Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Hey meiden!

Mag ik ook meeschrijven?!' Ik ben 14 februari uitgerekend van nr 2! ( zoontje mei 2007)

Vrijdag naar de verloskundige voor het intakegesprek, hopelijk klopt het hartje nog!

Groetjes Bokito
Goeiemorgen.

Welkom Bokito. Jeetje, wat een nickname! Moeten we jou ook voorzichtig aanpakken of valt dat wel mee?

Gisteren dus toch naar de huisartsenpost geweest. Ik verviel gelijk in verontschuldigen dat we normaal wel hadden gewacht tot na het weekend, maar nu ik zwanger ben bla bla bla.

Achteraf had ik natuurlijk niks om me voor te verontschuldigen. Maar er zaten allemaal mensen in die wachtkamer met wonden en pijnlijke gezichten. En wij zaten daar met een blij mannetje (na paracetamol, dat wel) die lekker een boekje zat te lezen bij mij op schoot.

Maar goed, conclusie is een simpele virusinfectie. Bij een virus schijn je al snel uitslag te krijgen. Zover ze kon zien is het niet zozeer de een of andere kinderziekte. Opluchting voor mij, maar voor zoon natuurlijk nog net zo zielig. Het kereltje is echt ziek. Jengelig. Wil niks anders als bij een van ons hangen op schoot. Gisteren is hij met een paracetamol gaan slapen. Ben nog even bij hem gaan kijken voor ik naar bed ging en het arme jong lag vreselijk te zweten.

Ben nu op mijn werk en alles was nog in diepe rust toen ik wegging (ja, hij gaat er dan wel weer van uitslapen, dat dan weer wel) dus ik bel zo even naar huis. Hij zou ook naar het KDV gaan vandaag, maar waarschijnlijk houden we hem gewoon thuis. Godzijdank dat onze diensten vandaag precies aansluiten en we dus niks hoeven te regelen.

Zo, is toch weer een langer verhaal geworden dan ik wilde.

Ik ga me heel erg snel nuttig maken nu!
Fijn Biaha dat het een "gewone" virus is bij je zoon en dat er helemaal geen risico's zijn voor jou.

Bokito, gefeliciteerd en hopelijk vrijdag weer goed nieuws!!

Ik zit nu ook te twijfelen over het aantal uren kraamzorg dat ik krijg maar volgens mij zijn dat 49 uren als je borstvoeding geeft. Geef je geen borstvoeding dan is het hier volgens mij 44 uur.

Hier is de hoofdpijn nog steeds niet verdwenen. Ik slik inmiddels wel af en toe paracetamol en daar verdwijnt het wel even mee maar het komt er op een gegeven moment gewoon weer doorheen. Heb vanochtend even gebeld naar de verloskundige maar het schijnt nog niets te kunnen zijn dat zwangerschapsgerelateerd is. Toen maar even de fysio gebeld om nek, schouders en rug los te maken want misschien komt het daar vandaan.
Haha nee hoor! Een paar dagen voor zoon z'n geboorte is Bokito ontsnapt. Zoon was ook net een aapje als hij gaapte en nu ook hoe hij kruipt, het is eigenlijk zijn nickname ;)

Ben niet zo handig met pc's, hoe krijg je zo'n plaatje bij je naam en van die leuke smilies in je tekst?

Hebben jullie ook al een buikje? Gaat wel veel harder dan bij zoontje ( maar toen was ik ook nog wel en paar kilo slanker, haha!)
Biaha en Bluester sterkte met je zoon/ de hoofdpijn.

Ik heb zelf ook zere nek en schouders. Erger dan normaal. Nog geen hoofdpijn gelukkig. Ik heb Mensendieck gehad en die oefeningen doe ik nog steeds en die helpen best goed als ik weer vast zit. Maar moet je wel min. 2 maal daags doen.

Welkom Bokito!

Hoelang ben je nu in verwachting?

Wat betreft foto/ plaatje moet je naar mijn viva gaan en het daar bewerken. Wb de smileys: dat weet ik zelf ook niet hahaha.

Had ik al gezegd dat ik vanavond een lief schattig meisje van 1,5 week oud ga zien? O, ik heb er zo'n zin in! Kan haast niet wachten. dat heeft bij mijn vriendin in de buik gezeten, straks krijg ik ook zo'n frummel. Jippie!

Had ik al gezegd dat de babykamer nu leeg is en klaar is om het behang eraf te stomen?

Had ik al gezegd dat de 10 weken oude poesjes morgen vertrekken?

Kortom ik heb last van vergeetachtigheid.

daag
Hallo allemaal,

@ Floor heb ook al zon last van vergeetachtigheid,

Grappig dat jij dat ook hebt.

@ Bokito welkom en leuk dat je mee gaat schrijven en succes bij de verloskundige vrijdag.

Ook al een tijdje weer niet gereageerd wel wat meegelezen.

Wat geweldig om te zien dat bijna iedereen al een hartje in de tabel heeft staan.

En ook dat er al een aantal dames in het tweede trimester zitten.

Hier is alles rustig ben en blijf wel heel erg moe nog.

En mijn buik groeit echt heel erg hard.

In 1 week is mijn 4 cm gegroeid en zijn er gewoon mensen die vragen hoelang ik nog moet.

Het komt waarschijnlijk door vocht van de hoge bloeddruk.

En mijn buik blijft door het enorme groeien waardoor de littekens erg gevoelig zijn.

Verder heb ik wel weer minder inwendige buikpijn en raar maar vind het vervelend dat dat weg trekt omdat ik dan elke keer denk dat er iets niet goed is.

Gister nog weer even geshopt voor zwangerschaps kleding en wel wat leuke dingen gevonden.

Morgen lekker mijn eigen verjaardag vieren zal wel weer gezellig worden.

Hoop niet dat ik om tien uur alweer zo moe ben zoals nu elke avond is een beetje ongezellig voor de visite.

Ik mag 21 augustus weer naar de gynaecoloog en hoop dat dan alles er weer goed uitziet.
Hallo allemaal,

Sorry voor de late reactie. Vorige week 30 juli echo gehad. Helemaal geen leuk mens! Echt afgeraffeld en ik moest steeds zelf vragen wat ik zag en of dat (wat ik 5 sec. hoorde) nou het hartje was.Beetje een teleurstelling voor ons eigenlijk. Maar goed. Een hartje dus! En ik moet ook overstappen naar het maart topic.Want uitgerekend: 17 maart!! haha, dus ik ben morgen 'pas' 8 weken! Dus toch 1 menstruatie overgeslagen en de test toen klopte dus!
Hoi Allemaal,

Weer terug van vakantie, dus ik heb weer het een en ander aan leesvoer ingehaald.

Bokito, welkom en succes voor vrijdag!

Haefka, ben je toevallig ergens in Flevoland voor de echo geweest? Ik had namelijk zo'n zelfde ongeinteresseerd mens wat eigenlijk een paar jaar te lang in haar vak zit. Zo'n domper geeft dat, want dit zou juist een bijzonder moment moeten zijn.

Bij de echo kwamen we erachter dat mijn baarmoeder gekanteld was en werd er aangegeven dat je rond de 12 weken een hevige buikpijn zou krijgen waarbij de baarmoeder terugkantelt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben eigenlijk wel benieuwd wat ik moet verwachten.

En dragen jullie eigenlijk al zwangerschapskleding? Eigenlijk vind ik het nog een beetje vroeg, maar heb gisteren een broek van een vriendin gepast en deze zat wel errug lekker...
hallo allemaal,

even antwoord op de vraagjes:

floortje: ik wil het heel graag aan mijn collega's vertellen maar ik ben 1 augustus pas begonnen in mijn nieuwe functie dus ik zal mijn team eerst even wat beter willen leren kennen en mijn baas vondt dit ook een beter plan.

heb ik gelijk ook een vraagje aan jou hoe haal jij 12 uur slaap snachts? ga je dan om 19:00 al naar bed? Ik ben al blij als ik de 7 uur haal.... en ben ook best moe al gaat het nu weer iets beter...

Biaha ik bedoel niet de 20 weken ech, die krijg ik wel maar pas later, eind september. Ik heb speciaal een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepaling bij 18 weken. dat kost 40 euro en wordt niet vergoed..... maar ik ben zo nieuwsgierig en dan kan ik ook aan mijn zoontje beter uitleggen dat er een broertje of zusje komt....

hoofdpijn heb ik ook maar slik er niks tegen, af en toe massage van mn vriend en dat helpt wel

heel veel succes dames!

liefs suus
Hallo allemaal,

Nou, kan ik eindelijk met een in de tabel, want vandaag het hartje zien kloppen, ga ik waarschijnlijk net als Haefka overstappen naar het Maart-topic. Ben ipv wat ik en vk dachten, namelijk dat ik 11 weken zou zijn, nog maar 9 weken zwanger. Blijkbaar een verlate eisprong gehad ofzo. Dus nu ben ik op 8 mrt uitgerekend. Wel geinig, precies anderhalf jaar na dochter, die was op 8 sept voorspeld, maar uiteindelijk wel eerder gekomen.

En bijkomend voordeel is dat ik met 12 weken waarschijnlijk weer voor een echo mag om precieze termijn vast te stellen, dacht de echoscopiste iig. Hopen dat vk er net zo over denkt!

Omdat ik nu wel echt minder ver ben dan jullie wil ik denk ik wel over naar het Maart-topic (als ik daar welkom ben!). Zeker op het eind maakt het echt wel verschil, en als ik ook nog eens later ga bevallen helemaal. Dus ik denk dat ik hier maar afscheid ga nemen. Wacht nog ff af of het gaat lukken bij de Maart-meiden...
Haefka en Rebbel. Gefeliciteerd met de kloppende hartjes! Ik snap wel dat je dan liever bij maart gaat schrijven Rebbel. Inderdaad maakt dat op het einde best veel uit. Maar je komt hier toch nog wel af en toe een kijkje nemen toch? En even laten weten hoe het met je gaat? Wat bizar he, wordt je gewoon zonder pardon een paar weken "teruggezet" Maar alles is goed, dat is het belangrijkste.

Suzanmama; Aha! Kost dat maar 40 euro???? Ben wel benieuwd waar je dat laat doen. Dat wil ik ook wel als het zo weinig kost. Is dat gewoon bij een echobureau?

Ben ook wel benieuwd naar die 12 uur slaap trouwens Floortje. Dat is waarschijnlijk inclusief uitslapen????

Anna, ik dacht dat Floortje ook vertelde een gekantelde baarmoeder te hebben. IK zou het echt niet weten van die pijn bij 12 weken, maar wellicht weet zij het wel.

Morgen zit ik op 12 weken! Wat gaat het snel. Volgende week naar de vk om te kijken of alles het nog doet. Voel me deze keer niet onzeker erover, maar een beetje bevestiging zou nu wel weer fijn zijn. Daarna begint toch het meer onbezorgde genieten. Ben nu ook helemaal niet meer misselijk en de vermoeidheid wordt steeds minder heftig. Ik begin echt weer een beetje mens te worden. Heerlijk!
hey meiden,

heb weinig tijd... merijn ligt te pitten en heb ook werklui over de vloer... heb niet zo zin in die herrie dus ga ff de tuin in.

Vandaag 2e echo gehad... enne mijn berekening klopte dus wel. Vandaag precies 13 weken zwanger. Bij vorige echo (bij 10 weken) leek het wel of ik pas 9 weken en 2 dagen was. Maar goed nu niet. Was weer heerlijk om de kleine te zien. Vingertjes geteld, beentjes, voetjes alles zat er op en er aan.

Meiden, helaas ben ik niet zo snel en up to date met de tabel. Zijn er misschien vrijwilligers die dit van mij over zouden willen nemen???

bye!!
Hallo

Hoe ik 12 uur slaap? Ik werk meestal pas later op de dag en avond. Op mijn vrije dagen (waar ik er best veel van heb omdat ik maar 21 uur werk) ga ik om half 10 naar bed en om half 10 er weer uit. Ik eet dan in de nacht wel wat want anders word ik enorm misselijk. Ik heb nog geen kinderen he, dat scheelt. Overigens doe ik het op 10 uur ook best goed. Dan sta ik rond 8 uur op.

Vannacht nachtdienst dus dan mag ik pas om 23 uur naar bed, gaap en dan sta ik om half 8 op. Grote kans dat ik vanmiddag nog een paar uur slaap en morgen om 20 uur al in bed lig. Heb dat altijd lekker gevonden. Maar in de winter meer.

Ik heb idd een gekantelde baarmoeder. Op de eerste twee echo's (9 en 12 wk) moest er een inwendige echo gemaakt worden om iets te kunnen zien. Met 13 weken kon het wel uitwendig en had ik een gewone echo. Dus het kan wel kloppen dat dat het tijdstip is waarop de boel terug kantelt. Dat heeft mij geen pijn gekost. Heeft de gyn ook niets over gezegd. Ik heb wel pijn in mijn liezen maar volgens mij zijn dat mijn banden.

Verder voel ik al wel bubbels en beweginkjes dus dat je je kind niet zou voelen is ook niet zo. Daarnaast was bij de 13 weken echo ook nog te zien dat de placenta op de voorkant van mijn buik gaat groeien. Schijn je je kind ook minder goed van te voelen.

Wij zijn enorm benieuwd naar het geslacht maar heb nog niet van het bestaan van die echo gehoord.

Hier volop aan de zwangerschapskleding.

Gisteren op kraamvisite geweest bij een meisje van 11 dagen. Die heeft zeker een half uur op mijn arm gelegen en maar kijken met van die mooie blauwe ogen. Smelt ik was helemaal verliefd.

Mijn vriendin en haar man zijn er ongelooflijk druk mee maar wat geeft het als je zoiets moois hebt om naar te kijken?

Nu weet ik het nog zekerder: ik wil een baby. Gelukkig is ie al onderweg, hahaha.

Als ik nog steeds niet zwanger was geweest was dit bezoek mij echt zwaar gevallen. Toen zij aan kinderen begon te denken was ik al ruim een half jaar bij de gyn. en ze was direct zwanger. Ik natuurlijk jaloers. maar goed over een half jaar is het dan hopelijk eindelijk zo ver.

Vandaag de kittens naar het asiel gebracht, aah wat jammer. Nu hier grote schoonmaak.

(Sorry voor het extreem lange verhaal)
Leowyz, dat van die tabel wil ik best van je overnemen. Maar jij bent de enige die jouw openingspost kan wijzigen. Hoe zouden we dat moeten doen? Ben niet zo goed met computers dus als iemand een idee heeft?
hey biaha, zou enorm fijn zijn... mail me anders even op

.... zo me email maar weer even weggehaald...

thanks!!!!
Leowyz, ik heb je net een mail gestuurd.
Leowyz, ik zie nu dat de mail die ik je gestuurd heb niet is aangekomen.

Ik zal je via viva uitnodigen. Dan kun je mij mailen
Ik kan je via de zoekfunctie niet vinden.

Probeer jij mij eens te mailen op biaha@live.nl?
biaha, heb je zojuist gemaild...
Haha, wat een muts ben ik toch af en toe. Ik lees stug leowyz ipv loewyz. Heb dus ook geprobeerd de mail naar ............. te sturen. Logisch dat ie dan niet aan komt. Laat ik het maar op de hormonen houden.

In ieder geval is je mail aangekomen.
hey biaha, wil je de email adressen uit je berichten weer verwijderen
hoi,

mag ik nog meeschrijven???

Ben 10 febr. uitgerekend en lees al even mee. Kan momenteel nog niet zeer fanatiek meeschrijven maar zodra het hoogseizoen is afgelopen gaat dat al weer wat beter. Mijn vriend en ik hebben namelijk een hotel/restaurant in Duitsland en wonen hier dus ook sinds dit jaar. We hebben 1 zoon van net 3 en nummer 2 is een grote verrassing. Bij mijn zoon is het allemaal niet vanzelf gegaan.

nou ik hoor het wel!
Bij deze verwijdert Ga nu zoon uit bed halen want die wordt nu pas wakker!!!???!!!?!?!
Zo lekker Biaha!

Ik hoorde zoon al om 6 uur... Heb het gelukkig nog kunnen rekken tot kwart over 7! ( nou ja toen mocht hij er uit van mij!)

Weet iemand of het nog zin heeft om gravitamon te slikken?

Welkom Barrel1! Wat bijzonder dat je nu dan wel spontaan zwanger bent geworden!

Groetjes!
@Biaha, thanks! Mail me maar als je er niet uit komt hoor met de tabel.

@Bokito, hi, welkom nog!

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap gravitamon geslikt en nu slik ik davitamon voor mama & baby. (bijna hetzelfde, geloof dat alleen de ijzerwaarde van davitamon iets hoger is uit mijn hoofd). Het heeft wel zin hoor om deze gewoon te blijven slikken. Kan nooit kwaad natuurlijk. Daarnaast natuulijk gewoon gezond blijven eten.

@Barrel, jij ook welkom!! Ook al een tweede leuk! Gefeliciteerd met deze spontane zwangerschap! Enne drukdoende in Duitsland dus. Helemaal op je plek daar?

@Haefka en Rebbel, gefeliciteerd met jullie mooie hartjes van de kleine! En Haefka jeetje 17 maart 'pas' scheelt wel een beetje. Snap dat je dan meer 'vergelijkingsmateriaal' hebt met de maart 2009 dames, maar je blijft altijd welkom ook, geldt ook voor jou hoor Rebbel.

Hier waren de werklui gister al voor het einde van de ochtend klaar. Heerlijk. We zijn weer een dakraam rijker. Kunnen we weer verder met klussen. We hebben in totaal 3 slaapkamers, maar moeten dus nog voordat de kleine komt allemaal onder handen worden genomen, genoeg werk aan de winkel dus.

Ga zo maar weer eens even aan het werk. Ben erg goed in uitstellen, heb niet zoveel zin vandaag.

Bye!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven