Reactie- en Bugtopic 2

14-01-2015 17:21 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 18-11-2015:

Als je het forum gebruikt via Internet Explorer, dan kan het voorkomen dat je de melding 'Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?' krijgt.

Als je op 'Deze pagina verlaten' klikt, verdwijnt de melding. Dit is een bug, en is bekend bij de TD. Tot deze bug op is gelost kun je het forum bezoeken via een andere browser zoals Firefox of Chrome, gezien het probleem zich hier niet voor doet. Ons excuus voor het ongemak.

Groet,

CM VIVA

Het is vandaag erger dan het ooit geweest is.
quote:Istar_ schreef op 28 januari 2015 @ 13:23:

Het is vandaag erger dan het ooit geweest is.Yep misschien proberen ze het Guiness book of records te halen met de meeste Guru meditation service unavailable storingen en de traagheid.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Tjongejongejonge....het is echt niet normaal met die Guru

Ik weet dat Sanoma jullie maar tot 15 januari de TD had toegezegd, maar voor dit soort 'onwerkbare situaties' zal er toch wel een nooddienst in het leven kunnen worden geroepen, denk ik zo?

Zo gaat het tenminste bij bedrijven wel, bij onwerkbare situaties worden noodmeldingen gedaan en met prioriteit opgepakt.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Die Guru meditation roept agressie op
En gewoon ook weer de hele dag geen reactie hier van een mod of de TD. Hoe moeilijk is het om je bezoekers op de hoogte te houden?
quote:misschicken schreef op 28 januari 2015 @ 17:12:

En gewoon ook weer de hele dag geen reactie hier van een mod of de TD. Hoe moeilijk is het om je bezoekers op de hoogte te houden?Die komen ook niet op het forum. Guru meditatie weet je wel
quote:misschicken schreef op 28 januari 2015 @ 17:12:

En gewoon ook weer de hele dag geen reactie hier van een mod of de TD. Hoe moeilijk is het om je bezoekers op de hoogte te houden?Hij wordt waarschijnlijk gegijzeld door de dames van de Libelle.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Telkens word ik nodeloos uitgelogd na een bepaalde tijd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:himalaya schreef op 28 januari 2015 @ 17:44:

Hij wordt waarschijnlijk gegijzeld door de dames van de Libelle.We weten ondertussen dat de melding "de TD is ermee bezig" eigenlijk betekent dat alles vertikaal wordt geklasseerd tot alle websites van Finland, Oostenrijk, UK, Spanje, ... aan de beurt zijn geweest. Het is net als bij het OV: de schaamte voorbij.
Hallo mods,

Ik heb weer volop 503tjes en het forum is gruwelijk langzaam.
Beste Forummers,

Zoals jullie gemerkt hebben, was het forum gistermiddag rond 13.30 u tijdelijk niet of nauwelijks bereikbaar. Het forum is toen herstart, waarna het forum weer bereikbaar was.

Natuurlijk willen wij ook dat dit in de toekomst niet meer gebeurt! Daarom is vandaag bij de TD een extra collega gestart die zich volledig gaat richten op het forum (jeuh!). Hoe, wat, wanneer we daar iets van gaan merken qua performance van de site kunnen we nu nog niet zeggen, maar zodra wij hier meer over weten, laten wij jullie dit natuurlijk ook meteen weten!

met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Het forum was niet alleen gisteren rond die tijd niet of nauwelijks bereikbaar, hoor.

Inmiddels zijn we het bijna gewend.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Halleluja, een reactie! 's Nachts is het hier ook nauwelijks bereikbaar. Het lijkt de site van de SGP wel, op zondag!
quote:CommunityManagerViva schreef op 29 januari 2015 @ 17:37:

Natuurlijk willen wij ook dat dit in de toekomst niet meer gebeurt! Daarom is vandaag bij de TD een extra collega gestart die zich volledig gaat richten op het forum (jeuh!). Mag dan het heen en weer schieten van een topic bij het openen (iPhone, Safari) weer op het lijstje? Stond in de vorige buglist en hier ook al gemeld, maar hij staat niet in de OP.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Broedkippetje schreef op 29 januari 2015 @ 17:40:

Het forum was niet alleen gisteren rond die tijd niet of nauwelijks bereikbaar, hoor.

Inmiddels zijn we het bijna gewend.Inderdaad ja als elke forumster 20 cent kreeg op de momenten dat die stomme Goeroe weer opdook/opduikt. Of op de momenten dat het forum weer takketraag is waren wij allemaal nu stinkend rijk, hoeven niet meer te werken en kunnen dan de hele dag lekker achter onze pc gaan forummen oh nee wacht.....
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:JuniorModeratorViva schreef op 23 januari 2015 @ 13:25:

Beste forummers,

De TD is momenteel bezig om het een en ander uit te zoeken waardoor we extra last hebben van traagheid.

Wel kan ik melden dat het verbergen van de pijlers weer moet werken.

met vriendelijke groet,

JuniorIk hoop dat de technische dienst nog niet klaar is met zoeken naar de oorzaak. Het laden van pagina's gaat tergend langzaam, het is om te janken zo traag. Als je er voor die tijd niet al afgedonderd wordt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:CommunityManagerViva schreef op 29 januari 2015 @ 17:37:

Beste Forummers,

Zoals jullie gemerkt hebben, was het forum gistermiddag rond 13.30 u tijdelijk niet of nauwelijks bereikbaar. Het forum is toen herstart, waarna het forum weer bereikbaar was.

Natuurlijk willen wij ook dat dit in de toekomst niet meer gebeurt! Daarom is vandaag bij de TD een extra collega gestart die zich volledig gaat richten op het forum (jeuh!). Hoe, wat, wanneer we daar iets van gaan merken qua performance van de site kunnen we nu nog niet zeggen, maar zodra wij hier meer over weten, laten wij jullie dit natuurlijk ook meteen weten!

met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

Fijn dat je iets laat weten.

Heb je input nodig of denkt de TD dat deze persoon de performance zelf prima kan monitoren?

Ik ken het probleem uit mijn eigen werkomgeving. Het lag soms aan structurele zaken bijv capaciteitstekort, jobs die draaiden ( back-up's maken ) op onhandige tijden maar soms trad een performanceprobleem zomaar op en was bijv herstarten van een server al afdoende.

Een hotline met een TD'er, iemand die continue monnitort, kan helpen.

Goed dat er een 'mannetje' (?) is op gezet en fijn dat je het laat weten.

( voor de info: ik had 15 min geleden een connectieprobleem en het was ook zo weer over)
Je bent zelf een theepot
Welke grapjas heeft die "Guru Meditation" eigenlijk in de foutmelding verwerkt? :')
eend1993 wijzigde dit bericht op 29-01-2015 20:03
Reden: typo...
% gewijzigd
Het is echt heel heel erg vanavond, en net nú zit ik boordevol met haske goed advies
quote:StoraHuntur schreef op 29 januari 2015 @ 19:09:

Het is echt heel heel erg vanavond, en net nú zit ik boordevol met haske goed advies Ach
Pffft, dat zeiden jullie in november ook, dat jullie zo vreselijk druk waren met het oplossen van de bugs. En eind december bleek dat niemand niks gedaan had, want het Libelleforum had prioriteit. Kortom, ik geloof er allemaal geen moer meer van. Maar als jullie je traffic zo graag kwijt willen: be my guest.
quote:eend1993 schreef op 29 januari 2015 @ 18:57:

Welke grapjas heeft die "Guru Meditation" eigenlijk in de foutmelding verwerkt? :')

Goede vraag.

En als we die foutmelding dan toch 576x per dag moeten aanschouwen, kunnen jullie daar dan niet het beste van maken en er een beetje variatie in aanbrengen?

Elk uur een leuke tegelwijsheid bijvoorbeeld?

Of een freaky fact?

Een leuk plaatje?

Of een geheimzinnige aanwijzing over De Mol?

Of een spannende puzzel waarbij de winnaar een jaarabonnement op de Viva èn een uurtje met de Viva-gigolo krijgt?

Zomaar wat suggesties.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Broedkippetje schreef op 29 januari 2015 @ 20:22:

[...]

Goede vraag.

En als we die foutmelding dan toch 576x per dag moeten aanschouwen, kunnen jullie daar dan niet het beste van maken en er een beetje variatie in aanbrengen?

Elk uur een leuke tegelwijsheid bijvoorbeeld?

Of een freaky fact?

Een leuk plaatje?

Of een geheimzinnige aanwijzing over De Mol?

Of een spannende puzzel waarbij de winnaar een jaarabonnement op de Viva èn een uurtje met de Viva-gigolo krijgt?

Zomaar wat suggesties.
Broedkippetje for president
Sorry maar ik krijg hier echt vette jeuk van ondertussen. Om de paar minuten krijg ik die Gurumelding weer voor mijn snuffert, en ik word er niet bepaald Zen van

Error 503 Service Unavailable

Service Unavailable

Guru Meditation:

XID: 31934721

Varnish cache server

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven