Gezondheid alle pijlers

Aambei

06-02-2015 13:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een meisje van 18 jaar en heb al anderhalf jaar een vriend. We hebben het wel eens over anale seks en zouden dit allebei wel eens willen proberen, maar ik durf het niet. Ik heb al een tijdje last van een uitwendige aambei en ik schaam me hiervoor ook heel erg. Mijn vriend weet er niks van en hierdoor durf ik geen anale seks te hebben. Ik wil heel erg graag dat de aambei verdwijnt, maar ik weet niet hoe. Hebben jullie misschien tips om ervoor te zorgen dat de aambei zo snel mogelijk weg gaat? Als niemand er iets tegen weet, hebben jullie dan misschien ervaring met anale seks en een aambei? Ik ben namelijk bang dat het gaat bloeden of alleen maar erger wordt. Ik heb nog nooit pijn gehad aan de aambei, alleen schaamte... Hopelijk weten jullie er iets tegen!!
Je kunt bij de drogist een middeltje tegen aambeien kopen, Sperti heet het. Je hebt er geen recept voor nodig. Daarmee zou het over moeten gaan.

Over je andere vraag kan ik geen advies geven.
Een aambei is eigenlijk altijd pijnlijk. Het zal wel een huidflapje zijn. Google maar eens op " huidflapje anus " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Curanol (zonder recept verkrijgbaar bij apotheek) helpt bij mij het beste. Over de combi aambei en anale seks kan ik je niets vertellen, voor mij is de anus een uitgang en geen ingang.
Het bultje zelf waar jij het over hebt gaat niet weg, tenzij je deze operatief lat weghalen.

Die aambeienzalf is alleen om de klachten (jeuk/pijn/bloed etc) weg te halen. Het kan het huidflapje wel doen krimpen, maar helemaal weggaan zal het niet doen denk ik.

Helaas... dus óf operatief, of gewoon laten zitten. Als hij niet al te groot is valt het hem misschien wel niet eens op.

Ik heb er ook 1, maar die is gelukkig best klein. Geen anale seks hier, maar ik voel me ook altijd erg opgelaten als we het doggystyle standje doen. Gelukkig vinden we het beiden leuker om het licht uit te doen, dus dan ze je het wss niet.

Misschien bij jullie ook een optie?
quote:pommiaan schreef op 06 februari 2015 @ 13:41:

Geen anale seks hier, maar ik voel me ook altijd erg opgelaten als we het doggystyle standje doen. Gelukkig vinden we het beiden leuker om het licht uit te doen, dus dan ze je het wss niet.

Misschien bij jullie ook een optie?Waarom laat jij hem dan niet verwijderen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 februari 2015 @ 13:38:

Een aambei is eigenlijk altijd pijnlijk. Het zal wel een huidflapje zijn. Google maar eens op " huidflapje anus " .Ik heb het gegoogled, maar het is echt een bultje bij mij waar spanning op komt te staan als ik druk zet vanuit de anus. Kan het dan nog een huidflapje zijn? Want ik zag overal staan dat het een huidplooi was. En als het een huidflapje is, wat kan ik hiertegen doen?
Operaties aan skintags (marisken, huidflapjes) zijn niet altijd succesvol en het genezingsproces kan behoorlijk pijnlijk zijn. Minder drastisch en misschien een beetje een rare suggestie:

Omdat je anus heel erg gevoelig is kan een huidflapje als heel groot aanvoelen, maar in de realiteit hooguit een vierkante mm groot zijn. Heb je de boel wel eens goed bekeken met een spiegeltje? Misschien valt het cosmetisch ontzettend mee.

Verder: aambeien kunnen gauw bloeden omdat de buitenste laag erg kwetsbaar is, skintags hebben een hoornlaag en zijn dus over het algemeen net zo stevig als gewone huid. Die zullen niet zo gauw bloeden.
quote:Christinaeriksen schreef op 06 februari 2015 @ 13:50:

[...]

Ik heb het gegoogled, maar het is echt een bultje bij mij waar spanning op komt te staan als ik druk zet vanuit de anus. Kan het dan nog een huidflapje zijn? Want ik zag overal staan dat het een huidplooi was. En als het een huidflapje is, wat kan ik hiertegen doen?

Voor een diagnose moet je even naar je huisarts, ben ik bang, niet naar dit forum ;) Wat je eraan kan doen (pas op, NSFW!):

http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... ariske.htm

http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... mbeien.htm
Ik heb het nog eens goed bekeken, en het lijkt wel of het een velletje is die ik met 2 vingers kan vastpakken en die van de vagina naar de anus loopt en bij de anus lijkt het of dat het velletje zich ophoopt tot een soort van bolletje. Is dit normaal?
Ga gewoon even naar de huisarts, in plaats van hier enge Google links lezen. Die HA heeft vast al 1000 anussen in zijn/haar leven gezien, niks spannends meer aan.
De enigste juiste tip die hier al paar keer benoemd is. Ga naar de huisarts die weet er wel raad mee. Trouwens maak je niet druk om je vriend, die heeft je maar te nemen hoe je bent. Vind ie het niet leuk, jammer voor hem dan maar dag dag. Wat ik daar dus mee bedoel, je hoeft je er niet voor te schamen.
fietsen varen vrouwelijk doen
quote:Lifeforever schreef op 06 februari 2015 @ 14:28:

Ga gewoon even naar de huisarts, in plaats van hier enge Google links lezen. Die HA heeft vast al 1000 anussen in zijn/haar leven gezien, niks spannends meer aan.Ik post geen 'enge googlelinks'! www.huidziekten.nl is voor en door dermatologen en dermatologen in opleiding. Wordt ook gebruikt tijdens de opleiding geneeskunde, en de huisartenopleiding. Hetzelfde geldt voor www.oogartsen.nl, trouwens.

Het is goed zoeken, maar websites met betrouwbare medische informatie zijn er weldegelijk!

Tot slot, nogmaals: ga naar de huisarts TO.
quote:z-u-s schreef op 06 februari 2015 @ 15:09:

[...]

Ik post geen 'enge googlelinks'! www.huidziekten.nl is voor en door dermatologen en dermatologen in opleiding. Wordt ook gebruikt tijdens de opleiding geneeskunde, en de huisartenopleiding. Hetzelfde geldt voor www.oogartsen.nl, trouwens.

Het is goed zoeken, maar websites met betrouwbare medische informatie zijn er weldegelijk!

Tot slot, nogmaals: ga naar de huisarts TO.Ik ken de website, maar eerst een diagnose laten stellen en dan pas die website bezoeken en gaan lezen.
quote:Lifeforever schreef op 06 februari 2015 @ 13:44:

[...]

Waarom laat jij hem dan niet verwijderen?Omdat als ik lees hoe vaak het kan blijven ontsteken etc, ik de ingreep te drastisch vind. Ik heb er verder geen last van, af en toe wat bloed, maar het blijft geen mooi plaatje natuurlijk
Helaas heb ik er ook last van ik heb ook aambeien. soms word ik s'nachts wakker van de pijn het is een vreselijke krampachtige pijn als het zo doorgaat moet het weggehaald worden. Ik heb een zalf voor gekregen dat is als ik pijn krijg moet ik er op smeren het is om het pijn te verzachten. Bij mij is het pijn laatste tijd veel erger geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven