Kitvlek in wollen jas...

01-02-2015 21:50 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
[Andijvie-alert ]

Een klusjesman die ik over de vloer had is per ongeluk met zijn kitspuit langs mijn wollen (wolmix) jas gelopen.... Ik zag het pas toen hij alweer weg was. Dikke witte streep erop

Ik heb geprobeerd met ijsblokjes de kit hard te krijgen zodat je het eraf kunt peuteren, maar dat werkt niet goed. Aceton schijnt kitvlekken weg te kunnen krijgen, maar dat durf ik niet aan op de stof.

Heeft iemand een tip? Morgen ga ik even met de stomerij bellen, misschien kunnen die iets doen.

(Het vervelende is dat ik met de klusjesman een beetje in de clinch ben geraakt over het verloop van de klus. Ik wil dat het goed wordt afgerond dus probeer on speaking terms te blijven met hem. Hem aansprakelijk stellen voor mijn jas gaat daar niet aan bijdragen... dus hopelijk is er een manier om de vlek eruit te krijgen.)

Dank voor jullie hulp!
Als je het er niet af kunt peuteren, kun je volgens mij de jas gewoon in de bak van het Leger des Heils gooien. Want dat komt dan niet meer goed.

Jammer maar helaas.
Gaat het om een gladde stof of om een pluizige stof? In het tweede geval zou ik het met een fijn schaartje proberen, vezeltje voor vezeltje doorknippen zodat de kit erafkomt. Van een gladde stof kun je vergeten...
Klusjesman de opdracht af laten maken, en dan verantwoordelijk stellen? Ik vind het sowieso wel aso van hem, dat hij niet voorstelt de schade te vergoeden. Daar issie toch voor verzekerd?

Ik ben bang dat het niet meer goed gaat komen met je jas. Ik heb ook wel eens pur op een bh gekregen, de pur is er wel grotendeels afgekomen, maar de vlek en de hardheid aan de oppervlakte bleef, zelfs na vele malen wassen.
Pur op je bh? Haha. Ben ik wel benieuwd hoe dát is gebeurd.

Maar on topic, ik was er al bang voor... en jullie bevestigen mijn angst helaas. Het is gladde stof, tof.

Shit shit shit. Ik was zo blij met mijn mooie jassie.

Ik weet overigens niet of hij verzekerd, is iedere (kleine) ondernemer dat? Eerst maar eens die klus tot een goed einde inderdaad, en dan kijken wat ik kan verhalen. Ik heb geen bon meer ben ik bang.
Tja, als-ie slim is, heeft-ie een bedrijfsWA.. Enige wat je nog zou kunnen proberen is de jas invriezen, kijken of je het eraf krijgt als het bevroren is (variant op je eigen ijsblokjespoging). Maar zeker aangezien het gladde stof is, heb ik er een hard hoofd in.
Haha, had de bh laten slingeren terwijl mijn ouders aan het klussen waren.

Niet iedere kleine ondernemer is verzekerd helaas, maar als je klusjesman bent dan is het wel verrekte stom om niet verzekerd te zijn. Kan ook zijn dat hij een eigen risico heeft. Maar niet jouw probleem als hij tijdens het klussen je jas verpest, en had evengoed een duur bankstel kunnen zijn of zo. Zou zeker proberen te verhalen bij hem.

Zou je er niet iets van een patch overheen kunnen (laten) zetten trouwens?
Vast heel slecht van me, maar in zo'n geval zou ik bij de verzekering opgeven dat ik het zelf heb gedaan.
quote:Sjors007 schreef op 01 februari 2015 @ 22:51:

Vast heel slecht van me, maar in zo'n geval zou ik bij de verzekering opgeven dat ik het zelf heb gedaan.jij noemt het slecht, ik creatief
Bij welke verzekering dan Sjors? Als je eigen eigendommen schade toebrengt kun je dat toch nergens claimen?

Prio 1 is even dat de klus naar tevredenheid wordt afgerond. En daarna ga ik proberen om mijn jas bij hem te claimen. Het was geen al te goedkope jas, dus ik hoop wel dat ik nog iets terugzie....

Een patch wordt denk ik niet mooi, het is zo'n type jas maar dan in een vrij opvallende kleur:

http://i6.ztat.net/large/DE/12/1P/00/1K ... K11@14.jpg
Je kwam zelf met het aceton idee, niet ik.. maar is het geen optie om een beetje aceton aan de binnenkant van de jas te proberen? Bijv aan de binnenzoom aan de onderkant? Kun je zien hoe de stof reageert. Als je de kit er niet afkrijgt, kun je het nog op die manier proberen.
goeie tip chocolol. dat kan ik nog proberen!
Of je brengt je jas gewoon naar de stomerij?? Die kunnen je zo vertellen of het eruit kan en hoeveel dat gaat kosten.

Neem die offerte mee en geef die aan de klusjesman, hij moet het gewoon vergoeden. De stomerijkosten of om het te vervangen. Zijn fout.... En het afronden van de klus, wil je dit überhaupt nog wel? Je bent het niet met hem eens en blijkbaar gaat hij onvoorzichtig om met zijn materiaal en jou persoonlijke spullen.
quote:mimi_b schreef op 01 februari 2015 @ 23:05:

Bij welke verzekering dan Sjors? Als je eigen eigendommen schade toebrengt kun je dat toch nergens claimen?

http://i6.ztat.net/large/DE/12/1P/00/1K ... jpgKleding valt onder huishoudelijke inboedel, dus je inboedelverzekering. Bij mijn verzekering valt daar ook eigen schade aan eigen inboedel er onder. Het is in ieder geval een belletje naar de verzekeraar waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven