Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Ik krijg de tekst niet in kleur, dus dan nog maar een keer:

27 augustus vlos, 4 oktober 20 weken echo
Hai,

Even een *zwaai* vanaf mijn vakantieadres.

Gefelciteerd met de kloppende hartjes!!!

Wij wilden eerst wel een neklplooimeting doen, toen weer niet, toen weer wel. Toen bleek mijn schoonvader heel ziek te zijn en hebben we er niet meer aan gedacht. Dus nu doen we het niet. Haha beetje rare reden, maar we waren toch al aan het twijfelen en daarna met alle gebeurtenissen zijn we het gewoon een beetje vergeten.

*zwaai*
Voor het schema:

11 augustus echo en vk
Floortje: veel beterschap, ik hoop dat je snel weer opknapt!

Leuk al dat kleine spul hé, ik kan ook bijna geen winkel meer inlopen zonder even te kijken. Heb ook wel al wat cadeau's gekregen van vriendinnen.

Origineel: ik ga iedere twee weken op controle nu, zal misschien wel aan de VK liggen of zo. Moest met 7 weken al voor de eerste keer en ben al 2 keer geweest. Ook al twee echo's gehad en nekplooimeting. Mijn eerste zwangerschap ging ook niet helemaal soepeltjes misschien heeft het daar ook mee te maken.

Frans: een hele fijne vakantie, ik hoop dat je even lekker uit kunt blazen na al die vervelende gebeurtenissen.

Meiden een fijne dag vandaag, ga zo lekker eens van het mooie weer genieten!

Voor het schema: 6 aug VK

Engel
Voel me wel ietsjes beter maar kan maar heel weinig eten terwijl ik constant het gevoel heb dat ik honger heb. Voel me nog wat wazig.

Verder heb ik pijn in mijn buik en in mijn rug. Wordt er nog steeds van alles opgerekt? Ben blij dat ik geen bloedverlies heb en dat er woensdag weer een echo is. Misselijkheid geeft volgens mij ook wel aan dat ik zwanger blijf. Ik ben nog nooit zo in twijfel geweest als nu. Doe maar even helemaal niets en dat is erg moeilijk voor me. Zoals manlief zegt: ik koop nog es handboeien voor je.
Bah Floortje. Hoop dat je je snel weer beter voelt. Ennnneeeh, je baarmoeder blijft de rest van je zwangerschap wel opgerekt worden hoor! Ga je straks aan je banden voelen enzo dus berg je maar.

Engel, wat leuk dat je met je dochter voor babykleertjes gaat shoppen! Het is zo misschien wel een hele andere ervaring dan met zo'n klein peutertje in huis. Vind je dochter het leuk dat ze een broertje of zusje krijgt? Denk je dat ze een soort tweede moeder gaat worden?

Ik heb echt nog helemaal niks gekocht! We hebben ook nog heel veel van zoon. Veel rompertjes die evt voor een meisje ook makkelijk kunnen. Dekens, lakens ed hebben we ook allemaal al. Kinderwagen hoeft ook niet geshopt te worden. Alleen een maxicosi en een meerijdplankje voor zoon. Als we na de 20 weken echo weten wat het geslacht is ga ik gericht shoppen en dingetjes voor de kamer enzo halen. Heb ook geen drang om te shoppen voor babydingetjes, dus dat scheelt.

Frans, fijne vakantie! Je kon het toch niet laten he? haha. HUP! nu vakantie vieren!!!!

Hier alles ok. Vanochtend met manlief een gesprek gehad over de taakverdeling hier in huis. Ik mocht vanochtend uitslapen. Heel lief van man, maar toen ik uit bed kwam was het een slagveld hier.

Ben toen maar heel subtiel gaan vragen of hij wat meer zou willen meehelpen. Al is het alleen maar even de door hem geopende post opruimen. En gebruikte vaat opruimen.

Toen ik klaar was vroeg hij wat hij nog meer verkeerd deed. Huh???!!!!???!?

Nou ja, na een moeizaam gesprek en uitleg dat ik al last van mijn bekken heb na stofzuigen en dweilen begreep hij het wel. Dus gelijk afgesproken dat we dat samen doen. Hij eerst stofzuigen, ik dweilen. 1 keer per week. En hij heeft beloofd zijn troep op te ruimen. Is nog even afwachten, maar ik heb nu in ieder geval iets om op terug te komen. De dagelijkse stofzuigsessie blijft voor mijn rekening en andere dingen ook. Maar dit is al een hele verbetering! Ik heb goeie hoop.

Zoon was vanochtend weer om 6.15 uur wakker. En heeft eigenlijk de hele ochtend alleen maar gejengeld van vermoeidheid. Nu ligt hij in bed. Het was net stil toen de bel ging. Postbode met een pakje, maar nu roept zoon steeds; omaaaaa! omaaaa! Denkt dus dat ie bezoek heeft. grrrrrr ben net al bij hem geweest dat oma er niet is, maar heeft niet gewerkt. Dat wordt een lange, warme dag met vermoeide zoon ben ik bang. Terwijl ik dit zit typen wordt het steeds stiller trouwens dus wie weet.

Ik ga nog even wat dingetjes doen. Vanmiddag lekker naar buiten met zoonlief. Die warme laptop op schoot is niet echt lekker trouwens met dit weer!

Tot later
Engel, dan heeft het inderdaad waarschijnlijk met je vorige zwangerschap te maken. Was dat erg problematisch?

Floortje, sterkte. En ja, natuurlijk wordt er nog steeds vanalles opgerekt Over een half jaar zit er 3 kilo baby in je buik, dat rekt wel hoor! (hihi, Biaha, we zijn het eens lees ik )

Frans, fijne vakantie!!

Bij mij heeft mijn vakantie tot nu toe (3 dagen) al wonderen gedaan. Wat heerlijk om eens niet tot je tandvlees moe rond te lopen zeg! Even 3 dagen met de benen omhoog en genieten. En gisteren kon ik alweer wandelen/schoonmaken. Vandaag om 6.30 fit op om de kleine de fles te geven.

Biaha, dat van dat meehelpen ken ik wel hoor! Mannen willen wel, maar je moet het ze echt van stap tot stap vertellen. Heb ik hier ook gedaan en dat werkt wel. Want inderdaad, na uitslapen of een dag werken een slagveld aantreffen is niet leuk. En manlief presteerde het hier om dan mij de baby en slagveld te geven en zelf ook nog even in bed te duiken. Nee dus..........
bwuuuuuuh top fit? ik wil ooook. Maar voel me allerbelabberdst.... slapen werkt niet, rustig aan doen werkt niet. En ik maar roepen dat het 2e trimester beter zou worden. Nou vind er nu al niks meer aan. Voel me zo futloos als een slappe zak met vodden.

M'n tieten hangen ondertusen alweer op niveau navel (zonder bh dan welteverstaan) en er zitten alweer heel mooie blauwe aderen op. Slapen gaat allerberoerdst (komt ook door het weer hoor) en er komt echt helemaal niks uit m'n handen.

kan het trouwens kloppen dat je spieren en banden een soort van "geheugen" hebben? (heb hier wel eens wat over gelezen) Want wat het oprekken van de banden betreft, check! en dan met name de banden in m'n rug. Voelt verdacht veel als de rugweeen die ik heb gehad met Mayte (vandaar ook mijn gedachtenkronkel over spieren en banden met een "geheugen" ) ik wordt hier niet blij van.

o en wat betreft mannen, ik heb een schat van een vent wat huishouden betreft, maar qua klussen in huis (we mogen beiden lekker om keutelen in de keet) wil het nog wel eens tot spanningen leiden, omdat we allebei graag bezig willen, maar dat van hem is altijd net ff belangrijker, waardoor mijn projecten maar weer op de lange baan worden geschoven. (grrrrrrrrr ontploffingen tot gevolg) Vindt zelden een slagveld aa, hij is over het algemeen beter in het huishouden dan ik.
Hallo allemaal, Ik ben een tijd niet op dit forum geweest en was mijn login vergeten. Nu een nieuwe. Ik ben ook in februari uitgerekend. Ik wil ook wel in dat tabelletje. Gezellig zo met zijn allen Ik ben 35 en dit is mijn 1e zwangerschap. Ik ben op 17 febr. uitgerekend. Op 26 juni ben ik voor het eerst bij de VK geweest. En de echo heb ik op 19 juli gehad. Verder geen bijzonderheden. Nekplooimeting doen we niet. We laten de natuur de vrije loop. Verder gaat alles goed. Ik ben geen moment misselik geweest. Wel moe, maar dat komt voornamelijk, omdat ik tig keren uit bed moet om te plassen. Ik vind het reuzespannend. Het is mijn eerste kind!!!
anoniem_70386 wijzigde dit bericht op 27-07-2008 10:19
Reden: nog niet af
% gewijzigd
Hi allemaal

MissyE welkom, niet meer je inlognaam vergeten hoor! Hihi, was van het weekend ergens anders en wist de mijne ook niet omdat het op mijn eigen pc opgeslagen is. Oeps

Voel me inmiddels stukken beter. Wel nog een beetje ochtendmisselijk maar van de week was ik echt ziek (vrijdag). Gelukkig is dat over en kan ik morgen weer aan het werk.

Jeetje zeg wat was ik beroerd. De meiden die nog steeds beroerd zijn: heel veel sterkte gewenst.

De grote borsten hangen bij mij ook maar een beetje in de weg. Maar ach, ik kon vandaag mijn bikini nog wel aan dus dat viel nog mee. Zaterdagavond voelde ik volgens mij de baby bewegen. Ik verwachtte het niet, lag net in bed maar het was heel duidelijk. Dit moest van de baby komen. Kan het niet omschrijven maar het was heel bijzonder.

Ik vind alles omtrent de zwangerschap ook superspannend en ben nu alweer aan het uitkijken naar de controle en echo a.s woensdag!! Doei doei. Mensen met vakantie, geniet ervan.
Missy, Welkom en gefeliciteerd!

Ben weer aan het werk. Kan wel merken dat het hier komkommertijd is hoor! Er is echt niks te doen.

Heb ook eigenlijk niet zoveel te melden. Misselijkheid is al een paar dagen weg gelukkig. En de vermoeidheid is er nog wel, maar is niet meer allesoverheersend. Ik sta iig niet meer net zo moe op als dat ik naar bed was gegaan. Deze week alweer 11 weken zwanger. De tijd gaat snel!

Floortje, fijn dat je je weer beter voelt!!

Haha, ringelding. Het tietenverhaal is mij helaas bekend. Ik draag mijn gewone bh's nog, maar moet toch eens voor andere gaan kijken. Gisteravond deed ik mijn bh uit en de bloemen van het kant waren er heel duidelijk op afgedrukt! Veel te klein geworden dus. Toen zoon net geboren was en de boel vol met melk zat had ik cup H (!!!!!!!!!!!!) Vond dat echt hels, die grote dingen aan mijn lijf. Normaal gesproken heb ik cup E dus ook niet echt klein, alhoewel dat niet zo opvalt met een goede bh. (vind ik zelf dan)

Nou, zo zie je maar dat ik toch wat te melden had. Ik ga weer. Die ene mutatie die er ligt moet toch een keer gedaan worden.

Meiden, ik zwaai af voor ongeveer twee weken. De auto is ingepakt. Vanavond gaan we op weg naar Frankrijk. Voor het eerst op vakantie met de baby. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Iedereen succes met de laatste loodjes van het eerste trimester. Als ik terugkom zijn we allemaal klaar voor het echte werk.
Fijne vakantie Ibbeltje!!!!!
Hier weer even een berichtje! wat zijn er veel leuke verhalen bijgekomen! Echt spannend voor iedereen! Ik ga maandag aan mijn nieuwe job beginnen en dan moet ik het ook gelijk vertellen aan mijn nieuwe collega's. gelukkig weet mijn n ieuwe baas het al! Maar blijft toch spannend wat reacties zijn!

Vandaag echo voor nekplooi meetig, eigenlijk niet omdat ik daar nu heel sterk van wil weten maar eerder om nog een keer de kans te hebben naar de kleine te spieken, en dat was prachtig, met 12,5 week al zo groot....

mijn zoontje is ook helemaal trots en begrijpt het steeds beter als ik hem niet te lang meer wil tillen. echt schattig!

ik ga toch maar weer yoga doen heb ik besloten kan ik ook met wat meer bewustzijn met de zwangerschap bezig zijn, heb me vandaag maar ingeschreven! ben benieuwd of jullie ook een cursus of iets dergelijks gaan doen?

groetjes suus
Ringelding, mijn vlos zei me, dat als je de tweede keer zwanger bent je geheid meer kwakkeldingen krijgt als bandenpijn en harde buiken. Omdat alles al een keer opgerekt is geweest, zou je er meer last van hebben. Dus ja, dat geheugen is er!

Borsten: net als de eerste keer: geen verschil! Ik heb tot (en met) de bevalling mijn gewone beugelbh kunnen dragen. Heerlijk Ik hoop echt dat dat nu ook kan. En ik heb gezien dat er nu ook beugel voedingsbh's zijn. Die ga ik kopen, want die slappe hap kan nooit goed zijn voor de stevigheid van je borsten. En met voeden worden ze echt wel een maatje groter......

Vertellen: ik ga het vrijdag aan mijn baas vertellen. omdat ik een buitendienst functie heb, moet ik nog bedenken hoe ik het mijn collega's ga vertellen!

Nog 2 dagen vakantie.......
Hier alles goed.

Mag weer op kraamvisite, een vriendin is donderdag bevallen.

Ben weer lekker bezig maar met het warme weer doe ik niet belachelijk veel hoor!

Ik heb al sinds de zevende week zwangerschapsbh's aan. Die van mij zijn echt mega voor mijn gevoel. Kreeg ze niet meer in mijn eigen bh's.

We gaan de cursus samen bevallen doen omdat mijn man graag overal bij wil zijn. Dus alle cursusavonden mag hij mee! Ik heb er nu al zin in. Op naar morgen, de volgende echo!
Floortje, alweer een echo? Bofferd! Geniet ervan!

Cursus: dat weet ik nog niet. Waarschijnlijk deze keer geen cursus, hoewel het wel erg gezellig was Maar voor de info hoeft het niet. Meestal was het 3 kwartier babbelen en een kwartiertje oefenen en info. Ik deed de cesar. Was wel nuttig tijdens de zwangerschap hoor, je krijgt allerlei tips voor je bekken. Dat schijnt bij gewone gym (samen bevallen is me hier in de regio helemaal te zweverig) helemaal niet te zijn.
Ha wij hebben de vorige keer samen bevallen gedaan en ik vond het heerlijk om m'n Lief steeds bij me te hebben en samen even helemaal stil te staan bij het nieuwe leven wat in mij aan het groeien was. Maar vooral ook de voorbereiding op de bevalling vond ik wel fijn, wist ik veel dat zo'n kind 2 keer moet draaien om eindelijk door die krappe tunnel het levenslicht te mogen aanschouwen(heb net een boek uit over godinnen verering en het moeder aarde gebeuren, dus ben nog helemaal in de ban van de oerkracht van de vrouw enzo, maar wel een super leuk boek.....en nog meer ....zooooooo waar!)

denk dat ik straks ga beginnen met zwangerschaps zwemmen. Ben laatst wezen zwemmen en dat beziel wel erg goed. Is ook goed voor conditie en die heb ik niet. Probleem is wel mijn onregelmatige werktijden......kan eigenlijk alleen op de dinsdag avond.....maar dan is er vaak niks! Stom he. Ach nog een paar weken en dan ga ik weer regelmatige diensten draaien en ben ik s'avonds weer vrij en kan ik gaan en staan waar ik wil.
Hallo meiden, hier gaat alles goed maar merk wel dat er weinig uiit mijn handen komt bij deze warmte. Pfff...ik hop van schaduwplekje naar schaduwplekje terwijl ik het normaal heerlijk vind om in de zon te zitten.

Ik zit te denken aan zwangerschapsyoga. Vind yoga sowieso leuk en het lijkt me fijn om zo heel bewust met mijn lijf bezig te zijn. Heb ook verhalen gehoord dat als je echt goed bent in yoga dat de bevalling minder pijnlijk zal zijn. Nou moet ik dat nog zien hoor maar zou wel een pre zijn ;)

Ik ben afgelopen vrijdag naar de verlos. geweest en alleen een gesprek gevoerd. Ze vertelden ook dat ik geen echo's daar krijg want de 20weken echo wordt door de gyn. gedaan. Had verwacht dat ze zo rond de 12e week toch nog wel even zouden kijken. Ik krijg de indruk dat het biji jullie verloskundigen toch anders is of niet?
Hi

Mijn verloskundige wilde per se zelf nog een echo maken. Die was vanmorgen en geweldig. De kleine lag op zijn rug met zijn voeten te luchtfietsen en met zijn handjes in het ronde te maaien. Hij/ zij is nu ong 7 cm groot maar had echt al een neusje en de kaaklijn was goed te zien. het hartje klopt luid en duidelijk. Heerlijk wat een moment!! Verder was alles goed, bloddruk 100/70, is wat laag maar niet erg.

Ga vandaag kattenadvies geven in Amsterdam, maar eerst de kleintjes hier laten enten om 11 uur. Drukke dag ben benieuwd hoe ik het vol ga houden.

Ik ben juist wel blij met het weer maar heb het wel eerder warm dan normaal. Zwemmen lijkt mij ook wel lekker!
Hey meiden,

Floortje: Fijn dat alles in orde was vanochtend. Omdat je je van de week niet echt goed voelde moet het toch een enorme opluchting zijn. Nu lekker gaan genieten en je niet meer te veel zorgen maken!

Bluester: Het zal bij iedere VK praktijk weer anders zijn denk ik, bij ons worden de echo's bij een aparte praktijk gedaan ook niet bij de Gyn.

Biaha: Ik denk dat mijn dochter wel een tweede moeder gaat worden ze is nl. al 17! Wat een leeftijdsverschil hé. Ze vind het helemaal geweldig, ook al meegeweest naar een echo en de VK. Volgens mij zijn de kids van de andere al moeders allemaal peutertjes.

Origineel: Bij mijn eerste zwangerschap groeide mijn dochter iedere keer niet goed, dan liep ze achter en haalde ze het weer in, het ging iedere keer op en neer vandaar die extra controles wsl.

Ik ga binnenkort ook eens kijken naar welke cursussen hier aangeboden worden. Zit zelf te denken aan Yoga, lijkt me wel wat.

Hoe staat het met jullie buiken, zie je het al echt?. Bij mij nog steeds niets, kan al mijn kleren nog aan en alleen 's avonds verschijnt er een buikje en dat in de 14de week! Vandaag lekker een vrije dag, duik zometeen de stad eens in voor taart en de rest, manlief is jarig vandaag!

Allemaal een fijne dag!

Engel
Hoi Dames!!

Ik zal me ff voorstellen.. Nee, ff niet geweest, was errug druk de laatste week!! En vanaf nu heb ik besloten me neit meer zo druk te maken, dus lekker wat minder gedoe allemaal!!

Verder gaat alles goed, heb deze week al weer heel veel kaartjes en cadeautjes van vrienden gehad, dus erg leuk allemaal. En erg klein en schattig..

Ik ga denk ik ook yoga doen, daar voel ik me voglens mij wel ok bij, ben al druk genoeg van mezelf, dus kan beter iets rustgevends doen (naar mijn idee..), ga nu iets er over opzoeken!! Ohja, las ik nou laatst dat jij uit Utrecht komt, Ibbeltje? Hihi, ik ook!!

Engel, wat leuk dat je dochter al zo oud is, lijkt me erg gezellig!!

En bij ons wordt de 20 weken echo ook in het zh gedaan!!

Floortje, Fijn dat de echo gedaan is!! Ik ben ook zo'n bofferd, krijg (gelijk voor de tabel..) 12 aug. weer een echo en afspraak bij de vlos..
Hoi, wij krijgen geen echo's bij de verloskundige, zo geavanceerd zijn ze hier niet Er is hier een diagnostisch centrum waar je naartoe gaat voor de echo's als je bij de vlos bent. uiteraard doen ze in het ziekenhuis wel zelf echo's.

Floortje, jij bent wel een bofferd zeg! Krijg je dan iedere keer een echo?

Buikje: nee, eigenlijk zie je alleen nog maar het restje van mijn vorige zwangerschap Maar ik merk wel dat broeken niet meer goed dicht kunnen, er zit toch wat in de weg. Dus spijkerbroeken kan ik het volgende half jaar weer van dromen............ Ben nu bijna 12 weken.

Yoga: wat ik gehoord heb, is het bij yoga zo, dat iedereen kan binnenlopen. Dat betekent dat vrouwen in alle fasen van de zwangerschap zitten. Dat leek me echt niets. Juist het feit dat je samen naar een bevalling toeleeft geeft een extra sfeertje aan de lessen. Maar misschien is dat niet overal zo!

En samen bevallen: dat je alles samen moet doen, iedere les weer dat puffen en zo, dat vindt mijn man (en ik eigenlijk ook!) helemaal niets. Lekker kleppen met de vrouwen, wat info opdoen en je lijf verwennen is voor mij meer mijn ding. Maar deze keer ga ik helemaal geen cursus doen denk ik. Is het geld niet waard. De oefeningen van de vorige keer heb ik nog.

Trouwens, nog tijd zat hoor: je kunt pas met een week of 30 terecht bij zo'n cursus.......
probleem is alleen wel dat die cursussen al snel vol zitten. Had me de vorige keer zo rond de 13e week ingeschreven maar mocht in m'n handjes knijpen dat we in een groepje konden wat rond dezelfde datum was uitgerekend.

zo'n gymklasje lijkt me dan weer niks.....yoga ook niet zo (denk ik) moet nog maar eens even kijken wat er in de buurt te doen is. Zuchten op "altijd is kortjakje ziek" lukt nog wel. maar de rest? geen idee of ik het nog weet.

ben moe en heb nergens niks geen zin in.
Hallo dames!

Hier geen cursus. Heb het vorige keer ook niet gedaan, wel naar gezocht. Maar kon niet kiezen en uiteindelijk was het gewoon te laat. Bij de bevalling niks van gemist. Vk hielp me op weg met puffen en de houding die je fijn vind bij het opvangen van weeen neem je zonder nadenken aan. Ook voor het persen had ik het niet nodig gehad. Ging eigenlijk zo van nature. Ik vertrouw voor de volgende keer maar gewoon weer op mijn instinct.

En verder zijn een paar zwangere vrouwen bij elkaar niet mijn ding. ( haha, wat doe ik hier dan eigenlijk? Nee hoor, vind het hier heel gezellig!)

En die buik groeit hier als kool. Al mijn gewone broeken gaan niet meer dicht en ik zit in de positiekleding! Krijg al opmerkingen in het openbaar. De groenteboer merkte op dat die appeltjes goed waren voor het ongeboren kind.....het is dus echt goed te zien. Ben nu 11 weken zwanger dus dat beloofd wat!

Engel, verder heeft iedereen hier idd peutertjes+dreumessen denk ik. Mijn zoon zal 2 jr en 4 maanden zijn als nr 2 komt. Hij wordt nu al zelfstandiger en begrijpt kleine opdrachtjes. Ik vind het precies een goed leeftijdsverschil. Wel leuk dat je dochter zo mee kan leven. Zij maakt het helemaal bewust mee itt een peuter. Zoon zegt af en toe baby! terwijl hij naar mijn borsten wijst. Maar of je dan van besef kan spreken lijkt me sterk.

Gefeliciteerd met je man trouwens!

Mijn vk doet ook geen echo's. Vorige echo is bij mij ook bij een medisch diagnostisch centrum gedaan. En de 20 weken echo zal daar weer plaatsvinden. Dus voor mij weinig kans op een extra echo helaas.

Floortje, fijn dat alles weer goed was! Heerlijk idee he?

Ik ga nu even bij mijn buurvrouw buurten. Babyfoon mee en even gezellig kletsen.

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven