help! pillen vergeten!

28-01-2015 22:13 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
beste lezers,

Ik heb dringend advies nodig!

ik ben een beetje onhandig geweest.

Ik slik 3 strippen achter elkaar en heb dan pas mijn stop week. Nou ben ik na me stopweek vergeten de pil op te halen bij de apotheek, en heb hem toen pas de volgende week op kunnen halen. Dus ik heb na mijn stopweek nog een week geen pil genomen!

in die week heb ik geen seks gehad, maar wel de op een na of de laatste dag van me stopweek.

Ik heb er niet meer aan gedacht tot nu, dus wil ik even vragen hoe groot is de kans? En wanneer kan ik het beste testen als ik 3 stippen achter elkaar neem? Omdat ik dan volgende maand niet ongesteld wordt maar pas na me 3e strip.
hakuna matata
kans is min of meer nul. Pil slikken, minimaal 4 weken condoom gebruiken en dan testen voor de zekerheid.
Ooh nou dat lucht op!

Alhoewel er op verschillende forums en informatie sites juist het tegen over gestelde staat. Omdat ik seks gehad heb. En daarna een hele week niet meer beschermd was.

En is het met condooms dan nog nodig? Ik heb een vaste relatie en wonen samen. Dus met condoom is niet iets waar weer op zitten te wachten...

als het niet anders kan natuurlijk wel😊
hakuna matata
bel je huisarts. Je bent eigenlijk een week je pil vergeten en volgens mij ben je dan dus nu niet beschermd
De pil is pas vanaf de 2de strip weer betrouwbaar.
Bijsluiter geeft duidelijkheid. Gelezen? En testen kan 2 weken na de seks.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Biologie gemist?
En in je stopweek ben je altijd veilig.
Het spijt me fame, maar kunnen wel het netjes houden?

ik vraag ook alleen maar wat voor de Zekerheid. Dat mag toch?

Morgen nog maar even de huis arts bellen.

Dan jullie voor de reacties. Het blijft een vervelend iets die pil😣
hakuna matata
quote:laladieloela schreef op 28 januari 2015 @ 22:29:

Dan jullie voor de reacties. Het blijft een vervelend iets die pil😣nou dat valt reuze mee als je je zaakjes goed regelt

Dan jullie voor de reacties. Het blijft een vervelend iets die pil😣Mompelt iets over opjagen zorgkosten en lezen van een bijsluiter. Gaat koest terug in hoek.

Het blijft een vervelend iets die pil😣Als je hem gewoon slikt is er niets vervelends aan. Ik snap niet dat mensen met een actief seksleven de pil vergeten.
Nou, is het echt zo'n forum?

Ik geloof dat het niet helemaal eerlijk is om zo doelloos te concluderen dat ik me "zaakjes" niet op orde heb, vindt Je?

Erg jammer deze reacties. Dacht dat ik bij viva wel wat meelevende reacties zou krijgen. But thanks
hakuna matata
Wat valt hier nou aan mee te leven? Anticonceptie is een verantwoordelijkheid. Die ben je een week lang vergeten(wat zelfs voor mij knap zou zijn, en ik gebruik inmiddels condooms uit veiligheidsoverweging) en dan nog zonder condoom willen vrijen ook. Iemand met een beetje verstand van zaken weet dat dat niet verstandig is. Waarom het risico nemen?
quote:laladieloela schreef op 28 januari 2015 @ 22:35:

Ik geloof dat het niet helemaal eerlijk is om zo doelloos te concluderen dat ik me "zaakjes" niet op orde heb, vindt Je?

Erg jammer deze reacties. Dacht dat ik bij viva wel wat meelevende reacties zou krijgen. But thanksals jij je pil een WEEK lang vergeet dan ligt dat niet aan die vervelende pil of aan die rotapotheker maar aan je eigen organisatievermogen
Je partner kon ook nietnaar de apotheek en drogist? Altijd even nadenken voor de seks. Is de A-C ok.
Maar de testjes liggen naast de durex bij de Action. 2 testen voor 1,49.
Best kans dat je zwanger bent. Wat was je cyclusduur voor je met de pil startte?

Dit is een behoorlijk domme actie.
Ach jeetje toch....

Ik was vergeten dat op forums alleen mensen komen om andere af te zeiken en te bevooroordelen Omdat ze zelf niets beter te doen hebben. Misschien vragen hoe ik het heb kunnen vergeten? voor dat je het met je slimme koppie zelf gaat invullen.

Heb jij nou echt altijd alles goed gedaan in je leven? Als jij iets vergeet, heb jij dan het vermogen het terug te draaien? Ik weet dat het stom is. Maar dat was niet mijn vraag, was it ?
hakuna matata
quote:laladieloela schreef op 28 januari 2015 @ 22:35:

Erg jammer deze reacties. Dacht dat ik bij viva wel wat meelevende reacties zou krijgen. But thanksVolgens mij worden er alleen handige en duidelijke tips gegeven. Waaronder de beste tip allertijden, LEES DE BIJSLUITER. Aangezien viva forum geen digitale bijsluiter is, lijkt dat me het handigst.
If you can dream it, you can do it.
Je gaat nu 1 strip slikken. Dan ben je er eerder achter dan als je doorslikt.

Over twee weken kun je al proberen te testen.

De kans is 50%: wel of niet.

Je kan net rond een eisprong gezeten hebben. Kans is dan 20-30%

En ik vergeet heel vaak de pil. Maar ik kan bijsluiters lezen en ik ga dan niet zonder condoom liggen rampetampen.

Wat was dan je verwachting? Dat we drama maken en roepen: o wat errug???
Gezien de overgevoeligheid van TO kan het best weleens raak zijn...
quote:juubje schreef op 28 januari 2015 @ 23:42:

Gezien de overgevoeligheid van TO kan het best weleens raak zijn...
If you can dream it, you can do it.
quote:laladieloela schreef op 28 januari 2015 @ 23:26:

Ach jeetje toch....

Ik was vergeten dat op forums alleen mensen komen om andere af te zeiken en te bevooroordelen Omdat ze zelf niets beter te doen hebben. Misschien vragen hoe ik het heb kunnen vergeten? voor dat je het met je slimme koppie zelf gaat invullen.

Heb jij nou echt altijd alles goed gedaan in je leven? Als jij iets vergeet, heb jij dan het vermogen het terug te draaien? Ik weet dat het stom is. Maar dat was niet mijn vraag, was it ?ik reageer op de stelling dat volgens jou de pil zo'n vervelende toestand is. Dat is niet waar, maar jij kan er niet mee omgaan. Waarom zou ik vragen naar de reden die jij zogenaamd hebt om de pil te vergeten? Je moet het voor jezelf goedpraten niet voor mij
quote:laladieloela schreef op 28 januari 2015 @ 23:26:

Ach jeetje toch....

Heb jij nou echt altijd alles goed gedaan in je leven? Als jij iets vergeet, heb jij dan het vermogen het terug te draaien? Ik weet dat het stom is. Maar dat was niet mijn vraag, was it ?

Zeg TO, hoe kon het eigenlijk gebeuren dat je een hele week vergat om de pil te nemen?

Ik denk dat er best een kans bestaat dat je zwanger bent trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven