Napraattopic 22

23-01-2015 21:25 3084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

lees hier de OP van het napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ginger, je hebt geen rechten lees ik net in dat topic, je moet ff opnieuw mailen
Je bent zelf een theepot
Crosspost, Suus
Maar je plaatje staat er nu vaak genoeg
quote:SuzanneSuus schreef op 01 februari 2015 @ 14:57:

[...]

Bij de ipad moet ik altijd de http die er al staat in het invulveld verwijderenJa precies.
Haha, dat wel he! Had ik nou alleen maar een lekkere vent uitgekozen in plaats van een suffe stapel boeken
Ow mosterd dus!
quote:SuzanneSuus schreef op 01 februari 2015 @ 14:25:

Je kunt overigens niet zeggen dat homeopathie ( niet te verwarren met kruidenmengsels) niet werkt.

Er is echter nog nooit een homeopatisch middel gevonden dat beter werkt dat een placebo.

En placebo's kunnen ook effect hebben.Alleen zijn placebo's meestal goedkoper.
You're one of a kind - and that's already more than enough.
Week 39 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:*Ginger* schreef op 01 februari 2015 @ 15:27:

Haha, dat wel he! Had ik nou alleen maar een lekkere vent uitgekozen in plaats van een suffe stapel boeken Zet die url van die lekkere vent maar neer hoor, wij plakken wel .
quote:Solomio schreef op 01 februari 2015 @ 15:27:

[...]

Alleen zijn placebo's meestal goedkoper.

Het ging ff om het voorbeeld hè?
Je bent zelf een theepot
Ik geloof wel in homeopathie en heb zelfs nog een antroposofische huisarts
quote:SuzanneSuus schreef op 01 februari 2015 @ 15:45:

[...]

Het ging ff om het voorbeeld hè?Als een regulier medicijn onderzocht wordt en niet meer effect heeft dan een placebo, dan wordt dat middel als niet-werkend afgevoerd.
You're one of a kind - and that's already more than enough.
Week 39 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:*Ginger* schreef op 01 februari 2015 @ 15:27:

Haha, dat wel he! Had ik nou alleen maar een lekkere vent uitgekozen in plaats van een suffe stapel boeken

Moet 1 van ons jouw plaatjes ergens plakken Ginger?

Die boeken dan hè, de boeken
Je bent zelf een theepot
MissI, welke bank hebben jullie gekocht?
quote:Amaqanda schreef op 01 februari 2015 @ 13:47:

Occillococcinum is gemaakt van eendenhart en lever. Lekker!

Troep is het. Als ik dat had geweten had ik het dus nooit genomen. Ben al 33 jaar vegetariër.
quote:Solomio schreef op 01 februari 2015 @ 15:48:

[...]

Als een regulier medicijn onderzocht wordt en niet meer effect heeft dan een placebo, dan wordt dat middel als niet-werkend afgevoerd.

Klopt. En toen is er gesteggel gekomen over homeopatische middelen. Het werkt niet beter dan een placebo en mag daarom geen geneesmiddel genoemd worden. Ze zouden daarmee onder andere regelgevingen vallen en dat wilden de controlerende instanties niet.

Dus deal: zet er maar op 'geneesmiddel' maar zonder indicatie en het valt onder de regelgeving van geneesmiddelen.

Dat is nog niet zo heel lang geleden gebeurd.
Je bent zelf een theepot
quote:Bieb2.0 schreef op 01 februari 2015 @ 15:50:

[...]

[afbeelding] Als ik dat had geweten had ik het dus nooit genomen. Ben al 33 jaar vegetariër.

Het zit er niet in hè?

Zoek ff op wiki
Je bent zelf een theepot
quote:Bieb2.0 schreef op 01 februari 2015 @ 15:50:

[...]

[afbeelding] Als ik dat had geweten had ik het dus nooit genomen. Ben al 33 jaar vegetariër.Maak je geen zorgen. Dat spul is 26 miljoen keer verdund, daar is echt geen piezeltje eendenlever meer in te bekennen hoor. Het is gewoon een duur flesje water met een indrukwekkend etiketje erop.
quote:SuzanneSuus schreef op 01 februari 2015 @ 15:52:

[...]

Klopt. En toen is er gesteggel gekomen over homeopatische middelen. Het werkt niet beter dan een placebo en mag daarom geen geneesmiddel genoemd worden. Ze zouden daarmee onder andere regelgevingen vallen en dat wilden de controlerende instanties niet.

Dus deal: zet er maar op 'geneesmiddel' maar zonder indicatie en het valt onder de regelgeving van geneesmiddelen.

Dat is nog niet zo heel lang geleden gebeurd.Dan moeten ze ook niet meer zeuren tegen Jomanda en haar soortgenoten.
quote:SuzanneSuus schreef op 01 februari 2015 @ 15:53:

[...]

Het zit er niet in hè?Dat zegt ei net. En die geloof(de) ik dus.quote:Zoek ff op wikiGeen zin aan
Ach en ik drink graag Yakult, flesje poepwater
quote:Lady-Voldemort schreef op 01 februari 2015 @ 15:55:

[...]

Dan moeten ze ook niet meer zeuren tegen Jomanda en haar soortgenoten.

Homeopathie kan geen kwaad, an sich.

Het gaat mis als je je daardoor geneesmiddelen ontzegt die nodig zijn, echt nodig

Jomanda zelf doet ook geen kwaad, maar het ging mis omdat mensen zich onttrokken aan behandelingen bijv bij kanker.
Je bent zelf een theepot
quote:Solomio schreef op 01 februari 2015 @ 15:27:

[...]

Alleen zijn placebo's meestal goedkoper.Die Seabands uiteindelijk wel ja. Ik had de keuze tussen elke week een verpakking primatour of één keer Seabands, en toen heb ik voor het laatste gekozen. Helaas werken ze inmiddels niet meer, want zoon is gaandeweg tot de overtuiging gekomen dat acupressuur naar het rijk der fabelen moet worden verwezen . Maar zo erg is dat nou ook weer niet, want hij begint intussen al aardig over zijn wagenziekte heen te groeien en hij schaamt zich er ook niet meer voor om in noodgevallen een zakje te gebruiken in de taxi.
quote:Bieb2.0 schreef op 01 februari 2015 @ 15:56:

Ach en ik drink graag Yakult, flesje poepwater Jakkie
Ik ben waarschijnlijk een kniert want ik geef echt geen geld uit aan iets wat gewoon niet werkt.
quote:SuzanneSuus schreef op 01 februari 2015 @ 15:58:

[...]

Homeopathie kan geen kwaad, an sich.

Het gaat mis als je je daardoor geneesmiddelen ontzegt die nodig zijn, echt nodig

Jomanda zelf doet ook geen kwaad, maar het ging mis omdat mensen zich onttrokken aan behandelingen bijv kanker.En daar zit nou net het probleem. Sommige mensen onttrekken zich om wat voor reden dan ook wel aan de reguliere geneeskunde, en een flinke groep kwakzalvers onderneemt daar geen actie tegen of moedigt dat gedrag zelfs aan. En dan ga je al gauw in de richting van 'dood door schuld', of zoiets. En natuurlijk kan zo'n flesje duur water geen kwaad (behalve dan voor je portemonnee), maar je moet ergens een grens leggen he. En wat mij betreft leggen ze die grens zo streng mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven