Etenslucht neutraliseren

11-02-2015 14:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als mijn onderburen koken, komt de etenslucht door de vloer heen bij mij in de woonkamer. Heel smerig, geen idee wat ze precies koken, maar het ruikt heel zwaar, een beetje een variant op frituurlucht.

Vroeger had je Oust wat luchtjes kon neutraliseren en zelf nergens naar rook, maar dat bestaat niet meer en scheen ook behoorlijk op je luchtwegen te slaan.

Nu ben ik op zoek naar iets dat ook goed luchtjes kan neutraliseren, maar ik vind alleen producten zoals Brise of Ambipur etc. die luchtjes maskeren met andere luchtjes. Ik wil eigenlijk iets dat zelf geen geur afgeeft, of hooguit heel weinig. Of het dan een spuitbus of iets voor in het stopcontact is oid maakt niet uit.

Tot nu toe gebruik ik altijd azijn, wat ik verwarm en in kommetjes door het huis zet, maar dat werkt niet optimaal en ruikt zelf ook behoorlijk sterk.

Iemand een idee wat ik zoek en waar ik het kan vinden?
Misschien een etherische olie op een brandertje/geurkaars? Ik vind al die Brises etc ook misselijkmakend stinken.

Is het een huurhuis? dan misschien iets aan de vloer laten doen?
een lampe berge aanschaffen. Die heb je ook in hele zachte geuren?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Mijn vloer is prima (laminaat), maar het huis is gewoon oud. Dus daaraan is weinig te doen helaas

Etherische olie en lampe berger maskeren volgens mij alleen en neutraliseren niet.
Azijn? Een bakje azijn neerzetten evt. met water als je het ruikt. Als ik zelf kook met wat zo sterk ruikt, dan doe ik dat ook.

Oh haha dat had je al geprobeerd. En een natte doek ophangen? En koffie neerzetten?
Brandspirtus in een schaaltje doe ik als ik gourmet of frituurlucht in huis heb. Weet niet of het ook helpt bij buren luchtjes. Niet verwarmen en klein laagje. Wel raam open.
Natrium bicarbonaat is ook een prima natuurlijke geurvreter. Dat zou je ook hier en daar in bakjes neer kunnen zetten.
Koffie! Een volle kan zetten, deze lekker even laten staan. Verder een paar kopjes koffie in je kamer neerzetten.
Lampe berger!!

Je heb allerlei geuren, daar zit vast iets bij wat je aanstaat. En anders heb je ook gewoon een neutrale vulling ( kan je evt. Ook mee mengen om geuren minder sterk te maken)
quote:lilalinda schreef op 11 februari 2015 @ 14:51:

Misschien een etherische olie op een brandertje/geurkaars? Ik vind al die Brises etc ook misselijkmakend stinken.

Is het een huurhuis? dan misschien iets aan de vloer laten doen?

Oh gelukkig ben ik niet de enige die er misselijk van wordt.

Die afdeling bij Ikea, zo vlak voor de kassa. (vreselijk!)
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Een schoteltje met koffie neutraliseert ook.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Schaaltjes met baking soda neerzetten?
Een paar lucifers afsteken? (helpt in de wc ook tegen luchtjes)
Nog maar een keer: Lampe Berger! En nee, het maskeert geen luchtjes.

http://www.homeandcooking ... /lampe-berger-de-werking/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oeps, even heel mijn eigen topic vergeten

Bedankt voor alle reacties!

Lampe Berger ga ik eens naar kijken. Ben nog een beetje sceptisch (vooral door de prijs), maar misschien is het wel wat!

Nu heb ik het opgelost met een lekkere pot koffie en een spuitbus (toch..) van Ambi pur. Die had maar een heel licht geurtje, dus dat was wel fijn. Alleen jammer dat het zo chemisch is.

Baking soda heb ik ook in huis, dat ga ik de volgende keer eens proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven