***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Muis wat een kl&%te reis zeg! Balen dat jullie auto steeds kuren vertoont, is het nu definitief opgelost of moet ie weer naar de garage?

Dropneus, leuk is dat he, die loopkar, Zahra zoekt hem ook steeds zelf op en gaat erachter lopen. Ze kan alleen maar rechtdoor, weet nog niet hoe ze moet keren, dus als ze niet meer verder kan willen we haar even helpen te draaien, maar dan duwt ze onze handen weg, ze wil alles zelluf doen!

Het grappige is dat ik dat vroeger ook deed toen ik klein was. Ik had een poppenwagen en als mijn oma dan met mij ging wandelen en ze wilde even bijsturen, duwde ik haar hand ook steeds weg. Ze heeft het er nu nog over, dat ze dat zo grappig vond!

Ik laat Zahra nu ook steeds een paar losse stapjes doen in mijn richting en dan laat ze zich in mijn armen vallen, het gaat steeds beter en ze vindt het ook echt leuk. Zo grappig om mijn meisje zo trots bezig te zien. het slapen gaat gelukkig ook een stuk beter, als ik haar op bed leg gaat ze zonder te mopperen lief slapen en afgelopen nacht is ze maar 1 x wakker geworden. Ze ging na een knuffel weer lief slapen tot 7 uur vanmorgen. Ik denk dat het echt een combinatie van haar prikjes en doorkomende kiezen is geweest, want nu heeft ze er geen last meer van. Ze eet nu ook een stuk beter, haar brood eet ze helemaal op (weliswaar zonder korstjes) en 's avonds eet ze ook wat meer dan voorheen. Ik heb een ontdekking gedaan qua eten: ik bak wat blokjes aardappel, stukjes broccoli, ui & champignon, ik klop een ei met wat italiaanse kruiden en een scheutje room en dan maak ik een soort tortilla achtige omelet van en dat vindt ze heerlijk. Op die manier krijgt ze toch haar groentes enzo binnen. Oh en gisteren had ik samen met de indonesische buuv bami gemaakt met van die dunne noodles en dat vond ze ook heerlijk, dus dat ga ik van de week weer eens maken.
Mich, het zijn nu echt de laatste loodjes voor jou he, ik vind het zo knap hoe je het allemaal volhoudt met 2 kleine kindjes. Wel fijn dat ze zo lief zijn, als je ook nog een peuterpubertje zou hebben zou het extra zwaar zijn lijkt me.

Ik ben ook echt blij dat Zahra zo'n lief kindje is, ze is eigenlijk altijd wel vrolijk, ook al ben ik moe, we hebben ook heel veel lol samen. Ik lig zelf ook in een deuk als ze hardop schatert als ik bijv. gekke bekken trek of haar kietel.
Muis, zijn jullie een horloge kwijt? Er ligt hier nog een. Een vriendin van mij uit Nieuw Vennep komt eind augustus hier naar toe, die kan dat wel meenemen. Daar rijdt A elke dag zo goed als langs toch?
*check* de loopkar! Robbie wil de héle tijd aan onze handen lopen! Krijg er pijn in de rug van! Dankjewel Dropneus :-)
Alweer een rustig dagje.

Echo Echo

Vanmorgen gezellig bij het achterneefje van Koen geweest. Hij is geboren met 27 weken, maar nu hij 14 maanden is gaat alles gelukkig heel goed. Wel knap hoor zo'n vechtertje, want hij heeft wel een heel tijdje op het randje geleefd.

Nu ff lekker met Koen meeslapen en de Wij jonge ouders lezen in mijn bedje.

Tot later
Ha moppies!

Xaloy, fijn dat A.'s horloge bij jullie ligt! Wij waren al bang het ergens in de bush te zijn verloren!

Drop, wat leuk dat Fleur begint te lopen!

BM, super dat het met dat jongetje zo goed gaat! Dertien weken te vroeg is echt heel erg veel te vroeg! (zeven weken is al fors, maar dat is op tijd vergeleken met dertien weken)

Hier gaat alles goed, maar het is wel druk. Steijn en Hugo hebben zich voorbeeldig gedragen op vakantie, maar helaas zetten ze dat thuis niet door. Gister ben ik werkelijk aan alle kanten uitgeprobeerd door ze. Een voorbeeld: Beiden luisteren aardig goed als je zegt dat ze iets neer moeten leggen. Gister hadden ze peterselie in hun oren ofzo, want ze luisterden echt voor geen meter! Ze deden alleen maar stoute dingen, luisterden niet, maakten een drama om alles en niets, kortom: er was geen zak aan. Gelukkig is het vandaag weer veel gezelliger!

De jongens hebben best veel geleerd in Zwitserland (klauteren, helaas) en ik word er af en toe gek van. Ik kom ze op de meest vreemde plaatsen tegen! Ze zien nog geen gevaar en dat is best vervelend. (voor zowel mij als mijn addergebroed) Maar toch...het is gezellig! Hugo'tje die loopt als hij denkt dat je niet kijkt (hij loopt sinds drie dagen echt goed!), Steijn die op de bank kan klimmen, aan een hand loopt en goed los kan staan, Hugo die elke hond aanwijst (met dank aan Bo!), Steijn die er een berg woordjes bij heeft sinds een week, hun geknuffel en gezoen, het is vermoeiend, maar o zo gezellig!

Hugo was vanochtend op zijn Fisher Price garage geklommen met Steijn as trouwe discipel in zijn kielzog. Geloof me: die garage kan niet tegen twee peutertjes! Hij is dus gesneuveld en ik baal er behoorlijk van.

Ik ben net nog even bij de gynaecoloog geweest en alles gaat goed met Ernie. We hebben de bevalling besproken en ik word wel iets rustiger van het idee dat mijn ziekenhuis 24-uurs anesthesisten heeft. Ik kan dus pijnstilling krijgen als de omstandigheden optimaal zijn. En toch...toch zie ik mezelf echt niet een kind via de natuurlijke uitgang er uit krijgen. Ik krijg het echt Spaans benauwd van alleen al het idee! Gelukkig is Dr. B. begrijpend en ik hoop echt dat hij de geboorte doet!

BM, ik volg je voorbeeld en ga ook even liggen!
Ben jaloers op de liggende dames. Ben zoooooo moe.... het zal de zwangerschap wel zijn. vanochtend ook een paa sprintjes naar de pot moeten trekken. Blllrrrrrgggg, vind er niks aan...

Ben wel blij omdat mijn pakketje van de h&m net binnen is gekomen en blijkbaar was de inpakker ook een beetje moe want er zit een spijkerbroekje (maatje 92) teveel in. Daar ga ik natuurlijk geen problemen van maken Ik heb echt leuke dingen gekocht voor Fleur. Twee spijkerjurkjes en twee hele lieve zomersetjes voor komend jaar. het kost zo goed als niks in de opruiming, dus ik kon het niet laten.....

Muis: Als je nog eens een FP-garage wilt kun je best eens op marktplaats kijken. Bergen van dat spul te koop... Is de schade echt zo erg dat er niks meer aan te doen valt? Ik heb altijd het gevoel dat dat spul praktisch onverwoestbaar is...

Hier staat ook zo'n tweedehands garage (maar ik denk niet dat ik hem ga gebruiken als nr. 2 weer een meisje wordt) Dus evt. kan ik hem wel naar je opsturen.
BM : wat fijn dat het met het achterneefje van Koen zo goed gaat !! Kan geloven dat de ouders angsten hebben moeten doorstaan, en jij ook !!

Spitsmuis : wat jammer dat de FP garage stuk is gegaan, wij hebben er geen, maar ik denk wel dat hij ook heel gegeerd zou zijn bij X.

Trouwens wat goed dat je mannetjes al zoveel meer kunnen !!

En fijn dat alles ok is met Ernie !! Krijgen we binnenkort nog eens een buikfoto te zien?

Dropneus : balen dat je je niet goed voelt, hopelijk betert het snel !!

Hier net geboden op dvd's op ebay : De wawa's en Bumba

Daar gaat Xander helemaal van uit zijn dak. Verder is 'de wielen van de bus' ook een enorme hit !! Kennen jullie die reeks . Is een bus met muziekinstrumenten die avonturen beleven. Er komt heel veel muziek in voor !

Voor de mama's waarvan de kindjes tv kijken, wat zijn de hits bij jullie op het moment?
BM, jammer dat je niet echt in BE komt, want ook jij bent van harte welkom hoor !!
Muis balen van de FP garage! Ik dacht meteen wat dropneus ook dacht ff naar MP! Ik kocht gister een hele leuke duplo zeehond box vol met peuter duplo voor 6euro via MP! Heb geen zin om alles nieuw te gaan kopen voor die korte tijd dat ze er mee spelen...Ff in de vaatwasser en schoon is het.

Dropneus stond dat broekje ook niet op de bon?? Mazzel!!

Zowiezo ben ik altijd wel erg tevreden over H&M. Stuur altijd bergen kleding terug, en soms ook buiten het ruiltermijn en daar doen ze nooit moeilijk over.

Witch Tommy 'kijkt' tegenwoordig smorgens even naar de Film van ome willem. Ken jij dat? Het is een oud nederlands kinderprogramma. Het speelt zich af op toneel, en er zitten veel liedjes in. Denk dat het daarom bij Tommy aanspreekt..

Verder kijkt hij soms nog wel eens naar HOPLA op dvd.

ehhh oja layla fijn dat het zoveel beter gaat met zahra!
Hey framboosje, tuurlijk ken ik de Film van Ome Willem, keek ik als kind ook naar hoor !!
quote:Witchke55 schreef op 05 augustus 2008 @ 19:38:

Hey framboosje, tuurlijk ken ik de Film van Ome Willem, keek ik als kind ook naar hoor !!Echt waar? wat leuk!! werd dat in belgie uitgezonden, of kon je daar naar de nederlandse tv kijken?
Heb nog een vraagje aan jullie meiden . Hier komt ie ..

Een vriendin/excollega van mij is binnenkort jarig, maar heb geen gedacht wat ik voor haar zal kopen. Dit is ook de eerste keer dat ik voor haar iets zal kopen (heb al twee keer cadeau van haar voor Xander gekregen) . Dacht aan een boek van Sophie Kinsella . Maar weet niet of ze dat leuk zal vinden. Veel zien we elkaar niet , hooguit twee keer per jaar. Dus echt veel interesses van haar ken ik niet. Ik wil max 20 euro besteden. Dus als jullie iets weten, tell me. (ze heeft geen kinderen of relatie)/
framboosje : ik keek naar de film van ome willem op de Nederlandse televisie. Trouwens ook voor andere series zoals mijn vroegere favoriet : Candy Candy.
Witch, ik zou lekker een Shopaholic voor haar kopen! Is die omnibus niet ergens in de aanbieding? Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat iemand Shopaholic niet leuk vond!

De Film van Ome Willem! Jeugdsentiment! Ik vond dat altijd zo leuk! Is dat weer op de buis?

Wij zijn vanmiddag naar een huis wezen kijken (doen we nooooit) en jemig, wat een sof! De straat is geweldig, maar dat kon ik niet echt zeggen van het huis. Kennen jullie het programma "Bouwval gezocht"? Nou, daar konden we zo aan meedoen als we het hadden gekocht! Ik heb nog nooit een huis in zo'n erbarmelijke staat gezien! (en de bewoner was nog thuis ook, gatsie)

Volgende week gaan we weer naar een huis kijken en ik heb het vermoeden dat dit het wel eens zou kunnen gaan worden. Het staat in een mooie, groene buurt (helaas geen binnenstad), het is best ruim, de straat is erg gewild en wij hebben de luxe dat we het voor de markt uit kunnen gaan bezichtigen! A. en ik zijn er vanmiddag langsgelopen en we vonden het allebei wel heel erg leuk en mooi! Klinkt hoopvol, niet? (ben het zoeken naar een huis zat. Meer dan zat!)
Klinkt goed Muis, hopelijk krijgen jullie volgende week echt jullie nieuwe huis te zien. Zou zo lekker zijn als je een beetje ruim voor de bevalling verhuisd zou zijn. (Had ik al verteld dat de bevalling en de oplevering van het huis zo'n beetje samenvallen? Al duizend keer? Ik vertel het toch lekker nog een keer.)

Buitenmeisje, jeetje zeg, met 27 weken geboren. Dat is toch zo'n beetje het allerjongst dat een baby het kan halen of niet? Fijn dat het goed met hem gaat.

Layla, goed idee om eens een aardappeltortilla met groenten te maken. Hier geen slechte eters maar ik wil af en toe wel weer eens wat anders koken en ik heb niet veel fantasie meer de laatste tijd en ik heb ook geen zin om uitgebreid te koken. Ik denk dat iedereen zo'n tortilla wel lekker vindt.

Vandaag bij de verloskundige geweest, alles was ok. Baby lag een beetje gek, niet meer met haar hoofd recht naar beneden maar een beetje schuin, dus we moeten nu goed in de gaten houden of ze niet in een stuit gaat liggen. Waarschijnlijk niet, heb gewoon nog erg veel plek in m'n buik, en de andere twee keer daalde de baby ook pas in tijdens de bevalling zelf.

Muis, hoe dacht je de eerste keer over je bevalling, was je er toen ook bang voor? Of ben je dat pas sinds je een keizersnee hebt gehad? Ben je bang voor je onderkant of voor je buikwand of voor de pijn?

Ik voel me zielig! Ik weet niet waarom, zal wel iets met hormonen te maken hebben. Had een leuke dag met twee erg lieve jongetjes, dus daar ligt het niet aan. Vriend is naar z'n broer, naar z'n nieuwe baby'tje kijken, en ik was ineens heel erg bezorgd dat er onderweg iets gebeurt omdat hij met de auto gaat. Wat een rare bui!
Muis, we geven de horloge mee aan een vriendin die 30-31 augustus hierkomt. Zij woont in Nieuw Vennep. Adres zal ik tzt op MSN zetten. Dan kan A het daar gaan halen. Durf hem niet op de post te doen!
Framboos, jij slikt nu toch de minipil? Wanneer ben je hiermee begonnen? Heb je het idee dat je last hebt van bijwerkingen?

Ik wil dit keer na 6 weken echt een spiraal laten plaatsen, maar tot die tijd neem ik ook geen risico en we hebben echt een hekel aan condooms (het resultaat is bekend). Kun je de minipil meteen gaan slikken, in combinatie met borstvoeding geven? En heb jij de Cerazette? Sorry, veel vragen, rustig aan met antwoorden, ik heb nog een paar weken de tijd hoor.
Dropneus, ik zag ook wel leuke kleertjes op HM, maar durf niet zo goed voor volgend jaar te kopen, welke maat zou ik dan moeten nemen? Ze draagt nu 86, zou ik dan 92 of 98 moeten nemen? Lastig he. Ik had op het maatschema gekeken, daar stond dat 98 voor 2-3 jaar is. Nou is Zahra tot nu toe best een flinkerd geweest, maar ze begint nu echt haar babyspekkies kwijt te raken.

Iemand een idee?
Layla ik zat me net hetzelfde af te vragen! Ik zou denk ik gokken op 98 alhoewel h en m wel weer ruim valt......

Luna draagt nu 80-86 dus voor haar dacht ik aan 92(?)

Muis ik hoop dat het volgende week wat is! Wat een luxe dat jullie eerder mochten kijken!

Pff wij hebben besloten naar welke notaris we gaan, nu de hypotheek nog. Zie soms door de bomen het bos niet meer. Wat een geregel zeg! Maar heb er wel heel veel zin in.

Heeft iemand hier nog leuke ideeen/tips voor de kamer van Luna?

Ik wil graag een leuke kinderkamer, niet te baby achtig en GEEN roze prinsessenkamer of zoiets.

Micha je bui klintk idd als last hebben van je hormonen.....en voor hoever ik weet mag de minipil in combinatie met bv.

trusten allemaal.
Arme Mich! Volgens mij zijn het de hormonen! Ik heb er ook wel eens last van als ik zwanger ben; laatst was ik bang dat Hugo niet oud zou worden. (???)

Ik ben trouwens bang voor de weeen en de bevalling. Ik weet niet waar het vandaan komt, want tijdens Steijn en Hugo had ik er zelfs veel zin in en zou ik dat varkentje wel eens even gaan wassen! Het liep alleen even anders dan ik toen had gedacht/gehoopt. Ik zie het nu echt niet gebeuren dat ik er een kind uitkrijg op de natuurlijke manier, maar volgens Dr. B. was dat normaal voor vrouwen die de eerste keer een keizersnee hebben gehad. Layla en Ick, hoe denken jullie daarover?

Xaloy, A. haalt het horloge op bij je vriendin als zij het heeft! Het ligt toch zo ongeveer op de route naar huis, dus het geeft niets!
quote:michasha schreef op 05 augustus 2008 @ 21:21:

Framboos, jij slikt nu toch de minipil? Wanneer ben je hiermee begonnen? Heb je het idee dat je last hebt van bijwerkingen?

Ik wil dit keer na 6 weken echt een spiraal laten plaatsen, maar tot die tijd neem ik ook geen risico en we hebben echt een hekel aan condooms (het resultaat is bekend). Kun je de minipil meteen gaan slikken, in combinatie met borstvoeding geven? En heb jij de Cerazette? Sorry, veel vragen, rustig aan met antwoorden, ik heb nog een paar weken de tijd hoor.

Voor anticonceptie vragen maak ik zeker even tijd hoor mich!

(wij weten tenslotte als geen ander hoe het kan lopen.. )

Ik ben met de minipil begonnen omdat ik geen gewone pil meer wilde vanwege het hormoon oestrogeen. Volgens mij werd ik daar 10jaar lang een beetje 'naar' van.

En dat deze pil kan in combinatie kon met BV was natuurlijk ook belangrijk. (spiraal wil ik niet, en condoom hoef ik niet uit te leggen)

In de gebruiksaanwijzing staat dat je moet beginnen aan Cerazette bij de eerste dag van je menstruatie. Omdat ik deze nog niet heb gehad (vanwege de BV) ben ik gewoon begonnen.

Ik had de 2de week wel een week lang last van ligt bloedverlies. Dit was ook 1 van de bijwerkingen las ik later.

Je moet bij de minipil wel stipt zijn met het slikken. Volgens de gebruiksaanwijzing is er nog geen nood aan de man als er eens 12uur tussenzit bij een vergeten pil, maar ik neem met mijn grote mate van vruchtbaarheid liever geen risico. Elke avond neem ik de pil in met hooguit een X een speling van max. 1uur.

Toch ben ik nog steeds en beetje huiverig hoor...Sprak laatst een oud lagere school klasgenoot die ik tegen kwam met 3kids. Zij was dus door de minipil heen zwanger is geworden. Nou vond ik haar ook wel een type die het misschien zelf een beetje in de hand heeft gehad maar toch.....

Oja, tijdens het googelen las ik veel positieve verhalen over cerazette. Veel vrouwen waren blij dat ze er niet meer ongesteld van werden. Fijn!!!

ff tussendoor, Ik wordt soms zo nerveus van livia in combinatie met frambozeman! Hij kan haar dus geen rust bieden...Hoe hij haar ook vastpakt ze blijft piepen....Tja, en ik geef borstvoeding dus piepen is al gauw honger en dan kan ik weer aan de bak! Kortom, het voelt alsof de navelstreng er nog aan vast zit. Ik heb 24uur dienst! Zoals nu zit ik even achter de laptop en zie ik intussen man zich tig X verplaatsen op de bank met haar

en hoor ik haar kreunen....DUS.......ik kan weer aan de bak.

Soms baal ik echt van die borstvoeding hoor...Ik snap echt niet hoe jullie het zo lang volhouden????Als ze mij morgen zeiden dat Kunstvoeding net zo goed zou zijn zou ik accuut stoppen!

Maar goed, ik ga iig de 6mnd volhouden voor Liv. Dat wil ik voor haar...Maar zelf?

(hopelijk kwets ik geen mensen die het juist wel wilden geven maar het niet kunnen, in dat geval sorry)

Zow genoeg vervuiling hier!! Snel aan de voeding! plicht roept alweer tot laterrr
Spitsmuis, ik denk er net zo over! het gekke is dat ik er gewoon vanuit ga dat het weer een keizersnee wordt. De gyn heeft al gezegd dat als het weer een flinke baby is de kans groot is dat ze tot een geplande keizersnee overgaan. Het enige nadeel vind ik wel het herstel erna, als je dan al een kleintje hebt rondlopen (en in jouw geval zelfs 2) is dat niet makkelijk natuurlijk. Aan de andere kant lijkt het me ook wel mooi om een natuurlijke bevalling mee te maken, maar het lijkt me doodeng!
Framboos, ik snap het best hoor, bv is op zich heerlijk, maar die afhankelijkheid daar baalde ik af en toe ook flink van. Ik weet zeker dat ik die periode ook wel weer zal krijgen, zeker omdat manlief een piepende of huilende baby niet aan kan horen. ('ze heeft vast honger' was het steevast, terwijl het ook een boertje / vieze luier/ darmkramp kon zijn grrrrr dan kon moeders weer met haar tiet bloot)
Layla, gelukkig dat je het herkent! Ik ga dus ook gewoon uit van een keizersnee dit keer, maar de gynaecoloog gaat uit van een normale bevalling. Laatst werd een vriendin van mij bijna boos (ze las me in ieder geval de les) toen ik zei dat mijn voorkeur toch echt uitgaat naar een keizersnee. Volgens haar ben ik verwend dat ik een keizersnee wil en kan je je minder goed hechten aan je kind als je niet "het magische gevoel van de geboorte" hebt meegemaakt, maar persoonlijk vind ik dat onzin. Ik kan me niet herinneren dat ik Steijn en Hugo voor het eerst zag en vasthield, maar ik kan eerlijk zeggen dat de mannetjes goed aan me gehecht zijn. (Overigens zijn er wel foto's gemaakt dat ik ze voor het eerst bij me heb en ik zie er daar heel gelukkig uit. Ik zal wel blij zijn geweest, maar ik herinner me er niets van) En verwend? Ik ben meer het "wat de boer niet kent dat vreet ie niet" type.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven