puber kittens
dinsdag 27 januari 2015 om 09:18
Wij hebben ernstig te kort geschoten in de opvoeding van onze puberkittens, nu 10 en 7 maanden oud. Toen we ze kregen vond ik ze vreselijk zielig en liet ik ze bij ons slapen. Nu heb ik daar een beetje spijt van. Als we ze buiten willen sluiten krijgen we een pracht van een miauworkest. Dat wil ik de kinderen die daar meteen wakker van worden niet aandoen. Om 6 uur in de ochtend worden de dames wakker en is het speeltijd. Ze duiken onder dekens in, beginnen tenen aan te vallen. De ene springt bovenop de ander. Vaak sta ik rond half zeven met ze op want ze gaan pas naar beneden als 1 van ons meegaat. Het zijn echt net kleine kinderen. wat kan ik nu nog doen om de dames her op te voeden zonder dat mijn kinderen er al te veel last van hebben.
dinsdag 27 januari 2015 om 09:25
Heb je geen gang/keuken/woonkamer met een deur? Hier gaat de kat 's nachts in de serre. Vindt ze ook niet zo leuk, maar ze heeft er een heerlijk warme slaapplek, eten, drinken en een kattenbak. Kat is het er niet altijd mee eens, maar mijn nachtrust is meer waard dan dat.
En als 2 pubers samen in 1 kamer overnachten bij jou niet gaat, dan elk in een apart ruimte.
En als 2 pubers samen in 1 kamer overnachten bij jou niet gaat, dan elk in een apart ruimte.
dinsdag 27 januari 2015 om 09:33
ze zijn gesteriliseerd ja. Over het algemeen zijn het ook best rustige katten. 1 volle maine coon en een mix maine coon. ze zijn echter ook vreselijk aanhankelijk. vooral de volle wil continu bij ons in de buurt zijn.
Hun speeluurtje is echter duidelijk rond 6 uur in de ochtend en dat is mij te vroeg. daarbij wil ik ook weereens wat privacy 's nachts.
Hun speeluurtje is echter duidelijk rond 6 uur in de ochtend en dat is mij te vroeg. daarbij wil ik ook weereens wat privacy 's nachts.
dinsdag 27 januari 2015 om 09:38
Multiple choice:
A. Die beestjes opvoeden. Bepalen wat je doelen zijn, en hoe je die wilt bereiken. Katten niet meer in bed 's nachts? Dan katten in de keuken. Punt. In de keuken alles neerzetten wat ze nodig hebben, dan is er niets zielig aan.
B. De situatie zo laten, en dan niet lopen zeuren over verstoorde nachtrust of privacy.
A. Die beestjes opvoeden. Bepalen wat je doelen zijn, en hoe je die wilt bereiken. Katten niet meer in bed 's nachts? Dan katten in de keuken. Punt. In de keuken alles neerzetten wat ze nodig hebben, dan is er niets zielig aan.
B. De situatie zo laten, en dan niet lopen zeuren over verstoorde nachtrust of privacy.
dinsdag 27 januari 2015 om 09:53
dinsdag 27 januari 2015 om 10:31
Kijk vanaf nu elke dag op TLC naar 'my cat from hel'.
Volg de tips op.
En Voila
Kind kan de was doen.
Overigens was er laatst een aflevering over precies dit probleem. Het was (net als bij supernanny) een kwestie van een paar nachten doorzetten. Gewoon buiten de deur zetten en wachten tot het over gaat
En zorgen dat ze zelf wel een ander lekker plekje hebben waar ze kunnen slapen.
Die kattenfluisteraar van dat programma zegt elke keer dat er voor elke nee ook een ja moet zijn.
Dus nee, je mag niet in mijn bed slapen, maar ja dit is jouw eigen plekje om te slapen.
Volg de tips op.
En Voila
Kind kan de was doen.
Overigens was er laatst een aflevering over precies dit probleem. Het was (net als bij supernanny) een kwestie van een paar nachten doorzetten. Gewoon buiten de deur zetten en wachten tot het over gaat
En zorgen dat ze zelf wel een ander lekker plekje hebben waar ze kunnen slapen.
Die kattenfluisteraar van dat programma zegt elke keer dat er voor elke nee ook een ja moet zijn.
Dus nee, je mag niet in mijn bed slapen, maar ja dit is jouw eigen plekje om te slapen.
dinsdag 27 januari 2015 om 11:32
quote:lisbeth schreef op 27 januari 2015 @ 09:35:
we hebben een keuken die afgesloten kan worden en inprincipe kunnen ze vanaf daar ook de tuin in. maar ja dan ben ikw eer een slapjanus en dat vind ik zielig
Ik ben ook zo'n natte wind...
Vannacht lag ik bijna op het randje van mijn 1.80 meter brede bed terwijl er 1 kat languit gestrekt op de resterende 1.20 meter lag en de ander zich bovenop mijn schouder had genesteld terwijl ik al 3x "nee" had gezegd.
Maar het is zo gezellig...
we hebben een keuken die afgesloten kan worden en inprincipe kunnen ze vanaf daar ook de tuin in. maar ja dan ben ikw eer een slapjanus en dat vind ik zielig
Ik ben ook zo'n natte wind...
Vannacht lag ik bijna op het randje van mijn 1.80 meter brede bed terwijl er 1 kat languit gestrekt op de resterende 1.20 meter lag en de ander zich bovenop mijn schouder had genesteld terwijl ik al 3x "nee" had gezegd.
Maar het is zo gezellig...
dinsdag 27 januari 2015 om 11:56
Ben ik blij dat we dat onze kat niet hebben aangeleerd. Boven waar de slaapkamers zijn is zo ongeveer de heilige graal voor hem maar hij mag er niet vaak heen. Hij heeft de hele benedenverdieping voor zichzelf.
Je kunt inderdaad goede tips krijgen van Jackson Galaxy van My cat from hell. Al zijn ze gewoon lief (niet from hell) maar vervelend. Bij katten is het, net als bij kinderen, een kwestie van consequent zijn.
Je kunt inderdaad goede tips krijgen van Jackson Galaxy van My cat from hell. Al zijn ze gewoon lief (niet from hell) maar vervelend. Bij katten is het, net als bij kinderen, een kwestie van consequent zijn.
dinsdag 27 januari 2015 om 18:23
Onze puberpoes mocht vanaf het begin al niet op de slaapkamer hoewel ze wel graag zou willen. Het enige advies wat ik kan geven is het negeren, negeren en nogmaals negeren. Ga de komende twee weken met oordoppen in slapen en niet toegeven om ze op de kamer te laten, op een gegeven moment leren ze dat het miauwen niet helpt om de deur te openen en zoeken ze iets anders om mee te klieren