zwanger op je 42e

10-02-2015 10:25 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week weet ik dat ik zwanger ben, ik ben 42 jaar.

Deze zwangerschap komt behoorlijk onverwachts voor ons. Ik heb 2 kinderen in de tienerleeftijd uit mijn 1e huwelijk en heb nu alweer een aantal jaren een stabiele relatie met mijn vriend die geen kinderen heeft.

Ruim 2 jaar geleden heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen omdat we graag samen een kindje wilden. Enkele maanden daarna raakte ik zwanger, maar helaas is deze zwangerschap mis gegaan in de 7e week. Dit kwam aardig hard aan voor ons en vooral mijn vriend was er vrij snel over uit dat hij dit niet nog een keer mee wilde maken. Hij heeft mij meerdere keren aangespoord om opnieuw een spiraaltje te laten plaatsen, maar dit heb ik elke keer voor me uitgeschoven met als gevolg dat ik nu opnieuw zwanger ben.

We zijn hier best van geschrokken, wisten dat we risico liepen, maar toch had ik het niet meer verwacht op deze leeftijd.

Eigenlijk ben ik er best heel blij mee, het kindje is zeker welkom en abortus is geen optie voor mij. Mijn vriend moet enorm aan het idee wennen en vindt dat het eigenlijk niet had gemoeten.

Waarschijnlijk zit ik nu in de 7e week, ik weet niet meer precies wanneer de 1e dag van de laatste menstruatie was. Was niet heel erg bezig met zwanger worden, dus heb dit niet bijgehouden.

Heb nog geen afspraak bij de verloskundige gemaakt, omdat het de vorige keer in de 7e week misging, wil ik deze week eerst afwachten.

Graag zou ik ervaringen uit willen wisselen met vrouwen die dit ook hebben meegemaakt en op latere leeftijd nog een kind hebben gekregen. De risico's dat het misgaat zijn natuurlijk veel groter en daardoor vind ik het allemaal ontzettend spannend of het allemaal goed zal gaan...........
Gefeliciteerd. Wat een kadootje. Hier volgende week 40 en net bevallen van ons derde mannetje. En het is heerlijk.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Wat leuk. Gefeliciteerd!

Ik heb best wat kennissen die op deze leeftijd hun 1e, 3e of 4e hebben gekregen. Elke leeftijd heeft zijn voor- of nadelen hoor ik van hen.

Ik wens je een goede zwangerschap toe!
Ik ben pas bevallen, net 39 geworden maar had gelijk na de bevalling het gevoel dat nog wel een keer te willen. Qua leeftijd ben ik lichamelijk in goede conditie dus daarom zou ik het niet laten wel omdat 4 kinderen wel heel veel is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven