bruine afscheiding
zondag 8 februari 2015 om 21:01
Sinds gister weet ik dat ik zwanger ben.
Vannochtend nog een test gedaan, weer positief.
Ben pas net zwanger.. 4wkn en 2 dgn.
Nu heb ik al de hele dag last van bruine afscheiding en ook heb ik menstruatiekrampen. Ook mijn borsten zyn sinds vandaag niet meer zo gevoelig als 5 dagen geleden.
Ik ben zo bang dat het mis gaat
Zijn er dames die hier ervaring mee hebben?
Vannochtend nog een test gedaan, weer positief.
Ben pas net zwanger.. 4wkn en 2 dgn.
Nu heb ik al de hele dag last van bruine afscheiding en ook heb ik menstruatiekrampen. Ook mijn borsten zyn sinds vandaag niet meer zo gevoelig als 5 dagen geleden.
Ik ben zo bang dat het mis gaat
Zijn er dames die hier ervaring mee hebben?
zondag 8 februari 2015 om 21:20
Kan beiden kanten op gaan. Vooral omdat je nog zo vroeg in je zwangerschap zit. Borsten die meestal plots geen zeer meer doen wijst vaak op een miskraam, maar misschien verbeeld je je dit wel omdat je zo bezig bent met de bruine afscheiding?
Bruin bloed wil zeggen oud bloed. Zover ik weet is bij een miskraam meestal echt helder bloed aanwezig
Bruin bloed wil zeggen oud bloed. Zover ik weet is bij een miskraam meestal echt helder bloed aanwezig
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
zondag 8 februari 2015 om 21:26
Bij mijn miskraam had ik vanaf 5e week bruine afscheiding maar ik voelde me volop zwanger. Met de echo van 8 weken bleek dat het gestopt was met groeien.
Bij de tweede zwangerschap begon ik echt helder bloed te krijgen met 11 weken. Toen begonnen ook mijn borsten minder gespannen te zijn. Dus ik zag het alweer gebeuren. Enkele dagen later echo gehad en er zat een levende baby in mijn buik. Het bloeden bleef weken aanhouden.
Bij de tweede zwangerschap begon ik echt helder bloed te krijgen met 11 weken. Toen begonnen ook mijn borsten minder gespannen te zijn. Dus ik zag het alweer gebeuren. Enkele dagen later echo gehad en er zat een levende baby in mijn buik. Het bloeden bleef weken aanhouden.
zondag 8 februari 2015 om 21:31
zondag 8 februari 2015 om 21:39
zondag 8 februari 2015 om 21:50
Nee precies @bloempje300 stress is niet goed! Ik hoop dat het oud bloed is. Maar die krampjes erbij maken t zo eng!! (Al hoewel ik wel gelezen heb dat menstr.krampen bij een zwangerschap horen) ..
Zijn er dames die kunnen omschryvenn hoe de 'normale" krampjes voeelen?
Ik heb echt een zeurend gevoel soms van mn onderbuik tot aan mn liezen alsof ik ieder moment ongesteld kan worden!
Zijn er dames die kunnen omschryvenn hoe de 'normale" krampjes voeelen?
Ik heb echt een zeurend gevoel soms van mn onderbuik tot aan mn liezen alsof ik ieder moment ongesteld kan worden!
zondag 8 februari 2015 om 21:51
zondag 8 februari 2015 om 23:37
Het hoeft allemaal niets negatiefs te betekenen. Bij de (succesvolle) zwangerschap van mijn oudste kind had ik ook een/twee dagen bruine afscheiding in het begin. En de zwangerschapsverschijnselen zoals misselijkheid, die ik met 4 en 5 weken zwangerschap had, verdwenen opeens. Twee weken later kwamen ze echter weer dubbel en dwars terug!
En zeurende krampjes in het begin, waren bij mijn zwangerschappen sowieso steeds een goed teken. De keren dat ik die niet had, werden het miskramen. De keren dat ik die wel had, ging het goed.
En zeurende krampjes in het begin, waren bij mijn zwangerschappen sowieso steeds een goed teken. De keren dat ik die niet had, werden het miskramen. De keren dat ik die wel had, ging het goed.
maandag 9 februari 2015 om 07:20
Fyn wakker worden zo met al die positieve reacties net bij mijn ochtendtoiletbezoek geen teken van afscheiding.. Ook kan ik niet Niet echt spreken van buikpijn. Als ik wat harder op de zijkant van mn borsten druk voelen ze nog een heeel klein beetje 'beurs', maar niet meer zo gevoelig ala eerst.
Maarja.. De dag is nog maar net begonnen..
Ga zo aant werk en hoop dat dit een positieve ;hoopvolle dag word zonder angstaanjagende tekenen!
Maarja.. De dag is nog maar net begonnen..
Ga zo aant werk en hoop dat dit een positieve ;hoopvolle dag word zonder angstaanjagende tekenen!
maandag 9 februari 2015 om 07:30
Ik ben twee maal zwanger geweest en bij beide had ik bloedverlies.
De eerste keer werd een miskraam. De kramp die ik toen had waren geen krampjes, maar flinke kramp alsof ik iets heel verkeerds had gegeten. Moest er echt bij gaan liggen. Ik had toen nog gevoelige borsten. Later, toen de miskraam echt begon, werden de krampen nog erger.
De tweede zit nu al 29 weken in mijn buik en schopt zijn moeder flink wakker. Bij deze zwangerschap had ik soms lichte krampjes die meer als menstruatie aan voelden. Niet zo gek, want hij zat mijn baarmoeder lekker op te rekken natuurlijk. Oh en die gevoelige tepels had ik toen niet, waar ik me flink zorgen over maakte. Blijkbaar voor niks..
Ik duim voor je dat het goed zit, maar je kan helaas niks anders doen dan afwachten.
De eerste keer werd een miskraam. De kramp die ik toen had waren geen krampjes, maar flinke kramp alsof ik iets heel verkeerds had gegeten. Moest er echt bij gaan liggen. Ik had toen nog gevoelige borsten. Later, toen de miskraam echt begon, werden de krampen nog erger.
De tweede zit nu al 29 weken in mijn buik en schopt zijn moeder flink wakker. Bij deze zwangerschap had ik soms lichte krampjes die meer als menstruatie aan voelden. Niet zo gek, want hij zat mijn baarmoeder lekker op te rekken natuurlijk. Oh en die gevoelige tepels had ik toen niet, waar ik me flink zorgen over maakte. Blijkbaar voor niks..
Ik duim voor je dat het goed zit, maar je kan helaas niks anders doen dan afwachten.
maandag 9 februari 2015 om 09:52
maandag 9 februari 2015 om 10:14
Hoi,
Ik had net als jij een bruinige afscheiding, bij mij niet heel veel, maar gewoon wat bruinig slijm (sorry voor de details). Ook had ik daarbij een zeurende pijn in mijn onderbuik. Ook ik schrok vreselijk, maar na een paar dagen ging het over en kwam het ook niet meer terug. Ik had het ook in de eerste weken. Mijn verloskundige zei later dat het innestelingsbloedingen geweest konden zijn, daarbij kun je ook menstruatie achtige kramp hebben en wat bloedverlies of bruine afscheiding. Maar als je bang ben, kun je toch ook even je huisarts bellen (een verloskundige heb je denk ik nog niet). Die kan je vast meer vertellen. Sterkte!!
Onderstaand stukje las ik op mens en gezondheid forum
Bloedverlies rond de 4 weken zwangerschap wordt nogal eens verward met een menstruatie. Er zijn verschillende redenen voor het bloedverlies. Ten eerste kan het nog bloed zijn die afkomstig is van de innesteling. In dit geval gaat het dan om oud bloed, omdat de innesteling rond de 3 weken zwangerschap plaats vindt. Oud bloed is (roest)bruin van kleur. Vaak verliest de vrouw oud bloed gedurende 1 tot 2 dagen.
http://mens-en-gezondheid ... 4-en-6-weken-zwanger.html
Ik had net als jij een bruinige afscheiding, bij mij niet heel veel, maar gewoon wat bruinig slijm (sorry voor de details). Ook had ik daarbij een zeurende pijn in mijn onderbuik. Ook ik schrok vreselijk, maar na een paar dagen ging het over en kwam het ook niet meer terug. Ik had het ook in de eerste weken. Mijn verloskundige zei later dat het innestelingsbloedingen geweest konden zijn, daarbij kun je ook menstruatie achtige kramp hebben en wat bloedverlies of bruine afscheiding. Maar als je bang ben, kun je toch ook even je huisarts bellen (een verloskundige heb je denk ik nog niet). Die kan je vast meer vertellen. Sterkte!!
Onderstaand stukje las ik op mens en gezondheid forum
Bloedverlies rond de 4 weken zwangerschap wordt nogal eens verward met een menstruatie. Er zijn verschillende redenen voor het bloedverlies. Ten eerste kan het nog bloed zijn die afkomstig is van de innesteling. In dit geval gaat het dan om oud bloed, omdat de innesteling rond de 3 weken zwangerschap plaats vindt. Oud bloed is (roest)bruin van kleur. Vaak verliest de vrouw oud bloed gedurende 1 tot 2 dagen.
http://mens-en-gezondheid ... 4-en-6-weken-zwanger.html
maandag 9 februari 2015 om 11:34
Dankje @kaatje71 ..toch een beetje gerustgesteld nu. Vrijdag heb ik een afspr met mn gynaecoloog. Eigenlyk is deze afspr bedoeld om te horen of ik gelijk kan starten met ivf of dat ik nog 2 mndn aan de pil moet om mn 'cyclus regelmatig te krijgen' (wat ie al is) omdat k een risico patient ben. Kan ik haar mooi vertellen dat het ivf traject hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig is!