Carnavalsoutfit

21-01-2015 20:22 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ja, ook al mogen heel veel mensen het een dom feest vinden; ik vind het geweldig!

Het is al bijna weer zover, carnaval! Ik vind het altijd heerlijk om naar de carnaval te gaan, het liefst ga ik elke dag. De sfeer, de gezelligheid, de mensen, de kostuums, alles gewoon.

Ik heb al een paar outfits in de kast hangen. Zo ben ik vorig jaar als Minion gegaan (film: Despicable Me); lichtblauwe tuinbroek, geel t-shirt, zelf een of ander petje gemaakt met een paar sprieten erop en een bril erbij op. Hartstikke leuk, maar ik vind het leuk om elk jaar iets nieuws te doen. Ik ben al aan het denken, maar vind het zo lastig...

Ik zit niet op een veelvoorkomend kostuum (lees: jurkje die tot net over je kont komt/kostuums die gebruikt worden om rond te sletten en niet om er echt maf uit te zien) te wachten, maar denk altijd over iets nieuws/anders na... Hebben jullie nog ideeën?
quote:pejeka schreef op 02 februari 2015 @ 19:44:

[...]

Natuurlijk zijn er ook boven de rivieren enkele katholieke enclaves die van oudsher carnaval vieren, met alles wat er omheen hoort. Leuk dat ze dat bij jullie ook doen! Waar ik eigenlijk op doelde zijn die mensen die eigenlijk geen flauw benul van carnaval hebben, en dan denken dat ze met een gek pakje aan en vier dagen zuipen "carnaval vieren". Dus niet.

Ach ja die mensen houdt je toch. Niks aan te doen.

Latexverf is dikker dan uit een spuitbus. Je kan dat idd proberen. Ze hebben wel blikken bij Action. Misschien hebben ze ook wel glitter spuitbussen. Of je neemt van die haarglitter bussen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:-tinkerbell- schreef op 01 februari 2015 @ 13:30:

[...]

kun je je zelfbedachte afkortingen even uitleggen of ben ik de enige die deze afkortingen niet kan plaatsen?Oh vond ze in de context heel logisch... En het is geen Chinees!
Let vooral even op de linker haai, die vergat van de zenuwen zijn dansje maar heeft hierdoor nu zelf een twitteraccount leftshark😅
Ja en?
quote:Monkey1992 schreef op 02 februari 2015 @ 19:45:

[...]

Oké, duidelijk.

Dolfje: Latexverf? Wat is daar anders aan? (Ik ben totaal niet thuis in die dingen )

Ik ben er ook niet in thuis maar die latexverf is inderdaad vrij dik.

Zou inderdaad gewoon goedkope bij action kopen en gaan proberen.

Je hebt nog even:-)
quote:MadameQetesh schreef op 02 februari 2015 @ 17:42:

[...]

Wat leuk. :D

Ga je ook vieren?

Ik was ooit een fanatieke carnavalsvierder, maar sinds een paar jaar niet meer. Een dagje vieren vind ik niet leuk, ik kom er pas na de eerste dag echt goed in haha. En met een drukke baan en studie én maar weinig vakantiedagen heb ik er geen zin in om vijf dagen carnaval te vieren. Woon er inmiddels ook niet meer dus zou dan bij mijn ouders moeten blijven slapen die dagen. Ook niet een heel fijn vooruitzicht haha.

Maar jij alvast veel plezier gewenst!
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:pejeka schreef op 02 februari 2015 @ 19:44:

[...]

Natuurlijk zijn er ook boven de rivieren enkele katholieke enclaves die van oudsher carnaval vieren, met alles wat er omheen hoort. Leuk dat ze dat bij jullie ook doen! Waar ik eigenlijk op doelde zijn die mensen die eigenlijk geen flauw benul van carnaval hebben, en dan denken dat ze met een gek pakje aan en vier dagen zuipen "carnaval vieren". Dus niet.

Ik snap niet dat jij hier zo over door blijft gaan. Ieder viert carnaval op zijn/ haar manier. En voor de een horen daar optochten en andere zittingen etc bij en voor de ander niet.

Voor de ander is het inderdaad een verkleedfeest en wordt er veel gedronken.
quote:dolfje schreef op 02 februari 2015 @ 18:02:

[...]

Deze vind ik wel leuk! Mijn jurk is te chique voor zo'n wit kapje.

Ik ga eens zoeken. Stom zeg medieval of renaissance zelf helemaal niet aan gedacht.Op pinterest en youtube zijn best een aantal do it yourself filmpjes en blogs te vinden over het maken van een headdress, hat, headwear.
Spuitsneeuw van Kerst? Maar is volgens mij niet zo gezond en geeft af.

Of deze. opvulmateriaal kan je misschien wel ergens als afval ophalen. Ik weet niet hoe en waar, maar even rondvraag doen?
quote:nina1966 schreef op 02 februari 2015 @ 20:40:

[...]

Op pinterest en youtube zijn best een aantal do it yourself filmpjes en blogs te vinden over het maken van een headdress, hat, headwear.

Ja vast maar ik kan niet meer dan een knoop aanzetten. :-)

Mijn schoonmoeder kan het vast wel maar wil die niet belasten ( op dit moment).

Maar ik ga misschien nog wel eens kijken bij de 2ehands winkel en in de feestwinkel.
quote:dolfje schreef op 02 februari 2015 @ 21:39:

[...]

Maar ik ga misschien nog wel eens kijken bij de 2ehands winkel en in de feestwinkel.

Ik weet niet hoe lang je haar is maar misschien mooi opsteken evt een lint erbij in?

( met hulp van een vriendin).

Zijn op pinterest en youtube vast ook wel filmpjes van.

Bij kort haar wat lastig.
Ja daar zat ik ook aan te denken,of touperen oid.
quote:dolfje schreef op 02 februari 2015 @ 21:39:

[...]

Maar ik ga misschien nog wel eens kijken bij de 2ehands winkel en in de feestwinkel.Ga eerst nou maar eens kijken voordat je roept kanniknie. Een hoop hoofdversiering is zonder naaien bv.
Ik heb wel wat dingen gezien maar echt ik ben daar zo super onhandig in en als ik iets maak wordt het nooit zoals ik bedacht heb. Heb ook niet van dat hobby spul in huis.

Maar iets met linten moet wel lukken.

Ga morgen eerst maar eens alle carnavalsspullen uit de schuur halen. Kijken wat ik allemaal heb. En wat de kleur van die jurk ook weer is.
Ik kom toch wel leuke dingen tegen op pinterest voor in/op mijn haar. Iets met kettingen etc.

Je had gelijk Nina!

Heb net de spullen uit de schuur gehaald,foto gemaakt voor de kleur en ga denk ik donderdag eens op pad.
Ik heb al een mogelijke oplossing.

Ik heb nu witte ballonnen gekocht en probeer de clownsneuzen erin te peuteren. Ik hoop dat de ballonnen er dan niet rozig uit gaan zien, maar mooi wit blijven (ligt natuurlijk aan de dikte van de ballonnen). Waarschijnlijk denken jullie nou: 'Waarom blaas je de ballonnen niet op?'. Omdat ik geen zin heb om aan het eind van de avond alles lek gestoken te hebben. Het kost me waarschijnlijk wel een hoop werk, maar goed, we zien wel of dit lukt. Mochten de ballonnen me dan nog te rood/roze zijn, dan kan ik ze altijd nog onderdompelen in verf.
Ben benieuwd!
Ben ook benieuwd monkey.
Haha, dit werkt niet. Omdat het schuim is, vervormt de neus helemaal. Dus denk dat ik nu maar gewoon de ballonnen opblaas (niet helemaal) en ze op een of andere manier vastknoop aan mij? Iemand daar nog tips voor? Haha.

Dit heb ik nou al-tijd. Het idee is leuk, maar de uitvoering is helemaal niks .
Wat irritant! Maar met ballonnen gaan lopen lijkt mij niet zo handig, dan houd je denk ik niks over. Kan je niet van wit tule een soort bubbeltjes maken? Een beetje opfrotten en als het ware van die loofah sponsjes maken die je aan jezelf vastmaakt? Je kan dan trouwens ook een loofah kostuum maken zie ik ;-):
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Kan je niet iets doen met bubbeltjes plastic?

Of met watten zoals zoiets:

Ik zou de neuzen en ballonnen lekker voor een volgend jaar gebruiken. (Met de neuzen kun je volgend jaar als appelboom?)

Gebruik dan opvulmateriaal of van die doorzichtig plastic ballen als bubbels.
Of aan pingpongballen gedacht? Die zijn licht, je kunt ze rijgen en ze kosten weinig.
Ketting van neuzen en oorbellen? Als ik de goede vorm in mijn hoofd heb dan zou met een touwtje of elastiek de neuzen aan elkaar gemaakt kunnen worden. Of een soort van visnet-contructie waar je ze aan vast maakt. Touwtje haken om het met zacht materiaal te kunnen. Van dat dunne elastiek voor in kleding, maar dat is wel kostbaar. Of linten of schoenveters die je al hebt. Een stuk oude vitrage kan je misschien ook gebruiken als overspaning en die openingen gebruiken om het aan elkaar vast te maken.

Kan de opening van de neuzen niet gebruikt worden om er iets in te doen? Oud laken of versleten vitrage? Of andere stukjes stof?

Badschuim is er toch ook in verschillende kleuren. Alleen het schuim is meestal wit of doorzichtig (licht erop laat regenboogkleuren zien, maar dat is weer een andere setting.)

Die blauwe badbloem is trouwens heel leuk!!

Nog een weekje en dan gaat het feest los. Veel plezier nogmaals. Ik ga mijn eigen kostuums verder af maken.
quote:MadameQetesh schreef op 02 februari 2015 @ 17:42:

[...]

Wat leuk. :D

Ga je ook vieren?

En ik woon een plaats verderop maar altijd gewoond waar jullie wonen!

Zondag mooi optocht kijken en dan nog ergens wat drinken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven