Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Meral, wat lekker dat je weer kan beginnen met een paar uurtjes volgende week!

En wat super dat je van iedereen spullen krijgt! Ik hoop daar stiekem ook wel een beetje op, maar laten we er maar van uit gaan van niet, dan kan het altijd meevallen
Yeah-yeah, Dino!!!

Toen ik het topic opende zag ik als eerste de tabel. Met nog een extra blij poppetje. Leuk!!

Meral, knap dat je weer gaat werken. Hopelijk snel weer in het ritme.

En leuk om te lezen dat jij (en je omgeving) bezig zijn met de baby-uitzet.

Zou idd ook een budget afspreken, anders zou ik alles kopen.

1500 ?

Ooo dat is echt in 1x zo'n groot bedrag...

Panda, ben jij er inmiddels zeker van dat het écht een menstruatie is?
Gefeliciteerd dino!!
Oh Dino wat een super nieuws!!! Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd Dino, gelijk in de eerste ronde. Fijn!

@Meral, super dat je zoveel aangeboden krijgt. Waarschijnlijk krijgen wij ook wel wat tegen die tijd, maar daar kan ik niet vanuit gaan dus ben alvast maar een leuk potje aan het maken voor alle spullen. Mijn spaardoel is nu 3000 euro, is dat reëel denken jullie? Dat is dan gewoon voor alles spullen die je voor het eerst aanschaft, een paar spullen zoals een kinderstoeltje (voor aan de tafel) en dat soort dingen wil ik best 2e hands maar verder toch het liefst nieuw.
Wauw Dino wat super gefeliciteerd 🎉.

Ben bang dat toch echt hier nu de menstruatie gekomen is, balen maarja nu geen onzekerheid meer.

Waarschijnlijk slaan we de volgende ronde even over want mijn schoonouders hebben gisteren voor het hele gezin een reis geboekt in oktober voor hun huwelijk tja en mocht het de volgende ronde lukken hebben we niet zo'n goede timing 😅 altijd lekker een reisje naar de zon🌞
@Annemarijeg,

Heerlijk vooruitzicht, een reis in oktober. Waar gaat de reis naartoe?

Vind je het niet lastig om een maand over te slaan?

Ik merk aan mezelf dat ik zo ongeduldig ben (nu al). Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Dat ging ook best wel aardig maar afgelopen zondag vertelde mijn beste vriendin dat zij ook gaat stoppen met de pil deze maand. Zij wilde nooit kinderen en ik al jaren. Zul je straks zien dat zij het nog eerder voor elkaar heeft dan ik.. die gedachten heb ik dan automatisch en dat levert weer wat druk op merk ik. Dat wou ik juist niet

Ach het is en blijft afwachten. Het zou natuurlijk wel leuk zijn als we allebei tegelijk zwanger zijn...
Waar er naar toe gaan is een verassing.

Vind het wel erg moeilijk hoor om een mandje over te slaan. Maar mocht het deze naam wel lukken dan zitten we in november en we hebben de reis van 7 tot 14 oktober dus dat word een beetje krap....maar eigenlijk kam ik niet wachten...
Beterschap Laura! Hoop dat je je snel weer beter voelt

Ooh Super Dino! Gefeliciteerd!
Pffff word er niet goed van. Dacht toch echt vanmorgen dat mijn ongesteldheid wel zou doorzetten, maar nu heb ik helemaal niks geen verlies meer... vanmorgrn toch echt wel wat bruinverlies gehad met klein beetje oud/rood bloed gisteren alleen klein beetje bruinverlies bij het afvegen. Heb wel onderin mijn buik ongesteldheidspijn...
Gefeliciteerd dino!!

Vanuit m'n warme bedje...
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Jullie zijn super lief, bedankt
Rawr.
Gefeliciteerd Dino alweer 5 zwangeren in dit topic!!!
@Annemarijeg Ik had hetzelfde op de dag dat ik ongesteld zou worden had ik s'avonds bij het afvegen wat bruinverlies en dacht al aaaw ongesteld geworden :(

maar de dagen daarna had ik niks meer. Een week later toen ik ging testen was het positief.
Maar ik ben inmiddels 8 a 9 dagen over tijd. Vanmorgen nog getest en was negatief. Had Jij Ook Menstruatie Krampen jen1985?

Verder heb ik echt nergens last van.
op maandag 19 jan was me nod en vrijdag 23 was de test ook negatief de week daarna was het pas positief.

Verder had ik nergens last van geen kwaaltjes, alleen super moe.

*FIngers crossed* voor je Annermarijeg
De tabel gaat hard zeg!! Hopelijk mag ik er ook snel bij hihi. Samen met de andere meiden.

Annemarije wat rot zeg, deze onzekerheid. Dat je maar snel wat weet. Of je nu zwanger bent of door kunt naar de volgende ronde.
Ik ben bang dat als ik deze ronde een eisprong had, deze verpest is door de griep..

Helaas.. nog even een kleine twee weken wachten op mijn NOD of terwijl WOD.. (wel)
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
wanneer is jouw NOD Xana?
Laura hahaha grappig de WOD! Die houden we er in. Ik weet het niet precies wanneer mijn nod is. Door mijn onregelmatige cyclus. Daarom vanaf volgende maand met ovulatietesten werken. Maar ik denk tussen morgen en volgende week ergens. Zit nu echt te wachten op mijn menstruatie. Dan kunnen we er ECHT voor gaan.
Annemarije. Je kan een bloedtest aanvragen bij je huisarts. Vaak mag dat na zo lang wachten. Je kan daarmee definitiever en sneller een zwangerschap testen dan met urine.
Ja ik weet het meral. Even afwachten of het nu doorzet. Vanmiddag en nu wel weer bloedverlies gehad. Anders bel ik maandag de huisarts denk ik.
Zo heel wat terug gelezen.. stomme forum met zijn onderhoudt!

Om te beginnen:

@dino: wat ontzettend leuk!!! Van harte gefeliciteerd heb je al een test gedaan hoe lang je ongeveer zwanger bent?

@meral: wat fijn om te horen dat je volgende weel wat uurtjes gaat werken, dat zal je denk ik echt goed doen even ertussen uit

@newbie: welkom! Ik hoop dat alles zo voorspoedig gaat als bij ons (dat hoop ik natuurlijk voor alle meiden in dit forum)

@jen: fijn dat je zo snel terecht kon met de intake en dat alles zo goed is uitgelegd, jammer alleen dat je pas de 20e je eerste echo hebt :(

@annemarije: ik hoop echt van harte dat je zwanger bent.. ik had namelijk continue het gevoel dat ik ongesteld moest worden na paar dagen over tijd test gedaan (negatief) na 1,5 week nog een test gedaan en die was positief! Fingers crossed meid!

hier een behoorlijk stressvolle week, dinsdagavond gemeenschap gehad, daarna donkerbruine afscheiding (miniskuul beetje) ik kreeg bijna een hartstilstand.. in paniek mijn zus gebelt die mij geruststelde, dat het vrij normaal is, restbloed van vorige ongsteldheid wat tussen baarmoederplooien zit. Verder geen steken geen pijn geen last en GEEN helderrood bloedverlies, pfieuw! Diezelfde avond afwijzing gehad van de dierenarts waar ik gesolliciteerd had (dus vanaf 15 maart werkloos, erg leuk met een kleine op komst) gelukkig verdiend mijn vriend genoeg en heb ik nog wat zwarte klantjes waar ik schoonmaak. Donderdag was een hele heftige dag, veel verdriet maar het was een mooi afscheid.

Voor de meiden die het niet wisten, ik heb mijn 2e echo morgenmiddag ipv gister.. betere kans dat je het hartje hoort. Ik hoop dat alles goed is! Gaan we wel vanuit hihi

Oja mijn vriend heeft een hint gegeven wat betreft trouwen.. hij gaat mij dit jaar vragen vd zomer.. wanneer hoe of wat daar heb ik geen idee van (erg spannend!!!)

zo nu zijn jullie allemaal bij
Oh Nadaai wat een toestand! Lijkt me echt heel eng om bloed te verliezen. Fijn dat je nu morgen een echo hebt, hopelijk ben je dan helemaal gerustgesteld ook al is het oud bloed geweest. Je zult zien, dat hartje is echt het beste medicijn ever tegen alle stress! Ik weet nog dat er bij mij toen zoveel van me afviel. (alsof ik al maaaaaanden zwanger ben nu, haha)

Wat jammer dat je afgewezen bent bij de dierenarts. Ik kan me voorstellen dat het wat extra financiele stress oplevert. Heb je recht op een uitkering? Voordeel van zwanger zijn als je niet werkt is dat je je daar helemaal op kan richten en van kan genieten. Je hebt trouwens gewoon recht op verlof, alleen moet je dat zelf regelen met het UWV. Hier was het ook een tijdje spannend of ik verlenging van mijn contract zou krijgen, maar na een mooie berekening kwamen we tot de conclusie dat het zonder mijn salaris ook moest lukken. Ik heb mijn verlenging gekregen, maar was denk ik niet in paniek geraakt al dat niet zo was. Het scheelt wel een hoop gedoe.

Ik ben benieuwd of mijn vriend me ooit ten huwelijk vraagt. We vinden het beiden wel speciaal om getrouwd te zijn, maar zijn niet het type om daar een enorm feest met witte jurk van te maken. Misschien ligt het ook aan de leeftijd en dat we beiden hiervoor ook langere relaties hebben gehad. Als hij me vraagt zal ik natuurlijk ja zeggen, vraagt hij me niet dan mis ik het (nu) ook niet. Het is nooit mijn droom geweest. Moeder worden daarintegen wel!
Annemarije, wat spannend bij jou zeg!

Wie weet hoef je helemaal niet te stressen over de vakantie en ben je al zwanger.

Anders zou ik het zelf echt absoluut NIET leuk vinden om rekening te moeten houden met mijn schoonouders en hun ideeën.... Scheelt natuurlijk ook wel wat voor een band je met hun hebt. Ik zou moordneigingen krijgen als ik dat te horen kreeg. Oeps!

Yeah Laura, jij bent grappig! Ik ga ook richting mijn WOD. Bleh, nu al geen zin in...

Nadaaitje; wow, ik zou ook een hartstilstand krijgen! Gelukkig ga je vandaag horen of het hartje klopt. Spannend zeg! En bijzonder!

Oei! Dat van je werk is wel minder... Vraag op tijd een uitkering aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven