dolce gusto vs tassimo

29-01-2015 14:41 12 berichten
ik sta in de media markt en ik kom er niet uit.

dolce gusto of tassimo?

ik weet nu dat de dolce gusto hogere druk heeft maar wat voor invloed dat op de koffie heeft weet ik niet precies. Ja dat je met dolce gusto espresso kan maken ivm die druk.

wie van jullie heeft beiden geproefd en welke vind je lekkerder?

ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze beiden niet lekker zou een Nespresso kiezen. Mag je niet proeven?
Dolce gusto of tassimo
Nespresso
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Met stip dolce gusto
Nespresso!

Hier staat ook een dolce gusto (vriend) maar daar ligt inmiddels een dikke laag stof op. De cups zijn afschuwelijk duur, en ik vind ze veels te zoet!

Nespresso (mijnnnnn) goddelijk! Ja, ook vrij dure koffie maar ik vind dat niet zo erg.

Tassimo vind ik persoonlijk niks. Dolce gusto is dan een goede 'tweede'. Nespresso #1.
bats!
Even andersom: wat wil jij drinken en hoe?

Ik wilde sowieso een cupsmachine omdat ik continue pakken muffe koffie aan het kiepen was wegens werk en daardoor beperkt thuis koffie drinken.

Ik had dus een Nespresso, maar nu een Dolce Gusto. Ik kon de DG proberen en omdat ik met de Nespresso ervoer dat ik maar twee of drie smaken (inclusief de decafé) lekker vond maar wel als ik iets met melk wilde moest rondklooien met een opschuimer, ben ik overgestapt.

Ik drink dus vaak zwarte koffie (lungo of grande, 's avonds zonder cafeïne) en soms een latte of cappuccino.

Met die Tassimo kun je weer allerlei exotische dingen doen maar zit je weer vast aan 1 soort koffie volgens mij.
mijn vriend en ik drinken beide geen koffie maar hebben voor visite de dolce gusto gekocht. wat een dure koffie is dat!

mijn moeder vind het heerlijk maar 5 euro voor paar bakjes koffie raad ik niet aan.
A woman with class is timeless
Oké bedankt allemaal!

Ja ik heb dezelfde reden als jij tia dalma.

Ik wil best graag een lekker kopje koffie, of nog liever een latte machiato drinken, maar het moet fewoon makkelijk en snel.

Al die verschillende drankjes spraken me erg aan.

Zelf ice tea!

Ik lees hier vooral dolce gusto, dus denk dat die het gaat worden.

Ik beslis morgen, ook nog maar even overleggen met de man, haha!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb een Tassimo omdat we die in Frankrijk bij de E'Leclerc voor 4,95 euro konden kopen. Ik zou er dus nooit 90 euro aan uitgeven! Dan kan je echt beter een Nespresso nemen voor een tientje meer. Wij hebben die ook, voor thuisgebruik. Die zet echt de lekkerste koffie. De Tassimo is leuk voor op de camping (daar gebruiken wij 'm dan ook voor).
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik lees een hoop nespresso, maar ik vind t juist zo leuk om eens een latte of zelfs een oreodrankje te kunnen zetten.

En dat kan niet met een nespresso geloof ik?
Ja hoor, een latte (koffie plus opgeschuimde melk) kan prima. Alleen zul je dan of een apparaat moeten kopen waarmee dat kan, of een aparte melkopschuimer erbij moeten kopen. Oreodrankje kan niet. Althans, er zijn geen capsules voor: je zult de koekjes zelf door de blender moeten halen of soppen in je koffie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven