Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
@Aruba...zag dat ze een oproepje op marktplaats had gezet...36 weken zwanger, geen centen, geen babykamer...En mij stond ie toch in de weg op zolder

En nu kan ik zelf wat nieuws uitzoeken hé??

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Of zijn jullie allemaal ''hard'' aan het werk??

@Poca....bijna...komen de zenuwen al??
Ik werk altijd heel hard (aan het forum) Toch een nieuwe baan dus ze kunnen me moeilijk ontslaan.

Weinig plannen hier. Moet ook tot 17.30 werken. Maar morgen ga ik sporten, boodschappen doen en mijn contract tekenen.

T&G, snap het eigenbelang maar goed er zijn ook mensen die niet eens denken aan een ander en hem gewoon bij het grof vuil zetten.
Goedemorgen,

Vandaag lekker vrij. Een vriendin is gisteren blijven slapen, dus wij zullen wel wat leuks doen vandaag. Eerst moet ik nog naar een afspraak en daarna lekker geen verplichtingen!

@T&G, inderdaad errug lief van je dat je die commode hebt weggegeven. En ook errug fijn dat je nu een nieuwe uit mag zoeken.

@Aruba, jippie, nieuw contract tekenen!!! Veel plezier!
@Aruba...denk aan je proeftijd hé?? Bevalt het een beetje??

@Mogalie...lekker samen wat leuks doen, gezellig hoor!! Bij mij staat het boodschappenkrat vol lege flessen me aan te staren. Eigenlijk nog ff geen zin in...
Proeftijd? Nee begin 1 september pas joh. Hoop trouwens dat die kijkoperatie een beetje begin week 35 is want ik heb gehoord dat je er daarna soms nog 10 dagen beroerd van kan voelen. En om nou zo aan mijn nieuwe baan te beginnen is ook niks.
Oh 1 september pas...wist ik niet. Vast overheen gelezen. Hoop dat die kijkoperatie een beetje goed uitpakt. Ik ga geloof ik maar eens in de tuin aan het werk...
GV. Ok, help me out.

romi en lisa al in de vruchtbare dagen???? Hoe kan dat? Ik heb uitgerekend dat als alles goed is mijn NOD 26 augustus is (ovb)

Dan zijn dag 11 t/m 16 toch je vruchtbare dagen? (voor het geval je cyclus iets langer of korter is) Dat is dan donderdag toch pas de eerste dag?

help, help, help, ik weet alles over niet zwanger worden en helemaal NIETS over zwanger worden. (snik)
Arme kruimel. Op de site van Predictor kun je heel makkelijk je vruchtbare dagen uitrekenen.
@ Pocahontas: Nog twee daagjes! Heb je alles onder controle? En ben je zenuwachtig of er erg relaxed onder?

@ Aruba: Ik hoop inderdaad voor je dat die kijkoperatie een beetje gunstig valt met je nieuwe baan. Je wilt immers niet beginnen als je je niet helemaal lekker voelt. Kan je het anders niet verzetten, of is dat heel moeilijk?

@ Mogalie: Gezellig, samen met je vriendin op stap vandaag. Kun je die stomme cyclus tenminste een beetje vergeten. Naar aanleiding van je vraag: Ik ben kunsthistorica. Geweldig leuke studie en beroep, maar heel moeilijk om qua baan iets leuks te vinden.

@ GV: Wat lief van je dat je je commode hebt weggegeven!

@ Kruimel: kan je anders niet een paar boeken lezen over zwanger worden? Zelf heb ik 'zwanger worden' en het babyboomboek (als je op de site programmafan wordt van babyboom krijg je het boek voor rond de E 5,70.) Zeer verhelderend kan ik zeggen.

@ All: bedankt voor al jullie adviezen en meedenken! Op zich zouden we het financieel allemaal nog wel redden als ik een tijdje niet werk denk ik. Het zal wel erg krap worden en ten koste gaan van het spaargeld. Maar het is ook een rotgevoel als ik die scriptie niet afkrijg door een zwangerschap. Ik slik momenteel pijnstillers en medicijnen waar ik dan mee wil stoppen, dus de zwangerschap zal voor mij waarschijnlijk toch wel zwaar worden. Bovendien waren mijn moeder en zus bij al hun zwangerschappen de eerste maanden 24/7 super misselijk en konden zij helemaal niets. Hoop dus niet dat ik hun genen heb. Aan de andere kant gaat een werkgever mij ook niet heel tof vinden als ik net een project heb aangenomen en bijna niet kan werken van de pijn en/of misselijkheid. Bovendien weet ik dat ik door bepaalde antistoffen die ik heb een drie keer zo grote kans heb op een miskraam. Ik wil dus ook weer niet te laat beginnen vanwege dit risico. Probleem bij mij is dat ik echt een verstandsmens ben en het moeilijk vind om naar mijn gevoel te luisteren. Met zo'n grote beslissing als het gaan voor een kind zijn er ben ik bang alleen altijd wel verstandelijke bezwaren te vinden dus ik zal toch uiteindelijk de knoop door moeten hakken. Ach, het zal uiteindelijk allemaal vanzelf ook wel goed komen, maar ik ben soms echt een twijfelkont en zie altijd beren op de weg. Gelukkig heb ik ook nog ergens een verstoft rechten-diploma op de plank liggen waar ik in geval van uiterste nood nog wat mee kan doen.

Ik ben vandaag trouwens lekker vrij. Eerst nog een beetje forummen en dan naar de sportschool. Vanmiddag nog even bloedprikken voor een medicijnspiegel en dan boodschappen doen en huis opruimen en schoonmaken. Het is hier echt een troep. Hopenlijk kom ik hierna ook nog aan mijn scriptie toe.
@Kruimel..was meer als grapje bedoeld!!

Ik rekende op babybrabbel gewoon uit wanneer mijn vruchtbare dagen waren. Maar omdat jij er nog geen NOD bij had staan heb ik jou niet in het grapje betrokken!! Sorry...wilde je niet zo laten stressen!!
@Florence...ga er gewoon voor. Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt!!!!

Ik heb net een alternatieve sportschool sessie gehad. Ik heb de tuin (a 300m2) geveegt en de bloembakken geharkt etc. Pfff...dat was wel ff genoeg beweging. Mega blaar op mn hand....
W
@ T&G: bedankt voor je tip!!! Misschien moet ik inderdaad maar gewoon stoppen met twijfelen er gewoon voor gaan, haha. Dat ik er geen spijt van ga krijgen weet ik zowieso al zeker! Wat goed dat jij je alternatieve beweging al gehad hebt. Ik moet nog naar de sportschool.

@ Justline: Dankje, mijn probleem is alleen dat ik soms een beetje te verstandig ben, overal veel te veel over nadenk en soms niet goed weet wat ik voel. Man en ik gaan over ruim twee weken drie weken met vakantie, dus dat lijkt me een perfect moment om er in alle rust nog even over te praten en na te denken (oh, nee, niet te veel nadenken, vooral voelen, haha!).

Maarreh.... twee pakken condooms? Dan moet je je best doen om die er zo snel mogelijk doorheen te jagen! Veel plezier trouwens met shoppen en luisteren naar je zwager vandaag! Enneh... mocht ik ooooit de knoop doorhakken dan houd ik me graag aanbevolen voor een zwangerschapsreportage. Dat lijkt me echt super, bedankt voor je aanbod!
@ Florence: Goed idee zeg, lekker drie weken erover praten én voelen klinkt als een heel goed idee.

Werkse allemaal vandaag en/of andere dingen doen
@JL, als ik zwanger ben kom ik zeker naar jou toe voor foto's. Lijkt me geweldig om mooie foto's te hebben!!

@T&G, wel vervelend dat je eigenlijk gewoon moet liegen tegen je baas. Wel logisch, maar ja...

Hier hadden we het simpel over het plaatsen van een dakraam en ze begonnen meteen erover of dat een kinderkamer wordt. Reactie is standaard dat je een kind toch niet op zolder neerlegt...en dan houden ze op. Maar is natuurlijk wel doel van de verbouwing van de zolder dat er een kinderkamer ontstaat op de 1e verdieping...

En vruchtbare nachten hebben we zeker gehad, vraag me alleen af of ík al vruchtbaar was

@Mogalie, k heb in het begin de zwangerschapstesten netjes opgeborgen in mijn nachtkastje, maar hij wilde ze wel zien..

@Kruimel, vorige cyclus was maar 26 dagen. En een spermacel leeft tussen de 3 en 7 dagen. Al is 7 dagen wel erg positief volgens mij..

10 augustus zou dan met cyclus van 26 dagen mijn eisprong zijn. Dat is dus nog maar 4 dagen vanaf nu..
Rot hoor Justline, zo'n lange cyclus. Teunisbloemolie en Mierikswortel zijn goed voor je cyclus.
@T&G, Nee hoor, Geen sorry, ben je gek. Ik zag toevallig gewoon dat ik op dezelfde dag mijn NOD zou hebben en ik was in de veronderstelling dat ik donderdag pas enigszins vruchtbaar zou kunnen zijn. Nu heb ik deze week al wel vruchtbare nachten gehad, dus eigenlijk zowieso niks aan de hand. Maar ik vind het soms zo lastig.

@florence, ik lees me helemaal suf. babyboom boek en het boek zwanger! Ze zeggen daar allemaal dat je 2 a 3 x per week moet vrijen. Maar ik kon niet zo goed vinden vanaf wanneer het erg belangrijk wordt. natuurlijk tot je eisprong. Toen las ik in een boek dat je 11 t/m 16e dag belangrijk waren. Daar ben ik dus vanuit gegaan. vandaar dat ik even schrok van het berichtje van t&g. Dacht dat ik het weer verkeerd begrepen had.

Tjonge,jonge, heb verdikkeme biologie op vwo gehad, maar duidelijk niet echt goed opgelet bij de hoofdstukken over vruchtbaarheid. Wel heeeeel goed opgelet toen de leraar condooms en anticonceptie nader toe ging lichten.

@justline, ik was degene die gestopt is met roken. Heerlijk, maar ik merk niks van de voordelen die vaak worden genoemd, zoals beter ademen en meer ruiken.

Sorry jongens, de rest ben ik even kwijt. Ik heb geen tweede scherm geopend. Nogal een egoberichtje, maar ik maak het straks goed
aha, ik ben naar babybrabbel.nl gegaan en heb mijn vruchtbare dagen uitgerekend. Vanaf 9 augustus moeten we los. hihi

Wat een supertip. BEDANKT |T&G en ARUBA. Had ik het toch goed begrepen. had alleen zelf twee dagen eerder er bij gerekend voor het geval mijn cyclus toch wat korter zou zijn.
@All...net een vriendin op bezoek gehad die vertelde dat ze met de eerste IUI poging gaat beginnen.

Wel heftig...als je je ondertussen steeds beseft wat zich afspeelt in je eigen buik. Voel me nu al schuldig als ik het haar straks moet vertellen...
@T&G, dat is wel pijnlijk voor haar denk ik.

Maar ja zij weet ook wel dat jij er niks aan kunt doen dat het bij jou wel lukt.. Hopelijk lukt het bij haar ook snel.
@Justline, ik rookte niet.. alleen mijn vriendje..
Wisten jullie dat het voor mannen ook goed is om foliumzuur te slikken? Schijnt extra preventief te zijn vwb open ruggetjes en miskramen.

T&G Is altijd moeilijk. Kan ik me voorstellen. En dan ben ik iemand die het van de kant van je vriendin kan bekijken.
@ Kruimel: Oh, sorry, ik wist niet dat je die boeken al had. Nou ja, mosterd dan. Wat goed dat je een site hebt gevonden waar je je vruchtbare dagen kunt uitrekenen. Handig!

@ T&G: Jeetje, wat moeilijk. Ik hoop dat het snel gaat lukken bij je vriendin. Wel of niet zwanger worden is soms net een loterij waarbij je gewoon geluk moet hebben, dat blijkt maar weer.
...
@aruba, mag de man dan dezelfde pillen slikken als de vrouw/ Of zijn er ook speciale foliumzuur tabletten voor mannen. ik slik namelijk de tabletten met extra vitaminen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven