Mode & Beauty alle pijlers

De hypocrisie van plus size modellen

06-02-2015 19:36 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
''Goede kans dat je me gaat haten na dit stuk maar dat neem ik voor lief. Want er zit me iets dwars, al een hele tijd en dat ga ik nu van me afschrijven. Ik begrijp er namelijk geen reet van dat iedereen maar mag jubelen over plus-size modellen en dat ze daarbij dunne modellen totaal met de grond gelijk maken. [...] Dat iedereen naar lieve lust mag azijnpissen op de lijven van Kate Moss en de Victoria’s Secret-modellen en dat we graag roepen over dat iemand mager is maar dat zodra iemand het d-woord (dik) in de mond neemt het huis steevast te klein is.'' Bron: http://www.amayzine.com/n ... e-van-plus-size-modellen/

De hypocrisie van de plus-size modellen.. Wat is jullie mening hierover?

quote:glitter@spice66 schreef op 06 februari 2015 @ 20:42:

Wat vooral mijn haatgevoel wekt, is hoe ontzettend slecht dit stuk is geschreven. Verder zie ik liever een volle vrouw dan een dunne. Maar zou nooit een dunne vrouw belachelijk maken. Stel je voor, iemand die dun is ook nog de grond in trappen. Dat gekift op elkaars lichaam, hou toch op.

Ik was een gratenpakhuis ..wat ik ook at de botten bleven uitsteken en NU heb ik 10 kg overgewicht, als ik nu 8 kg af zou vallen was ik bijna ...maar ja bijna ..
quote:Liadan schreef op 06 februari 2015 @ 20:15:

En ik ben het eens met diegene die hierboven schreef dat je ook in de plus size-modellen wereld een bepaald lichaamstype terug ziet, wat eigenlijk neerkomt op een grote zandloper.

Klopt ja, het zijn bijna altijd vrouwen die een slanke taille hebben.

terwijl er ook veel vrouwen zijn die meer dit figuur hebben

Stressed is just desserts spelled backwards
Wat een raar stukje waar de OP naar verwijst. Sinds wanneer worden modellen beoordeeld op hun gezondheid? Het gaat toch over schoonheid, aantrekkelijkheid? Je kan wel kritiek hebben, maar haal dan niet verschillende categorieën door elkaar.
quote:voornu schreef op 06 februari 2015 @ 21:56:

Wat een raar stukje waar de OP naar verwijst. Sinds wanneer worden modellen beoordeeld op hun gezondheid? Het gaat toch over schoonheid, aantrekkelijkheid? Je kan wel kritiek hebben, maar haal dan niet verschillende categorieën door elkaar.

Sja, voor iedere categorie is wel een liefhebber te vinden. Waar de een in extase geraakt van een ranke gazelle met een klassieke beenderstructuur trekt de ander er de neus voor op omdat hij/zij dat een 'ziekelijk' voorkomen vindt.

Ik heb het idee dat die zogenaamde 'catfights' alleen kunstmatig in leven worden gehouden door die net niet hippe blogjes en halfbakken columnisten. Welke broodschrijver maakt zo'n achterlijk stuk tenzij de achterliggende bedoeling is dat de standaardbakvis van pak 'm beet 16 jaar als een dolle (anoniem) gaat reageren op de genoemde rollade of gratenpakhuis.

Persoonlijk was en is mijn motto: "Als het je niet bevalt dan lekker de andere kant opkijken". Als je gaat zoeken kun je bij iedereen wel een 'fout' ontdekken. Ik deel mijn tijd liever anders in.
quote:nina1966 schreef op 06 februari 2015 @ 19:50:

Ten eerste zijn die zgn plus size modellen niet zo heel erg plus. Maat 42 is nu echt niet dik te noemen. Of je moet 1.30 zijn.

De magere modellen daarentegen zijn soms maar 40 kilo met een lengte van minimaal 1.70 en ja dat is MAGER. Té mager. En waarom mag dat niet gezegd worden?

Groot gelijk, 1,70 en 40kg wegen, is serieus ondergewicht ;)

Volgens mij hangt het er enkel vanaf hoe groot je bent. Mijn vriendin is bijvoorbeeld 1,85 en heeft een 42, iemand die amper 1,60 groot is zal snel overgewicht hebben.. Het omgekeerde geld ook natuurlijk ikzelf ben 1,54 groot (of klein) ik weeg een 45kg, juiste rondingen, eet genoeg en ik heb maat 34 :p maar ik vind mijzelf niet té mager of dergelijke (er mag altijd wel een kilo'tje bij hoor), het probleem zit hem denk ik echter in de jeugd. Meisjes die echt aan overgewicht lijden en die denken dat hun maat oké is omdat er 'plussize' modellen op tv komen of in de kranten staan.. dat is dan wel weer verkeerd. Zolang alles in proportie is, is er niks mis mee denk ik...
leef je leven
Niemand wil zichzelf afvallen .
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wie pist er azijn over de Victoria Secr. modellen? Volgens mij worden die vrijwel altijd heel mooi gevonden.

De blog zegt vooral iets over de onzekerheid van de schrijfster van wie ik vermoed dat zij zelf een eetstoornis-/probleem heeft.

Als je wilt weten wat bashen is dan moet je dit eens zien: https://www.youtube.com/watch?v=v_FbBNsVcGI
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Summerdance, ik heb aan iedere kant van mijn mond een pukkel, dus als we nou samen naar buiten gaan zijn we een soort verbind de puntjes puzzel samen. Is dat wat?
Ik denk altijd dat het figuur niet zo belangrijk is maar juist je gezicht, uitstraling en verzorging. Ik ben zelf type net iets te dun en kan eten wat ik wil, maar ik krijg nooit vervelende opmerkingen. Eerder reacties dat ze wel zouden willen ruilen. Andersom let ik geeneens op iemands figuur. Met een knap gezicht bereik je meer dan je figuur
GET A LIFE.
Love is the meaning of life
Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met lelijk of mooi. Zowel te mager als te zwaar zouden niet moeten worden gepromoot als een schoonheidsideaal om na te streven. Beide vrouwen zijn misschien mooi en perfect gezond, maar dat wil nog niet zeggen dat het voor de doorsnee vrouw een gezond gewicht is.

Het probleem met de mode-industrie is, dat ze over het algemeen kleding op de markt brengen die perfect staat in maat 34/36. Vervolgens vergroten ze die kleding zonder aanpassingen uit tot maat 56, terwijl iemand die wat voller is, gewoon een andere pasvorm heeft. Naar kleding is die wel goed past en goed staat, is het vaak lang zoeken.
Laat een mens gewoon in haar waarde. Of ze nu maat 34 of 54 heeft.
quote:retrostar schreef op 07 februari 2015 @ 00:36:

Niemand wil zichzelf afvallen .LOL

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven