Napraattopic 22

23-01-2015 21:25 3084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

lees hier de OP van het napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Lady-Voldemort schreef op 01 februari 2015 @ 16:31:

[...]

Maar je zus wist dus wel wat ze deed, en dan moet ze het helemaal zelf weten natuurlijk. Mijn probleem zit hem bij de mensen die daadwerkelijk op het verkeerde been worden gezet, en genezing denken te vinden bij dergelijke methodes. En ja, die zijn er ook genoeg.

Wel kut trouwens van je zus. Mooi dat ze op een rustige manier is gegaan, maar dat had ook wel een paar jaar later gekund schat ik zo in.Dat schat je compleet verkeerd in.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Feeksje1977 schreef op 01 februari 2015 @ 16:29:

[...]

Ja.

Maar ik vind wel dat die keuze gemaakt mag worden op juiste informatie en niet op valse informatie.

Dus prima dat je het kan kopen of vage behandelingen kunt kiezen als er maar wel goede regels over zijn.

Als ik denk dat een niet reguliere behandeling mij een aanvulling of misschien wel meer kan bieden dan een niet reguliere, dan ben ik degene die bepaalt of ik dat doe of niet.

Mijn lijf/psyche, mijn keuze.
quote:hatsetats schreef op 01 februari 2015 @ 16:28:

Er zal wel weer een k**opmerking komen dat 'sommige mensen alles mee hebben gemaakt', maar goed.

Mijn zus was een zweefteef eerste klas. Ze werd ziek, heeft zowel reguliere als alternatieve behandelingen (ja, ik blijf het behandelingen noemen want wat ik er ook van vind maakt hierin niet uit) ondergaan. Van geen van beide werd ze beter. Ze ging hartstikke dood, ondanks operaties, chemo, bestralingen, Reiki, hulp uit 'de andere wereld', pilletjes, poeiertjes en drankjes. Ze ging heel rustig dood gelukkig. en dat laatste kwam duidelijk niet door de reguliere artsen. Dat kwam door de rust, aandacht, liefde die ze kreeg van homeopaten, mediums, reikimasters en het vertrouwen dat zij in hen had. Alleen al daarom ben ik hen hartstikke dankbaar, wat ik ook van hun methodes vind.

Je kan en mag mensen het recht niet ontzeggen om alternatieven te zoeken en te proberen, om daarin hun eigen keuzes te maken, enkel omdat jij vindt dat bestraling beter is dan iets anders.

Je geeft het al aan keuze. En als het een eerlijke duidelijke keuze is met goede juiste informatie mag je die inderdaad zelf maken.

Maar persoonlijk wil ik graag weten of iets werkt of niet voordat ik bepaalde keuzes moet maken en daarom is strikte regelgeving belangrijk.

Niemand heeft hier gezegd dat je die keuze niet mag maken. Dat maak jij er zelf van.
quote:Istar_ schreef op 01 februari 2015 @ 16:32:

[...]

Als ik denk dat een niet reguliere behandeling mij een aanvulling of misschien wel meer kan bieden dan een niet reguliere, dan ben ik degene die bepaalt of ik dat doe of niet.

Mijn lijf/psyche, mijn keuze.Niet regulier is wat anders dan niet werkend. Ook dat heb ik niet gezegd. Als er maar goede informatie gegeven word, die ook op de waarheid berust.
quote:Feeksje1977 schreef op 01 februari 2015 @ 16:34:

[...]

Niet regulier is wat anders dan niet werkend. Ook dat heb ik niet gezegd.

Ik heb een niet reguliere therapie gedaan die door een hele groep als niet werkend zou worden beschreven en toch was het het enige wat voor mij werkte, na 10 jaar reguliere shit.

Prima toch dat het voor mij gewerkt heeft? Ik dwing niemand anders om het ook te gaan doen.
Hats, het is vreselijk wat je zus heeft gehad, kanker is een kl*teziekte waar helaas vaak geen behandeling voor is. Dan is het logisch dat je van alles aangrijpt om toch proberen beter te worden of op zijn minst tijd te winnen.

En dat is nog steeds iets anders dan wat ik, en anderen hier proberen te zeggen.
Je bent zelf een theepot
quote:Istar_ schreef op 01 februari 2015 @ 16:36:

[...]

Ik heb een niet reguliere therapie gedaan die door een hele groep als niet werkend zou worden beschreven en toch was het het enige wat voor mij werkte, na 10 jaar reguliere shit.

Prima toch dat het voor mij gewerkt heeft? Ik dwing niemand anders om het ook te gaan doen.

En wie dwingt je om het niet te doen? Ik niet en wat regels mbt dingen die medicatie genoemd mogen en welke watertjes ook niet.

Van mij mag het allemaal zoals ik al de hele tijd zeg, maar goede regelgeving en juiste informatie voor een goede keuze lijkt me wel zo nuttig.

Al ga jij de hele dag op je kop staan, drollen eten of alles kopen van VSM. Prima hoor.

Maar ik wil wel graag weten voordat ik het koop of het ook zegt wat het doet.
quote:Feeksje1977 schreef op 01 februari 2015 @ 16:40:

[...]

En wie dwingt je om het niet te doen? Ik niet en wat regels mbt dingen die medicatie genoemd mogen en welke watertjes ook niet.

Van mij mag het allemaal zoals al de hele tijd zeg, maar goede regelgeving en juiste informatie voor een goede keuze lijkt me wel zo nuttig.

Al ga jij de hele dag op je kop staan, drollen eten of alles kopen van VSM. Prima hoor.

Maar ik wil wel graag weten voordat ik het koop of het ook zegt wat het doet.Zo heb ik geen zin om in gesprek te gaan.
quote:Istar_ schreef op 01 februari 2015 @ 16:42:

[...]

Zo heb ik geen zin om in gesprek te gaan.

Dat was je toch al niet, want je reactie gaf al aan dat je niet las wat ik schreef.

Ik ben het met je eens dat het een keuze is die iedereen mag maken als het maar een juist geinformeerde keuze is.
quote:Feeksje1977 schreef op 01 februari 2015 @ 16:44:

[...]

Dat was je toch al niet, want je reactie gaf aan niet te lezen wat ik precies schreef.Natuurlijk.
Wat een hoop boeken heb jij, Ginger.

En wat zijn ze populair hier.
Maar Istar, jij wist dus waar je aan begon, en regulier was je er wel klaar mee. Net als de zus van Hats. Het zou zo fijn zijn als iedereen die het alternatieve circuit in ging zou weten waar die aan begon, en dat ontbreekt er veel te vaak aan, en daarom pleit ik op zijn minst voor gedegen informatie. En 'geneesmiddel' op een flesje water zetten valt wat mij betreft duidelijk niet onder die categorie.
quote:ThunderassMan schreef op 01 februari 2015 @ 16:49:

Wat een hoop boeken heb jij, Ginger.

En wat zijn ze populair hier.
quote:Lady-Voldemort schreef op 01 februari 2015 @ 16:49:

Maar Istar, jij wist dus waar je aan begon, en regulier was je er wel klaar mee. Net als de zus van Hats. Het zou zo fijn zijn als iedereen die het alternatieve circuit in ging zou weten waar die aan begon, en dat ontbreekt er veel te vaak aan, en daarom pleit ik op zijn minst voor gedegen informatie. En 'geneesmiddel' op een flesje water zetten valt wat mij betreft duidelijk niet onder die categorie.

Dit dus, maar blijkbaar zeggen we dat het niet mag die keuze.

Al lees ik dat nergens.
Hoelang zou het duren voordat ze deel 23 openen?
quote:Lady-Voldemort schreef op 01 februari 2015 @ 16:49:

Ik ben er aan begonnen, omdat ik geloofde in die aanpak en de theorie er achter. Voor mij heeft het heel goed gewerkt. Zij was de eerste die ontdekte wat aan de basis van al mij problemen lag en me terug verwees naar het regulier, omdat zij me daar niet goed genoeg mee kon begeleiden.

Als ik naar al die mensen had geluisterd die het belachelijk vonden dat ik aan die kwakzalverij begon, dan had ik nu nog geen oplossing voor mijn problemen gehad of onwijs diep in de problemen gezeten.

Soms is die scheidslijn gewoon niet zo zwart wit.

[...]

Dat laatste dus.

Mijn broer wilde niks weten avn alle alternatieve shizzle waar mensen mee kwamen. ook hij ging hartstikke dood. Net als mijn andere zus die drie keer de hel moest doortsaan voor de behandeling van haar borstkanker. En net zoals zij niets van andere dingen wilde weten, willen andere mensen dat wel. Vanuit hun eigen overtuiging. En wat maakt de overtuiging dat je chemo kiest boven petroleumpillen bete dan wanneer je andersom kiest?

Voor LV: broer stierf drie mnd na de diagnose, ondanks de reguliere weg. Deze zus vijf jaar na haar diagnose en we wilden bij god dat die reguliere artsen het niet zo hadden gerekt. Mijn zweefteef zus stierf drie jaar na haar eerste operatie en dat was langer dan de reguliere artsen dachten.

Ik zeg hiermee niets over wat beter is, hetvzijn gewoon de naakte feiten.
Ondanks dat ik ernstig geloof in reguliere geneeskunde, sluit ik in sommige gevallen de heilzame werking van homeopatische of alternatieve geneeswijzen niet uit.

Voorbeeld: ik heb tijdens een training een acute hernia opgelopen. Mijn de neuroloog wilde gaan snijden in mijn verder perfecte lichaam met een 40% kans op succes na een aantal maanden revalidatie. Toen ik vroeg naar iets minder ingrijpends, zoals chiropractie, werd de man nog net niet schuimbekkend woedend.

Enfin, na 3 keer chiropractie en enig regulier onderhoud, heeft deze jongen nergens meer last van.

Kennelijk valt chiropractie onder kwakzalverij alternatieve geneeswijzen ondanks dat het bv in Frankrijk en Canada aan de uni wordt onderwezen.

[...]

Dat doet toch ook niemand.

Ook in de reguliere geneeskunde zijn veel behandelingen, methodes, protocollen die niet evidenced based zijn. Die term is upcoming. Er zijn genoeg gezondheidsmedewerkers die iets doen 'omdat we dat altijd zo doen' ipv af te gaan op harde cijfers uit gedegen onderzoek.

Het is soms lastig om onderzoeken te vergelijken, ook daar is een studie voor. Bij Epidemiologie zijn ze hier hard mee bezig en dat is goed.

Ook veel verpleegkundigen houden zich hier steeds mee mee bezig. Er verandert veel op het ogenblik.

Wij hadden een protocol bij een bepaalde ingreep, werd al jaren zo gedaan. Totdat er onderzoek naar werd gedaan en het protocol is aangepast. Het suffe is is dat de reden van aanpassing eigenlijk heeeeeel logisch was, dat had best iemand eerder kunnen bedenken en onderzoeken.

Ander voorbeeld. Bij een aantal ziektes is er een goede standaard behandeling. Dan maakt het niet uit in welk zh je bent, alles verloopt via protocollen, bewezen effectief of het effectiefst. Er is contact met andere zh'en waarin de patienten en het ziekteverloop worden besproken.

Een aantal verzekeraars vonden dat bij een aantal behandelingen een arts een minimaal aantal patienten moest behandelen om voor contract met zo'n verzekeraar in aanmerking te komen omdat de genezingskans anders te laag zou zijn.

Toch blijkt dat niet altijd zo te zijn. De uitkomst voor vrouwen met borstkanker die medicamenteus (na)behandeld worden bijv verschilt niet per zh. Is recentelijk naar voren gekomen.

Voor operaties, non invasieve ingrepen is dat anders. Dan geeft vaker doen een hoger slagingspercentage, minder kans op complicaties, meer mensen erom heen hebben kennis ( medebehandelaars, verpleegkundigen)
Je bent zelf een theepot
Nogmaals dat is allemaal prima, zolang er maar regelgeving voor is.

En we hadden het over homeopatische druppels en korrels. Niet over of bv running therapie werkt of niet, want dat valt volgens de Interpolis ook onder alternatieve therapie..

En van mij mag je doen wat je wil, als er maar wel regels zijn mbt tot juiste informatie als ik of anderen zo'n keus moet maken.
Suzannesuus en lv, ik snap heel goed wat jullie zeggen. Vandaar dat ik ook aangef dat er gemoeg mensen zijn die er bv van overtuigd zijn dat kanker niet bestaat. Dat vinden jij en ik klinkkare onzin, maar zij niet. Die mensen zijn naar ons iee niet goed geinformeerd, zij vinden dat juist van ons.
Jeetje nog steeds niet vol.
Dat mensen het alternatieve circuit ingaan uit wanhoop, dat begrijp ik heel goed, maar waar ik dan weer moeite mee heb is dat die alternatieve 'behandelingen' ook door mijn verzekering vergoed worden.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:hatsetats schreef op 01 februari 2015 @ 17:00:

Suzannesuus en lv, ik snap heel goed wat jullie zeggen. Vandaar dat ik ook aangef dat er gemoeg mensen zijn die er bv van overtuigd zijn dat kanker niet bestaat. Dat vinden jij en ik klinkkare onzin, maar zij niet. Die mensen zijn naar ons iee niet goed geinformeerd, zij vinden dat juist van ons.De grens is gewoon niet zwart wit te stellen. Wat de een onzin vindt, kan voor een ander uitstekend werken. Het ligt er maar aan vanuit welke overtuiging er voorgelicht wordt.
quote:hatsetats schreef op 01 februari 2015 @ 17:00:

Suzannesuus en lv, ik snap heel goed wat jullie zeggen. Vandaar dat ik ook aangef dat er gemoeg mensen zijn die er bv van overtuigd zijn dat kanker niet bestaat. Dat vinden jij en ik klinkkare onzin, maar zij niet. Die mensen zijn naar ons iee niet goed geinformeerd, zij vinden dat juist van ons.

Gelukkig dachten de artsen van mijn moeder, schoonmoeder en dr broer dat niet en zijn ze allemaal op tijd regulier behandeld en zijn ze er nog.

Nogmaals en voor het laatst ook,. wel graag op alle juiste informatie, en als je er dan anders over denkt, prima. Jouw keus inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven