Wat een leuk idee Thee, een paar dagen naar je ouders! En dan ook nog voor zo'n speciale gelegenheid Brood gewoon in de oven. Broodbakmachine vinden we onzin en keuken is ook te klein voor allerlei keukenapparaten.
Vandaag drie wassen gedraaid, alles hangt nu schoon en fris te drogen en ik ga nu echt ontspannen! Heb er nog een glas thee bij genomen.
Vandaag drie wassen gedraaid, alles hangt nu schoon en fris te drogen en ik ga nu echt ontspannen! Heb er nog een glas thee bij genomen.
zondag 25 januari 2015 om 20:32
Wat goed Thee, weer een doel bereikt dus! En je vaders 80e verjaardag, wat zal hij blij zijn dan dat jij daar ook bij bent.
Ik zag dat ik ook nog 2 pakken broodmix heb staan, wil eigenlijk eens zelf worstenbroodjes maken,heb een lekker recept van een molen hier uit de buurt.
Vriend maakt een pita kaas-salami.
Ik zag dat ik ook nog 2 pakken broodmix heb staan, wil eigenlijk eens zelf worstenbroodjes maken,heb een lekker recept van een molen hier uit de buurt.
Vriend maakt een pita kaas-salami.
zondag 25 januari 2015 om 20:43
Blue, ik heb wel een bbm, maar gebruik hem ook best vaak, heb een soort werkbank in mijn keuken(tje) waar al mijn apparaten op staan,zou anders ook niet weten waar ik die allemaal op moet bergen.Ik heb ook niet zo'n groot huis.
Hier tussen het bakken door ook 2 wassen gedraaid en net grotendeels weer opgevouwen in de kast, altijd een fijn gevoel.Verder ruim ik morgenvroeg wat op en even stoffen en zuigen, visite komt pas na 15.00 dus lekker de tijd.Ouders van vriend blijven eten en ik maak een groentesoepje, aardappels uit de oven met rozemarijn, tijm en zeezout, spercieboontjes, verse spinazie en rollade en varkenshaasje met champignonsaus.De jarige mag hier altijd kiezen wat we eten
Hier tussen het bakken door ook 2 wassen gedraaid en net grotendeels weer opgevouwen in de kast, altijd een fijn gevoel.Verder ruim ik morgenvroeg wat op en even stoffen en zuigen, visite komt pas na 15.00 dus lekker de tijd.Ouders van vriend blijven eten en ik maak een groentesoepje, aardappels uit de oven met rozemarijn, tijm en zeezout, spercieboontjes, verse spinazie en rollade en varkenshaasje met champignonsaus.De jarige mag hier altijd kiezen wat we eten
zondag 25 januari 2015 om 21:43
Hoi chocodonut! Jij gelukkig ook het nieuwe deel gevonden.
Coetje, da's uitgebreid koken morgen dus.
Ik heb een keer een bbm gekregen, maar nog nooit gebruikt, staat in de berging.
Pringels vind ik geloof ik in geen enkele smaak lekker. Misschien, als ik weer wat fitter ben.... alhoewel dan wil ik ook de naaimachine weer op tafel en ooit eens leren hoe mijn lockmachine werkt.
OT: niks, misschien straks nog beetje chinees, eerst afwassen en de bloemen verzorgen.
Ja coetje, hopelijk vinden ze het een leuke verrassing. Sprak ze net nog en vroeg of ze het nog vieren/mensen verwachten. Nee, niet echt. Nou zijn natuurlijk niet alle ooms/tantes er meer maar een aantal komt altijd zeker. Haha, nog 3 nachtjes slapen en dan idd weer een doel bereikt!
Coetje, da's uitgebreid koken morgen dus.
Ik heb een keer een bbm gekregen, maar nog nooit gebruikt, staat in de berging.
Pringels vind ik geloof ik in geen enkele smaak lekker. Misschien, als ik weer wat fitter ben.... alhoewel dan wil ik ook de naaimachine weer op tafel en ooit eens leren hoe mijn lockmachine werkt.
OT: niks, misschien straks nog beetje chinees, eerst afwassen en de bloemen verzorgen.
Ja coetje, hopelijk vinden ze het een leuke verrassing. Sprak ze net nog en vroeg of ze het nog vieren/mensen verwachten. Nee, niet echt. Nou zijn natuurlijk niet alle ooms/tantes er meer maar een aantal komt altijd zeker. Haha, nog 3 nachtjes slapen en dan idd weer een doel bereikt!
zondag 25 januari 2015 om 21:56