All inclusive Kos
zondag 8 februari 2015 om 13:00
Wie heeft ervaring met de kwaliteit van All Inclusive op Kos.
De afgelopen jaren heb ik in Nederland gekampeerd met mijn dochter, wat ik super leuk vind. Als alleenstaande moeder heb ik het gevoel toch wat kwetsbaarder te zijn in het buitenland. Nu ben ik zelf al eens naar Kos geweest en zag op internet een mooi uitziende accommodatie 'Aegean View Aqua Resort' All Inclusive Hotel op Kos. Ik las dat dit via Corendon is met Nederlandse animatie. Daar zullen dus meer Nederlanders zijn. Aangezien ik zelf al een keer naar Kos ben geweest en daardoor al het een en ander heb gezien daar, lijkt me dit een leuke manier om te ervaren hoe het is om alleen met mijn dochter een vliegvakantie te gaan doen. All Inclusive lijkt me, voor een keer, heerlijk, maar zie regelmatig berichten dat de kwaliteit van het eten niet goed is.
Wie heeft wel eens een All Inclusive vakantie gedaan op Kos (via Corendon) en kan me hier wat over vertellen?
Of.... wie heeft deze accommodatie toevallig ook op het oog?
De afgelopen jaren heb ik in Nederland gekampeerd met mijn dochter, wat ik super leuk vind. Als alleenstaande moeder heb ik het gevoel toch wat kwetsbaarder te zijn in het buitenland. Nu ben ik zelf al eens naar Kos geweest en zag op internet een mooi uitziende accommodatie 'Aegean View Aqua Resort' All Inclusive Hotel op Kos. Ik las dat dit via Corendon is met Nederlandse animatie. Daar zullen dus meer Nederlanders zijn. Aangezien ik zelf al een keer naar Kos ben geweest en daardoor al het een en ander heb gezien daar, lijkt me dit een leuke manier om te ervaren hoe het is om alleen met mijn dochter een vliegvakantie te gaan doen. All Inclusive lijkt me, voor een keer, heerlijk, maar zie regelmatig berichten dat de kwaliteit van het eten niet goed is.
Wie heeft wel eens een All Inclusive vakantie gedaan op Kos (via Corendon) en kan me hier wat over vertellen?
Of.... wie heeft deze accommodatie toevallig ook op het oog?
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
zondag 8 februari 2015 om 13:10
Ik kijk vaak even op Zoover als ik ervaringen zoek.
http://www.zoover.nl/grie ... mbi-e-o/aegean-view/hotel
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 8 februari 2015 om 13:11
Kos is heel toeristisch en heel veilig. Veel leuke restaurants in het dorp en langs het strand. All in is niet echt nodig.
Van de Griekse eiland vind ik Kos denk ik het minst mooi, dor en kaal, weinig te zien. De Grieken zijn wel aardige mensen.
Van de Griekse eiland vind ik Kos denk ik het minst mooi, dor en kaal, weinig te zien. De Grieken zijn wel aardige mensen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 8 februari 2015 om 13:17
Bedankt Tickel, ga even kijken!
Viva-amber, ik ben al eens op Kos geweest, Ook op andere Griekse eilanden. Waar het mij om gaat is dat zou willen uitproberen hoe het is om met een, dan 8 jarige dochter, op vliegvakantie te gaan. Vandaar dat ik dacht aan All Inclusive. Hoef ik zelf wat minder te doen zeg maar. Mijn dochter gaat er niet echt voor zitten wanneer we uit eten gaan. Even wat van een buffet kunnen pakken gaat vaak makkelijker. Vandaar mijn vraag over de kwaliteit.
Viva-amber, ik ben al eens op Kos geweest, Ook op andere Griekse eilanden. Waar het mij om gaat is dat zou willen uitproberen hoe het is om met een, dan 8 jarige dochter, op vliegvakantie te gaan. Vandaar dat ik dacht aan All Inclusive. Hoef ik zelf wat minder te doen zeg maar. Mijn dochter gaat er niet echt voor zitten wanneer we uit eten gaan. Even wat van een buffet kunnen pakken gaat vaak makkelijker. Vandaar mijn vraag over de kwaliteit.
zondag 8 februari 2015 om 13:19
zondag 8 februari 2015 om 13:57
Als je nou ff op dat linkje klikt zie je dat 732 mensen die daar geweest zijn, een review hebben ingevuld.
En dat ze het eten dus gemiddeld een 8,1 geven.
En dat ze het eten dus gemiddeld een 8,1 geven.
zondag 8 februari 2015 om 13:58
Ik ben in een ander AI hotel geweest op Kos. De recensies waren positief, al was er regelmatig een opmerking over het eten gemaakt, zoals 'weinig afwisseling' of 'relatief koud'. De eerste week verbaasde ik me over die recensies. Ik vond dat er keuze zat was en ja, de temperatuur wisselde nogal. Koud was het nooit, maar soms wel wat lauw. De tweede week begon ik de recensies te begrijpen. Inmiddels had ik alle soorten eten al een keer geproefd en werd het dus inderdaad erg eentonig. En ik begon ook wel te verlangen naar een keer goed warm/heet eten.
Beide zaken, zowel weinig afwisseling als lauwe gerechten, vind ik begrijpelijk als ik kijk naar wat je betaalt in zo'n hotel. Mensen willen namelijk véél keuze, en dus serveren ze elke dag dezelfde vele gerechten. Als je veel gerechten moet maken en beschikbaar moet laten zijn voor veel mensen, dan wordt er wel eens iets wat kouder.
En als je altijd een breed aanbod biedt, dan scheppen mensen alles maar op dat ene bord. En dan heb je na een week alles wel gezien ja. Maar in een restaurant eet je normaal ook niet én kip, én rund, én varken, én patat, én pasta, etc.
Al met al vond ik de service passen bij wat ik betaalde en vind ik het geen negatieve recensie waard. Maar ik begrijp wel waar de opmerkingen vandaan komen. Ik denk dat je er met een kind van 8 weinig fout aan kan doen, tenzij je zelf erg kritisch bent.
Beide zaken, zowel weinig afwisseling als lauwe gerechten, vind ik begrijpelijk als ik kijk naar wat je betaalt in zo'n hotel. Mensen willen namelijk véél keuze, en dus serveren ze elke dag dezelfde vele gerechten. Als je veel gerechten moet maken en beschikbaar moet laten zijn voor veel mensen, dan wordt er wel eens iets wat kouder.
En als je altijd een breed aanbod biedt, dan scheppen mensen alles maar op dat ene bord. En dan heb je na een week alles wel gezien ja. Maar in een restaurant eet je normaal ook niet én kip, én rund, én varken, én patat, én pasta, etc.
Al met al vond ik de service passen bij wat ik betaalde en vind ik het geen negatieve recensie waard. Maar ik begrijp wel waar de opmerkingen vandaan komen. Ik denk dat je er met een kind van 8 weinig fout aan kan doen, tenzij je zelf erg kritisch bent.
zondag 8 februari 2015 om 13:58
Ik ben in september 2013 met man en kind van toen 1,5 jaar naar aegan view geweest. Is een fijn, gemoedelijk resort waar inderdaad veel Nederlanders zitten. Wij hebben ivm leeftijd van zoon toen geen gebruik gemaakt van het animatieteam maar die zagen en spraken wij wel in het restaurant. Leuke gezellige jonge mensen waar de kinderen dol op waren.
Eten was daar voor een resort erg lekker en gevarieerd.
Eten was daar voor een resort erg lekker en gevarieerd.
zondag 8 februari 2015 om 14:26
Ik ben in totaal acht keer op Kos geweest. Ik vind het een fijn eiland. Ik heb ervaring met twee All Inclusive hotels op Kos en ben van mening dat de All Inclusive formule niet te vergelijken is met bijvoorbeeld All Inclusive in Turkije. Het eten is minder uitgebreid en eerlijk gezegd vind ik All Inclusive erg zonde als je in Griekenland bent. Naast Kos heb ik verschillende eilanden bezocht.
Ikzelf zou het liefst uit eten gaan, aangezien dit meer de Griekse keuken is dan de gerechten die je bij All Inclusive krijgt. Dit is toch meer geënt op de westerse keuken en wat de toeristen vaak het lekkerst vinden, of althans, het gros. Veilig aan de patat en spaghetti is aan mij niet zo besteed in Griekenland.
Tijdens All Inclusive vakanties blijf je dikwijls toch op het park en merk je maar weinig van de cultuur van het land. All Inclusive is soms heerlijk, maar Griekenland is hier niet het beste land voor. Echter heb ik over het genoemde hotel wel veel positieve reacties gehoord (mijn oom en tante zijn er ook geweest) en dus lijkt het me voor een eerste keer helemaal niet zo slecht!
Ikzelf zou het liefst uit eten gaan, aangezien dit meer de Griekse keuken is dan de gerechten die je bij All Inclusive krijgt. Dit is toch meer geënt op de westerse keuken en wat de toeristen vaak het lekkerst vinden, of althans, het gros. Veilig aan de patat en spaghetti is aan mij niet zo besteed in Griekenland.
zondag 8 februari 2015 om 15:16
Wij gaan regelmatig naar all inclusieve hotels.
De allermooiste all inclusive vakantie heb ik beleefd op Kos.
Het resort heet Pelagos. Echt super!
Nog nooit zo lekker gegeten in een all inclusive hotel. Heerlijk! Geen grote bakken met eten, maar kleine schalen die regelmatig werden bijgevuld.
Ondanks dat het een redelijk groot complex is, voelt dat niet zo.
De appartementen waren schoon en het was er erg kindvriendelijk.
Het is dat ik het echt te duur vind in het hoogseizoen (wij zijn nu gebonden aan de bouwvak) maar anders ging ik zeker weer.
Ik ben geen type die 2x naar hetzelfde hotel gaat...maar qua prijs en kwaliteit verhouding is Pelagos echt top!
De allermooiste all inclusive vakantie heb ik beleefd op Kos.
Het resort heet Pelagos. Echt super!
Nog nooit zo lekker gegeten in een all inclusive hotel. Heerlijk! Geen grote bakken met eten, maar kleine schalen die regelmatig werden bijgevuld.
Ondanks dat het een redelijk groot complex is, voelt dat niet zo.
De appartementen waren schoon en het was er erg kindvriendelijk.
Het is dat ik het echt te duur vind in het hoogseizoen (wij zijn nu gebonden aan de bouwvak) maar anders ging ik zeker weer.
Ik ben geen type die 2x naar hetzelfde hotel gaat...maar qua prijs en kwaliteit verhouding is Pelagos echt top!
zondag 8 februari 2015 om 15:26
Goh, leuk zeg die tips en ervaringen. Zelf vind ik uit eten gaan in Griekenland ook het leukste (ben er een paar keer geweest), maar niet met mijn dochter die dan net 8 is. Wel een keertje, maar niet een hele vakantie. Daar heeft ze het geduld domweg niet voor. Dus fijn dat mensen hun ervaringen doorgeven. Voor de eerste keer alleen met mijn dochter, lijkt me een all inclusive voor mezelf ook het meest rustige. Wanneer het bevalt voor ons allebei, kunnen we later altijd nog anders besluiten:) Heb nu in totaal 4 op mijn lijstje staan om te gaan bekijken op internet / zoover!
dinsdag 10 februari 2015 om 21:38
woensdag 11 februari 2015 om 09:38
quote:trixie75 schreef op 10 februari 2015 @ 21:38:
Wij hebben al eerder via pb gesproken. Ik heb inmiddels onze vakantie geboekt. Ik ga samen met m'n dochter van 6 naar Kreta (Sissi) . Sentido Vasia Resort en Spa. All inclusive en super leuk voor kinderen. We zijn er al een keer eerder geweest, dus weet dat het daar erg leuk is :-)Ha Trixie. Leuk Kreta, ben ik ook geweest, vlak voordat ik naar de VS kon afreizen om mijn dochter op te halen:) neem aan dat jij in jullie juni vakantie gaat? Die hebben wij niet in het Noorden. Ik werd enthousiast, ben dol op Griekenland, maar twijfel enorm of ik het doe hoor. Het is gewoon best prijzig in juli. Ik ben nog wel wat aan het rondkijken. Kos ben ik ook al eens eerder geweest, maar zag nu ook leuke dingen op Curfu. Als ik al zou gaan dan wil ik wel vanaf Vliegveld Eelde. Dat is 10 min. bij mij vandaan namelijk. Ik weet het nog niet......We gaan in de mei vakantie naar een leuke camping in Overijsel. Wanneer dat bevalt kan het ook maar zo zijn dat ik die boek voor de zomervakantie.....
Wij hebben al eerder via pb gesproken. Ik heb inmiddels onze vakantie geboekt. Ik ga samen met m'n dochter van 6 naar Kreta (Sissi) . Sentido Vasia Resort en Spa. All inclusive en super leuk voor kinderen. We zijn er al een keer eerder geweest, dus weet dat het daar erg leuk is :-)Ha Trixie. Leuk Kreta, ben ik ook geweest, vlak voordat ik naar de VS kon afreizen om mijn dochter op te halen:) neem aan dat jij in jullie juni vakantie gaat? Die hebben wij niet in het Noorden. Ik werd enthousiast, ben dol op Griekenland, maar twijfel enorm of ik het doe hoor. Het is gewoon best prijzig in juli. Ik ben nog wel wat aan het rondkijken. Kos ben ik ook al eens eerder geweest, maar zag nu ook leuke dingen op Curfu. Als ik al zou gaan dan wil ik wel vanaf Vliegveld Eelde. Dat is 10 min. bij mij vandaan namelijk. Ik weet het nog niet......We gaan in de mei vakantie naar een leuke camping in Overijsel. Wanneer dat bevalt kan het ook maar zo zijn dat ik die boek voor de zomervakantie.....
woensdag 11 februari 2015 om 19:08
Yes! Ik ga de uitdaging aan:) heb vandaag toch een vliegvakantie geboekt. Het is Corfu geworden. Dit kan vanaf deze zomer vanaf Eelde. Er was een super aanbod die ik toch echt niet aan me voorbij wilde laten gaan. Ik vind het wel heel spannend, maar ook super gaaf!
donderdag 12 februari 2015 om 20:49
Trixie, wij gaan naar Gouvia, appartement Saint Nicholas. Het is inclusief ontbijt en diner:) Kleinschalige accommodatie, rustig, maar wel vlakbij het strand en de gezelligheid (600 m).
Ga het mijn dochter morgen vertellen. Ze had het gisteren al wel een beetje door toen ik met mijn ex even aan het afstemmen was. Mijn dochter zei; jullie hebben een leuk geheimpje he? Mijn dochter is dol op zwemmen, heeft ook al drie zwemdiploma's, dus wil erg graag met haar gaan snorkelen.
Ik heb nog even een vraag aan jou Trixie. Stuur je een PB.
Ga het mijn dochter morgen vertellen. Ze had het gisteren al wel een beetje door toen ik met mijn ex even aan het afstemmen was. Mijn dochter zei; jullie hebben een leuk geheimpje he? Mijn dochter is dol op zwemmen, heeft ook al drie zwemdiploma's, dus wil erg graag met haar gaan snorkelen.
Ik heb nog even een vraag aan jou Trixie. Stuur je een PB.